Skocz do zawartości

wymiana odmy 2.0D e90


RV6

Rekomendowane odpowiedzi

Odgrzewam bo temat na czasie :roll:

Kupilem nowa odme FEBI 45195 z separatorem,wstawilem i po przejechaniu ok.100-120km zaczela mi ona syczec na rozgrzanym silniku/wolnych obrotach...???

Spotkal sie ktos z was z tym ze nowa odma syczy???

Czy membrana gumowa nowej odmy mogla miec wade fabryczna???

 

 

Wydaje mi się że coś źle skręciłeś, może uszczelki nie weszły dobrze w swoje miejsce. Ja bym to rozkręcił i sprawdził zanim Ci nie zasyfi silnika olejem.

Niedawno wymieniałem u siebie komplet Febi, kupione na all, po przejechaniu 3 tyś km, wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Predzej podejrzewam wadliwa membrane niż to ze zle skrecilem.

Uszczelki miały swoje wycięcia a sile dokrecenia sprawdziłem trzy razy.

Wcześniej drobnym papierem sciernym wyrównalem niedoskonałości odlewu obudowy.

Po montażu sprawdziłem latarka czy nie cieknie na rozgrzanym silniku.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czy ktoś jeszcze u siebie w M47 120kW miał zamiast plastikowego separatora materiałowy filtr w odmie? Różne informacje można znaleźć ale zazwyczaj właśnie piszą o separatorze i po numerach części tak wychodzi, a w moim E90 z początku produkcji jest oryginalna odma BMW właśnie z filtrem materiałowym i trochę mnie to zastanawia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wymieniałem ostatnio u siebie odme, wstawiłem caly komplet FEBI. Odma plastikowa, silnik 163km.

Auto nie dymi, oleju nie ubywa. Ostatnio ściągałem przepływomierz i zauważyłem, ze jest trochę oleju przy wlocie do turbiny. Jakby odma sporo puszczała.

Czy to normalne? Czy jest jakiś problem z FEBI i lepiej Ori kupić?

Edytowane przez polowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg? u siebie mam 192 tys obecnie, w poprzedniej e 46 320d był tez plastikowy separator i nic z nim nie robiłem przebieg 270 tyś

 

Mam 210tys, wymieniłem jak wymieniałem filtr.

Nie przypominam sobie, abym na starym tam widział tyle oleju.

Stary mam w razie czego, porównywałem przed założeniem, z zewnątrz były identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe ilości oleju w dolocie to normalna rzecz w tym silniku.

 

OK,

Czyli zostawiam. Oleju prawie nic nie ubywa od wymiany do wymiany. W poprzednim aucie tego nie miałem (e39 530d).

Zrobie zdjęcie tak dla pewności. Po ściągnięciu rury dolotowej, widać jak olej stoi w dolocie turbiny . Moza lekko zamoczyć palca. Jak bedzie za duzo, to kupie Ori odme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Wyczytalem w silniku N47 wymienia sie dodatkowo przewody powiedzcie mi jak to wyglada z silnikiem m47 e90 poza separatorem jest cos co moze sie zapchac i nalezy wymienic? , gdzie i czym splywa olej z odmy jak wychodza przewody z odmy skoro jest zintegrowany z pokrywa zaworow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.