Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi mi o to iz zachwalasz swoje 4.6is jakby nie wiem co to bylo a nawet nie wiesz ze istnieje silnik 4.4i n62 taki sam jak 4.8is o mniejszej pojemnosci. Nigdzie nie napisalem ze zachwalam diesla. Pisalem iz nie zgadzam sie z twoim twierdzeniem ze ten silnik nie nadaje sie do x5 co jest bzdura bo bardzo do niego pasuje ze wzgledu na rozklad momentu obrotowego. Pomylilem sie w jedym, masz u siebie naped 38/62 i jest to naped staly. Zmienny rozdzial pojawil sie pod koniec 2003 roku wraz z systemem xdrive. Ja osobiscie wole benzyne+lpg ale nie pisze, ze diesel to blee.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Panie i Panowie,

 

a co o tym egzemplarzu uważacie?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=216068749

więcej zdjęć https://mediencenter.t-online.de/auth/guest/shareToken/EC03B081F194FE73CFE91EB59D88B26D6924108C

VIN: WBA FF01 030L 2104 17

 

7 latek z DE i tylko 44tys km? przebieg realny ze zdjęć?

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wszystko jest możliwe ale powiem tak - jeszcze nie spotkałem diesla z niemiec w tej klasie aby ktoś kupił sobie do jazdy do kościoła... Robić lekko ponad 6tyś co rok ??? Jak dla mnie to jeżeli to by miała być prawda to o jakieś 30k (PLN :D ) za mało.

 

Poza tym zapytaj czy godzi się na wizyte w autoryzowanym serwisie i bedziesz wiedział. Przy takich kosztach opłata rzędu 200Euro to nie wydatek by miec pewność przy zakupie.

 

PS a tak ode mnie powiem tylko, że zgadzam się z kolegami z tego tematu co pisali wcześniej - im bogatsza wersja tym lepsza - ewentualnie przejrzyj sobie możliwe bajery jakie sa dostępne i szukaj takiej która bedzie je posiadać.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to iz zachwalasz swoje 4.6is jakby nie wiem co to bylo a nawet nie wiesz ze istnieje silnik 4.4i n62 taki sam jak 4.8is o mniejszej pojemnosci. Nigdzie nie napisalem ze zachwalam diesla. Pisalem iz nie zgadzam sie z twoim twierdzeniem ze ten silnik nie nadaje sie do x5 co jest bzdura bo bardzo do niego pasuje ze wzgledu na rozklad momentu obrotowego. Pomylilem sie w jedym, masz u siebie naped 38/62 i jest to naped staly. Zmienny rozdzial pojawil sie pod koniec 2003 roku wraz z systemem xdrive. Ja osobiscie wole benzyne+lpg ale nie pisze, ze diesel to blee.

 

 

Kolego po1sze: moje 4.6is jest nie wiadomo co i urywa wszystko co jest możliwe bo jest MOJE :D 2. nie napisałem nigdzie ze diesel sie nie nadaje - i o momencie tym bardziej nie pisałe a jezeli już to pozytywnie gdyż określenie wół roboczy mówi jednoznacznie o dużej sile ale małej mocy. I sory ale jeżeli uważasz ze SUV który ma 184km i rozpedza sie ponad 10s do 100km/s jest fajny to sobie takiego kup, jeździj i zachwalaj; 3. Co do nowego silnika to tak - jest nowszy i tyle - ma mniej koni, mniejszy moment i mniej pali zapewne - duża zaleta - ale po to go zrobili - jednak nie oznacza to ze jest lepszy w 100%. 4. ja też ma xdive - poczytaj kolego na temat historii a potem sie wypowiadaj - tak dla innych napisze tylko ze historia podobna jak w przypadku Quatrro - napęd sie zmiania ale nazwa zostaje.

 

I tak na koniec - prosze czytaj ze zrozumienie i dobrymi intencjami bo nie chodzi oto aby komuś dowalic tylko uświadomić ze - przynajmniej dla mnie - kupic duze fanjne auto z pazurem i nie móc sobie pocisnąc albo wyproc z pod swiateł gdy jakis Janusz Oplem stiningowanym Cie zirytuje. Chcesz ciągać jacht albo inne bajery to ok, ale tak dla samego siebie to sory ale ja bym się męczył.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Buczu dzięki za odpowiedź. Oczywiście że przed zakupem takiego auta będzie sprawdzanie ale do zakupu jeszcze daleka droga. Też w przebiegi niskie nie bardzo wierzę choć się zdarzają. Czy ze zdjęć można by zaprzeczyć temu przebiegowi?

