Skocz do zawartości

E46 320d Touring Lifestyle Edition


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skopiuje ci, co Szymon juz napisal.

 

"Czar prysł :mrgreen: podczas przejażdżki testowej bo czuć było R18 oraz wagę dodatkowego pasażera (+/- 90kg), Moja Asia waży tyle co piórko ........ a i tak najczęściej jeżdżę bez pasażerów.

Prowadzenie mimo opon letnich i temperatury nieznacznie powyżej 0 C ok ......., problem to waga i opory toczenia ....... przestaje wierzyć w zapewnienia innych forumowiczów, że R18 albo R19 tak samo jak na R16 albo R17."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myslisz, jak ci sie zmieni prowadzenie, skoro szerokosc opony nie wzrosla nie wiadomo jak?

Na 17 masz 225, tutaj 235? Na pewno bedzie twardziej i latwiej takie felgi zajechac. Wiec prowadzic trzeba przede wszystkim ostroznie.

Drazki kierownicze i sama maglownica tez szybciej oddadza ducha. Nie jestem tajemnica, ze magiel w E46 to slaby punkt programu.

 

Co do wrazen empirycznych - Szymonie, czekamy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damko jesteś drugą osobą, która w galerii mi proponuje korektę licznika :P .............. później nie ma co się dziwić, że samochody z grubszą ilością km "na blacie" są niesprzedawalne albo w cenie złomu hehe.

Inna sprawa jak ktoś tylko leje paliwo bo samochód nadal jako tako pali, jeździ itd. ..... to nie ma co się dziwić.

 

W moich kręgach :) Bumka z +/- 300 tyś na blacie to nie jest nic nadzwyczajnego ............ co najwyżej te egzemplarze wymagają jeszcze odrobiny uwagi aby były w pełni doinwestowanymi igiełkami :) .

 

 

Piotrek jeśli wezmę się za poważnie/przesadnie :mrgreen: , za silnik to ewentualnie wtedy można by coś z licznikiem zrobić :P .

 

 

Panowie jeśli chodzi o R18:

 

U siebie mam/miałem :norty: zawias sztywny w hm 80%, jeżdżę na 205/50R17 i taka szerokość opon na nasze drogi pod względem prowadzenia bardzo mi odpowiada bo niestety dróg klasy S albo A jest jak na lekarstwo i jeździmy po dziurach, koleinach itd..

 

W okresie jesienno zimowym na malutkich rondach mam mały problem z uciekaniem tyłu (szczególnie w Lubinie kierunek Legnica - Zielona Góra) ....... opony 225/45R17 by się przydały i jeśli miałbym sedana to lato-zima bym na takim rozmiarze się przemieszczał.

 

Nie powiem wam koledzy jakie opony były na R18 założone bo nie zwróciłem uwagi ale sugerując się ułożeniem opon na felgach :arrow: standardowe :) .

 

Na S3 Zielona Góra - Sulechów lepiej mi się prowadziło na R18 dzięki szerszym oponom oraz "równej" drodze bez kolein i innego dziadostwa :) .

Na równej drodze z utrzymaniem kierownicy nie ma w ogóle problemu, ale jak dobrze pamiętam wolniej-sztywniej ona chodziła.

Za komfort w moim przypadku odpowiadają świeże amortyzatory + ich podpory oraz Eibach Pro-Kit ........., ale przejeżdżając przez "leżących policjantów" bardziej było wyczuwalne to poprzeczne dziadostwo.

 

 

Osobiście uważam, że felgi większe niż R17 w e46 są zbędne, szczególnie jeśli komuś zależy na np.:

- posiadaniu nowych markowych opon

- zgadzam się z dxtr71 jeśli chodzi o trwałość poszczególnych elementów podwozia .. tym bardziej jak na większym kole samochód zacznie się gorzej prowadzić itd. to jest co wymieniać :norty:

- wizualnie R18 nieźle, nieźle ...... a do tego jeszcze biały połysk i czarne nadwozie :roll: hehe malina.

