Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Piotrek nowe kompletne sprzęgło i dwumas czeka na spodzie szafy na montaż :roll: + wszelkie możliwe uszczelki/o-ringi.

 

Zapraszam do szymon-o garage :mrgreen: .

 

P.S. Yohimura01 tak jak pisałem na PW, przesyłka będzie ale muszę zmotywować się/dokształcić i w miarę szybko zabrać za wymianę :wink: .

  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

12.07.04 Szybki pit-stop w Międzyrzeczu :mrgreen:

 

Z wizytą przyjechał do mnie Marcin78uk i dwa ładne, czarne turaski przy-pozowały do pamiątkowego zdjęcia :roll: :

 

http://img7.imageshack.us/img7/7739/img0117hx.jpg

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano
Jak auto serwisowac to tylko u Szymona nie robie mu reklamy ale polecam tego goscia,podszedl do auta profesjonalnie i dlatego bede wpadal czesciej. Pozdro :D
Marcin
Opublikowano

Raczej bym powiedział hobbystycznie :wink: .

 

 

Jeśli mowa o serwisiku :norty: ...........

 

12.07.08 Wolna chwila w minioną niedzielę.

 

Wszystkie nowe graty :roll: :

 

http://img856.imageshack.us/img856/1441/dsc03928c.jpg

 

 

1.BC

 

Podczas rozbierania, trochę trzeba się naściągać (niestety mam w tym już wprawę :roll: )

 

http://img259.imageshack.us/img259/5729/dsc03923k.jpg

 

Pacjent niestety nie wygląda najlepiej, ciągle w nowym miejscu przerywają mi się oryginalne kable.

 

http://img207.imageshack.us/img207/4720/dsc03926x.jpg

 

Przedłużenie nie pomogło, izolacja termokurczliwa również, aktualnie spróbowałem "połączenia elastycznego" :mrgreen: .

 

 

2. Spinki boczków drzwi i ponowne podklejenie wygłuszenia

 

Niestety moja Bumka pod względem hałasów w czasie jazdy po nierównościach "żyje czasami swoim życiem" i powoli zaczynam się doszukiwać "nie dobrych :mrgreen: " elementów które można by wymienić.

 

http://img826.imageshack.us/img826/5593/dsc03930i.jpg

 

Opakowanie jak wyżej i jeden boczek przednich drzwi ogarnięty.

 

http://img708.imageshack.us/img708/3673/dsc03949h.jpg

 

Nowa vs. stara

 

http://img9.imageshack.us/img9/8418/dsc03951h.jpg

 

 

3. Tłumik drgań

 

Pozycja nr. 17 :arrow: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_1184&hg=33&fg=05

 

Tak wygląda na żywo:

 

http://img515.imageshack.us/img515/9453/dsc03931l.jpg

 

Między innymi dlatego zmieniłem omawiany element:

 

http://img824.imageshack.us/img824/4751/dsc03940du.jpg

 

http://img337.imageshack.us/img337/7181/dsc03941zl.jpg

 

Jak widać guma zwulkanizowana, która pewnie już nie spełniała swojej funkcji (mimo, że pierdoła :roll: ).

Mam nadzieję, że ograniczą się "drobne" drgania drążka zmiany biegów podczas jazdy ........ (które i tak znacznie zmniejszyłem typowymi wymianami dla 2.0d :norty: ).

 

 

4. Wisienka na torcie

 

Podczas ostatnich oględzin przed-zakupowych e46 320d ( pod Lubinem dokładnie :wink: ), zauważyłem takie rarytaski na śrubach antykradzieżowych :norty: .