Co do wyposażenia nie mam wielu must have. Bajery mile widziane ale też mogą się popsuć :)

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi mi o to iz zachwalasz swoje 4.6is jakby nie wiem co to bylo a nawet nie wiesz ze istnieje silnik 4.4i n62 taki sam jak 4.8is o mniejszej pojemnosci. Nigdzie nie napisalem ze zachwalam diesla. Pisalem iz nie zgadzam sie z twoim twierdzeniem ze ten silnik nie nadaje sie do x5 co jest bzdura bo bardzo do niego pasuje ze wzgledu na rozklad momentu obrotowego. Pomylilem sie w jedym, masz u siebie naped 38/62 i jest to naped staly. Zmienny rozdzial pojawil sie pod koniec 2003 roku wraz z systemem xdrive. Ja osobiscie wole benzyne+lpg ale nie pisze, ze diesel to blee.

 

 

Kolego po1sze: moje 4.6is jest nie wiadomo co i urywa wszystko co jest możliwe bo jest MOJE :D 2. nie napisałem nigdzie ze diesel sie nie nadaje - i o momencie tym bardziej nie pisałe a jezeli już to pozytywnie gdyż określenie wół roboczy mówi jednoznacznie o dużej sile ale małej mocy. I sory ale jeżeli uważasz ze SUV który ma 184km i rozpedza sie ponad 10s do 100km/s jest fajny to sobie takiego kup, jeździj i zachwalaj; 3. Co do nowego silnika to tak - jest nowszy i tyle - ma mniej koni, mniejszy moment i mniej pali zapewne - duża zaleta - ale po to go zrobili - jednak nie oznacza to ze jest lepszy w 100%. 4. ja też ma xdive - poczytaj kolego na temat historii a potem sie wypowiadaj - tak dla innych napisze tylko ze historia podobna jak w przypadku Quatrro - napęd sie zmiania ale nazwa zostaje.

 

I tak na koniec - prosze czytaj ze zrozumienie i dobrymi intencjami bo nie chodzi oto aby komuś dowalic tylko uświadomić ze - przynajmniej dla mnie - kupic duze fanjne auto z pazurem i nie móc sobie pocisnąc albo wyproc z pod swiateł gdy jakis Janusz Oplem stiningowanym Cie zirytuje. Chcesz ciągać jacht albo inne bajery to ok, ale tak dla samego siebie to sory ale ja bym się męczył.

 

No jak piszesz, ze masz xdrive u siebie to juz odpuszczam bo widze, ze wiedza u kolegi znikoma... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczu dzięki za odpowiedź. Oczywiście że przed zakupem takiego auta będzie sprawdzanie ale do zakupu jeszcze daleka droga. Też w przebiegi niskie nie bardzo wierzę choć się zdarzają. Czy ze zdjęć można by zaprzeczyć temu przebiegowi?

Co do wyposażenia nie mam wielu must have. Bajery mile widziane ale też mogą się popsuć :)

 

With mobilephone sent.

 

Powiem tak, sam doświadczyłem umiejętności robienia super zdjęć. Jak pojechałem obejrzeć to sam zdjęcia porobiłem zeby w domu porównać bo nie mogłem uwierzyć ze sie az tak pomyliłem. Kierownice można zmienić lub wymienić szycie a i fotel da sie naprawić by wyglądał jak na taki przebieg. Możliwości uwiarygodnienia przebiegu jest masa.

 

Ale tak ogólnie to ładnie wyglada.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to iz zachwalasz swoje 4.6is jakby nie wiem co to bylo a nawet nie wiesz ze istnieje silnik 4.4i n62 taki sam jak 4.8is o mniejszej pojemnosci. Nigdzie nie napisalem ze zachwalam diesla. Pisalem iz nie zgadzam sie z twoim twierdzeniem ze ten silnik nie nadaje sie do x5 co jest bzdura bo bardzo do niego pasuje ze wzgledu na rozklad momentu obrotowego. Pomylilem sie w jedym, masz u siebie naped 38/62 i jest to naped staly. Zmienny rozdzial pojawil sie pod koniec 2003 roku wraz z systemem xdrive. Ja osobiscie wole benzyne+lpg ale nie pisze, ze diesel to blee.

