Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Przymierzam sie aktualnie do remontu głowicy silnika m40 1,8 z przebiegiem 260 000km. Mam do kupienia całkiem tanio (za około 700 zł) kompletną głowice , która podobno jest dopiero co po wymianie wałka , popychaczy , dźwigienek (sprzedawca deklaruje ze remont był przeprowadzony w Bosch Service, są faktury itp).Moge tez ewentualnie kupić wszystkie elementy nowe i zlecić mechanikowi remont.Wiadomo jednak ze taka opcja to wydanie dobrze ponad 1100 zł. Co proponujecie?Lepiej wziąć sie za gruntowny remont czy tez kupić używaną głowice i przełożyc?Jakie są plusy i minusy jednej i drugiej operacji?Bede wdzięczny za każdą sugestię.Pozdrawiam

 

PS Nie bede ukrywał ze zależy mi na jak najtańszym załatwieniu sprawy gdyż silnik ma dosyć sporo przejechane...

Edytowane przez ZIN
Opublikowano
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Bierz regenerowaną, swoję będziesz mógł jeszcze sprzedać albo oddać na złom.
Opublikowano
Chodzi mi głównie o to czy ta głowica bedzie dobrze dopasowana.W gre wchodzi chyba planowanie o ile sie nie myle?
Opublikowano
zin ja moge ci tylko napisac ze masz niezle podjechany beret a tak powaznie to wez ten silnik wypierdziel na zlom i wsadz sobie 6 cylindrowy motor to zobaczysz dopiero co to bmw hehehe pozdrowienia
Opublikowano
zin ja moge ci tylko napisac ze masz niezle podjechany beret a tak powaznie to wez ten silnik wypierdziel na zlom i wsadz sobie 6 cylindrowy motor to zobaczysz dopiero co to bmw hehehe pozdrowienia

 

Podjechany beret :clap: W ogóle wątek jest niezły rodem z forum tuningowego dla debili.Z takimi tekstami tylko tam czeka cie przyszłość.Nie masz nic do powiedzenia to sie nie odzywaj.

Opublikowano

ZIN - kolego lepiej wydać 1100 i nie ściągać głowicy niż 700 i ją ściągasz - gdyż - należałoby jeszcze kupić

 

- nową uszczelkę pod głowicę od 200-400PLN

- nowe szpilki głowicy

- pewnie nowy olej + nowy olej po jakiś 1500-3000 km

- planowanie głowicy

- planowanie bloku (w razie potrzeby - a tego nie wiesz póki nie ściągniesz głowicy)

 

no i oczywiście czas - ja remont swojej głowicy załatwiłem (+ wymina rolek i napinacza + termostatu + nowa pompa wody) coś w granicach 6-7 godzin - wypijając sześciopak browaru

 

ze ściągnięciem głowicy to będzie ze dwa razy więcej - no i można więcej rzeczy po urywać np. jakieś. szpilki od kolektrora czy cóś .......

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

do kolegi TOMBOSS a

jak kolega zrobił remont głowicy bez jej zdjęcia czy jest już metoda szlifowania gniazd zaworów i samych zaworów od góry ??

do ZINa ja bym brał tą za 7paczek jeśli jest naprawdę po remoncie to powinna być zplanowana pozostaje kwestia zaufania czy była naprawdę zrobiona dobrze sprawdz czy wałek przynajmniej wygląda na nowy

Opublikowano

Witam niebardzo rozumiem dlaczego chcesz remontować głowicę i robić w niej wszystko czyli część górna taką jak: walek ,popychacze, rolki, krzywki, bo to zazwyczaj tylko polowa problemu,a drugą polową są nieszczelności gniazd i wyklepanie grzybka zaworu z czym się wiąże frezowanie po uprzednim wymienieniu prowadnic,bo zwykle luz osiwy trzonka zaworu w glowicach o duzych przebiegach jest główną przyczyną nieszczelności.Jeśli bedziesz juz tak daleko to wymień jeszcze usczelniacze trzonków zaworów bo to najmniejszy koszt z tego wszystkiego, a dosyć ważny.Opisany wyzej przeze mnie drobny remoncik głowicy zająłby mi 12- 16 godzin i to bez wypicia 6-cio paku, bo wtedy byłoby dłużej.

