Skocz do zawartości

E90 320D Problem z temp. silnika


grzesiek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem z temperaturą silnika, w trakcie jazdy nie przekracza 74st.,jak stoję w miejscu to po ok. 25 minutach pracy silnika na biegu jałowym temp. rośnie nawet do 94st., ale jak tylko zaczynam sie rozpędzać spada ponownie. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika który sprawdził termostat i powiedział że jest dobry, jak narazie niezna przyczyny takich spadków temp. Proszę o jakąś podpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam jeszcze jedno pytanie czy ta część, http://allegro.pl/zaluzja-wlot-kierowni ... 21772.html to jest w waszych autach bo u mnie niema nic takiego i może to jest przyczyną spadku temp. skoro mechanik stwierdził że termostat działa prawidłowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jak mechanik go sprawdzał bo nie pytałem, ale mówiłem że bmw ma dwa termostaty więc mam nadzieję że sprawdził, ale ręki niedam sobie obciąć. Jadę do niego w środę jeszcze raz bo mówił że jeszcze bedzie nad tym myślał. Narazie nie chciał wymieniać termostatu bo jeżeli to by nie pomogło to i tak bym musiał za to zapłacić, więc i on i ja chce być pewny na 100% że to termostat. Zobaczymy :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dziś odebrałem auto od mechanika został zmieniony termostat na nowy, i nowy też zalany płyn do chłodnicy. Cały układ odpowietrzony i ... :mad2: znowu to samo, przejechałem ok 30km na trasie prędkość ok 90, 110 km/h i temperatura dalej ok. 70stopni. Jak wracałem to między wlot powietrza a chłodnicę włożyłem kawałek kartonu i okazało się że temp. urosła i trzymała się w granicach 86- 89 stopni. I tak pomyślałem że może coś u mnie w aucie brakuje właśnie z przodu, w miejscu między wlotem a chłodnicą, bo już teraz to już sam zgłupiałem i nie wiem co dalej :cry2: . Termosat EGR nie został zmieniony bo mechanik powiedział że jego wymiana nic nie zmieni i musi być jakaś inna przyczyna ale on niewie co. Mam pytanie czy jednak zmienić ten EGR czy nie, bo narazie wymiana głównego term. nic nie dała, i wyszło na to że mechanik miał racje kiedy niechciał wymieniać a ja się uparłem :duh: . Panowie co Wy na to zmienić term. EGR, czy może mechanika? Pomocy!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, dziś odebrałem auto od mechanika został zmieniony termostat na nowy, i nowy też zalany płyn do chłodnicy. Cały układ odpowietrzony i ... :mad2: znowu to samo, przejechałem ok 30km na trasie prędkość ok 90, 110 km/h i temperatura dalej ok. 70stopni. Jak wracałem to między wlot powietrza a chłodnicę włożyłem kawałek kartonu i okazało się że temp. urosła i trzymała się w granicach 86- 89 stopni. I tak pomyślałem że może coś u mnie w aucie brakuje właśnie z przodu, w miejscu między wlotem a chłodnicą, bo już teraz to już sam zgłupiałem i nie wiem co dalej :cry2: . Termosat EGR nie został zmieniony bo mechanik powiedział że jego wymiana nic nie zmieni i musi być jakaś inna przyczyna ale on niewie co. Mam pytanie czy jednak zmienić ten EGR czy nie, bo narazie wymiana głównego term. nic nie dała, i wyszło na to że mechanik miał racje kiedy niechciał wymieniać a ja się uparłem :duh: . Panowie co Wy na to zmienić term. EGR, czy może mechanika? Pomocy!!

Natknałem sie na taki watek viewtopic.php?f=69&t=147189&p=1046346&hilit=wymiana+termostatu+e+90#p1046346 . Ja wymienilem najpierw term. EGR i temp wzrosła do ok.80 st. Dopiero po wymianie glownego waha sie 88-90. Ten EGR niewiele kosztuje i łatwo wymienic go samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich, dziś odebrałem auto od mechanika został zmieniony termostat na nowy, i nowy też zalany płyn do chłodnicy. Cały układ odpowietrzony i ... :mad2: znowu to samo, przejechałem ok 30km na trasie prędkość ok 90, 110 km/h i temperatura dalej ok. 70stopni. Jak wracałem to między wlot powietrza a chłodnicę włożyłem kawałek kartonu i okazało się że temp. urosła i trzymała się w granicach 86- 89 stopni. I tak pomyślałem że może coś u mnie w aucie brakuje właśnie z przodu, w miejscu między wlotem a chłodnicą, bo już teraz to już sam zgłupiałem i nie wiem co dalej :cry2: . Termosat EGR nie został zmieniony bo mechanik powiedział że jego wymiana nic nie zmieni i musi być jakaś inna przyczyna ale on niewie co. Mam pytanie czy jednak zmienić ten EGR czy nie, bo narazie wymiana głównego term. nic nie dała, i wyszło na to że mechanik miał racje kiedy niechciał wymieniać a ja się uparłem :duh: . Panowie co Wy na to zmienić term. EGR, czy może mechanika? Pomocy!!

