Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanko mam przycisk BC nie wiem co oznaczaja tam cyfry.

1 pozycja to wiem ze temperatura zew.

2,3 i 4 pozycja nie wiem co one oznaczaja te cyfry?

Opublikowano
Co do ilości km na baku jak rano zapalisz i będziesz miał z 15km to się nie przejmuj - po chwili zacznie rosnąć aż dojdzie do wartości odpowiedniej a póżniej to już zależy od stylu jazdy i na bieżąco przelicza.
Opublikowano
Co do ilości km na baku jak rano zapalisz i będziesz miał z 15km to się nie przejmuj - po chwili zacznie rosnąć aż dojdzie do wartości odpowiedniej a póżniej to już zależy od stylu jazdy i na bieżąco przelicza.

 

Dokładnie na zimnym w rano zasięg spada (jakby auto miało duże spalanie-ssanie zaciągnięte) i to jest ok

ale wskaźnik paliwa (ten po lewej -wskazówkowy) który też mniej pokazuje na zimnym a więcej gdy się nagrzeje, przecież on ma tylko pokazywać ilość paliwa w litrach i to bez zmian co do temperatury...

choć nie wszystkie e39 tak mają ale szczególnie 520i w taki "bajer" są wyposażone

Opublikowano

W mojej jest to samo. Szczególnie to widać jak mam mało wachy. Odpalam auto i zapala się rezerwa, silnik się zagrzeje, poziom się podnosi i gaśnie rezerwa.

W tym przypadku ja to rozumiem tak: odpalasz auto i spalanie jest duże, więc komputer wylicza że przy takim spalaniu nie starczy na 70km jazdy (chyba taka jest rezerwa?) i wtedy właśnie zapala się rezerwa. Później jak silnik złapie temp to spada spalanie i zasięg wzrasta, gaśnie rezerwa.

Opublikowano

A mi się wydaje, że te początkowo niskie wskazania wzrastające w miarę jazdy powiązane są przede wszystkim z:

1) przepływem paliwa z jednej komory do drugiej (dopiero po przepływie pomiędzy komorami komputer przelicza ile tego paliwa jest faktycznie i wtedy zaczyna wskazywać powoli właściwy stan)

2) inną gęstością paliwa kiedy jest zimne/zimno a inna kiedy jest ciepłe/ciepło (w chłodny poranek zatankuje się do baku nieco więcej paliwa niż np w późniejszym okresie dnia, kiedy jest ciepło/upał) - zresztą wystarczy zobaczyć np na olej do smażenia, który wyciąga się z lodówki i porównać go chwilę potem kiedy osiąga wyższą temperaturę na patelni - wydaje się, że jest go jakoś więcej.

Pzdr.

Opublikowano

Co do pierwszego to nie wydaje mi się, bo komputer sprawdza ile jest w jednym i ile w drugim i podaje sumę. Także przelewanie nie ma tu raczej nic do tego.

Co do drugiego to nie wydaje mi się żeby to były jakieś znaczące różnice.

Opublikowano

rezerwa chyba się zapala przy mniej jak 8 litrów

dokładnie jak ryba266 napisał ze widać to przy małej ilości paliwa w baku

bak w e39 ma dwie komory z dwoma pływakami a licznik na ich podstawie oblicza ilośc tego paliwa oraz zasięg itp

w tescie nr.6 na liczniku można sobię sprawdzić ilośći paliwa z pływaków

np.

6.0 ilosc paliwa w komorach np. 237415 6.0 oznacza ze w lewej jest 23,7 litra a w prawej 41,5

6.1 to łączna ilość paliwa w baku np. 0652 6.1 w tym przypadku 65,2 litra

a w następnym teście czyli 6.2 można sprawdzić czy czujniki są sprawne np. 0667 1_6.2

gdy ta cyfra którą zaznaczyłem na czerwono jest :1 to czujniki są sprawne, 2 jeden czujnik uszkodzony, 3 nieprawidłowy sygnał (jakieś zwarcie itp.)

http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2537/1861/31340930101_large.jpg

zawsze jest mniej paliwa w lewej komorze

w moim wszystkie testy mam ok a dalej poziom maleje i wzrasta na liczniku

przydało by się porównać odczyt z ike w ncsexpert może tam jest coś włączone....

