Skocz do zawartości

Felgi do F10


SJ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 926
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to mi teraz też daliście Panowie do zastanowienia, ale nieco na innym poziomie.

Chcę na lato zmienić oponki, i właśnie Michelin PSS miałem wybrane na kolejne. Niemniej kolega kupił M550d na 19" - one poszły na zimówki, a obecnie kupił na lato 20". Zostały nowiuśkie Bridgestone Potenza RE 050 RoF do wzięcia, muszę tylko się z nim dogadać za ile chciałby je opchnąć. No i co Wy byście wybrali ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micheliny mają ok od BMW w rozmiarach pasujących do f10 na felgami 19". Nie mają na 20".

 

Jeśli dostaniesz dobrą cenę za te Potenzy i chcesz mieć święty spokój z "homologacją", to bierz. Mnie odstrasza hałaśliwość tych gum i ich sztywność (a przy naleśniku, jaki robi się na feldze 20", chyba warto zawalczyć o trochę komfortu - chociaż Ty masz adaptive drive, więc to mniejsze zmartwienie w Twoim przypadku; u mnie jest seryjne, pasywne zawieszenie)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do mądrych głów, bo moja nie ogarnia. Chodzi o rozmiary opon dopuszczone przez BMW (wg tabliczki znamionowej).

 

Otóż, dlaczego BMW zaleca opony na tylnej osi w rozmiarze 275/30/20 jako ekwiwalent dla przednich kół 245/35/20, skoro rozmiarowo dużo lepiej pasują opony 285/30/20?

 

Średnice kół wynoszą (bez obciążenia):

 

245/35 -> 679,5 mm

275/30 -> 673,0 mm

285/30 -> 679,0 mm

 

Zatem koło 285/30 ma niemal identyczną średnicę jak koło 245/35, a koło 275/30 jest o ok 1% mniejsze (6,5mm na średnicy). Krótki romans z ciocią Google ujawnia, że np Alpina w D5, bazującym na f10, zakłada opony właśnie w rozmiarze 285/30 z tyłu (co ciekawe są to wg zdjeć Micheliny Pilot Super Sport, które w tym rozmiarze najpewniej są bez RoF...)

 

Pytanie: czy w świetle powyższego mogę bez obaw założyć opony 285/30, czy muszę trzymać się wskazań z tabliczki?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, czy ktoś z Was jeździ w F10 na felach 19+ i ma je w stanie idealnym? :)

 

Ja własnie oglądąłem swoje 19" M-pakietowe i jest bieda, 2 z 4 mają rant zmasakrowany w kilku miejscach. Na codzień nie zwracam uwagi, bo auto głównie służy do pracy, ale do kolejnego modelu myślałem o 20" i trochę się boję, że ranty znikną przy mniejszym profilu opony :wink:

 

Staram się koła oszczędzać, nie parkuj na krawężniku, ale tutaj generalnie nawet najazd równoległy na parking przydrożny generuje uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chcę kupić takie felgi jak w aukcji : http://allegro.pl/bmw-f10-f01-f07-kola-felgi-19-radial-spoke-252-i5267243660.html

Czy ten rozmiar opon jest ok ? Nie będą ocierały nigdzie ?

Fajne, ładne i lekkie jak na OEM (12 kg przód; 12,6 kg tył). Poproś o fotki opon (ocenisz bieżnik i ewentualne bąble)

 

Tu do sprawdzenia

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, i jeszcze wrócę do swojego wątku o wyborze opon do mnie. Dostępność i wybór gum w rozmiarze 275/30/20 97Y XL jest TRAGICZNA.

 

Obdzwoniłem kilkanaście hurtowni w Polsce i nawet dzwoniłem do Dojczlandu. I jest kicha.

 

Opony bez RoF

  • Napaliłem się strasznie na Miśki Pilot Super Sport. Oczywiście, nie ma nigdzie (chyba, że z 2012 roku produkcji...)

  • Jak nie ma, to drugie w kolejności ContiSportContact 5P. Są, ale indeks prędkości zły. Czyli nie ma.

  • Potem Miśki Pilot Sport 3, nawet z run flatem bywają. Ale nie w tym rozmiarze. Nie ma.

 

Opony z RoF

  • Dunlopy Sport Maxx GT polecane przez BMW skreśliłem z miejsca. Bo, jak poczytalem i posprawdzałem, mają słabe opinie.

