Skocz do zawartości

Temperatura silnika - długo się grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to jest. Mam E34, 24V na Vanosie. Jadę rano, np. 0 stopni, to, żeby strzałka od temperatury stała pionowo muszę przejechać gdzieś 6-7 km.

 

Czy to normalne? :modlitwa:

Opublikowano

absolutnie nienormalne.

BMW mają w pierwszej fazie jazdy skrócony obieg wody.dlatego bardzo szybko się nagrzewają.zmień najpierw termostat a potem szukaj innej przyczyny.

czasami się mylę
Opublikowano (edytowane)
Jak to jest. Mam E34, 24V na Vanosie. Jadę rano, np. 0 stopni, to, żeby strzałka od temperatury stała pionowo muszę przejechać gdzieś 6-7 km.

 

Czy to normalne? :modlitwa:

 

Witam ,a więc na twoim miejscu wymieniłbym termostat z tego co piszesz nie jest jeszcze najgorzej, ale twój termostat nie ma już tej sprawności jak nowy i widocznie wczęsniej włacza duży obieg płynu chłodzacego.Najlepiej wymień termostat i dokładnie odpowietrz cały układ ,a napewno lepiej i szybciej będzie dochodził do właściwej temperatury .

Edytowane przez Labrador

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

To ja się już pogubiłem....

Obserwuję różne tematy na tym forum o szybkości nagrzewania się silników M50. Mój potrzebuje przejechać ok. 5 km żeby się w pełni nagrzać (wskazówka temperatury silnika pionowo) - wydawało mi się, że jest to prawidłowo...

Na podstawie tego wątku widzę, że jedni piszą że to dobrze, inni że źle - a ja już zgłupiałem :mad2:

To w końcu jak ma być prawidłowo?

$M$
Opublikowano
Nie jestem żadnym specem ale wydaje mi się że gdyby termostat za wolno reagował to efektem tego byłoby falowanie wskaźnika temperatury. Jeśli temperatura utrzymuje się na stałym poziomie to termostat powinien być ok.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

Do Peet ..... termostat może zbyt długo się otwierać a po otworzeniu dobrze trzymać.

Miałem 3 beemki z różnymi silnikami a w kazdej było tak samo.

Po przejechaniu ok. 1 km. temperatura była temperaturą pracy.

Ciepłe powietrze zaczynało dmuchać po ok. 1 minucie pracy silnika.

czasami się mylę
Opublikowano

bez przesady. W obu moich siodemkach zawsze sie wskazówka ustawiała pionowo po 4-5 km przy temp zew około 0 'C, - 5'C . Teraz mam nowy termostat Wahlera w 740 i jest tak samo. Nie jechałem jeszcze samochodem , który w zimie po 1 kilometrze jest gorący :hand:

 

Termostat jest albo uszkodzony mechanicznie albo nie. CZyli jesli padł w pozycji otwartej to juz sie nie zamknie i na odwrót. Gdy jest stale otwarty to łatwo zauwazyc ,ze po ruszeniu temp silnika spada a gdy stajemy i silnik pracuje na biegu jałowym - temp rośnie.

Opublikowano
Dzisiaj dokładnie sprawdziłem w temperaturze 0 stopni rozgrzanie sie silnika w moim przypadku 2.5 L do optymalnej temperatury tak, aby wskazówka temperatury stała pionowo (nie przekraczam w tym czasie 3000-3500 obrotów)zajmuje mi teraz 4,5 km termostat wymieniono 2 tygodnie temu,a przed wymianą zajmowało to 11km.Teraz też o wiele lepiej i wydajniej działa ogrzewanie wewnątrz samochodu.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.