Skocz do zawartości

330d ciężko wbić 2. bieg z rana


jceel

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

zrobiło się zimno i mam taki problem: rano, po odpaleniu, kiedy silnik i skrzynia są jeszcze zimne, bardzo ciężko zmienić bieg z 1 na 2. na postoju mogę bez trudu włączyć 1, 2, 3, ..., 6 bieg i nie sprawia to żadnego problemu. ciężko natomiast wbić 2. bieg podczas jazdy przez pierwsze kilkaset metrów. w praktyce wygląda to tak, żę po ruszeniu z jedynki rano wyjeżdżając z osiedla zrzucam bieg na luz i potem dopiero siłuję się z drążkiem zmiany biegów by zrobić to możliwie delikatnie i jednocześnie stanowczo :8) wrzucenie 3. biegu jest już dużo łatwiejsze, chociaż też nie zupełnie gładkie. wyższe biegi bez najmniejszego problemu. po przejechaniu powiedzmy 500 metrów problem zupełnie znika i nie pojawia się już aż do czasu kompletnego wystudzenia skrzyni. kiedy próbuję wbić ten 2 bieg na siłę (tzn. przełączyć z 1 na 2) z rana to słychać jak coś o siebie trze, nie wchodzi gładko.

 

olej w skrzyni mam wymieniony, wymieniałem go całkiem niedawno. ale wciąż coś jest nie tak, tak jakby synchronizator 2. biegu był sklejony tym zimnym olejem i nie mógł się ruszyć, czy coś...

 

co to może być? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam bardzo podobnie jak Ty jaceel... być może jest to wina docisku ale jutro Ci dokładnie powiem bo bede miec wymieniane kompletne sprzęgło + dwumasa i dam zznać czy pomogło :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym siłowaniem to może przesadziłem, ale na prawde wchodzi ciężko, największy problem to użyć odpowiedniej siły by bieg wskoczył ale nie tak dużej by coś zachrupało. moim zdaniem to ma bezpośredni związek z temperaturą oleju w skrzyni, bo wystarczy że przejadę kawałek i już "odtaja" i dalej wchodzi mięciutko bez żadnego problemu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam podobny problemciezko chodza biegi jak zaczyna robic sie zimno

u mnie pojawil sie po wymianie oleju w skrzyni,a nie wymienialem na oryginalny tylko na taki jak polecaja forumowicze(nie pamietam jaki),jestem pewien ze to wina oleju przynajmniej u mnie...

