Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Sz. Forumowiczów!

 

W związku z dzisiejszym "incydentem", który przydarzył się mojej żonie w naszym E39 prośba o info od kogoś, kto miał podobny przypadek.

 

Zauważyłem po powrocie do domu, że pod autem są plamki oleju. Zajrzałem pod spód i tu niestety zaobserwowałem, iż miska skrzyni ( atomat ) i kawałek podwozia jest ubrudzona w oleju. Zajrzałem dalej pod maskę i okazało się, że olej ( najprawdopodobniej ) wydostał się z otworu, gdzie jest bagnet do sprawdzania poziomu ( był wysunięty około 1 cm, a cała rurka uwalona olejem ( + wszystko pod spodem + osłony pod silnikiem.

 

Pytanie - czy komuś przydarzyło się coś podobnego i czym to może być spowodowane? Czy jest opcja, że silnik w ten sposób jakoś się "odpowietrzył" lub coś podobnego?

 

Z góry dziękuję za info.

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
odma pewnie zamarzła lub jest zapchana.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Zapchana odma... Mogła też zamarznąć, choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne.

 

 

EDIT: Kolega dyzio mnie uprzedził. :mrgreen:

Opublikowano
napewno cos z odmą miałem to samo kiedys w aucie ale to było vw polo 1.3 odma przymarzała odma przy -20 ,to była wada tych silników.odma w kazdym silniku działa podobnie .jaki masz wlany olej w silnik? temperatura ostatnio spadła sporo nizej olej zgestniał w jakims stopniu zapchał odme i wypchneło olej. radze wymienic filtr odmy i zalac świezy olej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne

U mnie było -5.

Co do reszty to jak najbardziej koledzy mają rację.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
choć przy tych temperaturach mało prawdopodobne

U mnie było -5.

Co do reszty to jak najbardziej koledzy mają rację.

 

Ja akurat mieszkam na zachodzie naszego wspaniałego kraju. W ciągu zimy temp. nie spadła poniżej -2...

Opublikowano

Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

Opublikowano
Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

 

Mi przy kolejnej wymianie wypada wymiana... Co do niewiedzy, to większość osób nie wie o odmie, że wogóle istnieje :duh: już nie mówiąc o jej wymianie...

Opublikowano
Także sprawdziłbym odmę/separator oleju. Niestety nie wszyscy wiedzą, że trzeba ją bezwzględnie wymieniac co 2-3 wymiany oleju. Inaczej skraca się żywot turbiny.

Pzdr.

 

Mi przy kolejnej wymianie wypada wymiana... Co do niewiedzy, to większość osób nie wie o odmie, że wogóle istnieje :duh: już nie mówiąc o jej wymianie...

to prawda 80% kierowców nie wie o jakiejs tam odmie. a 50% uzytkowników bmw z silnikiem disla nie wie ze wymiana odmy jest tak samo wazna jak wymiany oleju.później sie dzwią ze przedmuchy z bagnetu albo spod korka jak odma zapchana to gdzie mają ulatywać gazy :shock:

Opublikowano

Wielkie dzięki za wszelkie rady. Olej zmieniałem niedawno ( w serwisie, który podobno zna się na BMW ), zatem moim zdaniem to mechanik powinien poinformować mnie, że należy oprócz oleju i filtrów wymienić również filtr odmy, a nie ja jego. W tym kraju wszystko jest odwrotnie niż powinno być, ale nie ja pierwszy, nie ostatni... :).

 

Czy jest jakiś sposób żeby sprawdzić, czy odma jest sprawna czy nie? ( dym z bagnetu po odpaleniu itp. )?

 

Z góry dzięki za info.

Opublikowano
Zobacz jakie są przewody które dochodzą do odmy. U mnie były strasznie twarde, że nie mogłem ich przeciąć zwykłym nożem. Do tego moja odma była tak zajechana, że gwizdała wręcz, dym z tyłu co jakiś czas i lekko rzucało silnikiem. Po wymianie problem z głowy, wszystko ucichło itd. :D
Opublikowano

Koledzy, jeszcze jedno pytanie - czy da się ( przy umiarkowanych zdolnościach manualnych i za pomocą standardowych narzędzi ) wymienić tą odmę samodzielnie? Jeśli tak to czy ktoś dysponuje może schematem z realoem ( gdzie widoczna byłaby ta część ) albo sam już wymieniał?

Z góry dzieki za wszelkie sugestie :)

Opublikowano

Użytkownikowi @npptma i innym może się przyda. Poza tym gdzieś na naszym forum o tym czytałem, ale sam nie potrafiłem znaleźć, chyba trzeba by było odświeżyć temat bo to w zasadzie ważna rzecz. Nie wiem czy masz diesla czy benzynę bo nie doczytałem a więc stawiam 2 linki:

 

http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=72207

Opublikowano
odme wymienisz sam bez problemu rozbierasz wszystkie osłony zewnetrzne silnika .demontujesz obudowe filtra powietrza wyciągasz filtr i masz dostep do odmy.sprawdzic mozesz czy jest zajechana patrząc czy dymi z bagnetu lub spod korka oleju.tylko zwruc uwage czy idzie para czy spaliny .jesli nie bedzie dymy z bagnetu czy korka oleju to nie znaczy ze odma jest dobra.itak nalezy ją wymienic.w serwisie bmw moze ci wlali jakis bublowaty olej.wiesz jak mechanicy kantują powie ci ze wlał syntetyk a ci wleje z beczki pół syntetyka i i zarobi z miejsca 100zł na tobie .co do wlanego oleju nie ufam mechanikom i sam wlewam olej albo patrze jak wlewa z banki to za co płace.odme warto wymienic tak czy siak.
Opublikowano

Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi ( w szczególności za instrukcję http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/ - z taką fachową "literaturą" to nawet ja dam radę to wymienić :) ).

 

Jeśli chodzi o olej to zawsze jestem przy wymianie, a olej przywożę swój -numer z podmianką znam od kolegi pracującego w serwisie "znanego producenta popularnych aut służbowych" na literę "S" :D.

 

Jeszcze raz dzięki!

Opublikowano
Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi ( w szczególności za instrukcję http://www.maxbimmer.pl/f28/wymiana-filtra-odmy-e39-530d-14892/ - z taką fachową "literaturą" to nawet ja dam radę to wymienić :) ).

 

Jeśli chodzi o olej to zawsze jestem przy wymianie, a olej przywożę swój -numer z podmianką znam od kolegi pracującego w serwisie "znanego producenta popularnych aut służbowych" na literę "S" :D.

 

Jeszcze raz dzięki!

dobrze robisz ze swój zawozisz tak trzymac :cool2: a odme wymien masz tam fajną instrukcje:) po wymianie nie powinno sie zdarzyc nic podobnego jak wczesniej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.