 

http://img210.imageshack.us/img210/3981/dsc03932i.jpg

 

Bajer strasznie mi się spodobał:

 

http://img441.imageshack.us/img441/8060/dsc03933f.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Opublikowano
A ty grzebiesz i grzebiesz nie konczaca sie opowiesc, niedlugo wszystkie srubki na nowe wymienisz :D
Marcin
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

12.07.20 Zaszły poważne zmiany w Bumce :norty:

 

Koło 18 godziny było tak:

 

http://img209.imageshack.us/img209/6524/dsc03971x.jpg

 

http://img16.imageshack.us/img16/4614/dsc03972z.jpg

 

Po 5 min, no max 10 z pucowaniem pędzelkiem :mrgreen: :

 

http://img545.imageshack.us/img545/399/dsc03973wr.jpg

 

http://img402.imageshack.us/img402/4438/dsc03974o.jpg

 

 

Kompletne lusterko zakupione od allegrowicza Franc09, polecam bo był zerowy problem z uzyskaniem np.vin dawcy gratów (dla weryfikacji czy właściwy kolor :wink: tzn. BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)).

 

Co nie jest pewnie zaskoczeniem z zewnętrznej osłony (która nie wymaga malowania :cool2: ) oraz oryginalne europejskiego wkładu (mimo widocznych wykwitów) jestem bardzo zadowolony :roll: .

 

 

Na 4 nowych oponach Falken ZE 912 205/50R17 93 W XL Bumka zrobiła już +10 tyś kilometrów, czas na pierwsze podsumowanie :mrgreen: :

 

- jeśli ktoś zastanawia się nad np. używanymi oponami markowymi z "najwyższej" półki a przedstawicielami troszeczkę :wink: niższego segmentu cenowego ale nowymi to z całą odpowiedzialnością polecam drugą opcję;

 

- nie trzeba chyba za bardzo uświadamiać, że na zakupiony nowy towar jest dwuletnia gwarancja (różnie bywa z jej skutecznością, ale jest :norty: );

 

- autko prowadzi się pewne :cool2: ;

 

- mimo właściwego ciśnienia w ogumieniu samochód jest twardy, w trasie :cool2: , ale do "bujania się po mieście"..........., winne raczej oznaczenie XL = opona wzmacniana;

 

- droga hamowania według mnie bez zarzutu;

 

- jak na nowy i wysoki bieżnik prowadzenie na mokrej nawierzchni, w kałużach itd. ok;

 

- nie zauważyłem aby bieżnika ubywało w zastraszającym tempie :) .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Witam

Postaram się w skrócie:)

 

A więc tak w sobotę wróciłem od Szymona z ZG:) Usprawniał moją Beti w profesjonalny sposób, z dokładną precyzją i rzetelnością. Każda dziurka, każdy kanalik dokładnie wyczyszczone. Pierwsze do wymiany poszły świece , następnie kolektor został zawieziony do myjni na wypucowanie. Zamocował zaślepki . Powymieniał mi wszystkie wężyki podciśnieniowe na nówki unikalne sylikonowe jak dobrze pamiętam:P Każdy elektrozaworek wypucowany , odkurzony itp;p Troszkę Szymon powalczył z moim EGR , gwintami przy kolektorze i rurka dochodzącą do EGR ale dał radę:) Fachowo sprawdził co jeszcze mam do wymiany i ogólny stan pozostałych części. Facet lubi to robić i zna się na tym. Dba o swoich "klientów". Takiej osobie mogę zaufać zostawić auto i wiem , że nic nie spier... tylko ulepszy:DD Zapewne jeszcze Szymona odwiedzę:))

Po tych zabiegach auto lepiej zbiera się:DD

Ps; Oczywiście Pani Mamusia dbała o klienta syna pod względem gastronomicznym i przygotował przepyszne kanapki:DD

 

Jeśli o czymś Szymon zapomniałem to przepraszam:)

Opublikowano

Dwa autka to już spocik :wink: , niestety nie było okazji zrobić jakiś fotek Bumek bo Lepsza Połówka zabrała nasze wozidełko na przejażdżkę do Legnicy :) .