 

 

 

WoDzU07 jeśli chcesz na R18 przejść to może lepiej zaglądnąć w mechanikę w autku bo na pewno coś by się znalazło :mrgreen: zamiast sobie głowę zaprzątać ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damko jesteś drugą osobą, która w galerii mi proponuje korektę licznika :P .............. później nie ma co się dziwić, że samochody z grubszą ilością km "na blacie" są niesprzedawalne albo w cenie złomu hehe.

troche nadinterpretacja z tą korektą :), to było może troche ironiczne z mojej strony - skoro cała mechanika jak nowa to dlaczego nie licznik :-)

Sam mam auta ze stanem licznika powyżej 200kkm i nic sobie z tego nie robie, problem pojawi się pewnie przy odsprzedaży... w PL ciężko sprzedać coś co ma na liczniku więcej niż 1xx kkm na początku

W okresie jesienno zimowym na malutkich rondach mam mały problem z uciekaniem tyłu (szczególnie w Lubinie kierunek Legnica - Zielona Góra) ....... opony 225/45R17 by się przydały i jeśli miałbym sedana to lato-zima bym na takim rozmiarze się przemieszczał.

Co masz na myśli pisząc że w sedanie założyłbyś 225/45R17 a w turasku 205/50R17 jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sedan jest lżejszy (kuferek mniej dociążony) + standardowo CHIP hehe = 225/45R17 :) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

15.02.11 Akcja techniczna TC1-0072410100

 

Przy przebiegu 318713 km Bumka zjawiła się w zielonogórskim autoryzowanym serwisie BMW na wymianę poduszki pasażera :) .

Dostałem potwierdzenie, wpis do bazy danych historii serwisowych i byłem zadowolony z przebiegu całej operacji.

 

 

15.02.11 Akcja techniczna według szymon-o :norty:

 

BARDZO DUŻA ILOŚĆ ZDJĘĆ, SUGERUJĘ UZBROIĆ SIĘ W CIERPLIWOŚĆ

 

 

Przebieg przy okazji liftingu :) .

 

http://i60.tinypic.com/4g0vpj.jpg

 

Stan przedniego stabilizatora dupy nie urywa, nic nie pukało itd. :wink: .

 

http://i58.tinypic.com/6ymgaw.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2dqja0y.jpg

 

Zdemontowany, nieciekawie wygląda :mrgreen: .

 

http://i62.tinypic.com/opd5on.jpg

 

Rzut okiem na tylny stabilizator i przy okazji tylne zawieszenie :D .

 

http://i60.tinypic.com/90wzti.jpg

 

Zdemontowany, również nieciekawie wygląda :mrgreen: .

 

http://i60.tinypic.com/iw6qz8.jpg

 

Zaczyna się grubiej ........... prawe tylne zawieszenie rozebrane.

 

http://i58.tinypic.com/20tnqc0.jpg

 

Parę chwil później lewa strona również w częściach :) .

 

http://i61.tinypic.com/1114aao.jpg

 

Pusto, nie ma nic :roll: .

 

http://i57.tinypic.com/21adaag.jpg

 

Rzut okiem na stan przewodów hamulcowych, i dochodzi kolejny dylemat ............ .

Mam taki dostęp może je również wymienię, przecież w przypadku e46 konieczność wymiany z czasem gwarantowana ............... .

 

http://i58.tinypic.com/2qs9bpu.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2dajfjr.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2lu9ly.jpg

 

Tyle piasku itd. wygrzebałem z zakamarków ramy tylnego zawieszenia (tylnych sanek).

 

http://i61.tinypic.com/2e34ikp.jpg

 

Zdjęcia dla ciekawskich :) .

 

http://i62.tinypic.com/nfodpz.jpg

 

http://i58.tinypic.com/25i0pxv.jpg

 

Między innymi przez stan "grubasów tylnej osi" zabrałem się za całą imprezkę.

