Skocz do zawartości

djbaldy

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e61 520d 2008r

Osiągnięcia djbaldy

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Odswieze troche temat moze komus sie przydadza moje wnioski z wymiany (nie) uszkodzonego termostatu Posiadam e60 2008 (model po FL) z silnikiem n47 problem zaczal sie od DPF .... Prawdopodobnie zapalil sie on bo nie mogl sie wypalic gdyz zeby sie sam zaczal wypalac silnik musi miec co najmniej 75C to jedno z warunkow wypalania ... Po podlaczeniu kompa okazalo sie ze trzyma rowno 50 :( (bledem bylo od razu nietrafna diagnoza slepo stawiajac na termostat) Zamowilem oryginalny termostat (200zl INTERCARS) po przeanalizowaniu forum zabralem sie za wymiane, zaczalem odkrecac egr przy okazji zlamala mi sie odma (odpowietrzenie - mala rurka ktora idzie od glowicy do rury filtra powitrza) jej nr katalogowy to 13717803842 kosztowala 40zl orygoinal kupiona tez w INTERCARS) Kiedy zaczalem miec problem z odkreceniem dwoch srub kluczem T45 ktore sa nad dolna czescia rury filtra powietrza (mocuja wlasnie EGR) zorientowalem sie ze ..... jestem zapatrzony w forum a nie pomyslalem .... bo to praca bez sensu.!!!!!!! w tym silniku wystraczy mala tryczka klucz 10 nasadowa i odkreca sie obudowe termostatu na ktora nachodzi waz wychodzacy z dolu chlodnicy. NIE TRZEBA ODKRECAC EGR'U DEMONTOWAC RURY FILTRA POWIETRZA Doslownie odkreca sie 4 srubki zmiania wklad i skreca calosc zajmuje max 15min!!!!!! W silniku nie znalazlem odpowietrznikow podobno on sie sam odpowietrza .... dolalem nowy plyn, odpalilem auto i co ?!?!? [BAD] Auto dalej trzyma 50 C bylem max .... wku... ze nie sprawdzilem wczesniej innych rzeczy ..... dolny waz na zmiane robil sie letni i zimny wiec termostat dziala wlasciwie padlo podejrzenie na czujnik ktory jest w glowicy .... i to on byl powodem calego problemu. Rano kiedy podlaczylem INPE na dworze bylo 0 C a czujnik pokazywal temperature pynu -17C !!!!!!!! Wiec znowu INTERCARS (50zl) .... ten czujnik ma nietypowa oprawe ale latwo sie go odkreca dlugo nasadowa chyba 16 i teraz jest juz wsyztsko ok .... Temperatura rowno 90C DPF wypalilem wymuszajac wypalanie programem. Wszedzie spotkalem opinie ze mozna to zrobic tylko DIS'em - NIEPRAWDA. Znajomy ma Delpfi na laptopie, podlaczylismy i tam tez jest funkcja regeneracji DPF'u REASUMUJAC Zanim wymienisz termostat zweryfikuj czy napewno on jest uszkodzony (sprawdzic czy gorna rura jest letnia czy goraca - plyn po nagrzaniu powinien w niej miec ok 90C nastepnie dolna rure po odpaleniu zimnego silnika nie powinna sie nagrzewac na pewno przez ok 15-20min po tym czasie plyn moze miec juz ok 90C i termostat ma prawo puscic obieg na chlodnice) Sprawdzcie po dlugim postoju w ukrytym menu jaka temperature ma plyn powinna byc zblizona do temp otoczenia (jesli tak bedzie oznacza to ze czujnik jest dobry jesli bedzie znaczaca roznica trzeba zaczac od wymiany tego czujnika) Jesli juz postawicie na termostat sprawdzcie czy napewno w waszym wypadku jest koniecznosc odkrecania EGR'u byc moze sa rozne wersje nie wiem ale u mnie gdybym pomyslal a nie slepo wierzyl w to co przeczytalem na kilku forach to czas na calkowity zabieg wymiany zajal by max 15min Mam nadzieje ze komus to pomoglo :-) w razie pytan sluze pomoca :-)
