Skocz do zawartości

Utwardzenie i obniżenie e34 jak?


wicked1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dużymi krokami zbliżam się do remontu tylnego zawieszenia. Prócz wymiany gum i tulejek chciałem utwardzić i obniżyć zawieszenie.

Pytanie brzmi: jak sensownie (i w rozsądnej cenie) to zrobić?

Lubię niekiedy polatać bokiem i wg mnie seryjny zawias jest za miękki - bujam się jak łajba na pełnym sztormie :)

Sportowe zawieszenie?

Obcinanie sprężyn? (brzmi groźnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint w przypadku e34 odpada no chyba ze cie stac na 3500zł , najlepsza opcja sa amorki o nizszym skoku i sprezyny progresywne . Ja jezdze na amorkach Tatechnix (te najtansze) ale 1cm jeszcze bardziej skrucone u tokarza , a do tego sprezyny apsportwerke -60 , i powiem tak jest twardo a nawet bardzo twardo do jazdy na codzien kiepska sprawa ale wyglad sie liczy :P wczesniej miałem jakies bilstainy o skróconym skoku i było troszeczke lepiej . Ale róznica w cenie amorków znaczna. Na tych technixach juz 1,5 roczku jakies 50 000 km wysmigane i hulaja dalej. Cięcie sprężyn to sobie odpusc , w taki sposób auta nie utwardzisz a tylko pogorszysz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ''High-Tech'' z forum 5er. Robi ciekawe rzeczy z zawieszeniem w Bmw. Część forumowiczów jeździ na zawiasie od niego i sobie chwali. Najlepiej jakbyś sam zobaczył:

http://bmw5er.pl/index.php

http://www.high-tech-tuning.pl/

Na tym forum też jest obecny choć dawno go nie było,więc jak będziesz zainteresowany to próbuj na ''5er'':

memberlist.php?mode=viewprofile&u=857

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gwint w przypadku e34 odpada no chyba ze cie stac na 3500zł , najlepsza opcja sa amorki o nizszym skoku i sprezyny progresywne . Ja jezdze na amorkach Tatechnix (te najtansze) ale 1cm jeszcze bardziej skrucone u tokarza , a do tego sprezyny apsportwerke -60 , i powiem tak jest twardo a nawet bardzo twardo do jazdy na codzien kiepska sprawa ale wyglad sie liczy :P

Szyby nie pekaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam panowie !

 

Mam maly problem jesli chodzi o zawieszenie: Kupilem komplet (amory + sprezyny) firmy TA- technix zobnizeniem 60mm , 40mm , przyszedl czas motazu i okazuje sie ze przednie sprezyny nie pasuja ... sa zaszerokie ale tylko na dole, u gory na poduszcze opieraja sie i pasuja a na dole nie :cry: czlowiek sprzedajacy mowil i zarzeka sie ze musza pasowac .... moze ja cos pokrecilem ?? z tego co mi wiadomo powinno sie zakladac szersza strona do dolu. mieliscie takie problemy ?? jescze jedno pytanko czy wraz z zmieniajacymi sie srednicami czpieni amortyzatora zmieniala sie srednica trzyman sprezyn ???

 

Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witajcie.

 

Otóż chciałbym zmienić przednie zawieszenie. Ale od początku... :)

Kilka lat temu robilem zmiane amortyzatorów w samochodzie (e34 m20b25) (przód + tył) + tył nowe sprężyny, , wybór padł na Lemfordery, a amorki Bilsteina. W trakcie wymiany okazało się, że na przód amorki nie pasują, a w sklepie nie chcieli mi ich wymienić (zakupy przez neta... ). Jak pamiętam, doszły jakieś problemy z McPhersonami z przodu. Ogólnie z przodem były same problemy. Kupilem używane kompletne McPhersony od m20b20, czyli słabszej i lżejszej jednostki, mechanik powiedział że zamontuje całe do mojego auta, nie ma co sie rozdrabniać, bo amorki były w niezły stanie (orginaly bmw). No i tak kilka lat przejezdziłem na przednim zawiasie z m20b20. Głównym skutkami takiej zmiany były:

1. Obniżenie przodu o kilka cm, co znacznie poprawiło wygląd,

2. Bardzo miękki przód w zakrętach, co znacznie irytuje do tej pory...

Ale cóż, wszystko było sprawne, więc szkoda było znowu zmieniać.