 

 

Kolego po1sze: moje 4.6is jest nie wiadomo co i urywa wszystko co jest możliwe bo jest MOJE :D 2. nie napisałem nigdzie ze diesel sie nie nadaje - i o momencie tym bardziej nie pisałe a jezeli już to pozytywnie gdyż określenie wół roboczy mówi jednoznacznie o dużej sile ale małej mocy. I sory ale jeżeli uważasz ze SUV który ma 184km i rozpedza sie ponad 10s do 100km/s jest fajny to sobie takiego kup, jeździj i zachwalaj; 3. Co do nowego silnika to tak - jest nowszy i tyle - ma mniej koni, mniejszy moment i mniej pali zapewne - duża zaleta - ale po to go zrobili - jednak nie oznacza to ze jest lepszy w 100%. 4. ja też ma xdive - poczytaj kolego na temat historii a potem sie wypowiadaj - tak dla innych napisze tylko ze historia podobna jak w przypadku Quatrro - napęd sie zmiania ale nazwa zostaje.

 

I tak na koniec - prosze czytaj ze zrozumienie i dobrymi intencjami bo nie chodzi oto aby komuś dowalic tylko uświadomić ze - przynajmniej dla mnie - kupic duze fanjne auto z pazurem i nie móc sobie pocisnąc albo wyproc z pod swiateł gdy jakis Janusz Oplem stiningowanym Cie zirytuje. Chcesz ciągać jacht albo inne bajery to ok, ale tak dla samego siebie to sory ale ja bym się męczył.

 

No jak piszesz, ze masz xdrive u siebie to juz odpuszczam bo widze, ze wiedza u kolegi znikoma... :mad2:

 

Rozumiem, że kolego wie jaką nazwę własną przed 2003r. nosił napęd 4x4 w koncernie BMW i się z nami nią podzieli.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem, że kolego wie jaką nazwę własną przed 2003r. nosił napęd 4x4 w koncernie BMW i się z nami nią podzieli.

Tak się składa że mam w rodzinie 3.0d przedlifta i polifta, odpowiednio 2002 i 2003r, jeden ma napęd "X", a drugi "X-Drive", różnice są takie, że w przypadku pierwszej wersji napęd jest sztywny, przód z tyłem dostaje stale taki sam rozdział momentu, a w przypadku nowszego napędu, ten rozdział jest płynny, i zmienia się zależnie od potrzeb.

Przedlifty mają takie rozwiązanie jak w e46 325xi, 330xi, 330xd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego najpierw zapoznaj się z przepisami dotyczącymi sciagania rozbitych / uszkodzonych aut z poza UE. Bo słyszałem ze mogą pojawić się bardzo duże trudności z rejestracją + są jakieś duże opłaty.

Co do naprawy to przy takich "nowościach" to jest problem z częściami - chyba ze masz dojście albo jakiś inny rozbity. Bo kurtyny czy leflektor/y w serwisie to są mega koszta.

I wg mnie podstawą jest to czy uszkodzona jest "rama" czy to tylko kwestia wymiany wachaczy, tarczy, amorów itd.

 

Chyba ze chce sobie zrobić na sztuke to sie pewnie opłaca.

 

PS acha te 16tys, to w milach jest :)

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że kolego wie jaką nazwę własną przed 2003r. nosił napęd 4x4 w koncernie BMW i się z nami nią podzieli.

Tak się składa że mam w rodzinie 3.0d przedlifta i polifta, odpowiednio 2002 i 2003r, jeden ma napęd "X", a drugi "X-Drive", różnice są takie, że w przypadku pierwszej wersji napęd jest sztywny, przód z tyłem dostaje stale taki sam rozdział momentu, a w przypadku nowszego napędu, ten rozdział jest płynny, i zmienia się zależnie od potrzeb.

Przedlifty mają takie rozwiązanie jak w e46 325xi, 330xi, 330xd.

 

Koledzy bo już chyba za daleko to zaszło. Jeżeli ktoś wie lepiej i ma na to podkładkę w postaci jakiejś broszury czy linka do poważnego artykułu to prosze podesłać.

 

Rzeczywiście popełniłem bład. Źle doczytałem. Przed 2003 w X-ach napęd 4x4 nazywał się po prostu 4WD. Natomiast został on zmodyfikowany i w 2003 roku otrzymał marketingową nazwę X-drive. Generalna zmiana polega na tym ze komp sam reguluje przenoszenie mocy nocy między osiami. Natomiast i ten i poprzedni jest i był zawsze stały czy sztywny. Nie ma znaczenia dzielenie czy proporcje bo i tak idzie na obie osie czały czas. Dołączany lub włączany automatycznie napęd na 4 jest dostępny ale nie w BMW.

 

Jeszcze raz sorka za pomyłkę ale wynika ona z błędu w tłumaczeniu.

