Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

Taka skóra jest ładna, jak jest nowa albo idealnie utrzymana. W wiekszosci X5 od handlarzy wygląda słabo. Oczywiscie na zdjeciach jest odpowiednio poprawiana przy obróbce graficznej...
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pawel740d napisał(a):

a co myślicie o tej? http://allegro.pl/bmw-x5-4-4-lift-full- ... 25454.html

 

nie wiem jak to określić, ale podzielę się swoją wiedzą na ten temat '' X5 z Radomia od handlarza :lol:'' . Wiem jedno jak jechać to z komputerem i ze swoim mechanikiem . wszystkie warsztaty są obstawione w Radomiu przez handlarzy. To jak sprowadzają samochody w Radomiu i ze są one tak tanie to to ze przyjeżdżają nie w pełnym składzie :lol: porostu na części np. bez silnika ( silnik nawet potrafi być nie kompletny, skrzynia + silnik ) PO TO ABY CŁO ZAPŁACIĆ JAK NAJMNIEJSZE np. wnętrze tez osobno ( nawet potrafią je wymienić po samochodach z wypadku mając układy wstawiają swoją zniszczona a biorą w lepszym stanie do swojego........ w takim samochodzie trzeba sprawdzić czy wszystko działa. CD, DVD czy GPS ponieważ tak szybko składali ze nie zawsze dobrze wszystko się uda dokładnie podłączać :lol: Lakier jest czymś MEGA dobrze nasmarowany ze nie widać rys i zadrapań ( po 4 myjniach widać wszystko to czego nie powinniśmy zauważyć przy zakupie ) i to co najważniejsze JEŚLI PŁACICIE TO NA UMOWIE MUSI BYĆ TYLE ILE ZAPŁACILIŚCIE nie idźcie na ugodę zapłacę mniej a na umowie będzie równie mniej. przy jakichkolwiek problemach zwrotu samochodu otrzymacie tyle ile na rachunku lub umowie....... ale to tylko moje spostrzeżenia z doświadczenia. Pozdro :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam ten temat i nie zaprzeczę że jest bardzo wciągający, tym bardziej że mocno zastanawiam się nad zakupem tego egzemplarza: http://allegro.pl/bmw-e53-4-6-is-lpg-maly-przebieg-i5945782457.html

 

Autko od osoby prywatnej, na zdjęciach wygląda dobrze, wydaje się zadbany i godny uwagi. Największe wątpliwości budzi we mnie ta skrzynia biegów, która jak piszecie granice żywotności wyznaczoną ma na 200 tys przebiegu. I też jedna wątpliwość jakiej google nie pozwala mi rozwiać, czy ten model 4.6 IS ma zawieszenie pneumatyczne czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.6 Is nie maja pneumatyki tak samo jak wiekszosc e53 . Tylko 4,8 is ma pneumatyke w standardzie. Cena dziwnie niska wiec pewnie bedzie trzeba wyciagnac 5000zl na rozrzad albo automat. Dodam ze ten samochod widzialem juz w lecie w ogloszeniach :mrgreen: kilka miesiecy temu sprowadzalem dla znajomego ( nie z polski ) 4.6is z uk z przebiegiem org 180000km . Wyszlo jakies 30 000zl wiecc dlatego pisze 36000zl jest dziwnie tanio za wersje eu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.6 Is nie maja pneumatyki tak samo jak wiekszosc e53 . Tylko 4,8 is ma pneumatyke w standardzie. Cena dziwnie niska wiec pewnie bedzie trzeba wyciagnac 5000zl na rozrzad albo automat. Dodam ze ten samochod widzialem juz w lecie w ogloszeniach :mrgreen: kilka miesiecy temu sprowadzalem dla znajomego ( nie z polski ) 4.6is z uk z przebiegiem org 180000km . Wyszlo jakies 30 000zl wiecc dlatego pisze 36000zl jest dziwnie tanio za wersje eu.

 

No przy tej cenie, liczę się że na start automat trzeba będzie robić, rozrząd z tego co wyczytałem jest na niezniszczalnym łańcuchu więc tu dużo roboty nie powinno być. Najbardziej bałem się o to zawieszenie, ale skoro piszesz że nie ma "drogiej w naprawie" pneumatyki to dobrze.

 

