Skocz do zawartości

[E87] Temperatura silnika DIESEL - 118d/120d


bl120d

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Chyba jeszcze nikt nie miał tak niskiej temperatury jak u mnie. Po dwóch godzinach jazdy po autostradzie i wąskich, krętych drogach (50/50 przy ostrej jeździe) temperatura to max 65 stopni.

Z racji tego, że od niedawna jestem użytkownikiem tego modelu, wydaje mi się że spalanie posiadam w normie - 6l./100km. Jazda mieszana, w tym 1100km po autostradzie, średnio 140-190km/h z dużym obciążeniem.

Dmuchawa również szybko, praktycznie po okołu 3-5 minutach od startu + jazda (temperatura na zewnątrz około 5st.), zaczyna podawać ciepłe powietrze.

 

Myślicie, że mimo wszystko powinienem wymienić termostaty?

temperaturę sprawdzam w ukrytym menu - KTMP-MOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Szczerze mowiac nie mam pojecia nie przerabialem tematu padnietego czujnika, mysle ze powinien byc blad w komputerze a jak nie to miernikiem sprawdz, w twoim wypadku napewno termo do wymiany, w celu fachowej odpowiedzi proonuje ci napisac do kotin44, napewno ci fachowej odpowiedzi udzieli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... termo do wymiany.

 

Orientujesz się może jakie byłyby objawy padniętego czujnika temperatury wody ?

Błąd w komputerze ?

 

Przy padniętym czujniku nie będzie błędu w komputerze. Czujniki padają, ale w silnikach N47 - wtedy pokazują ponad 100'C i włącza się wentylator itp (choć rzeczywista temp może być np. 5 razy niższa).

Stawiam że masz do wymiany oba termostaty - ten EGR można łatwo sprawdzić bo da się go wykręcić praktycznie bez spuszczania płynu - jak dmuchniesz i łatwo przepuszcza powietrze to do wymiany.

W E91 wymieniałem termostaty ok 6 lat temu (oryginały) - teraz trzymają na autostradzie ok 88'C przy obecnych temp na poziomie 5'C. Przy wypalaniu dpf ok 91'C

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powolutku jakoś dotoczę się do kraju i wymienię oba. Szkoda tylko, że samochód nie daje innych oznak walniętego termostatu, - choćby tego podwyższonego spalania. Wiedziałbym wtedy od samego początku że coś jest nie tak.

DPF'u na szczęście u mnie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zakleić sobie taśma dolną czesc grila aby auto nie miało za dużego chłodzenia, przegrzac się nie powinno bo w razie problemów wentylator się właczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy padniętym czujniku nie będzie błędu w komputerze. Czujniki padają, ale w silnikach N47 - wtedy pokazują ponad 100'C i włącza się wentylator itp(choć rzeczywista temp może być np. 5 razy niższa).

Jesli czujnik padnie i bedzie przekazywal takie dane do ECU to doklednie jest tak jak pisze Chris99 ale jest jeszcze inna opcja padniecia czujnika a mianowicie gdy termostaty sa ok i silnik dogrzany a uszkodzony czujnik wysle sygnal ze silnik zimny wtedy komputer wypluje blad bo beda sie gryzly dane ktore do niego splywaja i takie padniecie czujnika moze nam zafundowac nowa awarie -uszkodzenie sterownika swiec zarowych i samych swiec - zwlaszcza w silnikach N47

Sterownik pracuje wraz ze swiecami do uzyskania temp 30 stC co przy uszkodzonych termostatach w pozycjii otwartej znacznie wydluza czas tej pracy . Przy opcji padniecia czujnika ktory opisalem sterownik moze pracowac caly czas az do ugotowania lecz to sa sporadyczne przypadki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy padniętym czujniku nie będzie błędu w komputerze. Czujniki padają, ale w silnikach N47 - wtedy pokazują ponad 100'C i włącza się wentylator itp(choć rzeczywista temp może być np. 5 razy niższa).

Jesli czujnik padnie i bedzie przekazywal takie dane do ECU to doklednie jest tak jak pisze Chris99 ale jest jeszcze inna opcja padniecia czujnika a mianowicie gdy termostaty sa ok i silnik dogrzany a uszkodzony czujnik wysle sygnal ze silnik zimny wtedy komputer wypluje blad bo beda sie gryzly dane ktore do niego splywaja i takie padniecie czujnika moze nam zafundowac nowa awarie -uszkodzenie sterownika swiec zarowych i samych swiec - zwlaszcza w silnikach N47

Sterownik pracuje wraz ze swiecami do uzyskania temp 30 stC co przy uszkodzonych termostatach w pozycjii otwartej znacznie wydluza czas tej pracy . Przy opcji padniecia czujnika ktory opisalem sterownik moze pracowac caly czas az do ugotowania lecz to sa sporadyczne przypadki

 

Dziękuję za odpowiedzi.