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - czy warto takie coś kupić i remontować?

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x5-x5-35i-f-15-2014-navi-xenon-hud-uszkodzony-okazja-ID6yahK3.html

 

Ma mały przebieg - 16 225 km i cena też atrakcyjna.

 

Jezeli jestes handlarzem to pewnie bedzie sie oplacalo ,ale jezeli robisz pod siebie i ma byc zrobione na 100% to watpie - samochod nowy i czesci nadal bardzo drogie. Jest juz troche f15 w ,,okazyjnych'' cenach na allegro wiec handlarze juz sie za te auta wzieli ;) dodatkowo slyszalem o nowych przepisach ktore teraz bardzo utrudniaja rejestracje takich aut , choc moze ten przepis jeszcze nie wszedl w zycie ? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem, że kolego wie jaką nazwę własną przed 2003r. nosił napęd 4x4 w koncernie BMW i się z nami nią podzieli.

Tak się składa że mam w rodzinie 3.0d przedlifta i polifta, odpowiednio 2002 i 2003r, jeden ma napęd "X", a drugi "X-Drive", różnice są takie, że w przypadku pierwszej wersji napęd jest sztywny, przód z tyłem dostaje stale taki sam rozdział momentu, a w przypadku nowszego napędu, ten rozdział jest płynny, i zmienia się zależnie od potrzeb.

Przedlifty mają takie rozwiązanie jak w e46 325xi, 330xi, 330xd.

 

Koledzy bo już chyba za daleko to zaszło. Jeżeli ktoś wie lepiej i ma na to podkładkę w postaci jakiejś broszury czy linka do poważnego artykułu to prosze podesłać.

 

Rzeczywiście popełniłem bład. Źle doczytałem. Przed 2003 w X-ach napęd 4x4 nazywał się po prostu 4WD. Natomiast został on zmodyfikowany i w 2003 roku otrzymał marketingową nazwę X-drive. Generalna zmiana polega na tym ze komp sam reguluje przenoszenie mocy nocy między osiami. Natomiast i ten i poprzedni jest i był zawsze stały czy sztywny. Nie ma znaczenia dzielenie czy proporcje bo i tak idzie na obie osie czały czas. Dołączany lub włączany automatycznie napęd na 4 jest dostępny ale nie w BMW.

 

Jeszcze raz sorka za pomyłkę ale wynika ona z błędu w tłumaczeniu.

 

To nie jest modyfikacja, to calkowicie inny system, ktory trwa do dzisiaj. W obecnej sytuacji mozna nazwac go xdrive 3ciej generacji. Nie jest prawda, ze xdrive jest zawsze na 4ry kola. Sa sytuacje na drodze w ktorych xdrive napedza tylko tylne kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I tak na koniec - prosze czytaj ze zrozumienie i dobrymi intencjami bo nie chodzi oto aby komuś dowalic tylko uświadomić ze - przynajmniej dla mnie - kupic duze fanjne auto z pazurem i nie móc sobie pocisnąc albo wyproc z pod swiateł gdy jakis Janusz Oplem stiningowanym Cie zirytuje. Chcesz ciągać jacht albo inne bajery to ok, ale tak dla samego siebie to sory ale ja bym się męczył.

 

Ostre starty spod swiateł e53 z silnikami V8 bardzo szybko kończą się powaznym remontem automatu. Sprawdzone przez kilku znajomych. To jednak nie auto do wyscigów, choc może jakiegos tam stuningowanego opelka rzeczywiscie moze wyprzedzic.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kilka lat temu land cruisera z silnikiem v8 wlasnie po takim starcie spod swiatel skrzynia odmowila posluszenstwa. Masa samochodu robi swoje i takie praktyki po prostu dobijaja skrzynie ktora nie jest pierwszej mlodosci. W silniku m62 ,,bulgot'' silnika na szczescie slychac juz po delikatnym wcisnieciu gazu i dla mnie to wystarczy. e53 to nadal ladne samochody ale stare i mysle ,ze naprawde nie ma czym szpanowac :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od tygodnia jestem posiadaczem X5 2005 3.0d chipowana 260KM 560Nm przebieg niecałe 200k, spod świateł parę razy gwałtownie się ruszyło, noga dosyć ciężka, poza miastem też chciałem sobie potestować samochód to też kilka razy "gwałtownie" ruszyłem a bez ściemy tak że wgniatało w fotel ale wiadomo nowa zabawka to trzeba było sprawdzić co potrafi. I to chyba był błąd. Samochód zabrała laweta i stoi u mechanika bo jak dwa dni temu ruszałem normalnie spod świateł samochodem mocno szarpnęło dwa razy wyskoczył komunikat Trans. Failsafe. Prog., samochód przestał zmieniać biegi, silnik kręcił się na wysokie obroty i ledwo do domu dojechał.

