Skocz do zawartości

E46 320D 150KM Jakie tankujesz paliwo?


<t>Jakie paliwo tankujesz do swojego BMW E46 320D 150KM (silnik Common Rail II generacji - M47TU)</t>  

64 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chodzi głównie o tankowane paliwo w autach z silnikiem Common Rail czyli jeśli chodzi o BMW serii 3 w wersji E46 to będą silniki: 320D 150KM, 330D 184KM i 330D 204KM. A np. w E90 to raczej wszystkie silniki diesla.

Silniki 318D 115KM i 320D 136KM w E46 nie są wyposażone w układ Common Rail tylko pompę wtryskową więc użytkownicy aut z którymś z wymienionych silników proszę nie brać udziału w ankiecie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niepotrzebna żadna ankieta, chyba, że do pracy naukowej potrzebujesz badania.

Tylko i wyłącznie zwykłe paliwo na sprawdzonej stacji, żadnych pałerów i innych wynalazków.

Opublikowano
Kolega niepotrzebnie odrzuca część e46 318d. Te po lifcie to również common rail. Silnik bliźniaczy do 320d 150KM. Ja tankuje tylko zwykły olej, ale na stacjach firmowych orlen, lotos, statoil, bp
Opublikowano
Kolega niepotrzebnie odrzuca część e46 318d. Te po lifcie to również common rail.

Sorry przeoczyłem.

Ja tankuje w Nasa

Nie chodzi o to na jakich stacjach tankujecie, tylko które paliwo: zwykły diesel czy premium? Oczywiści chodzi mi tylko o wypowiedzi osób które mają silniki common rail.

Niepotrzebna żadna ankieta, chyba, że do pracy naukowej potrzebujesz badania.

Tylko i wyłącznie zwykłe paliwo na sprawdzonej stacji, żadnych pałerów i innych wynalazków.

Jeśli uważasz że niepotrzebna, że tylko i wyłącznie zwykłe paliwo to proszę wyjaśni czemu tak sądzisz. I dlaczego tak dużo o tym piszą że Common Raila trzeba zalewać ON Premium…

Jak wiemy w E46 320D przy silniku 150 konnym zamontowany jest silnik z układem Common Rail II generacji dzięki czemu ciśnienie wtrysku jest dość duże bo wynosi 160 MPa. A do takich silników powinno się używać paliwa bardzo czystego i o dobrych własnościach smarnych. Wszystkie ruchome elementy układu Common Rail są smarowane paliwem. Większość speców wypowiadających się w czasopismach motoryzacyjnych i na portalach miłośników czterech kółek piszą że do aut z silnikiem Common Rail trzeba lać tylko i wyłącznie paliwa Premium. Aby nie uszkodzić brudnym paliwem wtryskiwaczy pracujących pod wysokim ciśnieniem (brudne - czyli gorszej jakości zwykły diesel) Gdzie indziej piszą że paliwa Premium są bardziej suche i mogą tylko zaszkodzić. Jeszcze inni piszą że paliwa Premium to zwykła propaganda. A gdzie leży prawda.. Jakim paliwem zalewać bak aby nie martwić się że po 50 tys. padną mi wtryskiwacze które są bardzo drogie przy wymianie, ewentualnie regeneracji.

Sondę utworzyłem bo jestem ciekaw jakim paliwem zalewają swoje baki - miłośnicy swoich bmw z silnikiem Common Rail.

Opublikowano
wtryskiwacze nie padają po 50 tys. km choćbyś jeździł i na paliwie z tesco wymieszanym z kompotem. one padają po 400 tys. km i nie masz na to wpływu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grzechusk, po co te lamenty o przebiegach, to jest przerabiane w każdym temacie, tu koledze chodzi o paliwa, nie? I to nie do M43.

Do autora, nie pisałeś nigdzie, że chcesz wyjaśnień, tylko interesuje Cię, jakie paliwo używamy. Czytanie fachowej prasy odradzam, bo raz, że z fachowością tam bardo różnie, dwa, że ktoś te gazety utrzymuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po zakupie też miałem podobne dylematy :wink: Jest to mój pierwszy diesel (e46 320d 150KM) i po lekturze internetu czy gazet faktycznie można wpaść w panikę :cool2:

 

