Skocz do zawartości

320i czyszczenie przepustnicy -kto pomoże??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Doradzono mi aby zajrzeć do przepustnicy i ją wyczyścić, bo może być na niej osad w wyniku eksploatacji.

OK miałem kilka aut i w każdym było to raczej proste. Ale w BMW e46 320i nie wiem jak się za to zabrać. Zdjąłem filtr powietrza, ale nic to nie daje, bo przepustnica jest pod kolektorem ssącym i w zasadzie nie ma do niej dostępu. Jak to zrobić nie uszkadzając przy okazji wszystkich tych przewodów gumowych i uszczelnień?? Czyżby trzeba zdjąć kolektor dolotowy, a jeśli tak to czy to jest duży problem, trzeba jakieś uszczelki wymieniać po tym itd???, Może jest gdzieś jakiś wątek na to ale ja nie znalazłem go, więc jeśli się powtarzam to bardzo przepraszam.

Opublikowano
tutaj masz wszystko ladnie pokazane.Ja dzieki temu vido wyczyscilem silnik krokowy.Na filmie pokazane jest rowniez jak czyscic przepustnice.
Opublikowano

http://img11.imageshack.us/img11/1603/952ee8f477fbb54d.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img41.imageshack.us/img41/4884/a239332fcbf9bbf4.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

może te obrazki coś Ci pomogą.

Ja robiłem to u siebie.Musisz wyjąć filtr powietrza,cała puchę,odkręcić zawór disa,rury gumowe do przepustnicy.Pomalu i ostrożnie można to zrobić:) bardzo uważać żeby nic nie wpadło w kolektor ssący!!!

Opublikowano

wielkie dzięki filmiki będą pomocne, nie sądziłęm, że można do tego dojść bez zdjęcia dolotu.:) Rozumiem, żeby dobrze wszystko wyczyścić trzeba by wyjąć jednak przepustnicę a nie tylko na ślepo popryskać :)

 

Jeszcze jedno pytanie czy trzeba po odłączeniu i czyszczeniu robić nastawy przepystnicy, podłączać do kompa ITD???

Opublikowano
auto potrafi mi czasem po wysprzęgleniu zgasnąć, tak jak na pierwszym biegu się dociśnie i wciśniesz sprzęgło to czasem potrafi zgasnąć, nie wiem czy to wina przepsytnicy ale z pewnością nie zaszkodzi ją wyczyścić. Obroty zasadniczo są ok ale czasem trochę po wsyprzęgleniu opadają na chwilę. nie wiem może to jest właśnie przyczyna. Miałem też dwa razy na razie przypadek, że po takim właśnie zgaśnięciu auto nie chciało zapalić, kręciło ale nie zapalało, po kilku próbach łapało normalnie jakby nic się nie działo.
Opublikowano
Masz gdzieś na dolocie nieszczelność, do sprawdzenia, połączenie odmy i odma, te gumowe rury od filtra powietrza, i rurki przy silniczku krokowym.
Opublikowano
też tak przypuszczam, muszę to sprawdzić jak namierzę winowajcę dam znać :)
Opublikowano

a więc dobrałem się do tej przepustnicy, nie było tak źle ostatecznie. A przepustnica i silnik krokowy zdrowo zabrudzone były. Znalazłem prawdopodobną przyczynę problemów z okazjonalnym gaśnięciem. Faktycznie tak jak pisali koledzy lewe powietrze. U mnie dwa pęknięcia na dolnej gumie przy przepustnicy na odcinku do silnika krokowego, na tych karbach dwie dziury jak się patrzy jakby przecięte było. Pewnie ze starości :) na razie podkleiłem silikonem, ale trzeba wymienić na nowe i już sądzę że obydwa odcinku rury wymienię bo i ten przedni przy przewodzie do serwa popękany, może dziur nie ma ale już za chwilę będą.

 

dzięki instrukcjom z forum udało się, samemu byłoby trudno. Choć praca nie byłą łatwa to cieszę się że się udało. Przy okazji zajrzałem do świec i chyba bardzo dawno nie były wymieniane bo oryginał BMW siedzi czteroelektrodowy, a wykręcić trudno było jak cholera bo poprzypiekane gwinty na nich były jak trzeba. Też do wymiany będą :) choć silnik równo pracuje i pali od tyknięcia.

Opublikowano

powiem tak

auto inaczej jeździ, nie trzeba już pilnowac gazu przy ruszaniu, nie gaśnie, nie szarpie i jest dużo płynniejsze. LEWE POWIETRZE ma duży wpływ :)

Jeszcze raz dzięki za pomoc

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
na kompie miałem błędy które wynikały z tego, że auto przy gaśnieciu potrafiło się odbić i czasem pokazywało błąd zapłony na dwóch cylindrach, czasem czujnik vanosa. Po uszczelnieniu dolotu nie ma tych błędów. Zauważyłem jednak, że moje auto jest bardzo czułe na pracę na sprzęgle wystarczy czasem nieco szybciej puścić sprzęgło i auto gaśnie, nie wiem czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak. Próbowałem na innym aucie cztreocilindrowym i cięko je zgasić nawet ruszając bez gazu. Teak macie ???
Opublikowano

u mnie gasnie.. jak na luzie dojezdzam do swiatel... jak jest duze obciazenie sielnika i wlaczona klima to faluja do momentu pelnej temperatury.

Ja mam bledy 227 i 228. Ewidentnie mam nieszczelnosc bo tego bledy dotycza. Nie mam innych bledow zapala mi sie jeszcze kontrolka silnika a czasami gasnie i tak w kolo. zauwazylem duza poprawe po wymianie odmy i wszystkich rurek rowniej pracuje i ograniczylo to gasniecie zdecydowanie rzadziej... jeszcze musze sprawdzic dolot i wymienie uszczelki w kolektorze ssacym

BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.