Prawda jest też taka, że tych elementów jeszcze nie wymieniałem i należało by się dozbroić w odpowiednie narzędzia :) .

Jak widać na załączonych zdjęciach aby w 100% ocenić ich stan należy sanki zdemontować bo uszkodzenia tulei nie koniecznie pokrywały się miedzy górą a dołem.

Mając porównanie nie tylko do swojego egzemplarza stan grubasów mogę ocenić jako nie wybity mimo wszystko ...... .

Mocno nie musiałem naginać moją "mini dźwignią" aby zaprezentować uszkodzenia gumy.

 

http://i57.tinypic.com/5p556r.jpg

 

http://i59.tinypic.com/5xibtg.jpg

 

http://i60.tinypic.com/iyedkm.jpg

 

http://i60.tinypic.com/29bc8bs.jpg

 

http://i58.tinypic.com/qodg86.jpg

 

http://i59.tinypic.com/11l7ddv.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2rdd8r8.jpg

 

Komplet tulei zdemontowany, dyfra wyszły bez problemu bo mam dorobione pancerne ściągacze :8) a na grubasach testowałem nowe urządzonko.

W przypadku standardowego Kowalskiego ...... zakładamy nowe tuleje i po robocie hehe.

 

http://i60.tinypic.com/qxvs53.jpg

 

Niestety wiedziałem, że w moim przypadku finał prac zapowiadał się bardzo odległy w czasie i wszystko co zbędne na teraz trzeba było ładnie poukładać aby się nie miaszało :P .

 

http://i60.tinypic.com/2jg8knt.jpg

 

Na pierwszy rzut elementy do piaskowania :) .

 

http://i61.tinypic.com/2cyifpg.jpg

 

Śladem kolegi Dawid20 wszystkie drobne elementy metalowe poszły do ocynku na biało (chociaż nie wszystkie zostaną zamontowane :wink: ).

W Zielonej Górze między innymi cynkowanie można zlecić:

http://www.hsypniewski.com.pl/

Galwanizator (jeśli dobrze się wyraziłem) nie bardzo wie kto to jest klient i z niektórymi komentarzami powinien się pohamować.

 

http://i60.tinypic.com/2wd6iwk.jpg

 

Ponownie śladem kolegi Dawid20 między innymi sanki poszły w kolor, przez forum przewinęło się również parę zdjęć z tym elementem odświeżonym .. więc była dodatkowa mobilizacja :mrgreen: .

Jak odbierałem elementy z malowania proszkowego w:

http://www.lakiernia.zgora.pl/ .............. to cieszyłem jak dziecko hehe :cool2: .

 

http://i61.tinypic.com/2niyw7m.jpg

 

W między czasie zaczęły napływać nowe części w większości z naszego sklepu forumowego :arrow: http://czescidobmw.pl/.

 

 

http://i57.tinypic.com/os6hau.jpg

 

http://i62.tinypic.com/28vrr5k.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2nb8qwi.jpg

 

http://i60.tinypic.com/33541ol.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2czq2zd.jpg

 

http://i57.tinypic.com/ajp34k.jpg

 

 

BLLALLBALBL

 

 

http://i60.tinypic.com/4q6aug.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2w5kkfd.jpg

 

http://i58.tinypic.com/29yl1qr.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2hx3hp0.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2h505n5.jpg

 

2222222

 

http://i58.tinypic.com/2le4gwo.jpg

 

http://i57.tinypic.com/33bo4f6.jpg

 

http://i62.tinypic.com/j7vzer.jpg

 

 

 

http://i57.tinypic.com/2w2pkcy.jpg

 

http://i60.tinypic.com/pxsl.jpg

 

http://i58.tinypic.com/ru6xiv.jpg

 

http://i60.tinypic.com/10e4y6u.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2i74ysw.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2zgakk3.jpg