Dlaczego wszyscy ,którzy piszą o wymianie glowicy uważaja za gwóźdż programu planowanie wszystkiego ,co sie da, a nie faktycznej naprawie glowicy?

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Opublikowano

... żebyś się tylko nie sparzył na tej za 700 zł - jak w serwisie była robiona to coś mało chce , sam piszesz że " nie w serwisie " plus części to ok.1100 zł - ciekawe co w serwisie dokładnie wymieniali - niech pokaże Ci faktury - jak tylko za robotę a części zbierane ? e ... serwis Bosha tak nie zrobi .

Szwagier ma japońca , poszedł mu pasek rozrządu , pojechał do szpeca , za naprawę wziął 1900 zł - po znajomości bez rachunku , auto zaczęło brać olej - 1l na 200 km. Pojechał do fachowca - ten kazał mu nalać MOTO DOKTORA - takie cudo jak na allegro, po namowach pojechał do innego - po zdjęciu głowicy okazało się że tamnten zrobił na od..... jeden gar ,reszta była nie ruszana - tylko policzona . teraz się sądzi - za remont zapłacił w sumie 4200 zł / ze dwa lata mówiłem że pasek powinien już wymienić / tak - 4200 za toyotę z 89 r - no cóż - kto bagatemu zabroni :wink:

przemyśl to - wiem że każdy chce tanio - ale jak duży przebieg to może jakiś silnik z bitego w tył - może się trafi - głowa do góry :wink:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Za remontowaną przez boscha głowicę 700zł ? Podejrzanie tanio. Jak masz jakieś pojęcie o silnikach lub znajomego mechanika to dobrze ją obejrzyjcie zanim weźmiesz.

A tak wogóle to dlaczego chcesz robić remont. 260tys to jeszcze nie tragedia. Chyba, że bierze olej lub grają zawory.

Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Mirku myślę że kolega ZIN spotka się z najczęstszym problemem takich głowic - wyrobione podkładki zaworów - dzwigienki zaworów i zajechane popychacze - dlatego zaryzykowałbym i nie ściągałbym zaworów - ja tak zrobiłem i diagnoza była trafna - jest jeszcze jedno - przed remontem pomierzyłem kompresje i okazało się być wszystko ok z ciśnieniem . oprócz charakterystycznego pukania

 

co do planowania - jest konieczne jeśli zachodzi taka potrzeba - myślę że 0,005 mm to nie jest takim ból - a pewne czyności są wręcz pożądane

 

co do głowic za 700PLN - to jest tak że sprawdzą ciśnienie na próbniku a zawory będą dalej krzywe albo sprężyna zaworu pęknięta - kiedyś miałem taką głowicę z audi - wszystko ok a dalej nie chodziło auto jak trzeba dopóki samemu jej nie rozebrałem

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

No niestety glowice w M40 to najwieksza chyba porazka BMW.

Jezeli jestes pewny ze glowica za 700zl jest dobra to bierz ja spokojnie mozesz sprawdzic szczelnosc i ja splanowac - koszt okolo 120zl).

Koszty wymiany:

uszczelka pod glowice: ok 80zl

uszczelka pod kolektor wydechowy ok 50zl

uszczelka pos kolektor ssacy: nie znana cena

plyn do chlodnic

olej

 

Lacznie powinienes sie zamknac w kwocie 1000zl za wszystko

Ja sciagam i zakladam glowice w M40 okolo 2,5 godziny. Tutaj jeszcze nal;ezy doliczyc czas odkrecania i przekladania wszystkiego (kolektory itp)

 

Nie sluchaj kolegi Tombossa o planowaniu bloku i zakupie nowych szpilek bo to nie ma wiekszego sensu.

 

Pozdro

Opublikowano
No niestety glowice w M40 to najwieksza chyba porazka BMW.

 

Podpisuje sie pod tym lewą i prawą ręką!! Zauważyłem ze bardzo dużo osób ma ten problem. No i mnie tez dopadła odcinka przy 4 tyś. :mad2: Niestety.Bardzo przykry objaw.Trzeba sie tym zając jak najszybciej bo wyprzedzanie nie należy do najprzyjemniejszych momentów w moim życiu :nienie: Dzieki serdeczne wszystkim za rady

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja również myślałem o remoncie swojego m40 1,6 ale posłuchałem kilku rad kolegów i kupiłem m43 1,8 na łańcuszku i ma problem z głowy no i bardzo jestem z niego zadowolony.