Moim zdaniem rzeczywistość nie jest tak straszna, tankuję zwykle na orlenie normalną ropę - akurat mam te stacje blisko domu :cool2: Przez te 16 miesięcy jak mam klekota tankowałem już najróżniejsze paliwa (zawsze leje do pełna ponad 50l) od najtańszych (intermarche) po najdroższe (shell v-power) i wnioski są dla mnie jednoznaczne. Wypróbowałem chyba każde paliwo premium na rynku. Nigdy nie zauważyłem zwiększonego/zmniejszonego zużycia, lepszych/gorszych osiągów, lepszej/gorszej pracy silnika :wink: Na każdym paliwie auto jeździ dokładnie tak samo... pewnie dlatego że każde z paliw pochodzi z tej samej rafinerii... Cena paliw premium od zwykłych jest wyższa o ok 20gr czyli ok 3%, więc jeżeli są tam jakieś dodatki to nie ma ich zbyt wiele, że w tej cenie paliwo jest z innej "taśmy" produkcyjnej też nie daje wiary :wink:

 

Przede wszystkim pamietaj o regularnej wymianie filtra paliwa :cool2:

Opublikowano

Dla świętego spokoju tankuje lepsze paliwko na sprawdzonej stacji.

W stosunku do zwykłej on, 15-20zł więcej na baku, 3-4 litry mniej paliwa na baku, chyba co niektóre dystrybutory więcej oszukują :)

Opublikowano
Tylko Verva! Przepłacam za paliwo dla świętego spokoju. Co roku na wiosnę zmieniam też filtr paliwa. Na tym nie warto oszczędzać(może jednak verva jest lepsza od zwykłego ojelu?)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest. A filtr oczywiście zgodnie z zaleceniami. Podobnie, jak wymiana opon raz w roku nie ma większego sensu dla samej zasady.
Opublikowano
ja z przyzwyczajenia leje od lat na shellu, na początku lałem v-powera, ale po zebranych informacjach na temat suchości, kiepskim smarowaniu itd itd po miesiącu od kupna zacząłem lać zwykłego shella
Opublikowano
Chodzi głównie o tankowane paliwo w autach z silnikiem Common Rail czyli jeśli chodzi o BMW serii 3 w wersji E46 to będą silniki: 320D 150KM, 330D 184KM i 330D 204KM. A np. w E90 to raczej wszystkie silniki diesla.

Silniki 318D 115KM i 320D 136KM w E46 nie są wyposażone w układ Common Rail tylko pompę wtryskową więc użytkownicy aut z którymś z wymienionych silników proszę nie brać udziału w ankiecie.

318d 115 koni jest na common railu.

Opublikowano
Tylko Verva! Przepłacam za paliwo dla świętego spokoju. Co roku na wiosnę zmieniam też filtr paliwa. Na tym nie warto oszczędzać(może jednak verva jest lepsza od zwykłego ojelu?)

verva moze ilepsza od zwykłego on ale ogólnie on z orlenu nie jest najlepszej jakosci lepsze na bp i shelu moim zdaniem.broń boze z lukoilu do common rail tam mi pasat na pompie vp sie przymulił a co dopiero common rail

Opublikowano
gdybać można, mi orlen zalatuje CPN-nem, stare zbiorniki ale to subiektywne odczucie, jakoś shell nigdy mi nie podpadł
Opublikowano
powiedzmy ... wiem że od tego jest filtr paliwa itd ale jednak bywa różnica w paliwach z różnych stacji w różnych miejscach Polski - o dziwo,w/g ciebie będąc obojętnym na szyld na stacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem już auto zasilane benzyną, gazem, znów benzyną, aktualnie dieslem i nigdy nie zdażyło mi się zalać paliwa o realnie odczuwalnej lepszej czy gorszej jakości. Może wynika to z mojego szczęścia :wink: Jednak o ile właściciel stacji nie dorzuca niczego od siebie do zbiornika to według mnie na każdej stacji jest te samo paliwo, z tej samej rafinerii niezależnie od szyldu na stacji :cool2:

 

Jeżeli chodzi o stacje marki shell to moim zdaniem albo ma bardzo dobry marketing albo mocne lobby internetowe :cool2: zalewałem tam do pełna wielokrotnie i mają paliwo jak wszędzie indziej :wink:

Opublikowano

Ja tam tankuję na shellu i tylko tam, zwykły ON. Był czas, że tankowałem na 1-2-3 (taki tańszy statoil), ale czułem, że to nie to samo auto, no i spalanie miałem wyższe, co mnie dziwiło, ale jednak okazało się faktem, bo po zatankowaniu na shellu znów było w normie.

pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.