 

http://i60.tinypic.com/110aaol.jpg

 

http://i61.tinypic.com/144b97d.jpg

 

http://i60.tinypic.com/1p6zr9.jpg

 

http://i59.tinypic.com/qq3dhz.jpg

 

http://i59.tinypic.com/149tw5t.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2cr144m.jpg

 

http://i61.tinypic.com/xmv4ax.jpg

 

http://i60.tinypic.com/264qa7q.jpg

 

http://i59.tinypic.com/10erlfq.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2ngtpi9.jpg

 

http://i57.tinypic.com/30kybu0.jpg

 

http://i60.tinypic.com/xlyohd.jpg

 

http://i58.tinypic.com/r8xt2x.jpg

 

http://i61.tinypic.com/2hs3ddx.jpg

 

http://i57.tinypic.com/2qdbh2t.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2mesosg.jpg

 

http://i61.tinypic.com/25qqfwp.jpg

 

http://i57.tinypic.com/oqm3aq.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2nbezh4.jpg

 

http://i57.tinypic.com/29pc5k0.jpg

 

http://i58.tinypic.com/sbn5vm.jpg

 

http://i60.tinypic.com/5cdtf9.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2rpw86b.jpg

 

http://i57.tinypic.com/eb53et.jpg

 

http://i58.tinypic.com/2dgjf44.jpg

 

http://i60.tinypic.com/34ynqsn.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15.02.11 Akcja techniczna TC1-0072410100

Przy przebiegu 318713 km Bumka zjawiła się w zielonogórskim autoryzowanym serwisie BMW na wymianę poduszki pasażera :) .

Dostałem potwierdzenie, wpis do bazy danych historii serwisowych i byłem zadowolony z przebiegu całej operacji.

Skąd wiedziałeś że masz akcję techniczną? Auto naprawiasz sam więc zastanawiam się skąd wizyta w ASO?

 

A co do akcji technicznej by szymon-o to chylę czoła. Chciałbym mieć tak utrzymane autko!

 

@zent, szymon maluje na biało żeby wiedzieć co już jest wymienione :D (tak mi się skojarzyło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dxtr71 w planie wstępnym nie było wymiany sztywnych przewodów hamulcowych, ale wyszło jak wyszło :) .

Chciałem zakończyć praktycznie cały zakres mechaniki w e46 ..... i się udało.

Mój Dziubasek miał uwagi co do koloru malowania elementów podwozia ......., które najlepiej będzie widać na przeglądach okresowych :mrgreen: .

Przy kołach +R17 i więcej coś tam można dojrzeć :norty: .

Nie wiem co koledze nie podoba się w wydechu ........ przecież nowy nie będzie :P (chociaż przednia część jest z 2008r :roll: ) a moje priorytety szczelność+oryginalność spełnia :cool2: .

 

 

Mikan już chyba drugi raz poruszyłeś temat przewodów w oplocie :P , niestety bardziej cenię produkty oryginalne bądź markowe zamienniki ze względu na 100% dopasowanie w miejsce montażowe itd. a nie "tuningowe" zamienniki ........... bo downpipe RM-Motors nadal czkawką mi się odbija i jego dedykowanie.

Bumka nie jest egzemplarzem z przeznaczeniem na tor, tylko do normalnego użytkowania ............ jeśli pod maską miałbym R6 3.0 PB z dodatkami to rozumiem.

 

 

Zent wiedziałem, że nawiążesz to tej tematyki :wink: .

Prawda jest taka, że podwozie w samochodach użytkowanych przez cały rok + lata + km tak właśnie będzie wyglądało.

Dopóki drogi będziemy mieli sypane solą to niestety .............. .

Nie tak dawno miałem okazję przyglądnąć się bliżej e46 z Łodzi, w którym sprzedający przechwalał się wykonaną profesjonalnie konserwacją podwozia.

Całość wyglądała bardzo słabo bo na +/- 30% powierzchni warstwa się łuszczyła, fakt ingerencji blacharsko-lakierniczej prawej tylnej ćwiartki przemilczę ...... bo według mnie owa konserwacja miała odciągnąć uwagę osoby oglądającej od niej właśnie.