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja również myślałem o remoncie swojego m40 1,6 ale posłuchałem kilku rad kolegów i kupiłem m43 1,8 na łańcuszku i ma problem z głowy no i bardzo jestem z niego zadowolony.

Pozdrawiam

 

 

Zmieniłeś silnik, czy samochód ??

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
do m40 moim skromnym zdaniem powinno się lać tylko full syntetyk (5w40) i zmieniać go często. popychacze hydrauliczne w tym silniku mają wąskie kanaliki, które lubią się zapytachać -> wtedy odcinka przy 5k. Również smarowanie wałka w tym silniku jest mega ważne. im olej lepsyz tym lepsze i szybsze smarowanie. ja w swoim mam 210 000 przebiegu, po wymienia tych rzeczy, leje full syntetyk. przestało brać olej, nie bierez ani kropli. myśle że to jest klucz żywotności m40. żaden pół syntetyk, żaden minerał, żadne 'naprawiacze' silnika. tylko wysokiej jakości pełny syntetyk.
Opublikowano
Dla mnie remont to głupota ale to moje zdanie za 300 euro sobie przywiozę silniczek z niemiec i po problemie a nikt tak nie zrobi jak fabryka.
Opublikowano

Wiesz,

Nie każdy ma czas za tym jeździć, szukać tego czy możliwość załatwienia sobie....

Poza tym. Nikt ci silnika nie przełoży tak jak fabryka... więc na jedno wychodzi.

Opublikowano
Wiesz,

Nie każdy ma czas za tym jeździć, szukać tego czy możliwość załatwienia sobie....

Poza tym. Nikt ci silnika nie przełoży tak jak fabryka... więc na jedno wychodzi.

Silnik kupić to bajka jeszcze benzyne jest tego cała masa a widzisz jakiś problem w przekładce silnika??

Opublikowano
Wiesz,

Nie każdy ma czas za tym jeździć, szukać tego czy możliwość załatwienia sobie....

Poza tym. Nikt ci silnika nie przełoży tak jak fabryka... więc na jedno wychodzi.

Silnik kupić to bajka jeszcze benzyne jest tego cała masa a widzisz jakiś problem w przekładce silnika??

 

A jaki widzisz problem w remoncie głowicy (mówię tu o standardowych czynnościach w zdezelowanym m40)?

Wymiana wałka, popychaczy, dźwigienek, ust rozrządu, robiąc pierwszy i jedyny raz, samodzielnie, zrobiłem to w 4 godziny... Wymiana sprężyn i uszczelniaczy? No problem. Bez ściągania głowicy można... Myśle że dłużej bym jeździł za silnikiem, nie wspominając o przekładaniu... wydał więcej kasy i nie wiadomo w jakim stanie kupił.

Opublikowano
I tu Cie popieram. Jak sobie wyremontujesz to przynajmniej wiesz co masz. A nie jak w przypadku kupna silnika. Przyjedziesz do domku, zamontujesz motor i okaze sie ze jest gorszy od twojego
Opublikowano
Silnik za 300 euro przywoził mój kolega z miejscowości Rosenheim byłem tam wszystkie silniki są z aut uszkodzonych od Niemca nie jakiegoś Turasa mają doczepione kartki z przebiegami ja już robiłem głowice w swojej 528E39 i dziękuje bardzo głowica była robiona w Mikołowie wytrzymała 3 miesiące ale to tylko moje doświadczenie jeśli uwazasz że remont tańszy proszę bardzo.
Opublikowano

"Nie sluchaj kolegi Tombossa o planowaniu bloku i zakupie nowych szpilek bo to nie ma wiekszego sensu."

 

- ja to nazywam partactwem - zamiast uszczelki można też silikon wysokotemperaturowy nałożyć - są rzeczy których nie warto omijać - robiąc w ten sposób (uraszczając pewne procedury)

 

w ten sposób POLACY będą ciągle jeździć po auta na zachód bo tam się nie oszczędza na szpilki i listwe pomiarową, a żeby mieć do końca pewność że będzie to zrobione pożądnie (przynajmniej tak mówią)

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.