Opublikowano
A tak z ciekawosci jak zrobic owy test?
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TEST.01(TEST Nr.1)

FGSTNR:ostatnich 7 znaków numeru nadwozia(1.0-5 ostatnich znaków numeru nadwozia)

K:liczba K-Wewnętrzne oznaczenie BMW.(1.1-jak obok)

BMWTNR:wewnętrzne numer BMW oznaczający nr części(1.2-jak obok)

CI:XX DI:XX BI:XX:kolejne wartości to indeks plytki kodującej,indeks zmian i indeks szyny głównej(1.3-jak obok)

DAT:data produkcji tydzień i rok(TTRR)(1.4-jak obok)

HW:XX SW:XXXX/XXXX-wersja oprogramowania i zestaw wskaźników(1.5-jak obok)

ZYL:XX M:XX S:XX_liczba cylindrów,zaworów na cylinder i pojemnośc skokowa(1.6-niedostępny)

CAN:XX AEND:XX-wersja CAN oraz indeks przeprowadzonych zmian(1.7-jak obok)

TEST.02

Test wskaźników i wyświetlaczy(2.0-jak obok)

TEST.03

SI-L:XXXX-paliwo zużyte od ostatniej inspekcj(3.0-jak obok)

SI-TAGE:XXXX-dni od ostatniej inspekcji(nie zawsze działa)(3.1-jak obok)

TEST.04

VBR:XX.XL/100KM-chwilowezużycie paliwa l/100km(4.0-jak obok,np 00112=11,2)

VBR:X.XL/HR-chwilowe godzinowe zużycie paliwa l/h(4.1-jak obok)

TEST.05

RW-VBR:XX.XL/100KM-średnie spalanie z ostatnich 50 km w l/100km(5.0-jak obok)

RW:XXX KM-zasięg pojazdu na znajdującym się w baku paliwie(5.1-jak obok)

TEST.06

TNK:XX.X/XX.X/XX.XL-poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika oraz suma ich wskazań(6.0 poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika np.101201 oznacza 10,1 dla lewego i 20,1 dla prawego.6.1-suma wartości wskazań testu 6.0)

TNKANZ:XX.XL-poziom paliwa wartośc(6.2-poziom paliwa wartośc wyświetlana)

TEST.07

KTMP:XXX-temperatura silnika(7.0-jak obok)

N:XXXX U/MIN-obroty silnika(7.2-jak obok)

ATMP:XX-temperatura otoczenia(7.1-jak obok)

TEST.08

V:XXX KM/H-aktualna chwilowa prędkośc samochodu(7.3-jak obok)

TEST.09

VB:XX.X V-ładowanie alternatora(9.0-jak obok)

TEST.10

LAND:XXX-język wyświetlania(10-niedostępny)

TEST.11

wartości służące konfiguracji check kontrol(11-niedostępny)

TEST.12

VANK:XXX.X KM/H-średnia prędkośc poj. używana przy kalkulacji planowanego przybycia do celu(12-niedostępny)

ANK:--/-- -prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróźy

TEST.13

GONG?-sygnał dzwiękowy-test(13-jak obok)

TEST.14

DIAG:X XX XX XXX-diagnostyczne wartości OBC(14-niedostępny)

TEST.15

PORT A00 do B06-wartości portu wejścia OBC(15-stan portów wejścia/wyjścia zestawu wskaźników,informacje o formacie bitowym o opcjach/przełącznikach samochodu)

TEST.16

OELTEMP-temperatura oleju(16-niedostępny)

TEST.17

nie udało mi się ustalic(17-niedostępny)

TEST.18

niedostępny(18-niedostępny)

TEST.19

blokowanie OBC

TEST.20

korekcja wskazań średniego zużycia paliwa(20-niedostępny)

TEST.21

reset ustawień OBC(21-jak obok)

Testy są dla bogatszej wersji wskaźników(z dwoma guzikami),w nawiasach są podane testy dla biedniejszych wersji wskaźników(z jednym guzikiem)Testy pomiędzy biedniejszymi wersjami mogą różnic się(niektóre mogą byc niedostępne)jednak nr. testów i opisy nie różnią się.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

ma ktoś odczyt ncs expert z licznika "kmb" w którym niema problemu z tym maleniem i wzrastaniem paliwa

oto kmb z mojego e39 '97r mały licznik "autko"

