Skocz do zawartości

[E60] [E61] Wymiana rezystora i silniczka dmuchawy JEŻ


guzior2

Rekomendowane odpowiedzi

niech się schowają wszystkie ASO dzięki zdjęciom kolegi zajęło mi wymontowanie wentylatora 1,5 godziny.Prawdopodobnie mam spalony silnik bo komutator jest w bardzo złym stanie ,albo padł jeż , nie ważne zaoszczędziłem kupę kasy.BARDZO DZIĘKUJĘ i polecam się na przyszłość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. po odgrzybianiu klimy (wcisnołem dwie pianki Kent w parownik i po dwóch miesiącach wentylator stanął w miejscu. zaraz po zabiegu na początku falował (nie wiedział jak ma dmuchać raz mocno raz lekko) po dwóch miesiącach nic wogóle sie nie uruchamia. dzięki za post ze zjęciami na pewno pomoże . pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po wymianie silniczka dmuchawy i mogę poradzić coś od siebie. Więc może w punktach:

1. Ktoś na innym forum napisał że nie trzeba odkręcać tunelu środkowego - Trzeba przynajmniej w przed lifcie. Jeżeli ktoś tego nie zrobi nie wyjmie zaczepów od dekoru - drewna ozdobnego. Jeżeli komuś się to udało bez odkręcania to ktoś to robił przed nim i pourywał owe zaczepy :) Odkręcenie tunelu sprowadza się to zdjęcia tylnej zaślepki - dekoru od strony kanapy, tam 2 nakrętki najlepiej małą grzechotką poluzujemy nie trzeba ich odkręcać całkowicie jest tam luz na odsunięcie całego tunelu. Potem z przodu po lewej i prawej stronie zdejmujemy osłony - takie płaskie listwy dywanowe pod nimi jest po jednej śrubie na stronę te okręcamy całkowicie i tunel odsuwamy maksymalnie czyli około 1,5 cm.

 

2. Nie trzeba wyjmować kanału powietrza z prawej strony wystarczy spokojnie lewa strona.

 

3. Stary wentylator jest mocno zabrudzony u mnie wyglądało to na gruby kurz zbitek filcu i po wyjęciu go można przetrzeć miejsca kanałów i odkurzyć z całego syfu.

 

4. Sprawdzenia czy nowy wentylator działa w samochodzie (wcześniej można przed montażem spiąć go na krótko) należy dokonać po podpięciu wszystkich wtyczek nawet do navi. Myślałem że jak podepnę tylko od klimy to sprawdzę czy dobrze zamontowałem i okazało się że wentylator nie działał. Po podpięciu navi kręci się pięknie :P - mocno ulżyło w tym momencie.

 

Sprawa dosyć prosta jednak trochę czasu wymaga i to bez pośpiechu z dozą cierpliwości głównie podczas samego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam ponownie . Moja usterka pokonana. W pierwszej kolejności zakupiłem jeża , po oczyszczeniu i przedmuchaniu sprężarką dmuchawy wymieniłem jeża i wszystko śmiga. U kolegi wyżej miał bardzo podobnie nawet jak podłączył dmuchawe na ostro mu chodziła a po założeniu wszystkiego nie było reakcji, u mnie też na ostro dmuchawa chodziła a winowajcą był niestety rezystor (objawem było to może że jeszcze jak dmuchawa sie uruchomiała to szalały obroty raz mocniej raz słabiej wiało)pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za ściąge.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy czytam czytam i doczytac nie moge

W moim e61 z 2008 roku z przebiegiem 350tys km (przebieg moze okreslac zuzycie silnika wentylatora mysle) faktycznie od pewnego czasu mialem wrazenie ze obroty wentylatora troche faluja i nie mowie tu o automatycznym trybie a o konkretnym biegu dmuchawy ... W konsekwencji od pewnego czasu w ogole sie nie zalacza ..... stalo sie to stasznie radykalnie z dnia na dzien :-)

Kolejnym obiawem ktory widze to ze np przy gwaltownym hamowaniu badz jakies dziurze w drodze wentylator sie zalacza i jak juz zacznie dzialac to do zgaszenia auta jest ok ale kiedy juz pracuje tez slychac falowanie obrotow

Dochodzę do sedna :-)

Czy jest jakis sprawdzony patent na diagnoze - wentylator jako silnik czy jednak jez ?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, raz jeszcze

nie czekajac na odpowiedz wzialem sie dzisiaj za demontaz deski i wyjecie szwankujacego silnika.