  2. Witam, raz jeszcze nie czekajac na odpowiedz wzialem sie dzisiaj za demontaz deski i wyjecie szwankujacego silnika. Jak juz wspominalem, obiawy polegaly na falowaniu obrotow od pewnego czasu, az tydzien temu dmuchawa przestala dzialac, zalaczala sie przy gwaltownym zahamowaniu badz dolku w jezdni :twisted: , jak juz sie wlaczyla znowu obroty nie byly stabilne, wiec .... kupilem w INTERCAR'E nowa dmuchawe ale bez "jeza" ktory nawet po nr orginalu (jak juz wyjalem sprawdzalem) byl niedostepny, szukalem w necie info jak go naprawic jest filmik na youtube ale dotyczy on jeza od e46 w e60 jest zupelnie inny i nie do naprawienia. Balem sie ze praca nie przyniesie efektu i 300zl ktore wydalem na silnik pojdzie ..... ale do odwaznych swiat nalezy. Kiedy wyjalem silnik bylem optymistycznie nastawiony no jak sie okazalo szczotki praktycznie sie skonczyly (3 i 4 zdjecie stara dmuchawa), zalozylem nowa (1 i 2 zdjecie) skrecilem i poki co jest ok :-)))))))) Nie wiem czy bedzie to widoczne na zalaczonych zdjeciach ale zwrociccie uwage widac roznice w szczotkach, mysle ze tu byla przyczyna w moim przypadku. W mysl poradnika dodam jedynie ze w moim e61 po FL (2008r) nie trzyba by odkrecac tunelu srodkowego - ja w mysl poradnika to zrobilem ale chyba zbednie, wystarczy zdjac aluminium ktore jest przy biegach (zdjac meszek pod ktorym sa 3 sruby) wtedy dostaniecie sie do srub ktore trzymaja kratke w konsoli centralnej. calosc z przerwa zeby jechac do sklepu po nowy silnik zajela mi ok 3-4h http://images81.fotosik.pl/58/a0138b8a9d4a98ccmed.jpg http://images82.fotosik.pl/58/740769f5e358f5ccmed.jpg http://images81.fotosik.pl/58/2bd234c8311f1705med.jpg http://images84.fotosik.pl/57/c9df2a033b884a34med.jpg
  3. Koledzy czytam czytam i doczytac nie moge W moim e61 z 2008 roku z przebiegiem 350tys km (przebieg moze okreslac zuzycie silnika wentylatora mysle) faktycznie od pewnego czasu mialem wrazenie ze obroty wentylatora troche faluja i nie mowie tu o automatycznym trybie a o konkretnym biegu dmuchawy ... W konsekwencji od pewnego czasu w ogole sie nie zalacza ..... stalo sie to stasznie radykalnie z dnia na dzien :-) Kolejnym obiawem ktory widze to ze np przy gwaltownym hamowaniu badz jakies dziurze w drodze wentylator sie zalacza i jak juz zacznie dzialac to do zgaszenia auta jest ok ale kiedy juz pracuje tez slychac falowanie obrotow Dochodzę do sedna :-) Czy jest jakis sprawdzony patent na diagnoze - wentylator jako silnik czy jednak jez ?!?!
  4. Koledzy ja biore sie za wymiane oleju w weekend ale mam kilka pytan w odniesieniu do podanej na gorze instrukcji w p. 8 rozumiem ze napelniamy miske olejem tyle ile byc powinno czyli do poziomu, z kolei w p12 klega pisze ze powinno zleciec ok 4.5-5l (rozumiem zanim pojawi sie czysty olej) czy zalewajac miske wleje 5l do niej? chodzi o to czy wystarczy tyle oleju w misce i czy nie ma obawy zatarcia tej skrzyni, a moze lepiej w polowie zrobic przerwe uzupelnic olej w misce i dalej spuszczac? Kolejne pytanie do uzupelnianie oleju do wlasciwego poziomu, powinno to sie robic na zimnym czy cieplym silniku? Moze glupie to pytanie ale rozumiem ze olej uzupelniamy tym samym korkiem ktorym pozniej sprawdza sie poziom? ah i ostatnie w odniesieniu do punktu 14e test zegarow (stacyjka poz1 przycisk od resetu trzymamy pozniej zaplon ustawiamy 2.0 i robi sie test) test z tem silnika? ???? moze ktos mi dokladniej to wyjasic? Wole sie upewnic i rozwiac wszelkie watpliwosci zanim sie zabiore za to, z goey dzieki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.