Skocz do zawartości

F30 Nowe bmw serii 3


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

Powód jest banalny - pieniądze. Akcyza na samochody z silnikiem powyzej 2.0 wiecie jaka jest, wiec zamiast 150tys, za baze cena wynioslaby 170tys pewnie, a wiec wchodzimy na poziom F10...

 

Skoro 3 to dla nich model podstawowy, to musza robic wszystko, zeby takim pozostal, nawet kosztem dzwieku silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Robili 2,0r6 i była kicha. Silniki tego typu konstrukcji są najmniej wydajne, dlatego e90 2,0 miały 4gary.

W dobie kryzysu liczą się koszty a nie akustyka. A ten kogo stać to i tak kupuje 5 lub 7 V8. BMW pewnie sprawdzało sprzedaż modelu e9X i doszło do wniosku że wiecej zarobią na tym silniku niż na R6. Podejrzewam że ten silnik możę być strzałem w 10 jeśli chodzi o sprzedaż. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris , otóż nie....BMW Trojka to inny samochód niż 5....Bardziej sportowy, szybszy, lżejszy, znacznie lepiej prowadzący się itp itd Ja np celowo wybieram Trójki. Dla mnie to są lepsze samochody.

 

I wiele osób robi tak samo.

 

A BMW to nie FIAT. Tu liczą sie takie rzeczy jak najwyższa jakość materiałów, akustyka itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No powiedz to zarządowi BMW. Nie znam statystyk sprzedaży e9x ale podejrzewam żę sporą wiekszość stanowią modele 4cylindrowe niż 6, i to zarówno jeśli chodzi diesla czy benzynę. A że liczy się kasa to pewnie takie zostały podjęte kroki przez BMW. AUDI już długo stosuje silniki 2,0tfsi i jakoś źle na tym nie wychodzą. A BMW zrobiło teraz odpowiednia konkurencję dla tego modelu. A my po prostu możę sobie pogadać.

A na koniec aspekt ekologiczny po pewnie ten model 2,0 245km bedzie pali mniej niż wcześniejsze modele od zbliżonej mocy bedzie wydzielał znacznie mniej tego CO2, który to parametr zdaję sie być powoli ważniejszy niż cokolwiek innego. Pewnie bedzie sie lepiej prowadzić (lepsze wyważenia).

PZDR>

Edytowane przez KRIS85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę może od dzień dobry :-)

 

Powód jest banalny - pieniądze. Akcyza na samochody z silnikiem powyzej 2.0 wiecie jaka jest, wiec zamiast 150tys, za baze cena wynioslaby 170tys pewnie, a wiec wchodzimy na poziom F10...

 

Nie wszędzie jest taka akcyza, a BMW raczej specyfiką Polskiego rynku się przy wyborze pojemności nie kierowało - koledzy od MB mają trochę mniej ciekawie z dieslami 2,2.

 

Na pewno model z R4 jest atrakcyjny cenowo; powiedziałbym, że cennik (również opcji) zestawiony jest tak, jakby miał zniechęcić do zakupu "szóstki".

 

Akcyza (i VAT od niej) należne są od całego samochodu a nie samego silnika, więc nawet doposażenie kosztuje producenta te 20% więcej co sobie musi odbić na kliencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akcyza (i VAT od niej) należne są od całego samochodu a nie samego silnika, więc nawet doposażenie kosztuje producenta te 20% więcej co sobie musi odbić na kliencie.

 

To oczywiście fakt i uwzględniam to, ale o ile dobrze pamiętam, w poprzednich wersjach to zjawisko nie występowało i akcyzę "od opcji" sprzedawca brał na siebie.

Primator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W których? Dla E91 cennik nadal progresywne ceny - z tego co pamiętam tak było "od zawsze".

 

Edit: na Polskiej stronie BMW pojawił się pdf'owy cennik F30.

Podstawowych zdaje się nie podnieśli na nowy rok, zresztą trudno się dziwić skoro ogłaszali je przy chyba wyższym kursie Euro niż dziś mamy.

