Skocz do zawartości

320D Pomocy, czy to turbina?


Tobiasz1103

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w moim aucie mam duży problem z przyspieszeniem i myślę ze może to byc wina turbiny. Po podpięciu pod kompa wyskoczył błąd przepływomierza ale ten byl kupowany rok temu(oryginalny Bosh). Powiedzialem to mechanikowi to wsiadł w auto i po przejechaniu paru km powiedział ze turbina laduje powietrze bardzo chaotycznie czyli przy np 2300rmp raz było 1.5bar raz 2.0bar a innym razem 1.3bar. Pozniej odpiol przeplywke i auto szlo tak jak wczesniej ale pozniej odpiol wezyk który idzie do elektrozaworka który steruje cięgnem od turbiny i tez nie bylo zadnych zmian w dynamice auta czyki jak nie szlo tak nie szlo. Z tego wszystkiego powiedział ze na poczatku przy 2000rmp turbina laduje za duzo i sie przeladowuje, po chwili sie rozpreza i od tamtej pory raz ładuje raz nie. Dzisiaj sprawdziłem luzy na wirniku turbiny i jest ok.

 

Mam następujące pytania:

1 mogą to być zapieczone łopatki zmiennej geometrii w turbo,

2 może być nieszczelny jakiś wężyk wysokiego ciśnienia,

3 moze zle wyregulowe ciegno sterujace lopatkami w turbinie lub nieszczelna gruszka

 

Prosze jakas sensowna odpowiedz bo tak nie da sie jezdzic :cry2:

PS, wiecie jak można samemu dobrze wyregulować cięgno sterujące łopatkami i czy macie jakieś dobre materiały np strony int, posty z forum dotyczące czyszczenia łopatek zmiennej geometrii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić czy masz dobry soft do nowej przepływki, do tego ten zaworek i wężyki do zaworka i pompy Vacum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ci nie sprawdzil numeru softu i nie porownal z tablicami do tego przeznaczonymi to nie jest w stanie wiedziec czy soft jest poprawny czy nie. Szukaj kogos blisko kto bedzie miec inpe to ci odczyta soft i sam sobie sprawdzisz czy masz poprawny. Co do mechanicznych rzeczy to juz pisali o wezykach i zaworkach podcisnienia.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze rozumiem to byly dwie rózne przeplywki, pierwsza z wada fabryczna(314) i druga poprawiona(527). Wiec jeśli przepływomierz mam nowy a soft stary to mogę kopic używany przepływomierz z koncówka 314 i jak go zamontuje to bedzie dobrze smigac? Wczesniej zalozylem watek o przeplywce http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=153743 i tam mi pisali ze musze zmienic ten soft ale mechanik w Sandomierzu powiedzial mi za takie cos 500-600zl a nie chce tyle kasy w to ladowac wiec chodzilo by wszystko dobrze jesli bym kupil ten przeplywomierz z koncowka 314?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha masz nowa przeplywke 527 a teraz bedziesz kupowal uzywana na allegro z koncowka 314. Plan niezly ale za przeplywke i tak zaplacisz i jaka masz pewnosc co kupisz. One mialy wade w designie i szybko padaly.

 

Plan dla Ciebie:

- szukaj kogos z DISem to ci zrobi soft za flaszke

- kup sobie interfejs z allegro (polecam od Nerwusa z forum ale sa drozsze) i DISa sam zainstaluj (programowanie przeplywki jest opisane na forum)

- Kup nowa przepywke za 200 zl od mercedesa (numery podane sa tez gdzies) Podobno smiga 320d na przeplywce od merca tez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haaahahah 500/600zl hahahahaha :D nie daj sie naciagnac :) ja sam sobie pod blokiem na osiedlu to robilem, zajmuje to 20 minut a robilem to pierwszy raz w zyciu :D

Jak dzwonilem po warsztatach ktore naprawiaja beemki to mi zaspiewali od 150 do 200 wiec wolalem sam kabel kupic za to i zrobic samemu :) ja mialem nowa przeplywke i stary soft, efekt tego byl taki ze byla dziura podczas przyspieszania i ekonomizer sie cofal przy pedale w podlodze podczas przyspieszania.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze rozumiem to byly dwie rózne przeplywki, pierwsza z wada fabryczna(314) i druga poprawiona(527). Wiec jeśli przepływomierz mam nowy a soft stary to mogę kopic używany przepływomierz z koncówka 314 i jak go zamontuje to bedzie dobrze smigac? Wczesniej zalozylem watek o przeplywce http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=153743 i tam mi pisali ze musze zmienic ten soft ale mechanik w Sandomierzu powiedzial mi za takie cos 500-600zl a nie chce tyle kasy w to ladowac wiec chodzilo by wszystko dobrze jesli bym kupil ten przeplywomierz z koncowka 314?