  • Bridgestone'y Potenza RE 050 (kolejny wynalazek polecany przez BMW) znam z poprzedniego samochodu i były nieakceptowalne nawet w wydaniu bez RoF, więc nie chcę myśleć, jak hałasują i jakie są niekomfortowe w wersji z RoF

 

Ostatecznie zostały Pirelli P Zero bez RoF. Dużo ryzykuję, biorąc "zwykłe wzmacniane" opony, zamiast run-flatów? Ktoś z Was jeździ(ł) na takich i ma zdanie w tej sprawie?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie wybrałem inną opcję :)

Zamówiłem osobno felgi za 3500zł i chcę zamówić gumy Bridgestone Potenza RE050A runflat 275/35 i 245/40.

W sumie to naczytałem się sporo opinii na temat tych opon i ich jedynym minusem zdaje się być zbyt duża twardość.

 

Tylko teraz się zastanawiam czy potrzebne mi run on flaty czy nie ? Bo różnica w cenie spora, a w zasadzie można kupić ciekawsze gumy w cenie tych RF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na oponeo zamówiłem 4 Pirelli P Zero w wersji bez run-flat za 3900 brutto. To o 2500 mniej od najtańszej oferty na te same opony w wersji z run-flat...

 

Długo nie deliberowałem.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak się zastanawiam nad sensem :)

 

Zapasu nie ma gdzie wsadzić do bagażnika, niby jest ten zestaw naprawczy ? (chyba...) A co jak będzie kapeć ?

Chociaż w swojej 7 letniej karierze kierowcy złapałem 2 razy kapcia, w obu przypadkach 1km od domu i dojechałem bez uszczerbku dla opony.

 

Maćku a powiedz mi jeszcze jedną rzecz - przeglądam te Pirelki i widzę że to nie jest P zero, tylko są jakieś silvery, nero, rosso direzionale, rosso asimmetrico - co wybrać ? W głowie się kręci od dobrodziejstwa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silver będą najlżejsze, nawet 5kg mniej niż np dunlop. Asimmetrico (chyba) nie ma do nas na przód. Nero miałem, bardzo dobre tylko skończyły się po 25kkm. Rosso zwykłe pewnie też dają radę skoro wychodzi na nich ferrari.

Strona gdzie podają wagę opon:

http://www.tirerack.com/tires/index.jsp?camefrom=&fromIndex=true&index=xx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Co stwierdzam?

 

Po pierwsze, opony z run-flat są o 1,5-2lbs (0,7-1kg) cięższe od odpowiedników bez tego dobrodziejstwa.

Po drugie, opony są mega ciężkie (11,5-12kg sztuka). To tyle co lekka felga!

Po trzecie, nie oszczędzi się za dużo wagi, bo porównywalne modele pirelli, continental i Michelin ważą mniej więcej tyle samo (11-12,5 kg).

 

Codziennie jakaś nowa wiedza* :)

 

[* nie zawsze bezużyteczna :) ]

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na oponeo zamówiłem 4 Pirelli P Zero w wersji bez run-flat za 3900 brutto. To o 2500 mniej od najtańszej oferty na te same opony w wersji z run-flat...

 

Długo nie deliberowałem.

 

zwróc uwage prosze na zachowanie samochodu z oponami bez ROF w stasunku do ROF. W serii F zawieszenie ( oprócz prawdziwego M w M5) jest zestrojone do twardej opony ROF. Komfort samochodu zapewniajaja elementy zawieszenia w tym miekkie amortyzatory. Wybierając do auta zestrojonego fabrycznie pod ROF "miękkie "opony - spowodujesz ze całe auto zrobi się bardzo miekkie.

Zyskasz jeszcze na komforcie, lepiej bedzie wybierało nierówności , ale stracisz pewność prowadzenia, trzymanie kierunku jazdy.

Nie piszę ze żle zrobiłes bo sam kiedyś przetrenowałem taką sytuację z premedytacją . Ciekaw jestem Twojej opini . U mnie w tamtym czasie w E61 w M pakietowym zawieszeniu zrezygnowanie z ROF skutkowało tym co napisałem wyżej. seria F jest jeszcze bardziej miekko zestrojona wiec podejrzewam że będzie to jeszcze bardziej odczuwalne. Natomiast w E87 musiałem zrezygnować z ROF - bo po prostu nie dało się jeżdzić ( twardo) i prowadzenie było nadal swietne. Teraz we wszystkich autach w serii F mam opony z ROF i jestem bardzo zadowolony ( cisnienie minimalne z naklejek).Taki kompromis między bezpieczeństwem i akceptowalnym dla mnie komfortem. Na koniec dodam że nowe opony z ROF są znacznie lepsze, mieksze od tych 5-8 letnich. To juz inna generacja;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, słuszne uwagi i na pewno będę wyczulony na badanie wpływu opon.

