Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety te wartości nic mi nie mówią które tam są. .. Nie wiem jakie powinny być

452A - zrobić funkcję serwisową w Ista - wymiana filtra cząstek stałych - błąd zniknie

4A04 - blok sterowania systemem żarnika świec, sprawdzaj system

po tym wszystkim - błędów nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam, od marca męczę się z check engine. Błędy jakie mam to 29F4 i 29F5 obniżona wydajność katalizatorów. Zacząłem od świec, później komplet nowych cewek, dalej to samo. Sondy lambda chyba sprawne, podają napięcie od 0 do 1V ale obie wskazują podobnie czy tak ma być? Tego nie wiem. Co jeszcze mogę sprawdzić, co może mieć wpływ na powyższe błędy? Auto jeździ normalnie, nie ma spadku mocy itp... Przepływka, sondy lambda, czy może faktycznie Katalizatory do wymiany? Silnik N52B25, przebieg 221k. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ogarnąłem świece i został:

452A

Nie mogę go usunąć. Inpa na zgaszonym silniku go nie usuwa. Rheingold też nie.

Czy przez ten błąd nie mogę wypalić dpf przez rheingold?

Niby zrobiłem reset dpf przez rheingold (replacement particulate filter czy jakoś tak). Niestety dalej nie mogę usunąć błędu. Dodam że na desce nie wyskakuje żaden błąd.

Co z tym zrobić bo śmierdzi z rury :p

Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dopadł moje auto ten właśnie problem z DSC, co prawda chwilę po geometrii kół(po jakiś 10 km i postoju kilku godzin), ale dodam że kalibracje czujnika kąta skrętu nic nie dają(czujnik ustawiony ładnie na zero, przy kierownicy na wprost auto jedzie prosto), czujniki abs też pracują prawidłowo bo obroty na kołach są poprawne(nie świeci kontrolka przebitego koła), błędy są stałe i nie można ich skasować ani same nie znikają i po jakimś czasie znowu się pojawiają jak to opisywali niektórzy na forum.

Moje pytanie jest czy potwierdzacie to że to podobno usterka sterownika DSC, a nie faktycznie czujnika i wystarczy dać sterownik do naprawy?

Czy ktoś najlepiej w mojej okolicy, albo chociaż z forum potrafi to naprawić?

Dzięki za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, ze kalibrować trzeba na równym prostym podłożu. Auto nie moze stać na górce itp druga sprawa jeżeli zdarzyło sie to po geometrii kół ja bym szukał winy w tym ze ktoś coś mógł nagrzewać przy geometrii, więcej ci raczej nikt nic nie powie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o geometrii, ale co tam można na grzebać, auto jedzie prosto jak przed geometrią tylko kierownica jest idealnie na wprost, a przedtem była delikatnie w lewo, czujnik jest na zero(kalibrowałem na prostej powierzchni ), czujniki kół są ok, pokazują prędkość i nie ma żadnych różnic przy jeździe na wprost, wszystko jest jak było, poza tym według mnie kontrolki by się zapaliły chwilę po wyjechaniu z warsztatu jadąc parę kilometrów w miarę prostą drogą ( miałem tak w poprzedniej e46, źle ustawiona geometria, czujnik pokazał błąd czujnika skrętu kierownicy i wyłączył DSC chwilę po ruszeniu autem) a nie dopiero po 10 km.Myślę że jednak się tak zbiegła ta usterka z geometrią, ale dopiero się dowiem i napiszę jak sprawdzę elektronikę i pompę DSC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktoś spotkał się z takim problemem? BMW E90 328i z lpg stag premium 300 wtryski hana reduktor kme gold...zapala mi się service engine soon czyli check...wywala mi te błędy po przejechaniu czasami 50km czasami 200km na lpg po wykasowaniu błędu problem powraca...co moze byc przyczyna że zapala check bo nie dzieją się żadne źle objawy pracy silnika poza świecący SES...byłem u gazownika na regulacji i stwierdził że niema się do czego doczepic...w sumie zaczęło się to po wymianie jednego wtrysku gazu u gazownika...odlaczyli aku jak naprawiali..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Panowie podpowiedzcie mi trochę bo nie wiem co robić bo mam dziwną sytuację:

 

Wyświetla mnie się kontrolka

 

http://i.imgur.com/lkKAYNm.jpg

 

 

Kontrolką pojawia się na drugi dzień jak nie jeżdżę samochodem np.