 

Po pierwsze nie kupuj przepływomierza z końcówką 314 bo one miały wadę fabryczna dlatego tyle z tym zachodu żeby zmienić na 527 i wgrać nowy soft.

Po drugie zmiana softu to nie są aż takie koszty (choćby u mnie) tak wiec rozeznaj się z tematem albo napisz do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- szukaj kogos z DISem to ci zrobi soft za flaszke

no jest to bardzo ciekawe kiedy ktos wycenia twoja wiedze i prace TYLKO za butelke taniego mozgo-je-ba :mad2:

 

No a w dodatku jak się coś posypie lub zabraknie prądu i wywali DDE w kosmos to drugie DDE załatwi ci w cenie flaszki :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DDE jest oparte na pamieci flash. Nawet jest wzmianka o tym w TISie . Wiec wystarczy odpisac od zasilania i powinno pojsc. Juz ktos mial zonka jak to robil i po odpieciu aku i podlaczeniu poszlo.

 

No to powodzenia, trochę za mało wiedzy masz o programowaniu i o pamięciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I udalo sie!!!! Przed chwila zrobilem samodzielnie reprogramacje softu i mi sie udalo! Stare foto http://zapodaj.net/ec101420e310.bmp.html i zrobione dzisiaj http://zapodaj.net/726275096c01.bmp.html. Tu konczy sie moja radosc bo jak wsiadlem w auto i sie przejechalem to nadal jest turbodziura :cry2: Zauważyłem jedynie ze auto teraz lubi zabymic na czarno i ekonomizer na 4 biegu idze bez problemu na 20l. Co o tym myslicie? Może byc cos takiego ze oryginalna przeplywka padla po roku czasu? Pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wezyk podcisnienia od zaworu AGR, zaslepk wezyk srubka i sie przejedz obserwujac zadymienie. Jesli nie bedzie tzn ze uklad AGR do analizy, jesli bedzie dymic tzn ze masz dziure w dolocie, albo turbina nie pompuje jak nalezy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz maksymalne ciśnienie w dolocie w czasie jazdy ? Sprawdzisz to w INPA -> silnik -> Wartości analogowe ->Air Presure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odepnij wezyk podcisnienia od zaworu AGR, zaslepk wezyk srubka i sie przejedz obserwujac zadymienie. Jesli nie bedzie tzn ze uklad AGR do analizy, jesli bedzie dymic tzn ze masz dziure w dolocie, albo turbina nie pompuje jak nalezy.

Zawór AGR to jest ten od recylkulacji spalin nr 12 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2107&hg=11&fg=40? Mam go odpiąć i ma nie kopcic? Moze lepiej bedzie jak zaslepie zawór recylkulacji spalin i wezyk od elektrozaworka a przed chlodniczka spalin wstawie blaszke? Jesli go odepne i zaślepię to nie bedzie turbodzuiry? Jesli sie okaze ze turbina nie pompuje jak nalezy to moze to byc wina zapieczonych lopatek zmiennej geometrii? Sprawdzalem dzisiaj wirnik od turbiny czy nie ma luzów i wszystko jest w jak najlepszym porządku, żadnych luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz maksymalne ciśnienie w dolocie w czasie jazdy ? Sprawdzisz to w INPA -> silnik -> Wartości analogowe ->Air Presure

Jutro sprawdze i sie tym z wami podziele. Nie wiem do konca czy mi chodzi INPA bo ostatnio jak chcialem ja uruchomic to wyskoczyl blad API.DLL. Mozna ta wartosc odczytac w Disie? W Disie o ile pamietam sa dwie podobne wartosci Actual Air Presure i Specified Air Presure czy jakos tak. To ma byc ta pierwsza? Jesli moge zapytac to co podejrzewasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal jest odczuwalna turbo dziura w zakresie 2000-2500rmp. Póżniej auto dostaje kopa az milo. Co myslicie?

egrsie wylacza i nastepuje natarcie strugi sprezonego gestego powietrza. Dokladnie nr 12 to zawor AGR... odepnij od niego wezyk czarno/niebieski i wkrec w niego jakas srubke. Zrob test zadymienia w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.