W takim razie mogę z całą pewnością wykluczyć awarię czujnika i zamawiać termostaty opisane w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem wlasnie niedawno po wymianie termostatu, wczesniej temp na autostradzie 81-82 stopnie, teraz 94 stopnie przy 160 km/h. Termostat wymieniony tylko glowny, egr zostal. Rok temu byly wymienione 2 na firme BEHR, widac sa gowno warte jak po roku siadl, teraz zagoscil oryginalny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie uświadomcie mnie proszę,

Przed wymiana samochód łapał temp max 65*, na weekendzie zmieniłem obydwa termostaty na BEHR i teraz sprawa ma się tak:

Przy temp -5* na dystansie 2km nagrzewa się momentalnie do 60*, ale od 60* już się tak szybko się nie nagrzewa.. :/ po przejechaniu ok 10km mam 75* :/ Po ok 15km mam 88* (z tego co piszą na forach np e46 ma pion na wskaźniku przy 75*). Wczoraj jak wracałem z Sanoka, złapał temp i trzymał ją normalnie w przedziale 88-91*, ale zanim uzyskałem taką temperaturę przejechałem pewnie z 15km. Temperatura podczas jazdy nie spada, powietrze z nawiewów leci gorące.

 

Normalne i zostawić? czy grzebać coś jeszcze z tymi termostatami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie uświadomcie mnie proszę,

Przed wymiana samochód łapał temp max 65*, na weekendzie zmieniłem obydwa termostaty na BEHR i teraz sprawa ma się tak:

Przy temp -5* na dystansie 2km nagrzewa się momentalnie do 60*, ale od 60* już się tak szybko się nie nagrzewa.. :/ po przejechaniu ok 10km mam 75* :/ Po ok 15km mam 88* (z tego co piszą na forach np e46 ma pion na wskaźniku przy 75*). Wczoraj jak wracałem z Sanoka, złapał temp i trzymał ją normalnie w przedziale 88-91*, ale zanim uzyskałem taką temperaturę przejechałem pewnie z 15km. Temperatura podczas jazdy nie spada, powietrze z nawiewów leci gorące.

 

Normalne i zostawić? czy grzebać coś jeszcze z tymi termostatami...

 

Też niedawno wymieniłem oba termostaty. Jak był mróz w Polsce -23st i jechałem do DE, to po całodziennym staniu, dopiero po 30km jak wjechałem na A4 łapał temperaturę 90st. (po głównych drogach jechałem bardzo delikatnie). Wszystko jest OK, nic nie szukaj :-) Jest zima, to musi być zimno :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, mam problem z temp w e87 118d 2006r, od jakiegoś czasu zauwazylem ze slabo sie auto nagrzewa w kabinie. Udało mi się otworzyc ukryte menu z temp i sprawa wygląda tak, że auto nagrzewa się b wolno na postoju do około 70stopni po czym jak sie ruszy to spada do okolo 50/60 stopni czy to wada padniętego termostatu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze nie masz koncówki ozdobnej wydechu i tu doszukiwałbym sie problemu... goła rura wydechowa odbiera całą ciepłote z silnika...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I u mnie nie dogrzewał do 88-90 stwierdzili walniety przed egr wiec go wymienili po testach nic nie pomogło to kazali jeszcze główny .

Przy okazji diagnostyki pojawiał się błąd 1 i 3 swiecy to wymienili wszystkie. Calkowity koszt 1100 zł (cena w miarę czy naciągają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie nie dogrzewał do 88-90 stwierdzili walniety przed egr wiec go wymienili po testach nic nie pomogło to kazali jeszcze główny .

Przy okazji diagnostyki pojawiał się błąd 1 i 3 swiecy to wymienili wszystkie. Calkowity koszt 1100 zł (cena w miarę czy naciągają?

 

Jeśli naprawa była na zamiennikach to cena za częsci wychodzi koło 500-600 zł, czyli wychodzi mniej wiecej fifty fifty robota i czesci , mogło by być mniej :)

Rozumiem, żeby zmienić termostat główny to sie chwile zejdzie, ale za to swiece i term. egr to masz na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam ze nie masz koncówki ozdobnej wydechu i tu doszukiwałbym sie problemu... goła rura wydechowa odbiera całą ciepłote z silnika...

tak z ciekawosci...... bo mam koncowke i czy ona cos daje do cieploty silnika? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedogrzane diesle M47 bez dpf maja nalot sadzy na końcówce wydechu.

Kontroluj połysk końcówki a będziesz wiedział kiedy wymienić termostaty.

Cypisek szoruje swój wydech pasta polerska od dołu i ma dzięki temu spadek temperatury wydechu o jakieś 0.5-1C'

Ja swój wydech tylko szoruje na wiosnę po zimie raz do roku.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.