Takie auto przyda się na polskie, nierówne drogi i krawężniki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz blisko polecam umówić się z gościem i obejrzeć auto osobiście, po zdjęciach i samym ogłoszeniu ja osobiście nic podejrzanego nie widzę, prywaciarz, widać że nie szykowana pod handel, zarejestrowana i nie ściągana pod handel, to są argumenty na korzyść tego ogłoszenia. Nie mniej wyczuwam że tak powiem "negatywne wibracje", bo wygląda ciut za ładnie, dlatego jeżeli masz blisko pojechać, pooglądać, najlepiej z miernikiem lakieru, popatrzeć na jakieś śrubki pod maską i w kokpicie - czy była odkręcana maska, błotniki, deska rozdzielcza - zawsze zostawia się ślady, sprawdzić czy są wycieki, poprosić żeby sprzedawca pogazował i sprawdzić czy dym nie jest niebieski, czy nie bierze za dużo oleju, posprawdzać elektronikę no i koniecznie przejechać się i obadać skrzynię, rozgrzać pierw skrzynię, zrobić kickdown, postartować z miejsca pare razy na przemian spokojnie / gwałtownie. Jeżeli wszystko będzie pozytywne polecam umówić się w ASO na sprawdzenie auta przed zakupem i niech sprawdzą priorytetowo elementy silnika. Koszt takiej usługi od 500-950zł ale ostatecznie warto. Może to być typowy wałek, nikt nie powiedział że prywaciarze z autem prywatnym nie sprowadzonym pod handel nie robią w konia i nie sprzedają kończącej się dojnej krówki. Ale może to być też niezła okazja, jak wszystko będzie w porządku to takie 34k jak zbijesz krakowskim targiem za 4.6IS, do tego zrobić od razu regener skrzyni za 4-8k nie wyjdą wcale chore pieniądze a bryczka będzie przednia i będzie sprawiać mnóstwo frajdy :wink:
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, zabrakło mi słowa, bardziej chodziło o coś w rodzaju gratki jeżeli warunki opisane powyżej zostaną rozpatrzone pozytywnie :wink: To że być może pół roku temu była wystawiona nie jest specjalnym argumentem negatywnym. Jakby stała bez przerwy przez pół roku owszem. Na tle pozostałych dwóch czy trzech ogłoszeń 4.6IS z wiadomej Szwajcarii wygląda obiecująco, także IMHO warto się przekonać na własne oczy jak się nie ma nic do stracenia.
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując, zawieszenie sprawiające problemy czyli hydropneumatyka z możliwością ustawienia poziomu jest standardowo tylko w 4.8is albo jako opcja możliwa w każdej wersji, rzadko spotykane ale pare ogłoszeń z tym jest np. w 4.4i. Rozpoznaje się je od razu po pstryczku do ustawienia poziomu obok włącznika świateł.

Co do zawieszenia tylnego temat okazuje się trochę bardziej zagmatwany, bo tak jak pokazywałem kiedyś skan z brytyjskiego katalogu po-liftów, gdzie było czarno na białym, że samopoziomujące zawieszenie na tył (Nivo) jest w standardzie w każdej wersji opócz 4.8is bo tam jest pełna pneumatyka, tak teraz posprawdzałem VIN'y z większości ogłoszeń po-lift z otomoto gdzie VIN jest podany, sprawdziłem swój i na ok. 10 VIN'ów tylko dwa egzemplarze miały po rozkodowaniu pozycję: "220 Self-leveling Suspension Niveauregulierung", i tu jest zagwostka, bo u mnie jest po-lift 3.0d , a w moim VIN'ie tej pozycji nie ma tak jak w pozostałych VIN'ach po liftowych głównie 3.0d, gdzie według katalogu jest standardowo w każdej wersji. Czyli wychodzi że albo brytyjski katalog różnił się w co wątpię, albo była to opcja standardowa w sensie że nie wymagana była dopłata i ludzie jak zamawiali w salonie pomyśleli że nawet tylko na tył będzie sprawiać problemy i podziękowali za tę opcję :)

Także kolego takie auta istnieją i wychodzi że takie auta są w większości, czyli te które w całości mają stare dobre sprężynki. :wink: Przynajniej w po-liftach bo w przed lift'ach jakby częściej to było.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poprawcie mnie jesli sie myle. Jeszcze nie widzialem e53 z hydropneumatyka :?: Wedlug mojej wiedzy wystepowala pelna pneumatyka ( standard 4.8is/4.6is ), badz pneumatyka tylko tyl ( standard po-lift 3.0d/4.4i )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ah ta angielska dociekliwość :roll: Hydropneumatyka pochodzi od Citroenów którzy są pionierami zawieszeń z regulacją poziomu, zawieszeń hydraulicznych, i nic ich nie pobije, ja się troche tym ojeździłem i nazewnictwo zostało, zasada podobna a skutki takie same, tyle że nie ma układu hydraulicznego, na zagranicznych forach nawet wołają na to "hydraulic suspension". A BMW i tak dokładnie takie wykorzystywało chociażby w E34 Touring :wink:

 

Co do Twojej wiedzy to się po części zgadza 4.8is - pełna pneumatyka w każdym przypadku i tyle w temacie, to zostało już zresztą pare razy powiedziane, natomiast co do tyłu i że to standard w 3.0d i 4.4i to jeszcze raz pokażę:

http://i.imgur.com/oQu71FM.jpg źródło: http://xdrivers.co.uk/forum/index.php/topic,1731.0.html,

a jednak większość samochodów które się sprawdzi po VIN'ie, jak widać na w/w skanie opcji o kodzie 220 "Self leveling suspension at the rear" nie posiada.

Ktoś ma jakieś pomysły na rozwiązanie tej zagadki? Może ktoś ma wgląd do niemieckiego katalogu? Mi wychodzi na podstawie tego że jest czarno na białym w katalogu że to był standard ale opisany jest w grupie wyposażenia opcjonalnego, a po weryfikacji samochodów które powinny to mieć tego nie mają, że poprostu na życzenie była rezygnacja z tej opcji, zresztą IMHO słusznie.