Jednakże, od pewnego czasu zacząłem mieć drgania kierwonicy od ok 90km/h wzwyż. Masakra jak sie jedzie 100 km/h i drga auto. Myslalem że to kwestia kół, zmieniłem koła, opony, dalej to samo, potem tarcze + klocki, ale dalej to samo, wahacze kilkukrotnie sprawdzane, wymienione drążki kierownicze, ale dalej to samo... a ostatnio okazało się, że cieknie jeden z amortyzatorów przednich. Więc stawiam, że to może być wina zużytych amorków, bo jeśli nie, to chyba tylko wał zostanie do wymiany. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba jednak tego robić.

 

Także w tym momencie, chciałbym wymienić zawias z przodu, z tyły przejechał ok 30 tys, także nie ma co ruszać, kika mocować i odboje niedawno były zmienione, także tam jest ok.

Nie chciałbym na przód montować spowrotem orginalnych sprężyn, bo moim zdaniem auto jest zdecydowanie za wysokie, dziwnie będzie wyglądać na 17" felgach, dlatego pomyślałem o lekkim obniżeniu, aby wyglądało tak jak obecnie. Myślę o jakiś sprężynach eibacha czy coś w ten deseń -35mm lub -40mm, (nie wiem jakie są dostępne) i do tego nowe amorki - i tu pytanie, nie mam pojęcia jakie kupić do takich sprężyn.

Od razu zaznaczam, nie latam bokiem, nie kręce bączków, lubie komfort, auto w automacie, ale rozumiem ze obnizenie troche utwardzi samochód, mam nadzieje tylko, że nie na tyle że będę skakał na fotelu?

 

Problemem dla mnie jest jeszcze wybór sprężyn i amorków i ich mocnowanie, bo mam te MacPhersony z m20b20, a nie standardowe z m20b25, czy one się czymś różnią ? A może kupując sprężyny i amorki moge zmienić te górne kielichy/mocowania amorków ? żeby to jakoś złożyć. Po prostu co mam zrobić, dokupić, ew. wymienic żeby móc zamontować części.

 

A może gwint na przód kupić ?

 

Trochę przydługo wyszło, ale mam nadzieję, że przebrniecie przez to i pomożecie, bo już mam dość drgającej kierownicy.

 

Pozdrawiam, Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Okej, to tak. Mam m20b25 z 1989 roku. Jakiś czas temu zarzuciłem nowy zawias. I wygląda to tak: 4x amortyzator kayaba exel-g + sprężyny obniżające o 40mm mts technic. Oczywiście było rzeźbione w przednich poduchach, bo średnica nie pasowała pod amora. Od tamtej pory auto tak jeżdzi (od zimy) i wszystko wydaje sie w jak najlepszym porządku. Amortyzatory są 'zwykłe', bez skróconego skoku. Dlaczego? Przejechałem się kiedyś E34 na Bilsteinach o podobnym obnizeniu i plomby z zębów prawie mi wypadły. Przy takim secie auto dobrze się prowadzi i wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry że odgrzewam, ale chciałem się zapytać czy jest jakaś różnica w przednich sprężynach między sedanem a touringiem, bo chce obniżyć sobie przód o te powiedzmy 40 ale na aledrogo wszędzie widze sprężyny do sedana a do touringa nie ma... :|

 

I czy jest też różnia między 520i a V8, bo i widziałem takie sprężyny co pasują do sedana i touringa ale tylko V8 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
dlaczego gwint do e34 odpada? bo drogi? czy jakies dziwne kwasy?

