Skocz do zawartości

528i xdrive vs 525d xdrive


rosiur

Rekomendowane odpowiedzi

Dla tych ,których nie stać na topowe 535i xdrive i 535 d xdrive są auta 4 cylindrowe łapiące się na niższą akcyzę : 528i xdrive i 525d xdrive ok 55 tys tansze w podstawie ale kazdy dodatek też jest tańszy z powodu akcyzy. Na gotowo 4 cylindrówki kosztują ok 70-80 tys mniej niż ich 6 cylindrowe odpowiedniki.

Czy warto dopłacać i który z nich wybrać 245 konną benzynę czy 218 konnego diesela ?

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeździłem i jednym, i drugim. Który lepszy? Według mnie benzyna :) Nie chce mi się rozpisywać co jest lepsze, ale po krótce powiem, że lepiej przyspiesza - w zasadzie od każdej prędkości oraz to co mnie najbardziej zaskoczyło to kultura pracy - jest naprawdę świetna! Dodatkowo diesel jest o 10k droższy, a i paliwo do diesla będzie sporo wyższe wraz z nowym rokiem.

 

Dodam, że byłem zwolennikiem diesla ;)

W temacie o 525xd masz opinie innych osób na temat tych dwóch silników.

 

 

P.S do właścicieli 528xi - lejecie 98 czy 95? Ktoś mi odpisał, że 95 spokojnie starczy, ale wolałbym się dowiedzieć od osób, które jeżdżą tym autem, niż od tych, którym się "wydaje" ;)

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

528xi. Za kulturę pracy. Diesel przy ASS wkurza niemiłosiernie gdy gasnąc trzęsie całą budą :evil: No i jednak trochę męczy.

 

Jeżdżąc testówką powiedziano mi, że mam wlać 95. Więc wnioskuję, że 95 spokojnie wystarcza. Od czasu do czasu można przelać to jakimś v-powerem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżdżąc testówką powiedziano mi, że mam wlać 95. Więc wnioskuję, że 95 spokojnie wystarcza. Od czasu do czasu można przelać to jakimś v-powerem ;)

To znaczy wiesz... nie pytam z powodu oszczędności, ale do różnych silników są zalecane mniej lub więcej oktanowe paliwko. Np. do silnika Audi 2.4 V6 trzeba lać 95. Pewnie 98 by nie zaszkodziło, no ale zalecenie to zalecenie ;)

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżdżąc testówką powiedziano mi, że mam wlać 95. Więc wnioskuję, że 95 spokojnie wystarcza. Od czasu do czasu można przelać to jakimś v-powerem ;)

To znaczy wiesz... nie pytam z powodu oszczędności, ale do różnych silników są zalecane mniej lub więcej oktanowe paliwko. Np. do silnika Audi 2.4 V6 trzeba lać 95. Pewnie 98 by nie zaszkodziło, no ale zalecenie to zalecenie ;)

Przejechałem 528i ok 2.5 tys tankuję tylko 95 średnie spalanie 11.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To znaczy wiesz... nie pytam z powodu oszczędności, ale do różnych silników są zalecane mniej lub więcej oktanowe paliwko. Np. do silnika Audi 2.4 V6 trzeba lać 95. Pewnie 98 by nie zaszkodziło, no ale zalecenie to zalecenie ;)

 

Hmmmm... Mi wlepka przy wlewie paliwa i instrukcja kazały do a4 2.8 lać 98.

A wracając do głównego tematu to wydaje mi się ze głównym kryterium wyboru powinna być chyba kultura pracy i przeznaczenie auta. Mimo wszystko na dłuższe trasy lepszy jest diesel. Niższe obroty przekładają się na niższe spalanie, a łatwo dostępny moment obrotowy sprawia ze jazda autostrada i wyprzedzanie tirów jest beznolesne.

Z kolei stopień komplikacji silników jest zbliżony (biturbo, intercoolery, bezpośredni wtrysk itp) co wyrowna koszty obslugi i serwisowania.

Chociaż subiektywnie, z racji większej "szlachetnosci" dziś wybranym benzynę :)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym napisać to samo co f10trek .

Miałem okazję niedawno się przejechać jednym i drugim ,i choć sam mam disla i obecnie zamówiłem 535xd. To nadal jestem pod wrażeniem 28ix.Nigdy nie zracałem zbytniej uwagi na dźwięk -tu to się zmieniło i - miało piękny dźwięk ,a za mim szły osiągi ,d- ani dźwięku ,ani osiągów . Dane techniczne tego nie oddają , odczucia są jednak diametralnie różne ,wręcz skrajnie .Klekot strasznie mnie zawiódł ,moje obecne auto A4 1.9 TDI 130 zrobiona na 186 KM nie jedzie gorzej niż ta 525d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosiur - z tego co poczytałem recenzje to już się przekonałem, że wiem co wybrać... F30 328xi. Ma gabaryty zewnętrzne takie jak E39, 300 kg lżejszy od F10 i jest szansa, że będzie jeździł jak mały sportowy sedan a nie jak limuzyna. Design mnie się bardzo podoba - takie małe F10. Narzekają tylko na brzmienie ale przeżyję. W dzisiejszych czasach w Polsce przyszłość to mocne dwulitrówe benzyniaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosiur - z tego co poczytałem recenzje to już się przekonałem, że wiem co wybrać... F30 328xi. Ma gabaryty zewnętrzne takie jak E39, 300 kg lżejszy od F10 i jest szansa, że będzie jeździł jak mały sportowy sedan a nie jak limuzyna. Design mnie się bardzo podoba - takie małe F10. Narzekają tylko na brzmienie ale przeżyję. W dzisiejszych czasach w Polsce przyszłość to mocne dwulitrówe benzyniaki.

