Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
po pierwsze mechanika zmień za wczasu, masz opisane błędy więc o co pytasz? NOX zasiarczony, polecam wykodować dziada - spokój na amen.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
wg mnie do wymiany czujniki oba. Przede wszystkim ogarnij mechanika ze specjalizacją BMW, bo temu to bym najchętniej wypłacił liścia za te herezje.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Bmw E90 320d N47 177km. Ostatnio wracając z pracy nagle zapalił mi się check engine. Zaniepokojony pojechałem prosto do mojego mechanika podpiąć się pod komputer i po podłączeniu się do auta pokazało nam się 7 błędów.

A mianowicie: 2 związane z egrem (awaria i nieprawidłowy przepływ spalin), błąd przepływu przepływomierza, błąd 1 sondy lambda, błąd dpf, błąd sterownika świec żarowych i błąd czujnika poziomu oleju który jeszcze tego pechowego ranka działał. Miał dla mnie tylko 2h więc na szybko wyczyściliśmy egr który był czysty i pracował normalnie i podmieniliśmy elektrozawór ciśnienia egr lecz to nic nie dało i wykasowane błędy odrazu po kolejnym odpaleniu się pojawiały.

A najdziwniejsze jest to że auto chodzi normalnie, odpala na dotyk, ma pełną moc, nie puści ani dymka i spalanie jest identyczne jakie mam cały czas i że miesiąc wcześniej auto było na olejach i filtrach i przy mnie podłączał komputer INSTE+, kasował inspekcje i sprawdzał błędy i nie było żadnego błędu.

Najgorsze jest to że termin ma dla mnie dopiero za nie całe dwa tygodnie bo chce po kolei każdy błąd dokładnie sprawdzić a ma cały warsztat zastawiony autami a ja cały czas główkuje co to może być i nie daje mi to spokoju. Proszę bardzo o rady co to może być i co mogę zrobić/sprawdzić sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moze coś ci kable pod maską pogryzło, skoro chwilę wcześniej błędów nie było. Wstawiaj kody błędów z opisem,bo z samych oposów to mało wynka. Jaki błąd lambdy., jaki błąd sterownika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie porobiłem zdjęć kompa mechanika więc sprawdziłem przed chwila przez ELMA i pokazuje mi takie rzeczy:

-P0030: Lambda Heater Control Circuit - (Bank 1 Sensor 1)

-P0031: Lambda Heater Control Circuit - Low (Bank 1 Sensor 1)

-P1213: Egr Recirculation Actuator Short to B-

-P1286: Egr Activation Open Circuit

-P245A: Exhaust Gas Recirculation Cooler Bypass Control Circuit /Open

-P245C:

-P0103: Mas or volume air flow Circuit- High input

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

O sterowniku świec tu nic nie ma. Jeden nie opisany to

P245C 485B 485B Exhaust-gas recirculation cooler, bypass flap, activation

Jak ostatnio odpiąłem wtyczkę od lambdy to miałem ten sam błąd co ty.

Ale co jest powodem tych błędów to nie pomogę i czy są ze sobą powiązane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd zasiarczenia katalizatora NOX, to bardziej informacja niż faktycznie błąd - a dokładniej to informacja, że poziom siarki przekroczył pewien próg, bo nie wystąpiły odpowiednie warunki do wypalenia siarki. I nie ma to żadnego związku z usterką sondy NOX. Możesz mieć nową sondę i też będzie Ci ten błąd wywalać.

Natomiast błąd starzenia się katalizatora NOX to już inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam bmw E90 320D i po podpięciu do komputera pojawiają mi się błędy:

1) 4030 Czujnik temperatury spalin przed katalizatorem, zwarcie do plusa. Rozumiem, że czujnik jest do wymiany i tu pytanie czy jego wymiana jest łatwo dostępna czy bez kanału się nie obejdzie? I jakie skutki dla samochodu ma niesprawny czujnik? Czy dpf może się przez to nie wypalać? Temp. silnika z ukrytego menu podczas jazdy w trybie mieszanym to 88/89C.


2)4332 Rail- zawór regulacji ciśnienia, przerwa. Z tego co wyczytałem na forum to gdy regulator ten się uszkodzi to nie można odpalić auta bo silnik nie dostaje paliwa. Czy w moim przypadku błąd oznacza zacieranie się zaworu i podawanie za mało paliwa? Samochód stracił na mocy, po kupnie czyściłem EGR i kolektor bo były całe zasyfione nagarem. Auto czasami odpala po 2 czy 3 kręceniu, a czasami na strzała przy tej samej temperaturze zewnętrznej. Świece żarowe wymienione miesiąc temu.


Dodatkowe pytania:


3) Przy wyłączaniu silnika słychać przerywany świst z lewej strony silnika, nie wiem dokładnie czy z turbo. Ogólnie przy ok. 2000/2100 rpm auto dostaje kopa i słychać lekki świst, czyli załącza się. Skąd może być ten problem?


Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie do wymiany czujniki oba. Przede wszystkim ogarnij mechanika ze specjalizacją BMW, bo temu to bym najchętniej wypłacił liścia za te herezje.

 

czy to taki czujnik ciśnienia oleju? część BMW nr 12617549796

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/12617549796/0/czujnik-cisnienia-oleju


i czujnik niskiego ciśnienia paliwa BMW nr 13537614317

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesc/13537614317/13_1233/52104

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Moje autko właśnie dostarczyło do mnie świeżą dostawę nowych błędów.

Są to:

4BC2 air flow meter

4BC7 input-air temperature sensor (referenzsignal fuer air flow meter)

4BA1 input-air temperature sensor, signal

I teraz pytanie co wymienić ?

Czy to padł tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego, czy może przepływomierz powietrza ? A może trzeba wymienić i to i to ? Jestem dosyć zielony w tych sprawach i nie za bardzo wiem co dokładnie uległo awarii, a nie za bardzo mam ochotę wydawać pieniądze na coś co jest sprawne.

Pacjent to Bmw e91 163 km z 2007 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad 3104 miał ktoś?

Szukałem I są dwie wersje

Rozdział mieszanki w cylindrach

Albo równomierność pracy tryb uwarstwiony

Jakieś pomysły?

 

A jaka częstotliwość błędu? Ja mialem w pamięci taki bład i tylko raz się pojawił, a szedł w patrzę z błędami czujnika nox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tuner nie poradził sobie z prawidłowym zrobieniem chipa.z tego co czytałem te błędy pojawiają się, ponieważ DDE pilnuje, czy nic w sofcie nie jest spitolone i trzeba te kontrole wyłączyć. Ale co i jak to musiałby się ktoś wypowiedzieć kto potrafi modyfikować soft.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zakupiłem BMW 320i z silnikiem N46 (150 KM) przebieg samochodu to 210 tys. kilometrów, już wracając od sprzedawcy zapalił mi się check engine - zakupiłem interfejs diagnostyczny, zainstalowałem INPE i okazało się, że mój samochód posiada następujące błędy:

2A59

2A5B

29F5

2A6F

9520

A0B1


W linku poniżej wrzucam wszystkie moje odczyty z INPY jakie zrobiłem przez ostatni miesiąc:

https://drive.google.com/open?id=1R_qcETYLoDgSQsVVIGHj1hIYxOlWsuId



Ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak rozwiązać te wszystkie problemy? Co wymienić? Z jakimi kosztami to wszystko może się wiązać? :mad2:


Moje podejrzenia to czujnik mimośrodowy wałka, sonda lub katalizator, co do reszty błędów nie mam zielonego pojęcia :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.