 

Mam nadzieję, że przy innej okazji na "foten -zyken" będzie okazja, Bo Bumki w M-Pakiecie wyglądają bardzo godnie :cool2: (odrobinę kosztem wysokości przedniego zderzaka ........ :mrgreen: ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szymon, pilnuj tych osłon na śruby kół. U mnie po każdej wizycie na zmianę obuwia jestem 2-3 osłony w plecy :duh:
Opublikowano

David dzięki za miłe słowo :wink: .

 

Zielo będę miał na uwadze, chociaż znając moje podejście to odstawię obręcze i nowe "paputy :mrgreen: " do założenia, a kompletne koła samemu zamontuję.

 

 

Swoją drogą w minionym tygodniu w środę i od początku tego tygodnia w Bumce zachodzą :norty: konkretne zmiany niuansik-owo-mechaniczne.......... :D ( jak będzie "chwila" to coś wyskrobię, a jeden temacik jest wyjątkowo interesujący :twisted: ).

Opublikowano

12.08.08 Nowe autko :roll:

 

Godzina wizyty u Pana Doktora pod Poznaniem była bardzo późna, co obrazują poniższe fotki :wink: .

 

http://img831.imageshack.us/img831/7364/dsc04104j.jpg

 

http://img12.imageshack.us/img12/1047/dsc04103ct.jpg

 

Właściwy był komentarz Marcina "no tyle się umawialiśmy, to grzechem było by nie załatwić sprawy".

 

 

Co do wrażeń:

 

- myślałem że sama procedura mapy dłużej trwa;

 

- program wgrany, mamy udać się na jazdę próbną a tutaj niespodziewanie ulewa :mad2: ;

 

- pierwsza próba na 3 biegu, za dużo nie poczułem :( ;

 

- druga próba znowu 3 bieg

 

a) przód mocniej się unosi

 

b) bardziej wyczuwalne uderzenie momentu

 

c) 3 bieg szybciej się kończył ;

 

- krótki pit-stop, chłopaki się pytają "i jak oceniam", niestety prawie :cry: :arrow: 4/10 (może dlatego, bo spodziewałem się petardy ........);

 

- rozpoczęło się tłumaczenie itd., zostałem zapewniony że w drodze powrotnej poczuję różnicę a jak nie będę nadal zadowolony :( to coś będziemy kombinować.

 

 

Powrót do domciu:

 

- jazda normalna bez pośpiechu dzięki :? późnej godzinie i ogólnemu zmęczeniu po całym dniu;

 

- pojawiła się w końcu, w miarę równa dwupasmówka :wink: na czwartym biegu przeciągnąłem do 3000/3500 rpm i od około 2500 wielki :D na twarzy;

 

- zatrzymałem się i napisałem bardzo długiego sms-a :arrow: :)

 

- piąty bieg w okolicach 2500 rpm efekt jak wyżej :cool2: ;

 

- poprawiła się

 

a) elastyczność

 

b) samochód zrobił się bardziej nadsterowny

 

c) przydały by się większe hamulce z przodu, chociaż po bożemu to na dwóch osiach :norty:

 

d) operując pedałem gazu od około 2000 rpm czeka się z niecierpliwością na okolice 2500 rpm .......... :twisted: .

 

 

Podsumowując

 

Jak najbardziej polecam moda / wirusa / nową mapę czy jak to jeszcze można nazwać od naszych forumowiczów:

 

- moby85

 

- TC.

 

Z pomocą hamowni wiadomo, że można uzyskać maksimum - maksimum ale czy warto zostawić xxxx zł, przecież z 320d nie zrobimy 330d mimo wszystko.

 

Aktualnie nowa mapa częściowo wyleczyła mnie z chęci sprzedaży mojego oczka w głowie i przesiadki na 330d 204 KM, zobaczymy jak na długo :mrgreen: .

 

 

P.S. Uprzedzając pytania o wykres również mi się nie śpieszy, bo różnica jest wyczuwalna (moja Asia również uważa, że Bumka "lepiej się zbiera" :norty: ) a te 100zł znając moje podejście zawsze można przeznaczyć na jakąś "prawie nie wymienną część" do wozidełka.