 

Z drugiej strony efekt ich miękkości pewnie skompensuje się z innymi zmianami: obniżam zawieszenie (sprężyny H&R) i zwiększam średnicę felg (będzie 20" vs 18" w zimowych kołach). Liczę, że te zmiany zniwelują efekt "tankowca na falach"

 

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz znowu mam dylemat...

Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym który ma F11 550d i ma to samo zdanie co Wilk. Odradza kupowanie opon bez RoF, z powodu ich miękkości.

Twierdzi że przy większych prędkościach czuć różnicę na korzyść RoF, które trzymają auto jak przyklejone.

 

Z kolei na korzyść opon bez RoF przemawia cena i fakt że mogę kupić Pirelli P Zero bez RoF, w cenie Bridgestone Potenza ROF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 kg na kole to już sporo, audi ostatnio ogłosiło, że wprowadza plastikowe sprężyny co pozwoli im urwać 1-1,5kg masy nieresorowanej, a to poprawi komfort. 2-3 kg też już da się zauważyć w przyspieszeniu i spalaniu. 5-6 kg na kole to już będzie około 1l. paliwa.

 

Jeżdżę od 5 lat na 20" w lato i 19" w zimę. Na 20" nie czuć już różnicy rof vs nie rof. Natomiast moje zimowe 19"(sottozero) bez rof zapewniają takie resorowanie jak 17" z rof (cinturato) u mojego ojca w 520d.

Przerobiłem chyba już wszystkie możliwe konfiguracje kół w f10 i mogę powiedzieć, że 19" bez rof jest optymalne dla większości kierowców. 19"/20" z rof jest już twardawe, natomiast wszystko poniżej 19" bez rof + zawieszenie comfort/edc to budyń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i teraz znowu mam dylemat...

Dzisiaj rozmawiałem ze znajomym który ma F11 550d i ma to samo zdanie co Wilk. Odradza kupowanie opon bez RoF, z powodu ich miękkości.

Twierdzi że przy większych prędkościach czuć różnicę na korzyść RoF, które trzymają auto jak przyklejone.

 

Z kolei na korzyść opon bez RoF przemawia cena i fakt że mogę kupić Pirelli P Zero bez RoF, w cenie Bridgestone Potenza ROF

 

Zdecydowanie odradzam Potenzy. Byłem nimi bardzo (!) rozczarowany: głośne i twarde. Przesiadłem się z nich na Michelin Pilot Sport 3 i różnica na korzyść Miśków była kolosalna.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie kupię bez RoF. I pewnie wybór padnie na Pirelli P Zero. Najlepszą cenę znalazłem na sklepopon.com mają dobre recenzje i parę stówek można urwać w porównaniu do oponeo.

 

Jeździł ktoś z Państwa na Yokohamach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem opinie o Yokohama i wszyscy zgodnie piszą że mało się zużywają, ale lista zalet jest dłuższa.

 

W ogóle to zastanawiam się czy jako przeciętny kierowca, który trochę częściej niż inni lubi nacisnąć pedał gazu, odczuję takie różnice między oponami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno odczujesz w komforcie, głośności, pewności prowadzenia na mokrej nawierzchni, szybkości zużycia, drodze hamowania. Jeśli dużo jeździsz, to może również w zużyciu paliwa. Myślę, że warto zainwestować trochę czasu i powybrzydzać z oponami. Wydaje mi się, że dobór opon to jedna z najważniejszych decyzji dotyczących samochodu już po jego zakupie.

 

Jak przekonałem się w ostatnich tygodniach na własnym przykładzie, beznadziejne jest to, że w przypadku "naszych" rozmiarów na felgi 20", wybór ten jest niestety masakrycznie ograniczony. Opony muszą być 245/35/20 95 Y XL (wzmacniane) i 275/30/20 97 Y XL. W tych rozmiarach wybór jest tragiczny.

 

Jeśli chcesz run-flaty, to obecnie są dwie opcje: Dunlop Sport Maxx GT albo Bridgestone Potenza RE 050.

 

Bez run-flat, dochodzą jeszcze Pirelli P Zero, Hankook Ventus i jakieś inne azjatyckie wynalazki, po wakacjach może znowu pojawi się Michelin Pilot Super Sport, którego obecnie nie robią w rozmiarze 275/30/20, a także może nowy Michelin Pilot Sport 3 lub jej następca, których też nie robią obecnie w wersji 275/30/20. I to byłoby na tyle. Continental robi opony 285/30/20 (idealny zamiennik dla 245/35, a jednak BMW tego rozmiaru nie dopuszcza). Goodyear chyba nic nie ma ciekawego w tych rozmiarach.

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.