Jak juz wspominalem, obiawy polegaly na falowaniu obrotow od pewnego czasu, az tydzien temu dmuchawa przestala dzialac, zalaczala sie przy gwaltownym zahamowaniu badz dolku w jezdni :twisted: , jak juz sie wlaczyla znowu obroty nie byly stabilne, wiec .... kupilem w INTERCAR'E nowa dmuchawe ale bez "jeza" ktory nawet po nr orginalu (jak juz wyjalem sprawdzalem) byl niedostepny, szukalem w necie info jak go naprawic jest filmik na youtube ale dotyczy on jeza od e46 w e60 jest zupelnie inny i nie do naprawienia. Balem sie ze praca nie przyniesie efektu i 300zl ktore wydalem na silnik pojdzie ..... ale do odwaznych swiat nalezy. Kiedy wyjalem silnik bylem optymistycznie nastawiony no jak sie okazalo szczotki praktycznie sie skonczyly (3 i 4 zdjecie stara dmuchawa), zalozylem nowa (1 i 2 zdjecie) skrecilem i poki co jest ok :-)))))))) Nie wiem czy bedzie to widoczne na zalaczonych zdjeciach ale zwrociccie uwage widac roznice w szczotkach, mysle ze tu byla przyczyna w moim przypadku.

W mysl poradnika dodam jedynie ze w moim e61 po FL (2008r) nie trzyba by odkrecac tunelu srodkowego - ja w mysl poradnika to zrobilem ale chyba zbednie, wystarczy zdjac aluminium ktore jest przy biegach (zdjac meszek pod ktorym sa 3 sruby) wtedy dostaniecie sie do srub ktore trzymaja kratke w konsoli centralnej. calosc z przerwa zeby jechac do sklepu po nowy silnik zajela mi ok 3-4h

http://images81.fotosik.pl/58/a0138b8a9d4a98ccmed.jpg

 

http://images82.fotosik.pl/58/740769f5e358f5ccmed.jpg

 

http://images81.fotosik.pl/58/2bd234c8311f1705med.jpg

 

http://images84.fotosik.pl/57/c9df2a033b884a34med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Mam problem od jakiegoś czasu z nawiewem w e60 dodam, że auto jest w wersji ze zwykłą klimatyzacją. Wszystko zaczęło się od tego, że jakiś czas temu postanowiłem umyć samochód przed okresem zimowym i właśnie po tym (dokładnie na drugi dzień) nawiew zaczął wydawać dziwne dźwięki, szumy, zgrzyty itp (wcześniej nawiew pracował cicho i bez zarzutu). Możliwe jest to, że jakimś sposobem woda dostała się do nawiewu i wyrobiła jakieś zniszczenia? Ja z tym niestety tak jeździłem, ponieważ auto jest mi cały czas potrzebne i z czasem hałasy z lekka ustąpiły, może przez to, że zrobiło się dużo cieplej na dworze tego nie wiem. Dzisiaj jadąc niestety nawiew zaczął znowu strasznie hałasować a dmuchawa nawet w pewnym momencie przestała działać, po jakimś czasie zaczęła pracować, ale już np. regulacja siły nawiewu dużo nie daje, ponieważ powietrze ledwo co leci z nawiewów ( tak jakby silniczek coś po prostu blokowało). Też mam zamiar podjąć się wyjęcia dmuchawy i sprawdzenia jej, ale mam do Was koledzy kilka pytań. Czy są tam jakieś łożyska, które mogły się posypać i teraz są tego takie objawy? Czy można je jakoś wymienić? Czy w grę wchodzi tylko kupno innej dmuchawy? I jak sprawa wygląda przesunięcia tego środkowego tunelu, czy wystarczy wykręcić te dwie śruby z tyłu i te dwie po bokach z przódu czy również trzeba ściągać mieszek z ręcznego i gałki zmiany biegów i tam też są jakieś śruby mocujące tunel?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ktoś kiedyś pisał że przesmarował silniczek ale podobno to pomaga na jakiś czas tylko. Tunel trzymają śruby z tyłu i z przodu ale spróbuj pierw bez przesuwania tunelu jak koledzy piszą. Ja go lekko przesunąłem do tyłu bo miałem problem z wyciągnięciem krótkiego tunelu powietrznego który widać na fotce poniżej.

