Skocz do zawartości

e39 530d 99r nierówna praca silnika


gradu_85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem wygląda następująco. Najpierw zaczęło się od delikatnych drgań, szarpnięć silnika, później tak szarpało jak bym ciągnikiem rolniczym jechał :?

Dodatkowo towarzyszy temu lekkie kopcenie z wydechu.

Ktoś mi podpowiedział, żebym sprawdził kostki elekt. od wtryskiwaczy, może gdzieś jest przebicie.

Po wyczepiałem wytarłem środki każdej z kostki, prysnąłem "sprej kontaktem" i problem zniknął.... ale na jakiś czas :cry:

Czy to normalne, żeby 2 razy w miesiącu właziła wilgoć w kostki? Może to wina czego innego,np wtrysk?

Znajomy podpiął się pod moją bumkę i dał mi takie zrzuty ekranu z różnymi wartościami. Może tu gdzieś leży problem :arrow: http://www.fotosik.pl/u/gradowski/album/1075494

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest normalne.Sprawdz dokladnie kostki i kable czy gdzies sie nie zwieraja ,ja tak mialem tylko mi obroty falowaly albo gasl i tez nie raz rzucalo buda....4 miechy tak jezdzilem i juz chcialem wymieniac pol silnika albo nawet caly :mad2: okazalo sie ze kostka w srodu sie przepalila i robila zwracie.A byla to kosta od common-a pod podszybiem,i mozna to sprawdzic tylko w jeden sposob.Auto ma pracowac a ty ruszaj ta kostka i innymi,jezeli beda objawy to bedziesz mial odpowiedz ze to kostka do wymiany....kostka kosztowala mnie 5zl.Za 5zl naprawilem auto :lol: hehhe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Pierwszy błąd to zawór egr nie zaślepiałeś go przypadkiem :norty:, drugi to nie sprawne świece żarowe lub przekaźnik świec,w obu przypadkach występuje ten sam błąd no w trzecim przypadku to nie jestem pewny 100% i tu nie chcę Cię w błąd wprowadzić :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cry2: :cry2:

No to sobie narobiłem :duh: :duh:

Zatankowałem paliwa w jakieś dziurze do 3.0d

Na drugi dzień jak odpaliłem szok

Silnik skacze jak małpa po drzewie. Korekta na 2 wtryska 8.5 na innych ok 5

Jakieś pomysły jak z tego wybrnąć w rozsądnej kasie

Ktoś miał podobny problem?

Powiem szczerze nie uśmiecha mi się wywalać wtryski :mad2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest normalne.Sprawdz dokladnie kostki i kable czy gdzies sie nie zwieraja ,ja tak mialem tylko mi obroty falowaly albo gasl i tez nie raz rzucalo buda....4 miechy tak jezdzilem i juz chcialem wymieniac pol silnika albo nawet caly :mad2: okazalo sie ze kostka w srodu sie przepalila i robila zwracie.A byla to kosta od common-a pod podszybiem,i mozna to sprawdzic tylko w jeden sposob.Auto ma pracowac a ty ruszaj ta kostka i innymi,jezeli beda objawy to bedziesz mial odpowiedz ze to kostka do wymiany....kostka kosztowala mnie 5zl.Za 5zl naprawilem auto :lol: hehhe

 

 

Mam podobny problem gdy odpale bunie trzesie sie caly silnik dopoki nie otworze klapy i nie poruszam tych kabli od wtryskow wtedy przestaje trzasc i chodzi rowno i moje pytanie GDZIE KUPIC NOWE TAKIE KABLE ? pozatym brak tez mocy czasami daje gaz do dechy i przerywa strasznie dusi ? prosze o pomoc bo jestem we francji i musze zrobic ten samochod zeby wrocic nim do polski 2500km :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest normalne.Sprawdz dokladnie kostki i kable czy gdzies sie nie zwieraja ,ja tak mialem tylko mi obroty falowaly albo gasl i tez nie raz rzucalo buda....4 miechy tak jezdzilem i juz chcialem wymieniac pol silnika albo nawet caly :mad2: okazalo sie ze kostka w srodu sie przepalila i robila zwracie.A byla to kosta od common-a pod podszybiem,i mozna to sprawdzic tylko w jeden sposob.Auto ma pracowac a ty ruszaj ta kostka i innymi,jezeli beda objawy to bedziesz mial odpowiedz ze to kostka do wymiany....kostka kosztowala mnie 5zl.Za 5zl naprawilem auto :lol: hehhe

