Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 26.10.2024 w Odpowiedzi

  1. Ja zgadzam się, że 30d do bądź co bądź rodzinnego auta, to optymalny wybór osiągi/koszt zakupu i eksploatacji. Do 40d mógłbym dopłacić 10k, ale nie 30k. Gdyby 30d były głośne i nieprzyjemne w brzmieniu, brałbym 40i, różnica w cenie pomijalna, eksploatacyjnie akceptowalne. I nie chwalę tego co mam, tylko wybrałem to co uważałem dla siebie za najlepszą opcję Nie oszukujmy się.. X5 to nie jest sportowe auto. Ktoś lubi epatować X5M jego wybór, takie ma prawo. Mi się nawet to auto podoba, ale osobiście uważam, że szukanie w nim cech auta sportowego jest pozbawione sensu, chociaż to chyba esencja motoryzacji... auta pozbawione sensu Fakt jest taki, że b57 przy perfekcyjnym wygłuszeniu X5 LCI brzmi bardzo przyjemnie - mi się podoba (zupełnie inaczej niż b47 w 3GT). Kosztuje przy tym najmniej i zapewnia przynajmniej wystarczającą dynamikę... powtarzam.. jak dla rodzinnego charakteru auta, a tak je traktuję, nawet więcej niż wystarczającą. Potencjał B58/S58 można wykorzystać w M2, M3, Suprze.. wyskoczyć czasem, lub częściej na tor i w autach o typowo sportowym charakterze nawet bym się nie zastanawiał. W X5 postawiłem na 30d i pomimo, że ciągle go docieram, wiem, że to bym bardzo dobry wybór. Jednocześnie przyznać się muszę, że początkowo celowałem w X3 M40i, no ale X3 to nie jest pełnoprawny SUV. Nie można powiedzieć, że to bardzo komfortowe auto, do tego znacznie gorzej wygłuszone niż, X5, więc w X3 szybciej zdecydowałbym się na B58. Tak czy inaczej usprawiedliwiam tylko swój punkt widzenia, bo akurat w X5 G05 LCI, złych silników przecież nie ma. Każdy wybór będzie cieszył i raczej nie rozczaruje.
    4 punkty
  2. Uwaga wynikająca z doświadczenia - upewnij się, czy razem z szybami nie będziesz musiał wymienić całej masy innych elementów w drzwiach. Taka konieczność zaszła w przypadku mojego poprzedniego auta (g11 LCI 740d). Też myślałem, że wystarczy zamienić same szyby. Niestety, nie tak prosto… do wymiany musiałyby iść także prowadnice w drzwiach (szyby klejone są grubsze), siłowniki i coś tam zapobiegające opuszczaniu się szyby pod własnym ciężarem (szyby klejone są cięższe), plus jakieś inne bzdety. Ostatecznie zrezygnowałem z tej operacji, bo kosztorys urósł do prawie 20 tys… EDIT: ta kwota dotyczy wszystkich 4 drzwi w sumie, zakładając zakup szyb na allegro u handlarzy, nie w ASO
    1 punkt
  3. No tak, to nie jest nacięte bo nigdy nie wiesz w którym miejscu wypadnie zagięcie. Przecinak albo porządny śrubokręt da radę.
    1 punkt
  4. Nowy nabytek.Nie moge sie doczekac jak go zamontuje.Co prawda polowalem na performance ktory ma najlepsze brzmienie ale ciezko dostac ladny a ceny sa kosmiczne.
    1 punkt
  5. Ze swojej historii zakupowej powiem ze jak watpliwosci czy jakis silnik jest wystarczajacy czy nie, i czy nie kupic mocniejszego to tak naprawdę nie masz juz watpliwosci;) przeliczasz budzet bo decyzja juz podjeta
    1 punkt
  6. To prawda, zatem wracając do tematu - jestem dziś świeżo po kolejnej jeździe X5 LCI 30d, ktorej celem bylo stwierdzenie czy jest sens pchac sie w 40d. Szczerze to nadal nie mam pewnosci. Z tym 30d jest taki problem, ze wlasciwie w kazdej sytuacji radzi sobie relatywnie dobrze. Na tyle dobrze, ze do daily ciezko uzasadnic ruch w kierunku 40d, bo w codziennej jezdzie wiecej buta nie jest potrzebne. Mam na mysli, ze bylem w stanie bezpiecznie wykonac kazdy manewr z realnego scenariusza. W miescie nawet 30d robi przeciag. Jedyne dwa momenty gdzie rzeczywiscie wystapila pewna slabosc 30d, to poza miastem, a dokladnie: - włączanie sie na autostradę, gdzie niektórzy dość mocno atakują i ciężko się wkleić -> tu trzeba przestawic myslenie i najpierw celować w prawy pas, a po jakims czasie przesuwać się na lewy - a pozniej będąc juz na niemieckiej autostradzie, raczej przeciętny ciąg powyżej 150-160 km/h -> w X6 pewnie byloby z tym troche lepiej z uwagi na inny kąt przedniej szyby i niższe nadwozie Wszystkie inne groźne scenariusze gdzie 30d byloby zbyt slabe to pewnie te, ktore zaaranżuje kierowca zamiast zaplanować ruchy odrobine wczesniej albo po prostu czasem odpuscic. Z punktu widzenia osoby ktorej motoryzacja jest bliska moge jeszcze dorzucic, ze: - słabo jest mieć świadomość (i czuć przy gonieniu auta na maksa), że 30d jest celowo wykastrowane górą i jednak fajnie byloby miec 40d, ktore "żyje" w całym zakresie obrotów - 30d potrafi byc głośnawe pod koniec skali obrotomierza i jednoczesnie pod koniec tej skali ma pewne braki, wiec pod tym katem 40d wydaje sie byc w punkt Tak jak napisalem - ja nadal nie wiem i chyba rzuce monetą
    1 punkt
  7. Do odbiornika zawsze możesz kawałek anteny na zewnątrz wystawić. Ale nie powinno być dramatu jeśli nie masz ołowianego garażu. Nie o tym był temat ale sposobem na ten problem jest jeden uniwersalny multisterownik dla bram. Widziałem to kiedyś u osoby mającej 2 różne bramy wjazdowe na posesje, jedną bramę do garażu w domu i z tyłu w budynku wolnostojącym 3 osobne kolejne bramy. Działa i chyba to "panaceum na całe zło".
    1 punkt
  8. Ostatni look na letnie buty i zaraz wjeżdża set zimowy. Opon zostało mi 5mm po zrobieniu 21k kilometrów więc bieżnik znika tak samo jak benzyna z baku
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.