 

 

Moim zdaniem trochę za drogi bo za dobry gwint trzeba dać ponad 3tysie.

Ja też się zastanawiałem nad gwintem TA-technix ale jak poczytałem po forach nie zbyt dobre opinie to stanęło na springach Eibach-pro-kit i amortyzatorach MTS-technik.

Auto bardzo dobrze się trzyma drogi ale niestety jest też bardzo twarde i trzeba bardzo uważać na dołkach bo można felgi pogiąć chyba że ktoś założy wysoki profil :)

Edytowane przez pablo23s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
gwint w przypadku e34 odpada no chyba ze cie stac na 3500zł , najlepsza opcja sa amorki o nizszym skoku i sprezyny progresywne . Ja jezdze na amorkach Tatechnix (te najtansze)

długo jeździsz na tym złomie?? :P

ja miałem, zrobiły się puste po 10tys... unikać jak ognia, choć sprężyny są ok. za grosze.

co ciekawe wszyscy kupują największy szajs rynku byle był krótszy zamiast kupić porządne gazówki normalnej długości i do tego krótsze sprężyny (do 60/40 nie trzeba kombinować z amorami!!!

 

 

Ja też się zastanawiałem nad gwintem TA-technix ale jak poczytałem po forach nie zbyt dobre opinie to stanęło na springach Eibach-pro-kit i amortyzatorach MTS-technik.

chłopie to jak czytałeś o tych MTS-ach?? co wy z tymi wydmuszkami macie?????? nie szkoda Wam kasy? Ja nie wiem czy jakość można porównać do najtańszych z allegro za 60zł... Często chłopaki do mnie z tym przyjeżdżali i wszystkie absolutnie wszystkie wracały w ramach rękojmi do sprzedawców...

 

ps. przykładowo boge wytrzymało przynajmniej w moim 60tys i jeździ dalej już 5 rok!!! przy sprężynie -40mm na tyle, przód monroe ze sprężynami -60 niestety tylko 50tys. ale to przód.

przy twoim obniżeniu problem nie istnieje, ja mam skok z przodu tak mały że nie warto mówić - palucha nie wsadzę między oponę a nadkole a nie udało mi się jeszcze 17-ek pogiąć :)

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Witam, odgrzewam bo nie chce zakładać nowego tematu. Chce wrzucić do swojej e 34 delikatne obniżenie - sprężyny ap 40/00 + normalne amorki mam pytanie, czy jeśli wrzucę poduszki nowego typu(łożyskowe) i założę amortyzator o krótkim trzpieniu do e34 w której siedzą poduszki starego typu - obrotnice te na amory o długim trzpieniu to wszystko będzie pasowało i grało jak należy ???? z góry dziękuje za konkretne odp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótki amorek do sprężyn 40/00?????? nie widzę tego... jeśli Twój pomysł to ta technics albo inny szajs z pseudo niemiec z typu mts to gratuluję wyboru... max 2 lata i 12tys km trwałości amortyzatorów.

 

ps. do obniżenia -60 można zakładać standardowe amorki, amorki o krótszym skoku typu b8 od -60 włącznie w dół. temat znam od podszewki, mam 3 różne komplety do e34.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi bardziej o amortyzator kayaba/sachs w ostateczności monroe. Czyli rozumiem że jak dam do tego nowe poduchy te które siedzą oryginalnie czyli na dług trzpień to sprężyny siądą bez problemu ?? a odboje i osłony pasują seryjne pod skrócone sprężyny ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz, ważne aby dobrze wyglądało i jeździło

 

ps. dla mnie i zaraziłem tym innych -40 to ciut za mało, jeżdżę w tej chwili na -60. w e30 mieliśmy -80 ale tam jest miska za nisko i znudziło mi się wymienianie choć też na ori amorkach. też siedzi -60, na marginesie springi w e30 mam od e34, może komuś takie info sie przyda.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.