 

 

Mam podobny problem gdy odpale bunie trzesie sie caly silnik dopoki nie otworze klapy i nie poruszam tych kabli od wtryskow wtedy przestaje trzasc i chodzi rowno i moje pytanie GDZIE KUPIC NOWE TAKIE KABLE ? pozatym brak tez mocy czasami daje gaz do dechy i przerywa strasznie dusi ? prosze o pomoc bo jestem we francji i musze zrobic ten samochod zeby wrocic nim do polski 2500km :mad2:

 

 

Te objawy sa spowodowane ta kostka.Wyczep ta kostke i zobacz jak wyglada,zrob zdjecie pokaz w sklepie moze ci doradza.Utnij kable w polowie i polacz z nowa kostka,kable najlepiej zlutowac i zaizolowac.Po tej operacji do dzis mam spokoj z falowaniem obrotow duszeniem i innymi objawami ktore mnie dobijaly i myslalem ze silnik do wymiany.... :cool2:

 

2.Moze to byc tez sam czujnik a nie kostka bo ja mialem objawy tylko na goracym silniku a na zimnym chodzil dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawilem teraz jakos te kable i jest w miare dobrze juz nie trzesie tylko najgorsze jest to ze na 4 biegu nie ma mocy !! gdy dam gaz do dechy idzie troche i potem nic wczesniej byla tak na kazdym biegu ale jak poprawie te kable od kontroli wtrysku to 2 i 3 bieg ok ale 4 i 5 nadal brak mocy dusi sie jak by paliwo nie dochodzilo POMOZCIE !!!

od czego to moze byc !! a co do tej kostki to o ktora ci chodzi dokladnie ? w ktorym miejscu ona jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Autem przestało rzucać, elektryk wymienił niby jakiś kabelek od wtrysku :?: nie wiem sam

Ale za to teraz co chwile wyskakuje mi EINSPRITZELAGE i silnik rzęzi jak stary oplowski diesel :( w dodatku przy zgaszeniu i wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki auto jeszcze przez 2sek pracuje!!! :shock: Auto chwile odstanie, odpalam i chodzi znowu czysto i ładnie jakieś 2min po czym znowu błąd i znowu klepie :cry:

 

Tu linki z wartościami i błędami z INPY, może ktoś pomoże? --->

Acha, od niedzieli jestem cały tydzień w Poznainu więc może znajdzie się jakaś mądra głowa co to ogarnie :P

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam i od razu przepraszam za odgrzanie kotleta:)

Otoz spotkal mnie taki sam problem nierownej pracy silnika. Wystepuje glw na zimnym, ale od czasu do czasu potrafi przytlac sie tez na cieplym. Wymienilem pompe progowa ale pomoglo tylko na chwile.

W zwiazku z powyzszy, czy moglibyscie napisac o jaki zawor/czujnik/regulator dokladnie chodzi ? Nr czesci ?

Dzieiki i pozdrawiam

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Odkopuję, najwyrażniej po dolaniu specyfiku do czyszczenia układu wtryskowego auto po około 2 tygodniach zaczęło pracować nierówno na zimnym korekcje oszalały na 1 wtrysku startuje z 10 , po rozgrzaniu schodzi do około 2 obstawiam ,że jakieś większy syf musiał być ruszony w układzie paliwowym i teraz zastanawiam się czy ta czkawka z korekcjami minie po dłuższej trasie a szykuje mi się 2 tyś km ciurkiem ( po takiej trasie wcześniej korekcje zawsze wracały w okolice zera ) auto nie kopci nie straciło mocy , i teraz nie wiem czy czeka mnie czyszczenie mechaniczne lub regeneracja .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jaki preparat wlałeś? Jak w aucie jest pompa progowa to najlepiej zawsze wpiąć się na krótko z lm diesel spulung i nie ma zagrożenia rozpuszczenia syfu ze zbiornika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sea foam miałem 2 butelki jedna poszła prosto do filtra a 2 do zbiornika auto było uruchomione na chwilę żeby zassało z filtra do układu zgaszone na kwadrans i odpalone ponownie przejechane 20 km żadnych kłębów dymu nie było , chodzi mi jeszcze po głowie kiepskie paliwo ale nie pamiętam żebym tankował gdzie indziej niż zwykle ,auto zrobiło już jakieś 400 km nie zamula wręcz wydaje mi się ,że ciągnie żwawiej ale trzęsie budą do momentu gdy silnik nie osiągnie około 40 stopni no i te nieszczęsne korekcje jedynie 4 wtrysk wygląda wzorowo