 

/edit. znalazłem broszurę w PDF z 2005: http://www.bmw.com.my/pdf/x5_catalogue.pdf i tu 3.0i i 4.4i w standardzie mają pompowane z tyłu ale 3.0d już opcja za dopłatą, narobili burdlu i tera nie wiadomo o co chodzi.

Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam ten temat i nie zaprzeczę że jest bardzo wciągający, tym bardziej że mocno zastanawiam się nad zakupem tego egzemplarza: http://allegro.pl/bmw-e53-4-6-is-lpg-maly-przebieg-i5945782457.html

 

Autko od osoby prywatnej, na zdjęciach wygląda dobrze, wydaje się zadbany i godny uwagi. Największe wątpliwości budzi we mnie ta skrzynia biegów, która jak piszecie granice żywotności wyznaczoną ma na 200 tys przebiegu. I też jedna wątpliwość jakiej google nie pozwala mi rozwiać, czy ten model 4.6 IS ma zawieszenie pneumatyczne czy nie?

 

Oglądałem to auto w lato. Miało ono problem z wyciekiem płynu chłodzącego ktory został ogarnięty, lecz po oględzinach dalej istniał i ów właściciel nie widział w tym problemu... :lol:

Silnik i skrzynia ok. Vanosy slychac standardowo bez przesady, troche wymęczone a z zewnątrz cos było malowane (nie pamietam juz dokładnie) i rdzy w standardowych miejscach rowniez nie brakowało :/

Ogólnie odpuściliśmy sobie to auto i po dołożeniu 2k udało sie kupić idealnego ISa w Radomiu od handlarzy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

powoli nosze się z zamiarem zakupu x5 w oko wpadły mi 2 egzemplarze:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x5-3-0d-218km-4x4-manual-6-biegow-skory-webasto-zamiana-okazja-ID6yfwml.html#b9b6cfbbff

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x5-3-0-d-218-km-lift-full-opcja-navi-skora-xenon-sport-pakiet-zamiana-ID6ygBj7.html#b9b6cfbbff

 

co sadzicie o tych powyżej warte zainteresowani

 

z góry dzięki za pomoc każda opinia się przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytales ten temat przynajmniej kilka stron wstecz ? ta z wloch na 99% miala wypadek bo kierownica zmieniona na przedliftowa. Chcesz miec polifta za 33 000zl ? daj na luz bo kupisz skarbonke bez dna. .Ta druga tez pewnie skrecona z 400000km i po przygodach za taka cene. Z tych rocznikow bez 40tys zl nic dobrego nie kupisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytales ten temat przynajmniej kilka stron wstecz ? ta z wloch na 99% miala wypadek bo kierownica zmieniona na przedliftowa. Chcesz miec polifta za 33 000zl ? daj na luz bo kupisz skarbonke bez dna. .Ta druga tez pewnie skrecona z 400000km i po przygodach za taka cene. Z tych rocznikow bez 40tys zl nic dobrego nie kupisz.

 

Akurat to Ty powinieneś się podszkolić, taka kierownica powinna w niej być, trójramienna o której pewnie myślisz to opcja, a ta która w niej jest zgadza się z vinem :]

Obydwie są z manualem więc chociażby z tego powodu cena może być niższa bo takie coś ciężko sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Diesla nie. Chyba, że musisz. A jak dla mnie to trzeba zobaczyć live. Tak po fotkach to za bardzo nic nie widać. Jeden ma pare bajerów i drugi. Lepiej poszukaj takiego który bajery bedzie miec wszystkie.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Diesla nie. Chyba, że musisz. A jak dla mnie to trzeba zobaczyć live. Tak po fotkach to za bardzo nic nie widać. Jeden ma pare bajerów i drugi. Lepiej poszukaj takiego który bajery bedzie miec wszystkie.

 

Czemu Diesla nie? Nie dość, że spala mniej pieniędzy, no chyba że założysz w benzynie LPG, ja tam tego nie uznaje, jest bezawaryjny i nie sprawia problemów w porównaniu do benzyn, to po zawirusowaniu osiągami dużo nie odstaje. Diesel bardzo pasuje do E53.

Co do bajerów to co brakuje tym dwóm egzemplarzom? Bo IMHO oba mają to co taki samochód powinien mieć i nic im nie brakuje, przecież to nie są wersje bida. W E53 bajerów za dużo nie było.

 

Standardowo, jak blisko to oba warto obejrzeć. Ta bardziej świecąca IMHO cały przód rozbierany, ale to tylko zdjęcia, czy mocno bita wyjdzie po podniesieniu machy.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh Kolego. Przejrzyj forum - de facto co trzeci post to problem z dieslem. Gorsze automaty bo większość ma te GMy co to niby wieczne miały być. Twój bezawaryjny oby był jak najdłużej. A co do bajerów to był spory wybór bo masz dokładki albo bez, "orurowanie" boczne lub bez, 16:9 lub bez, fotele z podnóżkiem -bez, DSP, pół skóry itd...
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.