 

Wieczorem gaszę ślinik i rano na drugi dzień kiedy odpalę samochód na 1-2 minuty po około minucie ( kiedy nie ma już ssania ) gałka biegów mocno drga. I obroty od czasu dziwnie się zachowują np. Podczas redukcji na 2 bieg kiedy podjeżdżam pod skrzyżowanie to obroty spadają z 700 nawet do 300 ale to tylko przy niższych prędkościach. Podobnie jest kiedy chce cofać obroty również spadają a czasami jest tak że samochód mi zgaśnie ( w zależności jak mocna wciskam pedał gazu )

 

Natomiast kiedy rano odpalę samochód i od razu ruszę w drogę ikona nie pojawia się.

 

Mechanik wymienił cewkę i świece ale nie za bardzo się orientuje co może być główną przyczyną bo problem występuję nadal. Później coś wspomniał o zaworze ARG/EGR i w sumie poczytałem trochę i mogłoby się zgadzać...

 

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WA71-EUR-09-2008-E92-BMW-320i&diagId=11_4074

 

 

BMW E92 silnik 2.0 - 170 KM - Benzyna - listopad 2008.

 

Czy ktoś miał podobny przypadek ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przewertowałem forum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Od jakiegoś czasu wyskakują mi czasem błędy (zdjęcia poniżej) w różnych nie podobnych do siebie chwilach jazdy. Bez jakichkolwiek sygnałów ostrzegawczych, wskazówki auta nagle opadają do zera i wracają do swojej pozycji, gaśnie ekran nawigacji oraz zapalają się kontrolki jak niżej. Po podpięciu w serwisie pod komputer wywaliło coś następującego:

 

Diesel EDC 16C(P)35

49F2 --> Komunikat magistrali CAN Prędkość jazdy ---> Wiadomość niewiarygodna;

4C03 --> CAN - szyna błąd --> Błąd;

4992 --> Szyna CAN, zestaw wskaźników --> Wiadomość niewiarygodna;

4660 --> Napięcie zasilania --> Napięcie zasilania za duże;

4A67 --> System zarządzania akumulatorem --> Błąd;

 

Po wyrzuceniu błędów sprawdzono akumulator, poluzowane były klemy. Ale ostatnio znowu zjawisko się powtórzyło tylko bez błędów akumulatora czyli samo DSC, DBC, Flat Tyre monitor .

Co to może być??

 

Poniżej zdjęcia z deski rozdzielczej wraz z opisami na dolnym pasku Navi.

https://www.dropbox.com/s/ucf2tictgu9hrsi/DSC_0473.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/a1mwmv0vsxttfzq/DSC_0474.JPG?dl=0

https://www.dropbox.com/s/411phmhgxdoc9hq/DSC_0476.JPG?dl=0

 

Pacjent to: 320D 163 Hp, 2005 E91

 

PS. Nie mogłem wkleić zdjęc mimo wstawienia URL miedzy znaczniki IMG :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. czY ktos sie orientuje co moga oznaczac tę błędy i gdzie szukac przyczyny. cf2a message vehicle mode from SZM, receiver EGS,transmiter KOMBI/SZM i drugi cf2b no message from longitudinal management, receiverEGS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. czY ktos sie orientuje co moga oznaczac tę błędy i gdzie szukac przyczyny. cf2a message vehicle mode from SZM, receiver EGS,transmiter KOMBI/SZM i drugi cf2b no message from longitudinal management, receiverEGs

 

 

 

dzis przy odpaleniu wyskocyl blad na desce kolo zembate i cos pisalo o biegach..... i mam blad 4be7 ..?skrzynia dziala normalnie z czm moze być to powiazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.