Zmierzam to tego, że na pewno nie ma opcji abym komuś zlecił taką robotę :arrow: mając na uwadze swoją dokładność i zwracanie uwagi na wszelkie szczegóły ........ jak będę miał możliwość samodzielnego wykonania to wrócę do tematu :norty: .

Czemu Biel ............. no to przecież oczywiste, że pod kolor letnich śnieżynek :lol: , jak będą wolne $ i dostanę zielone światło od Pani Kierownik to koła zimowe też zostaną pomalowane.

 

 

Damko autoryzowany serwis od czasu do czasu również się przydaje :) .

Tak na poważnie to każdy posiadacz samochodu marki BMW może zjawić się w dowolnym ASO i zweryfikować czy jego 4-kółka kwalifikują się do przeprowadzenia "jakiś" akcji serwisowych.

W przypadku nowszych modeli takich akcji jest zdecydowanie więcej ......... czemu ............. nie mi oceniać :lol: hehe.

 

 

Mitycznee46 odpowiem tak samo, żaden bank nie został obrabowany.

Mam możliwość samemu działać przy swoim autku a to zdecydowanie obniża koszta i daje bardzo dużo satysfakcji.

 

 

Michale wolę określenie "dojrzałego" e46 :P .

Jak tylko $ pozwalają to chcę mieć w samochodzie wszystko co się da na tip-top ...... no ale to zapewne wiesz :) .

Na e90 albo e92 "piękne" według moich wymogów/standardów niestety mnie nie stać hehe, wiec pozostaje dbać/szanować poczciwe e46 :cool2: .

 

 

Bandyci Mają Wszystko podziękował kolego :) .

FGW ........ to są na pewno rejony Gorzowa Wielkopolskiego ......... a w podpisie mam Zielona Góra czyli FZ xxxxx.

Niestety w swojej Bumce nie mam nic do roboty więcej i dlatego przesiadłbym się inny egzemplarz .......... wariat :mrgreen: .

Doskonale wiem jakie faktyczne stany są egzemplarzy z ogłoszeń i na jakie $ trzeba się nastawić po zakupie aby bezpiecznie i bezproblemowo się przemieszczać :) .

Jak coś to zapraszam na PW.

 

Jeśli ktoś jest na tyle naiwny, że decyduje się na kupno najtańszych e9X aby mieć tylko świeższy model to jego sprawa i $.

A pieniążki z kąta będą szybko znikać jeśli samochód będzie użytkowany nie tylko w niedzielę do kościoła, ewentualnie jeśli komuś nie przeszkadzają drgania, szarpania, stuki, puki, głośna praca, brak mocy, dymienie a ma być duża felga i super nisko .............. to będzie zadowolony :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc bez wpisu, ale jak wpisałeś to na grubo :-) pełen szacun za włożoną prace, wygląda świetnie. Twoja Beta po tylu zabiegach i inwestycjach powinna mieć u Ciebie dożywocie. Żebyś Ty Szymon warsztat otworzył to myślę że kolejki by były jak po mięso za komuny :-) powodzenia w dalszych wymianach i modyfikacjach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U minie , chłopaki dobierając się do pompy ABS rozebrali cały komp. na części pierwsze. Ja to zobaczyłem, byłem przerażony, ale złożyli wszystko jak BMW OE przykazał. Gość z warsztatu miał przez wiele lat E34.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Fryt_Wrocek bumka właśnie w miarę możliwości jest tak a nie inaczej pielęgnowana przez świadomość jej dożywocia w rodzince :mrgreen: .

U siebie w samochodzie w zasadzie nie mam co wymieniać i modyfikować i to jest problem :roll: ........... stąd zainteresowanie "młodszym" modelem.

 

Jeśli chodzi o warsztat to temat jest otwarty ale nie na dziś/na jutro.