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
K_ZAHL_TACHO
4812_imp/km
K_ZAHL_TACHO_KOMPL
4812_imp/km
TANK_SICHERHEITSFAKTOR
1.3
FEHLERZAEHLER
grundcode_var
FEHLER_1_CODE
grundcode_var
FEHLER_1_ART
grundcode_var
FEHLER_2_CODE
grundcode_var
FEHLER_2_ART
grundcode_var
FEHLER_2_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_3_CODE
grundcode_var
FEHLER_3_ART
grundcode_var
FEHLER_3_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_4_CODE
grundcode_var
FEHLER_4_ART
grundcode_var
FEHLER_4_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_5_CODE
grundcode_var
FEHLER_5_ART
grundcode_var
FEHLER_5_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
WEGSIGNAL_QUELLE
abs_sensor
TANK_ADC_FEHLER_UG
wert_01
TANK_ADC_FEHLER_OG
wert_01
TANK_FILTER_NACHTANKERK
1.1_l/sec
TANK_FILTER_KL15
7_schritte
TANK_FILTER_FALLEND
1.9_l/min
TANK_FILTER_STEIGEND
0.9_l/min
TANK_SCHWELLE_RESERVE
8_l
TANK_MITTLUNGSZEIT
5_sec
TANK_BERUHIGUNGSZEIT
10_sec
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_1
wert_01
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_2
wert_01
FEHLER_1_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
DIMMSCHWELLE_TAG/NACHT
wert_01
GETRIEBE_TYP
handschaltung
K_ZAHL_WEG
4764_imp/km
K_ZAHL_WEG_KOMPL
4764_imp/km
STEIGUNG_EINSPRITZ_KENNL
m52b20
m52b25
ZYLINDER_ZAHL
6_zylinder
MOTOR_ART
benziner
MOTOR_FAKTOR
3_imp/umdrehung
SPRACHE
italienisch
ZEIT_EINHEIT
24_stunden
TEMPERATUR_EINHEIT
grad_c
WEGSTRECKE_EINHEIT
km
WEG_DURCHSCHNITT
km/h
WEG_REICHWEITE
km
VERBRAUCH_D1
l/100km
CAN_INSTR2_SENDEN
nicht_aktiv
CAN_INSTR3_SENDEN
nicht_aktiv
CAN_GANGANZEIGE
konventionell
CAN_VERBRAUCH
konventionell
CAN_KUEHLMITTELTEMP
konventionell
CAN_DREHZAHL
konventionell
CAN_FLAG
info_konventionell
MOTOR_OELSTAND_PREDRIVE
aktiv
LL/RL
linkslenker
STANDHEIZUNG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG
ohne_gurtschlosskontakt
GONG_T3
aktiv
TANK_KENNLINIE
70_l_literskala
TANK_SCHWELLE_AUF/AB
5.0_l
SIA_GRENZE_ZEIT
716_tage
SIA_ANZEIGEPARAMETER
mit_zeitinspektion
SIA_LITER_GRENZE
m52b20
m52b25
m52b28_e39
WARNUNG_GESCHW_LIMIT
nicht_aktiv
SCHWELLE_UEBERDREHZAHL
max_wert
AUSTAUSCHPUNKT
nicht_aktiv
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_1
wert_01
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_2
wert_01
AUSSENTEMP_DELTA_K1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z2
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z3/5
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_ZK
wert_01
DAUER_UEBERDREH
grundcode_var
JAHRESZAHL_BC
2003
OELTEMPERATUR_ADC_WERT
nicht_aktiv
OELTEMPERATUR_FEHLER_1
untergrenze
OELTEMPERATUR_FEHLER_2
obergrenze
DIMMUNG_ADC_WERT
kennlinie_01
TANK_UMRECHENKONSTANTE_1
2932
TANK_UMRECHENKONSTANTE_2
1050_ohm
LICHTWARNUNG
aktiv
ANZEIGEGERAETE
basis_bc
TANK_VORHALT_REICHW
wert_01
TLNR_KBB
grundcode_var
LETZTER_SERVICE
grundcode_var
KUEHLMITTELTEMP_WERT
kennlinie_01
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG
nicht_aktiv
AKUSTIK_ABBLENDLICHT
nicht_aktiv
AKUSTIK_BREMSLICHT
nicht_aktiv
AKUSTIK_HECKKLAPPE
nicht_aktiv
AKUSTIK_RUECKLICHT
nicht_aktiv
AKUSTIK_TUEREN
nicht_aktiv
AKUSTIK_WASCHWASSER
nicht_aktiv
AUSSENTEMP_WARN_AKUSTIK
aktiv
CC_ABBLENDLICHT
aktiv
CC_BREMSLICHT
aktiv
CC_HECKKLAPPE
aktiv
CC_RUECKLICHT
aktiv
CC_TUEREN
aktiv
CC_WASCHWASSER
aktiv
EHC_PREDRIVE
nicht_aktiv
LCM_FLAG
daten_vom_lcm_ueber_k_bus
SENDERATE_EMV_TEST
normal
CAN_INSTR1_SENDEN
nicht_aktiv
CAN_KVA_TASK
nicht_aktiv
CAN_SIA1_SENDEN
nicht_aktiv
L_HEIZ_INIT
nicht_aktiv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.