I jedno i drugie .

Do pewności najlepiej wymienić obydwa nie wiele większy koszt za jedną robotą i najczęściej po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie podłączę się do tematu

Mam pytanie dla użytkowników E90 z silnikiem N47

Jaka temp. silnika jest w waszych autach po rozgrzaniu.....po ilu km osiąga temp 85 st.

U mnie dochodzi do temp 85-86 przy temp zewnętrznej ok 0 st. po przejechaniu ok 5-7 km.

Zastanawiam sie bo według mnie powinna być zauważalne przejście z tkz. małego obiegu czyli szybkie nagrzanie do temp gdzie termostat otwiera tkz. duży obieg i wtedy utrzymuje stałą temp.... no chyba że się mylę.

Korzystając z ukrytego menu nie zauważyłem takiego przejścia.....co o tym myślicie??

Dodam tylko że po przeszukaniu informacji okazuje się że termostat w silniku n47 jest znacząco inny niż np w silniku M47

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Początkowe otwarcie tego termostatu w N47 to 87st. Wzrost temperatury powinien być płynny do ok 88-89st później stabilizacja . Ten efekt uskoku temperatury o który pytasz w N47nie występuje. Jeżeli w obecnych warunkach pogodowych nagrzeje się do optymalnej temp. poniżej 10km to uważam że jest ok. Tak .termostat w N47 różni się zasadniczo od M47 jest to " wkład ",nie ma drugiego termostatu EGR .Jest zawór sterowany elektronicznie AGR http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4094&hg=11&fg=50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowe otwarcie tego termostatu w N47 to 87st. Wzrost temperatury powinien być płynny do ok 88-89st później stabilizacja . Ten efekt uskoku temperatury o który pytasz w N47nie występuje. Jeżeli w obecnych warunkach pogodowych nagrzeje się do optymalnej temp. poniżej 10km to uważam że jest ok. Tak .termostat w N47 różni się zasadniczo od M47 jest to " wkład ",nie ma drugiego termostatu EGR .Jest zawór sterowany elektronicznie AGR http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=PX31&mospid=50468&btnr=11_4094&hg=11&fg=50.

 

Ok Dzięki za odpowiedź :cool2: :cool2:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam troche inny problem, miesiac temu wymienilem dwa termostaty, wydawalo mi sie ze wszystko jest ok, tylko troszke dlugo mi sie nagrzewal. Wczoraj przy temperaturze na dworzu -13, dlugo mi sie nagrzewal a jak sie juz nagrzal do 87 w czasie jazdy, to stanolem na parkingu z wlaczonym silnikiem i temperatura po 5 minutach spadla do 79 stopni, czy to jest normalne??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura silnika po rozgrzaniu to 78 - 83 stopnie. W kilku postach wcześniej piszecie o generalnie wyższych poziomach u Was, ale w sumie każdy ma trochę inaczej... pytałem o to w ASO i powiedzieli mi że ta temperatura którą mam jest ok i jak najbardziej jest to "prawidłowa" temperatura w tych samochodach. To jak w końcu jest - ściemniają w ASO, są różne temperatury dla różnych silników (?), czy po prostu należy założyć że zależnie od warunków zewnętrznych i sposobu eksploatacji w danym momencie wszystko w przedziale 75 - 90 należy uznać za normalny poziom?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam troche inny problem, miesiac temu wymienilem dwa termostaty, wydawalo mi sie ze wszystko jest ok, tylko troszke dlugo mi sie nagrzewal. Wczoraj przy temperaturze na dworzu -13, dlugo mi sie nagrzewal a jak sie juz nagrzal do 87 w czasie jazdy, to stanolem na parkingu z wlaczonym silnikiem i temperatura po 5 minutach spadla do 79 stopni, czy to jest normalne??

Pozdrawiam

 

tak

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.