Skocz do zawartości

[E39] 530d Nie odpala/Pompa progowa/Pompa paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie wczoraj miałem problem żeby odpalić samochód to znaczy nie chcę odpalić tak jak by nie miał paliwa ale w zbiorniku jest 30 litrów i nieraz załapie na 1 sekund i gaśnie. Postanowiłem dolać paliwa żeby był pełny zbiornik i po dwóch przekręceniach kluczykiem odpalił. Już miałem tak kilka razy i nie wiem co może być tego przyczyną. Proszę o radę i pomoc w tej sprawie
Opublikowano

Użyj wyszukiwarki - temat pojawia się średnio raz w tygodniu.

Padła Ci albo pompa progowa, albo pompa w zbiorniku - albo jedno i drugie się kończy.

Jak podłączysz auto pod kompa, to powinien wykazać błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa.

Opublikowano
pompa progowa pod progiem kierowcy ale to raczej pompa zbiornika bo nie przepompowuje ci między komorami zbiornika
Opublikowano
witam.kolego miałem taki sam problem co ty tez paliwa ponad pół zbiornika,kręciłem a ona nic!myślałem ze to może któraś z pomp, ale odchyliłem rurę od wlotu powietrza i psikałem tam "plakiem do kokpitu czyszczeni" a kolega krecił i auto zapaliło od tamtej pory ani razu nie zawiodło(ok 3 miesiące temu). nie wiem jakie jest wytłumaczenie tego ale mi pomogło,spróbuj też może ci się uda.Powodzenia.
Opublikowano

do tego panowie jest eter w sprayu

a nie tłusty dezodorant

 

jezeli tak ci sie udało odpalic samochod to bedziesz mial problemy w zime

 

lepiej szukac rozwiazania niz omijac takimi srodkami

podpowiem ze moze to byc zapowietrzenie albo walnieta pompa

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
a możecie mi podrzucić jakieś zdjęcia jak wyglądają obydwie pompy

Tu masz zdjęcie mojej pompki progowej - oczywiście zobaczysz ją dopiero po zdjęciu osłon plastikowych bo zakrywają całe te bebechy. Jedynie w osłonie jest otwór na wylot wydechu z Webasto. Progówka to ta długa, srebrna puszka trzymana przez tą czarną belkę. W głębi wydech od Webasto a po lewej instalacja paliwowa oraz od zasilania Webasto.

Zdjęcia były złożone na szybko więc nie są super idealnie spasowane.

 

http://img17.imageshack.us/img17/4720/bebechy.jpg

 

Pzdr.

Opublikowano
witam serdecznie zakupiłem 2 pompy paliwa jedną do baku a drugą progową i teraz po której stronie wkłada się pompę paliwa bakową bo pod siedzeniem są 2 wejścia jaby
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po stronie prawej czyli po stronie pasażera.Trzeba to wszystko rozkręcić i wyciągnąć pływak,pod pływakiem wskaźnika będzie pompa.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
dostałem się do pompy ale pojawił się następny problem to znaczy podczas odczepiania wężyka od odbiornika paliwa złamała się końcówka gdzie wchodził wężyk do odbiornika paliwa teraz pytanie gdzie takie coś kupie może któryś z panów coś takiego posiada
Opublikowano
U mnie był identyczny problem, tzn. od czasu do czasu nie chciał odpalić. O dziwo nie było tu żadnej regularności związanej z temperaturą, ilością paliwa, czy czymś innym. Po prostu co parę dni primadonna strzelała focha. Problemem okazał się czujnik położenia wałka rozrządu, mimo że komputer nie pokazywał żadnego błędu.
Opublikowano
wymieniłem pompę bakową i niestety ale dzisiaj rano samochód znów nie chciał odpalić i chyba wychodzi na to że muszę wymienić pompę progową
Opublikowano

po pierwsze primo - Wnioskuje, że nie podłączałeś auta pod komputer. To powinna być pierwsza rzecz przy każdym niedomaganiu!!!