edit

zimny silnik zaraz po odpaleniu 8.78 -2,02 -2,65 -2,62 -0,97 -1,38

rozgrzany 3,41 -1.33 -1.51 0,21 -1,42 -0,08

po dodaniu gazu i odpuszczeniu korekcja na 1 cyl wraca do dołu strasznie wolno wydaje mi się ,że jakoś ospale wszystkie chodzą , mało tego po skoczeniu z 4 grypy analogów na 5 (inpa) auto zaczyna telepać i telepie do chwili gdy nie wrócę na inną grupę , przypomniałem sobie ,że auto stało z tydzień bez akumulatora ale czy to miało by jakiś wpływ

edit .

dzisiaj rano brak telepania budą i silnikiem na zimnym, korekcje jak wyżej i co jakiś czas sporadyczne wypadnięcie zapłonu , kostki na wtryskach wyglądają ok przy pierwszym wtrysku czarna smoła ale tak było już od dawna podkładka kłania się do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze lekko telepie przy wejściu w Analog 5 to raczej normalne - i u mnie, i u mojego brata w e60 530d było tak samo.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, to normalne. Nie znam tego preparatu, konkretnie pojechałeś z tą ilością, wg mnie rozpuścił się syf ze zbiornika, mogłeś poprzestać na wlaniu go do filtra, ale to już po ptakach, szukaj jednego wtrysku na wymianę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zalałem małą ilość , producent twierdzi ,że im więcej tym lepiej mało tego silniki dizla może chodzić tylko na tym , na razie zmieniłem filtr paliwa może pokuszę się o rozcięcie starego w sumie nawet jak by rozpuściło syf w szbiorniku to i tak powinno zatrzymać go w filtrze , dolałem szokową dawkę oleju 2t na środę wstępnie jestem umówiony na wyjmowanie wtrysków i sprawdzenie na stole jeżeli do tego czasu nic się nie poprawi

tak na marginesie inpa podaje mi 2 dziwne wartości temperatury z silnika na zimnym 3 stopnie i 8 stopni wszystko w Fahrenheit gdy temperatura płynu chłodzącego i otoczenia wynosiła 0 stopni celsiusza , te wyniki po zamianie z f na celsiusze -16 i -13 więc wychodzi jakiś babol w czujnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może, tak robię z lm, ale podpinam na krótko a nie do baku, tu duża dawka akurat okazała się minusem, filtr wszystkiego nie wyłapie. Pokaż jak to wygląda w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro nagram i wrzucę bo dzisiaj pizga złem ,do tego rano zmieniłem opony zimowe na letnie a po południu nasypało więcej niż przez całą zimę .

edit

dzisiaj ze znajomym przeprowadziliśmy akcję co dwie głowy to nie jedna a właściwie jedna osoba w aucie druga pod maską chyba mam winowajcę jest przedmuch z pierwszego wtrysku czyli kompresja na bank niższa a do tego wydmuchało uszczelkę z kolektora ssącego dokładnie na przeciwko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wtryski wyszarpane , wyczyszczone, pierwszy po regeneracji nowe podkładki korekcje w granicach -0,3 na drugim tylko +0,3 założone nowe podkładki ,

wymienione uszczelki kolektora pozostaje tylko dziwny problem do około 2.5 tyś przy mocniejszym depnięciu słyszę jakiś szum powietrza ustaje w momencie gdy auto zaczyna ostro wyrywać https://drive.google.com/file/d/1CH1Da6aXkyCPz3pKdgJlrYqJCiJPAl5i/view?usp=sharing trzeba pobrać i odtworzyć media playerem lub czymś podobnym youtube nie chce przetrawić bo to jakiś dziwny format dla niego .

edit nie ma to jak poprawiać po mechanikach dokręciłem kolektor po jednym obrocie na każdej śrubce i jest cisza , do tego patałachy zgubiły połowę pierścienia pod opaskę mocującą rurkę do egra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.