kiedys e36 316,325 coupe...pozniej e46 320d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie jest idealnie.Sprzęgło miałem wymienione na nowe,kompletne SACHS bo jedynka ciężko wchodziła.Rok było idealnie ,potem zaczęła 2 ciężko wchodzić a ostatnio 1 też nie najlepiej wchodzi.Wymieniłem olej w skrzyni i jest lepiej ale i tak nie tak jak kiedyś.Na nowym sprzęgle przejechane mam dopiero jakieś 15000km więc u mnie sprzęgło nie jest winne. Wysprzęglik był odpowietrzany i też nic to nie dało.Najgorzej jak jest mróź. Po przejechaniu kilku km jest już lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że u mnie po wymianie oleju w skrzyni i dyfrze jest tak samo... zalewałem olejami Castrola - zamiennikami aso. Tak więc również czekam na rozwój wydarzeń. Rozmawiałem z kimś kiedyś na ten temat i wspomniał mi właśnie że to synchronizator i nie bardzo można coś z tym zrobić. Bardzo ciężko wchodzi 1 i 2 zaraz po odpaleniu na zimnym. Jak się rozgrzeje to jest lepiej ale nadal czuć lekki opór.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy od diesla, spróbujcie czy problem występuje, gdy silnik ma wyższe obroty. Z tego co zauważyłem biegi wchodzą lepiej, gdy nie ma wibracji biegu jałowego, czyli gdy silnik ma wyższe obroty np 1200. Miałem podobny problem, ale na wyższych obrotach wchodziły biegi ładnie, na niskich było tak jak piszecie, czyli wrażenie, że bieg wchodzi nieprecyzyjnie, trzeba było dłużej "wpychać" ten bieg żeby wskoczył. Pewnego razu puściły mi nerwy i "wbiłem" bieg kilkakrotnie bardzo energicznie i wszelkie problemy ustąpiły :D Oczywiście nie polecam tego rozwiązania bo można coś rozwalić w skrzyni. Podczas wymiany łącznika elastycznego wydechu zauważyłem, że wibracje wydechu także wpływają negatywnie na wrzucanie tych dwóch biegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy od diesla, spróbujcie czy problem występuje, gdy silnik ma wyższe obroty. Z tego co zauważyłem biegi wchodzą lepiej, gdy nie ma wibracji biegu jałowego, czyli gdy silnik ma wyższe obroty np 1200. Miałem podobny problem, ale na wyższych obrotach wchodziły biegi ładnie, na niskich było tak jak piszecie, czyli wrażenie, że bieg wchodzi nieprecyzyjnie, trzeba było dłużej "wpychać" ten bieg żeby wskoczył. Pewnego razu puściły mi nerwy i "wbiłem" bieg kilkakrotnie bardzo energicznie i wszelkie problemy ustąpiły :D Oczywiście nie polecam tego rozwiązania bo można coś rozwalić w skrzyni. Podczas wymiany łącznika elastycznego wydechu zauważyłem, że wibracje wydechu także wpływają negatywnie na wrzucanie tych dwóch biegów.

 

 

To sugeruje, że odpowiedzialnym jest koło dwumasowe. Mozna też spróbować 'wkładać biegi z międzygazem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sugeruje, że odpowiedzialnym jest koło dwumasowe. Mozna też spróbować 'wkładać biegi z międzygazem"

 

Niekoniecznie, ja nie wymieniałem jeszcze dwumasu, ale u innych po wymianie problem dalej pozostał. Nie jest to uciążliwe, ale porównując do jakiegoś małego benzynowego japońca to tutaj o wiele więcej siły trzeba użyć. Znowu nie jest tak źle, żeby wspomagać się "międzygazem" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja może nie mam porównania za bardzo, ale w poprzednim Oplu Vectrze wszystkie biegi wchodziły zupełnie inaczej niż w BMW - zupełnie bez oporu, nie "wskakiwały", praktycznie zmieniało się je tak jakby to był sam luźny lewarek bez żadnej skrzyni podłączonej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja może nie mam porównania za bardzo, ale w poprzednim Oplu Vectrze wszystkie biegi wchodziły zupełnie inaczej niż w BMW - zupełnie bez oporu, nie "wskakiwały", praktycznie zmieniało się je tak jakby to był sam luźny lewarek bez żadnej skrzyni podłączonej.

Moim poprzednim autem była vectra i z biegami było to samo co teraz w BMW ale tam wymieniłem wybierak biegów i biegi pracowały jak w nowym aucie

dzisiaj sprawdzałem czy dodanie gazu czyli eliminacja wibracji coś daje ale to na nic.

Zaznaczam że mam wyrobioną tulejkę teflonową która trzyma trzpień gałki zmiany biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie niezależnie od temperatury zewnętrznej jest idealnie...może dlatego że nie zmieniam oleju skoro nie trzeba.

 

Tu się z kolegą nie zgodzę.

Jeśli mam oleje z aso to może być tylko lepiej dziwne że inni producenci zalewający olejami o tych samych parametrach zalecają wymianę a bmw nie :?:

Wymiana na pewno nie zaszkodzi. Takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
CDV to tylko zwężka nie wiem czy może sie popsuć... być może jak płyn jest zimny to ma gorszą płynność i wolniej przepływa przez tą zwężke :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.