Też o tym myślałem. I muszę przyznać, że to nie jest głupia alternatywa do F10. Pytanie tylko kiedy i za ile ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem. I muszę przyznać, że to nie jest głupia alternatywa do F10. Pytanie tylko kiedy i za ile ;)

 

Cennika w pdf'ie jeszcze nie ma ale konfigurator na stronach BMW Polska już chodzi. 328i zaczyna się od 152.900 zł Jak to w BMW pewnie ze 100 tys. w opcjach trzeba dorzucić, wymęczyć rabat, jęknąć, wykreślić 1-2 fanaberyjne opcje i gdzieś trochę na północ lub południe od 200 tysięcy mamy fajne autko z 6s od 0-100 i vmax 250 km/h.

 

 

328xi i m-pakiety mają być w sprzedaży od lata 2012. W F10 jeśli bierzemy automat to realna różnica pomiędzy 528i a 528xi to 10 tysięcy - tyle co nawigacja. W 328 pewnie nie będzie więcej no to nad czym tu się zastanawiać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328 ix to świetna propozycja tyle ,że nie dla mnie. Trójka dzieci w trójce chyba nie da rady...

 

prawda jest taka, że w 5 i 7 też jest z tym 3-cim miejscem ciężko... Pewnie tylko coś takiego jak X5 czy jakiś S-Max się nadaje...

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328 ix to świetna propozycja tyle ,że nie dla mnie. Trójka dzieci w trójce chyba nie da rady...

 

prawda jest taka, że w 5 i 7 też jest z tym 3-cim miejscem ciężko... Pewnie tylko coś takiego jak X5 czy jakiś S-Max się nadaje...

 

Potwierdzam. Też mam trójkę i na F10 narzekały strasznie. Gdzieś dalej jeździliśmy zawsze S-Maxem żony. X5 jest dużo bardziej przestronne od F10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 3 lat jeżdżę X5 35d (zrobioną na 326 KM). Fajne auto ale powoli wkrada się nuda. Muszę uwzględnić fakt licznej rodzinki (urocza małzonka i trójka dzieci ).

Modelowo najbardziej pasuje mi f11 535dx drive , tutaj boli mnie troszkę cena. Wyjściowo 430 tys ( sprawy rabatów omawialiśmy wielokrotnie wczesniej).Drugi pomysł to 528 ix drive touring. Czyli wersja powyżej okrojona z większych emocji...(więc chyba jednak mało prawdopodaobna)

Jest też inna propozycja : używane (roczne ) f11 550 ix lub roczne audi a8 4.2 tdi ,a małzonce zostawiam X5...

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne. Ja jestem typem człowieka który woli mieć nowe auto, mimo że "słabsze" ale zawsze Nowe.

Teoretycznie za dobrze wyposażone 528ix można mieć już roczne lub półtora roczne 550ix, ale to zawsze używka.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego za nowe auto sie płaci słono...bo nówka to nówka. Płaci sie krocie za fakt bycia pierwszym, ktory dane auto "ujeżdża" i maca :P.

 

Co do 528i, naprawde daje rade. Ponadto łatwo , tanio i bezpiecznie bedzie zapewne mozna zwiekszyć moc do okolo 270-280 ps.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1d-2CLuq-RQ

 

Jedyna wada jest, ze to R4. Mogli zrobić R6. PRzeciez dawniej produkowali 2,0L R6.

Edytowane przez vystelior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego za nowe auto sie płaci słono...bo nówka to nówka. Płaci sie krocie za fakt bycia pierwszym, ktory dane auto "ujeżdża" i maca :P.

 

Co do 528i, naprawde daje rade. Ponadto łatwo , tanio i bezpiecznie bedzie zapewne mozna zwiekszyć moc do okolo 270-280 ps.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1d-2CLuq-RQ

 

Jedyna wada jest, ze to R4. Mogli zrobić R6. PRzeciez dawniej produkowali 2,0L R6.

 

 

Akurat to z filmu to R6.

było:


e46 328 Ci

e46 320D

e90 330i

e92 330i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aha to 528i w F10 to nie ten silnik co w nowej Trojce ?

Obecnie F10 528i i F30 328i to ten sam silnik N20 245 KM.

W 2010 r. 528i to był 3-litrowe R6.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.