Opublikowano
...i trzeba dodać że to nie jest mocny mod , ponieważ Szymon ma specyficzne oczekiwania co do jazdy autem , nie przeciąga po obrotach co było wyraźnym znakiem aby nie iść w maxymalną moc która pojawia się przy wysokich obrotach , skupiliśmy się na momencie ... chociaż na spokojnie jeszcze coś pogrzebiemy ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano (edytowane)

Panowie, że jestem dość specyficzną osobą to zdaję sobie sprawę (chociaż wolę określenie :arrow: indywidualista :roll: ).

 

Marcin na przyszłość, przy finalnym dopieszczaniu jak najbardziej postaram się przy okazji :wink: , zjawić prędzej.

 

 

Swoją drogą na ostateczne wygładzenie momentu zacząłem się już zbroić :norty: :

 

12.08.13 i 14 Początek urlopu ............

 

Zwykły, nawet stwierdzę normalny Polski obywatel to na urlopie wypoczywa dosłownie i w przenośni, a Szymon :lol: :

 

 

1. Tuleje dyfra po raz 2.5 :mrgreen:

 

 

19.03.12 "9" aż tak źle nie wyglądała:

 

http://img802.imageshack.us/img802/3081/dsc04117i.jpg

 

http://img812.imageshack.us/img812/7279/dsc04118pk.jpg

 

Moje "7" również lata świetności już miały za sobą:

 

http://img831.imageshack.us/img831/3760/dsc04119w.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/4129/dsc04122bo.jpg

 

Aby uzyskać taki efekt jak na zdjęciu poniżej, czyli "wyprasować grubaskę" trzeba prócz narzędzi i chęci również się namachać :| .

 

http://img62.imageshack.us/img62/8471/dsc04123wz.jpg

 

Walka była zacięta, ale się udało:

 

http://img407.imageshack.us/img407/8067/dsc04125.JPG

 

Dwie nowe, mniejsze tuleje również na swoich miejscach :wink: (Demontaż/montaż nie był tak kłopotliwy jak grubszej koleżanki):

 

http://img89.imageshack.us/img89/3973/dsc04134jo.jpg

 

Wszystko złożone, autko jeździ :P (dopowiem jako ciekawostkę :wink: ):

 

http://img69.imageshack.us/img69/4414/dsc04135kh.jpg

 

 

Mogę współczuć hobbystą :wink: , których czeka ta wymiana w swoich ukochanych czterech kółkach.

Wymiana jest kłopotliwa / ciężka / męcząca fizycznie ......, bez kanału / podnośnika ostatecznie lepiej się nie zabierać za tą fuszkę :| .

Bardzo się podbudowałem jak w końcu przy kolejnych obrotach rozlegał się stuk, gwint w ściągaczu się nie zrywał i można było dalej kręcić :roll: (pomoc "udarowa" niezbędna).

 

 

Zasadność wymiany:

 

- przy operowaniu sprzęgłem a dokładnie przy jego puszczaniu było wyczuwalne zawahanie w przekazaniu napędu na tylne koła = szarpnięcie (dokładnie opisując występowało to w dwóch etapach, swoje 3 grosze dorzucały/ają zmęczone podzespoły sprzęgłowe, ale o nich przy innej okazji :roll: );

 

- utrudnione wbicie 1 i R biegu;

 

- dźwięki dochodzące z okolic tylnego zawieszenia przy wbiciu "niższych biegów".

 

 

Serwisowane :mrgreen: były 2 x nr. 7 oraz 1 x nr. 9:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

2 x nr. 2 i 2 nr. 4 też bym z chęcią wymienił, ale jeszcze nie mam koncepcji czy jest to wykonalne przy nie totalnym demontowaniu tylnego zawieszenia.

