Skocz do zawartości

328i uszkodzony zawór zmiany faz rozrządu - objawy?


Kic4j

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciał bym się doradzić w sprawie 328i e36.

Mianowicie zrobiłem sobie swap na 328 i koleś który jeździł taką bmką mówi że coś słabo ciągnie na niskich obrotach powinna być mocniejsza.

Pojechałem do mechanika podłączył pod komputer i pokazało mu błąd jak on to powiedział "zaworu zmiennych faz rozrządu" czyli soneloidu czy jak to sie tam pisze :)

 

Powiedzcie mi czy ktoś już miał z tym problem, i jakie powinny być objawy takiego uszkodzonego urządzenia

 

Z góry dzięki :)))

Edytowane przez Kic4j
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś kiedyś 2.8 bez vanosa?

Masz uszkodzony vanos, bądź jego nastawnik. Zapewne grzechocze już, lub niedługo zacznie i źle steruje wałkami rozrządu, dlatego auto jest słabsze i gorzej pracuje. Najprostszy sposób regeneracja, mianowicie zestaw uszczelek od Beisan Systems.

Popraw nazwę tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie strasznie się tłucze , pracuje jak diesel.

mechanik na pierwszy rzut oka mówi że to hydropopychacze..

 

silnik świeżo włożony w ramę, zregenerowana calutka głowica itd.

 

Czyli mówisz że to VANOS , nic innego ?

 

 

a i co ostatnio zobaczyłem że jak jade i mi sie auto przechyla na zakrętach świeci konrtolka oleju tak jak by było go za mało, dzisiaj musze sprawdzić stan oleju i czy nie wycieka ale może to mieć coś wspólnego z vanosem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid, ale z tego co ja sie orientuje (jestem laikiem) vanos włancza się pow. 3tyś obr.

A mi klekocze na wolnych obrotach, 3 osoby gdy powiedziałem że klekocze powiedziały że popychacze.

 

 

A ten elektrozawór vanosa za co konkretnie jest odpowiedzialny, tzn. jakie mogą być skutki gdy jest uszkodzony.. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to vanos czy popychacze(ja akurat stawiałbym na to),ale odgłos grzechoczącego vanosa nie jest wogóle podobny do klekotania popychaczy.Po za tym vanos w b28 jest po modernizacji i rzadko kiedy go słychać w przeciwieństwie do vanosa sprzed '95.
A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,przystaw sobie ucho do głowy vanosa,jak dodasz lekko gazu powinno zacząć grzechotać. Jeżeli tak się dzieje to jest nieszczelny i ma luz na łożysku. Wszystko da się naprawić. To że wyskoczył błąd elektrozaworu czyli Selenoid to możliwe że był odłączony.Podepnij kompa raz jeszcze,jak wyskoczył ponownie błąd no to należy go podmienić. Potrzeba na wiedzieć jaki numer błędu wywaliło,bardzo istotna informacja.

Istnieje zestaw naprawczy do Vanosa składający się z perścienia uszczelniającego a także podkładek. Luz występujący na łożysku też przyczynia się do przepuszczania ciśnienia i klekotania. Skieruj się do kolegi elmo104 on zajmuje się naprawianiem Vanosów - polecam

 

Co do zamulenia silnika może być źle ustawiony rozrząd dlatego ważne byś podał w jakiej pozycji jest wałek vanosa na wolnych obrotach ...powinien być tak na -2st do 2st

 

Dowiedz się co i jak a pomożemy :)

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego głowica była remontowana jeżeli można wiedzieć? Ja wprawdzie mam tylko m50b20 , ale kontrolka od oleju nie ma prawa się zapalić na żadnym zakręcie . Oznacza to , że z jakiegoś powodu masz problem z ciśnieniem oleju .

 

Skoro została zregenerowana głowica to i popychacze powinny zostać wymienione , tym bardziej że tak klekoczą . Pytanie jeszcze czy ktoś kto składał silnik po remoncie dobrze ustawił rozrząd, bo i od tego może Ci słabiej ciągnąć.

BMW


Bayerische Motoren Werke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest MASAKRAAA!!

 

Głowica była regenerowana pomimo tego że kompresja była po 12barów, tak mi zlecił koleś który robił mi swapa.

Co do klekotania, nie było oleju w silniku po przejechani 500km znikneło 4l oleju, wlałem 4litry i dopiero jest min. na bagnecie.

 

auto już jest u mechanika, czujnik vanosa już zamówiony z allegro dzisiaj przyszedł (koszt 80zł) , mechanik ma dać znać w tygodniu co z autem czy coś z głowicą czy pierścienie albo jeszcze coś innego...

silnik stał długo nieużywany, więc padło podejrzenie na pierscienie.

 

 

dziekuje Wam za podpowiedzi :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.