Ciągle wychodzę z założenia że pracę chciałbym mieć zgodną z wykształceniem i dotychczasowym doświadczeniem zawodowym a w wolnych chwilach z pasji itd. a nie konieczności kręcić przy Bumkach :D .

 

 

 

rbk nie bardzo rozumiem co chciałeś przekazać ........ wydaje mi się, że w e46 dostęp do pompy ABS nie jest bardzo utrudniony (chociaż nie miałem okazji jej jeszcze demontować).

Z e34 nie miałem w ogóle styczności to wypowiadać się nie będę :) .

 

 

 

barszczyna kolego a czym w zasadzie różni się wspomniany przez ciebie model (oprócz innego silnika i jego osprzętu :) ) ............. elementy eksploatacyjne przecież praktycznie takie same, więc procedura wymiany również, albo dobór części-producentów :P .

 

 

 

bolo73 jak będą możliwości to na wisienki przyjdzie czas również :P .

 

 

 

15.03.09 Letnie koła

 

Aura w woj. Lubuskim sprzyjała w podjęciu decyzji o założeniu kół letnich .

 

http://i61.tinypic.com/10xh4cw.jpg

 

Śnieżynki wyważone, no ale niestety brudne hehe.

 

http://i62.tinypic.com/28223q0.jpg

 

http://i62.tinypic.com/v788rc.jpg

 

Mankamentem tego wzoru jest konstrukcja szprych/żeberek na całej szerokości rantu :norty: bo ciągle zbierają się drobinki piasku.

 

http://i58.tinypic.com/2zp88cx.jpg

 

U zaprzyjaźnionego wulkanizatora w Starym Kisielinie pod Zieloną Górą akurat szału jeszcze nie było i we własnym zakresie mogłem felgi zamontować i standardowo marudzić przy wyważaniu :mrgreen: .

 

http://i61.tinypic.com/9ka2as.jpg

 

Lubię ten widok :cool2: , chociaż modelkę można by w końcu porządnie wymyć :roll: .

 

http://i57.tinypic.com/2dh7m2q.jpg

 

Z uwag:

- w minionym miesiącu zamontowałem w e46 2.0d i 2.5i sprężyny Eibach Sportline (czerwone) .......... jest niżej, wizualnie lepiej niż u mnie na Eibach Prokit ale kosztem praktyczności :P ;

- w środę przed Świętami Wielkanocnymi w ZG spadł śnieg + 0'C przy gruncie i z rana jadąc do pracy było ciekawie :? :mrgreen:

 

 

 

15.03.24 Kluczyki

 

1 kluczyk z obsługą centralnego zamka do dwóch breloczków oem to mało :D .

Maciek Ziółkowski z http://czescidobmw.pl/ polecił mi zakład/firmę z Gorzowa Wielkopolskiego.

Trochę nie przystoi aby Zielonogórzanin korzystał z usług Gorzowiaków :) .

 

Zrobiłem rozeznanie cenowe, w polecanym również zakładzie w woj. Dolnośląskim oraz woj. Wielkopolskim ............. korzystniej było wybrać się na wycieczkę na północ :) woj. Lubuskiego.

 

Zdecydowałem się na http://autokluczpomoc.pl/ :cool2: , przy przebiegu.

 

http://i61.tinypic.com/zlf803.jpg

 

Kurcze kiedy/jak/gdzie korzystać z nr. 1 albo nr. 2 :) .

 

http://i58.tinypic.com/kcfl8x.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2z7psua.jpg

 

Posiadacze dwóch kluczyków z obsługą centralnego zamka powinni pamiętać, aby regularnie korzystać z nich na przemian bo akumulator-bateria jest ładowana "podczas jazdy".

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi Szymon czy znasz dokladny mechanizm dzialania takiego ladowania ? ja w swojej e46 mialem ten starszy typ klucza i zmienilem na nowszy i nie widze roznicy pomiedzy stara cewka a nowa ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.