 

 

Jakie wrażenia ........:

 

- przeniesienie napędu zostało wyczuwalnie usztywnione (to raczej nikogo nie zaskakuje przecież :wink: );

 

- z biegami to nadal nie jest jak jak bym chciał aby było /powinno być, chociaż odczułem wrażenie usztywnienia/sprecyzowania samego wbicia biegów w dolnym zakresie jeśli mogę tak powiedzieć;

 

- jeśli dźwięk jest bardziej metaliczny ale nie słyszalny w okolicach dyfra (zębatki atakującej dokładnie) oraz w okresie zimowym rzadziej drażniący ucho kierowcy to wymiana tulei pomoże :wink: .

Sądzę, że w moim aktualnym przypadku hałas generuje przekręcający/układający się wał (co wydaje mi się normalnym zjawiskiem) albo wspomniana wcześniej zębatka (którą swoją drogą sugerował mi Nasz Ekspert Yohimura01 po wspólnych analizach moich nagrań video).

 

Podsumowując podsumowanie :P jeśli tuleja nr. 9 ma gumę z zewnątrz "pociętą - porozrywaną" to wymieniamy wszystkie 3 na nówki Lemforder-owe :cool2: .

Warto by się również zastanowić czy jednak od razu napomkniętych przez zemnie "Poduszek gumowych" nie wymienić ......... .

 

 

2. Świece żarowe

 

 

Akurat fotka jak wszystko ładnie dopieszczone :) :

 

http://img89.imageshack.us/img89/9459/dsc04141k.jpg

 

Zamontowałem 4 x nowe beru, dzięki :| :

 

- 3/4 razy w ciągu 1.5 roku użytkowania pojawiającym się błędzie 3 świecy żarowej;

 

- wcześniejszej "jakości" wykonania przez ze mnie tej wymiany tzn

 

a) zastosowaniu smaru miedziowego do gwintu "fajek", a nie powinno się go stosować bo reaguje z aluminium (za pewne utlenia);

 

b) niewłaściwemu dokręceniu świec żarowych.

 

 

Od siebie sugerowałbym co 4/5 latek, ilości przejechanych elementów albo specyfiki użytkowania samochodu wymieniać te elementy grzewcze.

 

 

3. Profesjonalne zaślepki kolektora dolotowego

 

 

Wszystkie mi znane Bumki z województwa Lubuskiego śmigają z takimi zaaplikowanymi to czemu by u siebie ostatecznie ich nie zamontować .......... :norty: .

Dłubanie przy starych zaślepkach przez rozwiercanie, gwintowani i wkręcanie śrubek nie jest złą opcją, ale do mnie aktualnie w ogóle nie przemawia.

 

http://img195.imageshack.us/img195/8831/dsc04152i.jpg

 

Cały kolektor "po bożemu" złożony i gotowy do montażu:

 

http://img29.imageshack.us/img29/9201/dsc04155p.jpg

 

 

Jeśli Bumka ma być zdecydowanie na dłużej to przy okazji demontażu kolektora warto się zastanowić nad wymianę uszczelek 4 małych i 1 dużej okrągłej (po nich najbardziej widać latka :wink: ).

 

 

4. Odma i przewody paliwowe

 

 

Te dwa elementy również chodziły za mną od dłuższego czasu, przewody bardziej bo do ich kompletnej wymiany należało by ściągnąć kolektor.

 

http://img577.imageshack.us/img577/6763/dsc04158x.jpg

 

http://img857.imageshack.us/img857/1414/dsc04160y.jpg

 

Co do sensowności wymiany odmy można polemizować, bo czy jest sens wydawać 200zł+ jak ma się już separator ...., chociaż nówka wygląda zacnie :P .

 

 

Jeśli jesteś nowym posiadaczem 320d/330d to po kupnie prawie od razu przejdź przez punkty 2, 3, 4 oraz nowe przewody podciśnieniowe i ciesz się świętym spokojem ze "sprawami silnikowymi" :cool2: .

 

 

5. Czujnik ciśnienia doładowania

 

 

http://img109.imageshack.us/img109/9270/dsc04156m.jpg

 

Wymieniony trochę przez moją fanaberię, bo stary miał ułamany dziubek i niezbędny był większy oring umiejscowiony na zewnątrz aby wszystko miało ręce i nogi.