po drugie primo - to, że dolałeś paliwa i odpalił nie znaczy, że to wina pompy. Mógł to być czysty przypadek, tak jak u mnie 2 razy pomogło odpięcie przepływomierza a winny był, tak jak pisałem, czujnik położenia wałka rozrządu.

po trzecie primo - ultimo - Jeżeli znów nie będzie chciał odpalić, posłuchaj czy pompa progowa działa. Jeżeli brzęczy to znaczy, że działa. U mnie, jak padała pompa progowa to w momencie kiedy nie chciał odpalać nie było jej słychać.

 

p.s.

kupiłeś nowy pompę VDO/Siemens (nazywa się to chyba "zespół pompujący prawy") czy te zamienniki z allegro po 150zł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie warto zakładac tych tanich zamienników,u mnie wytrzymała taka równy rok.Następną założyłem już VDO i śmiga.Ale po wymianie pompki musiałem pomęczyć rozrusznik,bo powietrze poszło w układ paliwa.Nie jest tak że zakładasz nową i masz na dotyk szczególnie w przypadku kiedy już silnik sam zgasł z powodu braku paliwa i jest zapowietrzony.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Po wymianie pompki progowej ZAWSZE trzeba przed pierwszym uruchomieniem silnika zostawić kluczyk w pozycji świecących się kontrolek na desce na jakieś 30-40 sekund żeby pompka progowa wtłoczyła paliwo w układ. Najlepiej otworzyć maskę i zobaczyć kiedy w wężyku paliwowym tym przezroczystym nie będzie już widać bąbelków - wtedy można odpalać bez najmniejszych problemów. Tak samo po wymianie filtra paliwa.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się.Ale jeżeli silnik zgasł z braku paliwa to ma również pustą pompę wysokiego ciśnienia CR,listwę,wtryskiwacze i wszędzie jest powietrze.Szczerze to nie wiem jak odpowietrza się układ w CR.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Z tego co mi mówił mój mechanik (specjalizuje się w dieslach) to właśnie dzięki temu, że jest pompka progowa to nie ma problemu w sytuacji kiedy np silnik zgaśnie z powodu braku paliwa. Wystarczy zalać paliwo do baku, zostawić na chwilę pompkę progową żeby wtłoczyła paliwo do układu i odpala bez problemu . Z tego by wynikało, że przy takiej konstrukcji układu paliwowego ma on także jakąś możliwość samoczynnego odpowietrzenia się.

Ten mechanik mówił, że kiedy np nie ma progówki/pompy wstępnej to wtedy faktycznie może być problem kiedy auto zgaśnie z braku paliwa bo wtedy trzeba ręcznie pomóc układowi w jego zapełnieniu paliwem i odpowietrzeniu.

Pamiętam właśnie, że swego czasu - w Top Gear - Jezza testując jakieś Audi A6 (czy to nawet A8 było) w TDI na jakimś teście 'ile przejedzie na jednym baku" wspominał, że jeśli skończy mu się paliwo w baku i auto zgaśnie to niestety będzie się to musiało skończyć lawetą i wizytą w serwisie. Przytoczyłem to mojemu mechanikowi i powiedział właśnie, że w e39 nie ma takiego problemu dzięki pompce progowej bo ona pozostawiona na te 30-40 sekund przed uruchomieniem rozrusznika bez problemu po zalaniu baku wtłoczy paliwo pod takim ciśnieniem, które pozwoli na bezproblemowy rozruch.

Pzdr.

Opublikowano
witam ponownie po założeniu pompki progowej samochód znów nie odpala a więc czego mogę się spodziewać teraz (czujnik położenia wałka rozrządu )
Opublikowano
bezpieczniki sprawdzałem jest ok. To jak podłącze pod komputer to pokorze mi czy to jest jakiś czujnik czy co bo jestem nastawiony na wymianę czujnika położenia wałka rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.