Skocz do zawartości

3 lifting


kimi

Rekomendowane odpowiedzi

na pewno od 2010r. jest nowy panel klimatyzacji z funkcją all i połączony z podgrzewaniem foteli. Może też być nowocześniejsze menu w nawigacji business, ale tego nie jestem pewien. Poza tym chyba od 2010r. wychodziły serie limitowane Lifestyle, Sport i Exclusive.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LCI wyszło w lato 2008 chyba, starą budę z silnikami poliftowymi czyli większość na wtrysku bezpośrednim robili już od 2007r. też jakoś od środka, zmienił sie wtedy panel klimy trochę. Ogólnie to oprogramowanie zmieniają dość często, czasem jakieś poszczególne podzespoły modyfikują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni lifting według zaznaczam moich informacji miał miejsce we wrześniu 2008 - zmieniono zderzaki, lampy, maskę, klapę, wnętrze - inne gałki, włącznik świateł, tapicerka itp... zmieniono również niektóre silniki np. 3.0d z 231 na 245 koni itp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dużego liftingu to rzeczywiście jest on datowany na 2008r., ale od tego czasu wprowadzili drobne zmiany - jak np. wspomniany wyżej panel klimatyzacji (jak w X1) i nie wiem czy po drodze nie zwiększyli mocy silnika w 320d ze 177KM na 184 KM.

 

Co do panelu klimatyzacji można porównać w galerii moje auto z samochodem kolegi prmax.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Model LCI czyli liftingowy zadebiutował we wrześniu 2008r.

Zmieniono:

z przodu- maske, lampy z obrysówka ledową, zderzak, nadkola, boczne lusterka

z tyłu- klapę, lampy o innym kształcie (ledowe)

Od wtedy też stosowano dla Navi professional system CIC z twardym dyskiem, zmienionym pokrętłem iDrive i wyświetlaczem wysokiej rozdzielczości zamiast systemu CCC.

-przycisk "start-stop"

-pokrętło świateł (dzięki marvel.marv)

W 2008 nastapiłą zmiana jednostek trzylitrowych

3.0D 231 HP zastapił silnik 3.0D 245 HP w całości wykonany z aluminium z turbiną o zmiennej geometrii

 

W 2010 nastapiła zmiana jednostek dwulitrowych:

2.0D 177 HP zastapiono 2.0D 184 HP, wprowadzono również wersję dla flot samochodowych 2.0D 163HP Efficient Dynamics

zmieniono również wtedy panel klimatyzacji, dodano do niego przyciski grzania foteli .

 

W sumie tyle zmian zauważyłem, jeżeli jeszcze jakieś były, poprawcie :)

Edytowane przez FadMaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Również większy rozstaw tylnych kół, zmian z tego co kojarzę było bardzo dużo. Niestety jednak usunęli niektóre fajne opcje jak np: pompka obiegowa płynu chłodnicy do funkcji rest czyli wykorzystania ciepła silnika do ogrzania wnętrza na postoju, w touringu usunęli opcje automatycznego podnoszenia się rolety po otwarciu samej szyby bagażnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również większy rozstaw tylnych kół, zmian z tego co kojarzę było bardzo dużo. Niestety jednak usunęli niektóre fajne opcje jak np: pompka obiegowa płynu chłodnicy do funkcji rest czyli wykorzystania ciepła silnika do ogrzania wnętrza na postoju, w touringu usunęli opcje automatycznego podnoszenia się rolety po otwarciu samej szyby bagażnika.

 

 

Funkcję rest mam i jak najbardziej działa, automatyczne podnoszenie rolety również u mnie działa, kiedy podnoszę samą szybę.

 

Mam 09' LCI E91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

LCI także w silnikach benzynowych wprowadziło odmianę eko, która się nazywa Efficient Dynamics. Mniejszy prześwit (już zweryfikowałem na forum), mniejszy opór powietrza, start/stop w standardzie, jakiś pseudo system odzyskiwania energii w czasie hamowania wmontowany w alternator (KERS :mrgreen: ), servotronic (tradycyjna pompa wspomagania zastąpiona elektrycznym silniczkiem, dzięki czemu kierownica chodzi jeszcze lżej) i jeszcze kilka drobiazgów.

 

Mam ten wynalazek, więc piszę z autopsji i lektury googla.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.