 

http://i61.tinypic.com/21a022d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Cytując użytkownika sebolnet chyba jestem jednak zmuszony przesunąć ten tunel środkowy. Tylko chciałem się jeszcze Ciebie guzior2 zapytać, bo widzę na zdjęciach, że zdejmowałeś gałkę oraz mieszek zmiany biegów czy tam też są jakieś śruby które trzymają tunel czy po prostu zdjąłeś to bo nie wiedziałeś do końca jak ten tunel przesunąć?

I jeśli ktoś ma wiedzę odnośnie tego co można zrobić z tą dmuchawą tzn czy w grę wchodzi jakaś regeneracja czy kupno innej dmuchawy to proszę o odpowiedź.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mieszek i gałkę zdjąłem bo miałem w planie całkiem zdjąć tunel ale nie było potrzeby tak że go tylko odsunąłem, z tego co pamiętam nie ma tam żadnych śrub trzymających go.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

U mnie objaw był taki ze na 2 albo 3 biegu falowały obroty. Nastepnie raz się właczał nawiew a raz nie z tym ze pozniej z wiekszą czestotliwością na NIE. W końcu nawiew juz w ogóle sie nie uruchamiał. Zakupiłem uzywany wentylator poniewaz nowych w hurtowniach nie było. Znajomy mechanik rozkrecił tunel i wyciągna wentylator oraz podlaczyl pod 12v. Ewekt był taki że wentylator chodził na max obrotach ! Wniosek był jego taki ze padł jeż. Zakupiłem też używanego jeża, zamontował go i o dziwo nawiew działał ale bez ostatniego biegu ?

Gdy skręcił to uruchomił ponownie wentylator już przy mnie i wszystko było cacy. Gdy od niego wracałem to niestety przy włączonym silniku nawiew juz nie działał !!!!

Rano gdy odpaliłem nawiew na zapłonie znowu działał ! Gdy go wyłaczyłem i odpaliłem na wlaczonym silniku to oczywiscie juz nie działał. Dziś rano sprawdzałem i znowu nie działa

 

Teraz pytanie : czy jeszcze coś można wymienić ?

Może to jednak był wentylator tylko dlaczego działał na 12V i po wymienie 2 razy zadziaął ?

Może kolejny jeż sie spalił ?

Ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej e61 prelift 2006 automat mam następujące problemy:

 

1. Auto dłużej postoi i następuje reset licznika dziennego i czasu/daty. Ostatnio się to trochę nasiliło. Zauważyłem że czasami z rana po odpaleniu auta niema komunikatu, ale po przejechaniu ok 2km zgaszeniu auta (zawożę syna do szkoły). Wracam po ok 10 min do auta i już pojawia się komunikat + nastąpił reset ustawień.

 

2. Ostatnio zauważyłem że dmuchawa nawiewów czasami samoczynnie spowalnia po czym zaczyna dmuchać jak należy. Czasami na ustawieniu manualnym nie rozkręca się do najwyższych obrotów ale co dziwne po włączeniu opcji rozmrażania przedniej szyby silnik zaczyna wiać z pełną siłą, podejrzewam więc jeża ale jeszcze niemam pewności.

 

Pytania:

Czy tak jak w e39 przy uszkodzonym jeżu e60/61 też może powodować pobór prądu na postoju?

Czy na wentylatorze da się wymienić same szczotki?

 

 

Co dziwne o ile padający jeż w e39 to typowy problem zdaje się ze w e60 juz nie do konca dodatkow w e60 za pobór pradu na postoju moe byc odpowiedzialnych duzo wiecej rzeczy

 

Ako ma półtora roku.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czasami na ustawieniu manualnym nie rozkręca się do najwyższych obrotów ale co dziwne po włączeniu opcji rozmrażania przedniej szyby silnik zaczyna wiać z pełną siłą, podejrzewam więc jeża ale jeszcze niemam pewności.