Więc albo przez tydzień zdąrzyłem rozpiep skrzynie gdzie w zasadzie wszystko było w porządku tyle że pare razy szarpnęło bodajże przy puszczaniu gazu więc to chyba normalne? albo o coś innego idzie, niby mechanik jak dojechała do niego się przejechał mówi że skrzynia w porządku i nie bardzo jest co z tym robić, że to sporadyczny błąd. Jednak błąd transmisji w komputerze jest a go nie było no i trochę strach jeździć bo nie chciałbym drugi raz znaleźć się w takiej sytuacji.

Pare przypadków takich błędów już znalazłem w guglach i pisali tam prawdopodobne przyczyny, a to akumulator, alternator, a to wymienić olej, a to moduł ABS, moduł skrzyni biegów, czujnik przeniesienia momentu aż w końcu żeby zrobić remont skrzyni albo wymienić w cholere skrzynie. Sprawa nieciekawa trochę.

 

Ostre starty spod swiateł e53 z silnikami V8 bardzo szybko kończą się powaznym remontem automatu

@Maciek323 no właśnie, tylko benzyniaki V8 czy diesle też, do tego chipowane?

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj chodzi bardziej o mase samochodu niz o silnik. Choc mowi sie ze wysoki moment w ropniaku tez robi swoje ze skrzynia. Moim zdanie nie trzeba juz robic z automatu tykajacej bomby ,ale prawda jest taka ,ze jak sie kupuje 10 letni samochod to czesto skrzynia jest na wykonczeniu i takie zabawy tylko dobijaja automat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, że tak powiem opanujcie się. Jeden pisze, że nie ma ale słyszał a drugi, że ma ale pozmieniane sztucznie i nie wg zaleceń producenta tylko jak mu tam ktoś nową mape silnika ustawił. Zresztą to że skrzynie ogólnie mają problemy z silnikami diesla ze względu na zbyt duzy moment obrotowy jest wiadome od dawne. Kazdy producent to przerabiał i chcąc zaoszczędzić dawał za słabą skrzynie co jak np w przypadku Subaru Forestera kończyło się wymianą sprzęgła po 30tyś i nikt tym się nie ścigał. Co do E53 to problemy maja generalnie osoby z dieslami - jak przegladam forum co generalnie co pytanie do dot. diesla. Tam również jest problem ze skrzynią bo większości - jak mój mechanik powiedział ale to mogę się mylic - są tam skrzynie GM w których jest jakas cześć wykonana ze zbyt słabego stopu i się zużywa a nie powinna i dlatego trzeba robić remont - im więcej się jeździ tym szybciej. W ZFach za to jest problem ze strownikiem hydraulicznym - tez na forum opisywanym- bo ktoś sobie wymyslił, że "odbijaki" zrobi z gumy a nie z poliamidu. Skutek jest taki ze są kangury i takie tam historie bo gumki sie wycierają i tez od jazdy jako takiej a nie od tego czy ty mocniej ruszysz z pod światej czy wolniej.

 

Wasze opinie wydają się mówić tak jak ktoś wczesniej na forum powiedział - X5 to do wożenia dzieci albo ziemniaków się nadaje. A to nie prawda. Jest to super wygodny, duży, przestronny o sportowym zacieciu ( nie każdy silnik ) samochód który mimo wszystko był stworzony do szybkiej jazdy. Porównywanie go to Toyoty Land Cruiser jest jak porównać turystyka do goldwinga. Bez sensu.

 

I tak na koniec - nie wiem o jakim ruszaniu z pod świateł myslicie czy uskuteczniacie bo jeżeli chodzi o palenie gumy, piskanie czy inne dziecinady to powiem Wam ze takim autem jak X5 po prostu nie wypada. Mnie chodzi oto ze naciskając lekko bez szaleństw pedał gazu jestescie w stanie dynamicznie ruszyć do przodu tak aby pozostawić reszte na światłach i spokojnie wjechac na pas obok zanim tamci zmienią bieg. Co do szaleństw na drodze to trzeba tez pamietac ze skrzynie szczególnie te w SUVach 4x4 są mocne ale nie sportowe i trzeba nauczyć sie jeździć tak aby ich nie nadwyrężać a nie nap...c na pedał jak młotkiem w gwoździa bo to automat to musi....

Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.