"Nowe" wersje 320i - 134 900, 316d - 130 700, 318d - 135 900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiście fakt i uwzględniam to, ale o ile dobrze pamiętam, w poprzednich wersjach to zjawisko nie występowało i akcyzę "od opcji" sprzedawca brał na siebie.

 

W których? Dla E91 cennik nadal progresywne ceny - z tego co pamiętam tak było "od zawsze".

 

Edit: na Polskiej stronie BMW pojawił się pdf'owy cennik F30.

Podstawowych zdaje się nie podnieśli na nowy rok, zresztą trudno się dziwić skoro ogłaszali je przy chyba wyższym kursie Euro niż dziś mamy.

"Nowe" wersje 320i - 134 900, 316d - 130 700, 318d - 135 900.

 

Podstaw nie podniesli, ale opcje tak... Doszły też pakiety, których w konfiguratorze nie ma. Jeszcze jedna sprawa, konfigurujac auto podane są stare ceny, ale system liczy po nowemu i liczac z kalkulatorem powinno wyjsc taniej niz to podaje konfigrator. Ja już wiem, że auto kosztuje mnie około 4tys taniej, niż gdybym składał zamówienie teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam i czytam a patrzę i patrzę na tą nową 3 i nawet już chcę aby mi się podobała i niestety nic z tego .

nic na siłę... z czasem samo przyjdzie ;)

 

A tymczasem Euro spadło o 4% względem listopada jak pierwszy cennik podali.

i dzięki temu więcej zarobią ;) A może liczyli, że do premiery spadnie jeszcze bardziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiadomo po jakim kursie polscy dilerzy biorą auta...Np Mercedes przez cały zeszły rok ceny obliczał przez kurs na poziomie 3,75 zł za Euro. Nie wiem jak BMW.

 

 

134 tys zł za 180 konne 320i to nie wydaje sie tak bardzo drogo, biorąc pod uwage, ze to BMW i , ze to Trójka...ale wiadomo, BMW to najwiekszy golas na rynku, więc zeby takie auto doposażyć do poziomu akceptowalnego trzeba bedzie dołozyć ze 30-40 tys zł w opcjach - wersja bez fajerwerków lub z 50-70 - wersja fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

134 tys zł za 180 konne 320i to nie wydaje sie tak bardzo drogo, biorąc pod uwage, ze to BMW i , ze to Trójka...ale wiadomo, BMW to najwiekszy golas na rynku, więc zeby takie auto doposażyć do poziomu akceptowalnego trzeba bedzie dołozyć ze 30-40 tys zł w opcjach - wersja bez fajerwerków lub z 50-70 - wersja fajna.

 

Już i tak nie jest tak źle jak kiedyś, przynajmniej klima jest w podstawie. Mnie tam np Mpakiet czy felgi za kilkanaście tysięcy nie ruszają i byłbym bardziej niż zadowolony pewnie nawet z 328i + Polski Pakiet i tyle. Jak się chce i może płacić za wszystkiego dodatki jednak daje to możliwość fajnego spasowania pod siebie - a jak ktoś chce przy ograniczonym budżecie chwalić się, że ma "full opcja" to powinien raczej do salonu Infiniti czy Lexusa się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe kolego żartujesz z tą klimą oczywiscie ?

 

Mówimy o luksusowym, drogim i kultowym samochodzie klasy średniej segmentu Premium...

 

Gdyby nie bylo klimy w standardzie to byłaby to kpina wszech czasów w swiecie motoryzacji :P ...

 

Nie mówmy nawet o takich rzeczach, ze dobrze, ze jest klima :D...

 

Jest w ogole na rynku auto tej klasy (wielkosciowej) co nie ma klimy w standardzie ? Chyba nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie to jak już kupicie te swoje nowe F30 - czego wam zazdroszczę - to może ktoś mi sprzeda E90/E91 330d po lifcie w M-paku ?

 

A wracając do tematu F30, mam pytanie o dwulitrowy silnik benzynowy.

328 wiadomo jest mocno uturbiony, natomiast co z 320 to rozumiem ta sama bryła silnika tylko czy jest on w wersji wolnossącej czy też ma turbine ?

Aha no i temat nielubiany, jak przewidujecie różnice w spalaniu miedzy nimi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.