 

Pozytywną stroną całej sytuacji jest to, że mam sprawny na "podmiankę diagnostyczną" jeśli by była taka potrzeba - konieczność :wink: .

 

 

6. Wydziwianie z filtrem powietrza :lol:

 

 

Mając wszystko na wieszczu aż nietaktem jest nie odkurzenie dokładne :cool2: :

 

http://img255.imageshack.us/img255/5853/dsc04163x.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Matias.... doczytaj dokładnie moją wypowiedź o tych tulejach :) .
Opublikowano

Od wczoraj niestety Bumka nie jeździ na dystansach 15 mm z tyłu (nie dobry właściciel Pan Mateusz :P się odezwał/upomniał).

 

Pogorszyło się:

 

- prowadzenie, trochę bardziej ciągnie na koleinach;

 

- wygląd również :| .

 

 

Malutkim pocieszeniem :wink: są cztery zgrabne kapselki na śrubach antykradzieżowych :mrgreen: .

 

 

Nie bym był sobą gdyby przy okazji demontażu dystansów czegoś nie "dopieścił", padło to oczywiste na tylne hamulce.

 

Wyczyściłem:

 

- jarzma;

 

- prowadnice zacisków;

 

- i rozruszałem tłoczki hamulcowe, co w pojedynkę jest trochę uciążliwe jak do pedału hamulca trzeba "latać" co chwilę.

 

Fotek niestety brak nie miałem aparatu :| .

 

 

P.S. Gdyby Ktoś miał na sella dystanse oczywiście do E46 :wink: 12 mm :cool2: , ewentualnie 15 mm to czekam na info na PW.

Opublikowano

kolejny temacik w 3kach przeczytany z aprobatą. Gratuluje podejścia do autka i dużej wiedzy/umiejętności.

 

Nie piszę "oby tak dalej" ponieważ wygląda na to że i tak już 3/4 autka wymieniłeś na nowe i żeby dalej działać musiałbyś ponownie wymieniać elementy które w twoich złotych rączkach były aplikowanie jako nowe :norty:

Opublikowano

bng dzięki za miły wpis :D .

 

3/4 to pewnie jeszcze nie, ale co ja bidulek mam począć jak zawsze znajdzie się coś do roboty ............... może troszeczkę na siłę :roll: .

 

Jako ciekawostkę powiem, że szukać trzeba "troszeczkę nad-wyraz" jak coś autku dolega bez względu na markę itd..

W VW Polo mojej Mamuśki pojawiały się drgania steru powyżej 80 km/h (Rodzicielce nie przeszkadzały :wink: bo wiadomo nic nie drga), Pan Diagnosta nie miał do czego się przyczepić podczas przeglądu a mnie raziły w oczy popękane - zwulkanizowane tuleje przednich wahaczy i grzecznie słuchałem, że to pewnie koła trzeba wyważyć.

 

Z częściami "poleciałem" trochę grubiej bo 2x :

 

- wahacze przednie;

 

- końcówki drążków;

 

- dolne przeguby zwrotnicy (czy jakoś tak :mrgreen: );

 

- łączniki stabilizatora ..................... i ........... nic nie drga :8) (a autko ma 12 latek, więc najwyższa pora była).

Opublikowano
Szkoda Szymon, że nie scentralizowaliśmy tych wymian. Fajnie by wyglądało porównanie 320 d i 330 d. Użytkownicy wyrobili by sobie zdanie, co do różnicy w kosztach eksploatacji. W ostatnim czasie wymieniłem profilaktycznie szereg części tak jak u Ciebie. Kolejny duży przegląd mam zaplanowany na przełom października/listopada. Wtedy zrobię dokumentację fotograficzną. Połączenie w jednym wątku tych wymian mogło by dać rzeczywisty obraz kosztów w warunkach naszego kraju. Niektóre zmiany moglibyśmy skonsultować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.