 

To jest normalny objaw przy słabym akumulatorze, komputer celowo odłącza pełną moc nawiewu żeby zminimalizować pobór prądu, tylko do odmrożenia szyby puszcza pełną moc. Pierw zajmij się słabą baterią a potem zobaczysz czy nadal są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale to nie musi być wina aku że jest słaby, w e60/61 jest sporo elektroniki która dość często szwankuje i powoduje nie usypianie modułów itd. Druga sprawa to czy kiedy wymieniałeś półtora roku temu baterie kupiłeś dokładnie taką samą jak miałeś fabrycznie ? czyli w systemie AGM lub zwykłą + ta sama pojemność AH i czy montując ją zarejestrowałeś ją kompem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ako kupiłem kapke mniejsze i nie AGM

Ako zarejestrowałem

 

Do pracy mam 3km, ale zwykle kilka razy w tygodniu jeszcze gdzieś się poruszam. Problem raczej się nie pojawia na dłuższych trasach.

 

Na pewno do naprawy mam wiązkę tylnej klapy (nie działa grzanie szyby, wycieraczka macha zbyt długo i wyłącza się w różnych pozycjach, podczas podnoszenia klapy do góry wyzwala się zamek klapy).

Nie wiem na ile może mieć to wpływ na zużycie

 

Co myślicie o IBS? Da się to jakoś sprawdzić?

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ako kupiłem kapke mniejsze i nie AGM

Ako zarejestrowałem

 

Do pracy mam 3km, ale zwykle kilka razy w tygodniu jeszcze gdzieś się poruszam. Problem raczej się nie pojawia na dłuższych trasach.

 

Na pewno do naprawy mam wiązkę tylnej klapy (nie działa grzanie szyby, wycieraczka macha zbyt długo i wyłącza się w różnych pozycjach, podczas podnoszenia klapy do góry wyzwala się zamek klapy).

Nie wiem na ile może mieć to wpływ na zużycie

 

Co myślicie o IBS? Da się to jakoś sprawdzić?

 

Kapke mniejszy tzn. ile ? dopuszczalna różnica to jest 5 AH, noj najważniejsze rozumiem że fabrycznie miałeś zwykły (kolor biały) i kupiłeś także zwykły tak ? bo gdybyś założył inny rodzaj baterii (AGM) bez zmaiany rodzaju aku w systemie to w tedy twoja półtora roczna bateria by się już kończyła z powodu przeładowywania. Wiązka również może być przyczyną słabej baterii bo mogą się nie usypiać moduły i bedziesz miał pobór prądu na postoju. Jeśli chodzi o IBS to kilka minut po zamknięciu auta powinny zgasnąć diody od lewarka skrzyni automatycznej i przy drzwiach kierowcy dioda na przycisku od blokady otwierania tylnych szyb, ewentualnie można odpiąć zasilanie dla testów od ibs na 2 tyg. i sprawdzić czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam teraz dokładnie, ale pamiętam że ten, który wybierałem na kompie był o jakies 4-6Ah większy niż ten co zakładałem.

Poprzedni jak i obecny ustawiony był jako normalny AKO a nie AGM

 

IBS zatem wstępnie wykluczam bo światełka gasną (skrzynia, przycisk blokady)

Obstawiam wiązkę, ociepli się to się za nią zabiorę.

----=== 0o=[][]==o0 ===----

Better than a straight six are two straight sixes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio zauważyłam, że dmuchawa chodzi na całkowicie wyłączonym silniku bez kluczyka w stacyjce na 3 poziomie. Do tego czasami coś jakby wyje na 1 biegu nawiewu dodatkowo wycie trochę ustaje jak podkręca się temperaturę. Myślicie, że czeka mnie wymiana tych oto właśnie rzeczy ?

 

EDIT:

 

Udało mi się ustalić, że wyje dodatkowa pompa wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i mnie dotknęła wymiana dmuchawy. Już po :) wielkie dzięki za instrukcje!

Całość zamknęła się w czasie 3h ale musiałem dwa razy wyciągać ramkę z modułami z uwagi że przy przesuwaniu tunelu rozłączyłem kabel do zasilania podświetlenia gałki zmiany biegów. I uwaga żeby nie rozłączyć tunelu do tylnego nawiewu!

 

Niestety po wymianie mam problem z podświetleniem ekranu iDrive. Wyświetlacz działa jak i wszystkie funkcje ale przestało działać podświetlenie :mad2: Po włączeniu auta, ekran świeci się przez 1-2s i gaśnie podświetlenie :(

Jakiś pomysł? Mogłem jeszcze coś niechcący rozłączyć?

 

EDIT

Winnym okazała słabo wpięta wtyczka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.