Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Padł przedni most z przełożeniem 3.91

Używka stoi 2500 i regenrowany za takie same pieniądze.Nie wiadomo czy redutor też nie poszedł.

Regeneracji odradzają a używke nie wiadomo jaką sie kupi.

Znalazłem temat że można założyć mosty o innym przełożeniu ale trzeba wymienić dwa.

Dlatego pytanie czy ktoś robił taką operacje w swojej e53.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety, przy zablokowanym przednim dyfrze, reduktor przewaznie ulega spaleniu, zrobilem tego wiele, oby tak nie bylo. Jesli nie ma kontrolek na wyswietlaczu ,moze nic sie nie stalo. Sam nie wykonywalem takiej operacji ale czytalem na zagranicznych forach, ze wiele osob tak zrobilo z powodow, o ktorych wspominasz, uzywka to loteria, regeneracja droga i pewnie dlugo nie pojezdzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam ja też może coś wtrącę,również szukałem X5 i padło na 4.6is powiem szczerze jestem zadowolony ,auto kupiłem ze Szwecji z pełną dokumentacją sewisową i co za tym idzie ori przebieg 307tyś,na początek wymieniłem kilka elementów zawieszenie i sonde lambda,następnie oleje i uszcelnienie góry silnika,auto posiadam rok ,w tym czasie zrobiłem już 10tyś ogólnie jestem zadowolony ,nic się nie dzieje lać i jechać,polecam.IMG_0735.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum więc na wstępie kłaniam się grzecznie wszystkim :-)

Chodzi mi po głowie kupno „ostatniego prawdziwego BMW”, czyli e53 (wiem, że z tym tytułem kojarzone jest głównie e39) ;-)

Zapewne był ten temat poruszany, ale po przejrzeniu ok. 500 wpisów spośród 2506 poddaje się... Mianowicie z benzyny poliftowej, który silnik warto wybrać 3.0, 4.4 czy 4.8?

Druga sprawa, sporo e53 z silnikiem 4.8 ma pneumatyczne zawieszenie - ponoć awaryjne i bardzo drogie w naprawie.

Będę wdzięczny za informacje, bądź zlinkowanie do odpowiedniego miejsca.

Pozdrawiam



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niedawno szukałem

Benzyny ... minimum to 4.4 wg mnie ... aczkolwiek jak byłem

Na etapie kupna e38 tez mówili ze 2.8 nie jedzie. A mi starczało.

W przypadku e53 jednak potrzeba trochę tego momentu.

Chciałem

Benie ale nic mnie nie zainteresowało. I mam kopciucha.

Auto jest pancerne wg mnie.

Poza rdza na klapie i rantach drzwi.

Polecam

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napraeialem pneumatyke w e53 u siebie i nie chce juz slyszec o zadnych sprezynach, makpersonach i innym szicie :mrgreen:

 

Akurat Ty masz pozytywne doświadczenia, ale awaria pneumatyki to spory temat na forum. Jednemu koledze nawet poduszka wystrzeliła, jak już zdążyłem doczytać. Dlatego drążę temat, żeby zebrać za i przeciw.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,czytam dalej żeby znowu nie pytać ;-)

Wiem, że 4.4 i 4.8 lubią sobie cieknąć,


...ale ktoś tu napisał, że 4.4 ma wady konstrukcyjne. Nie znalazłem kontry, ani sprostowania tej opinii, a w sumie celuję w 4.4 320KM.



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro21

Zdecydowana większość X5 (włącznie z 3.0d i 3.0i) występuje w takiej konfiguracji, że z przodu są kolumny MacPherson, a tył pneumatyka(NIVO) i jeśli na takiego trafisz to nie masz co się martwić. Nigdy nie miałem z NIVO problemów, a jest bardzo fajne bo możesz wrzucić do bagażnika 0,5 tony kartofli i auto dalej będzie trzymało poziom :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maro21

Zdecydowana większość X5 (włącznie z 3.0d i 3.0i) występuje w takiej konfiguracji, że z przodu są kolumny MacPherson, a tył pneumatyka(NIVO) i jeśli na takiego trafisz to nie masz co się martwić. Nigdy nie miałem z NIVO problemów, a jest bardzo fajne bo możesz wrzucić do bagażnika 0,5 tony kartofli i auto dalej będzie trzymało poziom :mrgreen:

 

Dzięki wielkie! Przekonałeś mnie tymi kartoflami ;-)))



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4v8 poliftowe montowane w e70 czyli n63 podwójnie doładowane potrafi wypić 1litr oleju na 1000kilometrów,już po 100tyś zródłem problemów są zawodne wtryskiwacze które w połączeniu z wydłużonymi okresami międzyprzeglądowymi sprawiają że silnik przestaje być właściwie smarowany nadmiar niespalonego paliwa rozcieńcza olej ,Tłoki wycierają gładzie cylindrów ,spada kompresja i bardzo wyraznie rożnie zużycie oleju.To jest treść artykułu z auto świata na temat tego silnika,ja osobiście nie znam się na tym .

Posiadam 4.6is od roku i nic się nie dzieje,przejechałem 10tyś kilometrów głównie trasa,jestem zadowolony z zakupu i polecam ,oczywiście samochód musi mieć udokumentowaną przeszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.4v8 poliftowe montowane w e70 czyli n63 podwójnie doładowane potrafi wypić 1litr oleju na 1000kilometrów,już po 100tyś zródłem problemów są zawodne wtryskiwacze które w połączeniu z wydłużonymi okresami międzyprzeglądowymi sprawiają że silnik przestaje być właściwie smarowany nadmiar niespalonego paliwa rozcieńcza olej ,Tłoki wycierają gładzie cylindrów ,spada kompresja i bardzo wyraznie rożnie zużycie oleju.To jest treść artykułu z auto świata na temat tego silnika,ja osobiście nie znam się na tym .

Posiadam 4.6is od roku i nic się nie dzieje,przejechałem 10tyś kilometrów głównie trasa,jestem zadowolony z zakupu i polecam ,oczywiście samochód musi mieć udokumentowaną przeszłość.

 

Tak, słyszałem, że opinie mają fatalne, ale nawet tej opcji (e70 5.0i) nie rozważam...



Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomek szuka e53 przed liftem (ale z końca-ma na oku z 2003r) z silnikiem 3.0d 184KM, ze skrzynią manulną. Poprosił mnie sprawdzenie czy warto, jakie awarię miewa ona, jak z eksploatacją, ze spalaniem (jazda raczej normalna ale bez zamulania) itp?

Będzie też ze 4 razy w roku (wiosna/lato) holował przyczepkę z motorówką max 1500kg.

Proszę w Jego imieniu o informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik bardzo dobry.

Skrzynia, wg mnie zdecydowanie mniej awaryjna niż automat.

Jak nie zajechana będzie śmigać.

Moja e39 w takiej konfiguracji śmigała aż miło.

Ponad 300 tys miała jak poszła dalej.

Poza serwisami olejowymi to jakieś tam pierdy użytkowe.

No i ten łącznik elastyczny wału sie powybijał. To wymieniłem

W x5 dochodzi temat napędów.

Ale jak w miarę pewna sztuka to oglądać i odjazd

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.