Skocz do zawartości

320, 325, 330 po 2003 roku benz. - Jakie koszty utrzymania?


ashtrash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pierwszy raz jestem na forum, poszukuję swojego drugiego auta. Rozglądam się obecnie za e46 coupe po lifcie, benzyna, automat i proszę o pomoc w znalezieniu rozwiązania, które będzie odpowiadało moim oczekiwaniom.

 

Na chwilę obecną planuję zakup modelu 320 lub 325, ponieważ podejrzewam, że ich części zamienne, klocki, tarcze, zawieszenie itd są takie same. Omijam 330 ponieważ najprawdopodobniej te części są z wyższej niż 325 półki i kosztują o ok. 50-100% drożej. Jeśli ktoś ma inne zdanie odnośnie powyższego proszę o informację, być może 330 ci to najlepszy wybór z możliwych i popełniam błąd, być może różnice w kosztach zaczynają sie już w 325? Diesel odrzucam zupełnie ponieważ nie chcę się obarczać problemami z turbiną, filtrem (jeśli był) cząsteczek stałych, pompowtrysków, koła dwumasowego, odczekiwania aż turbina stanie przy dojeździe do domu itp. Planowany wzrost akcyzy na diesel skutkujący wzrostem jego ceny o 10% zupełnie go wyklucza.

 

Druga kwestia jest taka, że auto najprawdopodobniej kupię w Belgii i przywiozę jako mienie przesiedleńcze (z pominięciem akcyzy), więc nie ma problemu co do większej pojemności silnika.

 

Wobec powyższego optymalnym rozwiązaniem wydaje się być właśnie 325ci jako balans między kosztami utrzymania, a mocą i frajdą z jazdy. I tutaj właśnie - bardzo proszę o zweryfikowanie, potwierdzenie lub zaprzeczenie, że mój tok rozumowania jest właściwy i że w takich okolicznościach 325 jest najlepszym rozwiązaniem.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica w kosztach utrzymania miedzy 325i a 330i moze byc odczuwalna jesli bedziesz musial zrobic hamulce albo dokupic opony bo te rzeczy w 330i sa drozsze (wieksze hamulce, rozmiar kola min. 17"). Co do opon to w 330i te tylne moga sie w ogole szybciej zuzywac.... :wink: :cool2:

 

Elementy zawieszenia typu wahacze, tuleje, laczniki itd., czy ukladu kierowniczego z tego co wiem 325i i 330i maja wspolne, wiec gdyby cos trzeba bylo wymienic to koszt bedzie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elementy zawieszenia typu wahacze, tuleje, laczniki itd., czy ukladu kierowniczego z tego co wiem 325i i 330i maja wspolne, wiec gdyby cos trzeba bylo wymienic to koszt bedzie ten sam.

 

niestety, ale zawieszenie różni się między 330d/i a resztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Właśnie w tym szkopuł, że nie chodzi tylko o cenę wyjściową auta i obsługę silnika. Patrzę właśnie na różnice pozostałych elementów, czyli chociażby większe felgi, tarcze, klocki, opony. Niższy profil opon i niskie zawieszenie niekorzystnie wpływa na jego trwałość a do tego na polskich drogach z wszechobecnymi poprzecznymi nierównościami jest po prostu nieznośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice nie są aż tak wielkie. Na przykład tarcze przednie róznica około 70zł na komplecie.

Oczywiście wszystko to jest kwestia indywidualnego podejścia, ale 330 po prostu zapewnia niesamowite wrażenia. Nikt nie powiedział, że bmw jest tanie w obsłudze, więc może skoro już o to pytasz to pamiętaj że 325 też nie jest w cenie cinqucento. Powodzenia w wyborze.

Pozdrawiam,

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koło dwumasowe znajdziesz w każdym z w/w modeli :(

Przecież kolega pisze o automatach, tam nie ma kół dwumasowych. Czytaj z uwagą.

Czytam z uwagą, tylko kolega ashtrash na początku pisze

...Rozglądam się obecnie za e46 coupe po lifcie, benzyna, automat...

chwilę później odzruca diesla bo

...Diesel odrzucam zupełnie ponieważ nie chcę się obarczać problemami ... koła dwumasowego...

Więc tak naprawdę nie wiem czego szkua bo na górze automat, a na dole dwumas i uprzedziłem go, że koło dwumasowe równiż znajdzie w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koło dwumasowe znajdziesz w każdym z w/w modeli :(

Przecież kolega pisze o automatach, tam nie ma kół dwumasowych. Czytaj z uwagą.

Czytam z uwagą, tylko kolega ashtrash na początku pisze

...Rozglądam się obecnie za e46 coupe po lifcie, benzyna, automat...

chwilę później odzruca diesla bo

...Diesel odrzucam zupełnie ponieważ nie chcę się obarczać problemami ... koła dwumasowego...

Więc tak naprawdę nie wiem czego szkua bo na górze automat, a na dole dwumas i uprzedziłem go, że koło dwumasowe równiż znajdzie w benzynie.

Ok, nie ma problemu, nie musisz się tłumaczyć, szerokiej :)

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.