Skocz do zawartości

2.0d dymi na biało po uruchomieniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

problem jest taki że dymi z wydechu na biało zaraz po odpaleniu i to też nie zawsze, po przejechaniu kilkuset metrów dym znika i nie pojawia się do momentu ponownego uruchomienie silnika (z tym że nie jest to regułą jak już pisałem)

 

auto jeździ normalnie, zrobiłem właśnie 1100km z Hamburga i nic się nie działo w czasie jazdy, po postojach dwukrotnie zadymił ale odpalał też normalnie bez dymka

 

poziom i wygląd oleju w normie (na bagnecie i pod korkiem nic nie widać niepokojącego), ubywa trochę płynu z chłodnicy z tym że na pewno poci się pompa wody ale czy cały ubytek idzie przez pompę tego nie wiem

 

jakieś sugestie gdzie zacząć szukać ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Z tego co wiem, na zimnym silniku jak zadymi na biało to nie ma co się martwić, ponieważ to para, a jeżeli nie dymi podczas jazdy i nic się nie dzieje to chyba nie ma problemu.
Opublikowano

tylko że dymu jest bardzo dużo i na pewno nie jest to normalny objaw bo wcześniej nie występował

dzisiaj obejrzę filtr odmy bo już dawno wymieniałem a czytałem że to on może być odpowiedzialny

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Ja bym się na twoim miejscu bardziej zainteresował tym ubywającym płynem chłodniczym- w grę wchodzi uszkodzona głowica, lub w lepszym wypadku sama uszczelka pod głowicą!!! Nie koniecznie musi się to objawiać masłem w oleju, czy kiślem w chłodnicy... Obym się mylił :roll:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do wydobywania się pary z wydechu to proszę zauważyć ,że robi się na dworze coraz bardziej zimno(szczególnie w nocy) i będzie jej jeszcze więcej.Muszę zwrócic uwagę u siebie, chociaż moje jest garażowane.

Jak nic ci nie ubywa to śmigaj dalej.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
dzisiaj odpaliłem po całej nocy, pojeździłem trochę i wszystko jest ok - dziwna sprawa
http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

a jakie mogą być objawy gdy padnięte są świece żarowe ?

zauważyłem że ostatnio dosyć często włącza mi się podgrzewanie świec nawet wtedy gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni a chyba nie powinno tak być

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
a jakie mogą być objawy gdy padnięte są świece żarowe ?

zauważyłem że ostatnio dosyć często włącza mi się podgrzewanie świec nawet wtedy gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 15 stopni a chyba nie powinno tak być

 

Jeśli mówisz , że ubywa ci płynu chłodniczego to mimo podejrzenia o pocenie sie pompy sprawdziłbym to dokładnie. Jednak jeśli przejechałeś 1100 km i ubytek był minimalny to bardzo możliwe , że jedno z drugim nie ma nic wspólnego , w kwestii świec żarowych to przy obecnych temperaturach auto powinno palić na kopa i bez nich , najłatwiej było by je sprawdzić podłączając komputer. Czy auto jest garażowane , czy trzymasz je na podwórku ? Ja w Audi miałem coś podobnego jak byłem w górach i latem występowała duża różnica temperatur na dworze ale było to chwilowe dosłownie 2 - 3 sekundy a potem nie było żadnego kopcenia.

Świece żarowe możesz sprawdzić z racji ,że zbliża się sezon zimowy ale nie wydaje mi się , żeby przy obecnych temperaturach miały wpływ na kopcenie po odpaleniu.

Opublikowano

zauważyłem że dymienie pojawia się w momencie gdy wskazówka temp. schodzi z niebieskiego pola i dosyć szybko zanika i zastanawiam się czy to nie może być przyczyna uszkodzonej chłodnicy spalin idących do EGRa ? może właśnie przez nią płyn idzie do kolektora ssącego ?

kiedy sterownik otwiera zawór EGR (jakie obroty i temp. silnika) - i czy da się zauważyć z zewnątrz że zawór jest otwarty ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

przy weekendzie trochę podłubałem i rzeczywiście chłodniczka w środku jest mokra więc zaślepiłem ją z obu stron dając zamiast uszczelek docięte na wymiar blaszki bez otworu

dymienie się skończyło a do silnika nie wracają już spaliny przez EGR i chyba tak już to zostawię

 

dlatego warto czasami trochę pogrzebać na forum bo uchroniło mnie to przed ściąganiem głowicy i utratą kilku setek

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.