Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

W związku ze słabym chłodzeniem klimatyzacji (w trasie ok, w korkach w ogóle), w serwisie stwierdzili że do wymiany jest wentylator klimatyzacji, koszt w serwisie 1700 zł plus robocizna - więc pomyślałem że może poszukam czegoś tańszego, stąd moje pytanie. Czy warto kupić używany (oryginalny) - poniżej kilka linków do allegro. Czy one w ogóle będą pasowały, czy są różne rodzaje i mogę kupić zły?

 

Moje auto to E91 318d Touring N47 z 2007 roku.

 

Czy poniższe wentylatory będą pasowały?

 

http://allegro.pl/bmw-1-e87-3-e90-wentylator-klimy-klimatyzacji-i1733095701.html

http://allegro.pl/bmw-e87-e90-e91-e92-diesel-wentylator-klimatyzacji-i1760968869.html

http://allegro.pl/wentylator-klimatyzacji-bmw-e81-e82-e88-e87-e90-i1722894675.html

http://allegro.pl/wentylator-klimatyzacji-bmw-e81-e87-e90-e91-diesel-i1722156421.html

Opublikowano
Nie za bardzo widzę związek wentelatora ze słabym chłodzeniem klimy, jeżeli wentylator wogóle pracuje to szukałbym przyczyny gdzie indziej, w korkach może być gorzej ale to dlatego, że kompresor ma mniejsze obroty i w związku z tym, mniejszą wydajność chociaż nie powinno tak być (może przyczyny należy szukać w kompresorze). Jak dla mnie wątpliwa diagnoza serwisu (ASO?), zapytaj jeszcze speców od klimy....
arti200. Pozdrawiam!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz 2 wentylatory ?? Jeden do klimy a drugi do układu chłodzenia silnika ?? W benzynie jest jeden dlatego pytam.
Krzysztof
Opublikowano
Nie za bardzo widzę związek wentelatora ze słabym chłodzeniem klimy, jeżeli wentylator wogóle pracuje to szukałbym przyczyny gdzie indziej, w korkach może być gorzej ale to dlatego, że kompresor ma mniejsze obroty i w związku z tym, mniejszą wydajność chociaż nie powinno tak być (może przyczyny należy szukać w kompresorze). Jak dla mnie wątpliwa diagnoza serwisu (ASO?), zapytaj jeszcze speców od klimy....

 

Diagnoza ASO najprawdopodobniej trafna. Skraplacz w korku nie oddaje ciepła (brak wymuszonego przepływu powietrza) i następuje wzrost ciśnienia gazu w układzie, co powoduje uruchomienie zabezpieczenia i odłączenie sprężarki. Podczas jazdy problem jest mniej dotkliwy, wiadomo. Po wymianie wiatraka klimatyzacja do napełnienia (na wszelki wypadek). Wyższe ciśnienie w układzie mogło spowodować ubytki większe niż zazwyczaj, w skrajnym przypadku zadziałał zawór bezpieczeństwa który wypuścił część czynnika do atmosfery. Zdarza się, jeżeli zabezpieczenie elektroniczne nie zadziałało jak należy.

 

Nie wiem jak w BMW, jednak w innym markach samochodów padają często szczotki. Producent twierdzi, że ta część jest nierozbieralna, znajomemu się jednak ta sztuka udała. Koszt 20gr za szczotki + własny czas i Passat chłodzi do tej pory. Można tak kombinować.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak czy inaczej nie uzyskałem odpowiedzi na moje pytanie, czy wklejone wentylatory z allegro będą pasowały do mojego modelu, czy w ogóle jest sens kupować używane (nie wiadomo na co się trafi).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, diagnoza ASO :) wentylator nie włącza się w ogóle na postoju/w korku, natomiast w trasie kręci się pod wpływem wpadającego wiatru.

W dieslu przecież jest jeden wentylator od chłodzenia silnika i klimatyzacji. Jakby Ci nie działał to w korku by się zagotował.

Wentylatory powinny pasować. Ważne jest, żeby moc silnika wentylatora była odpowiednia.

Najlepiej byłoby wyjąc wentylator z samochodu i sprawdzić numery części.

Demontaż jest bardzo prosty.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
W dieslu przecież jest jeden wentylator od chłodzenia silnika i klimatyzacji. Jakby Ci nie działał to w korku by się zagotował.

 

Zgadza się, wentylator włącza się po uruchomieniu klimatyzacji (dzisiaj sprawdziłem, natomiast po chwili wyłącza się, a klimatyzacja przestaje chłodzić.

 

Proponuję sprawdzić w katalogu (http://www.realoem.com/bmw/select.do) jaki jest potrzebny - (są tam tez rysunki) i spytać sprzedawców czy oferują takie jak potrzebujesz.

 

Jak dobrze szukam to będzie dokładnie to: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VW11&mospid=50498&btnr=17_0317&hg=17&fg=05 a nr części 17427788906?

Opublikowano
Zgadza się, wentylator włącza się po uruchomieniu klimatyzacji (dzisiaj sprawdziłem, natomiast po chwili wyłącza się, a klimatyzacja przestaje chłodzić.

 

Czyli uszkodzony sterownik - nie działają wszystkie "biegi". Na szczęście umieszczony przy wiatraku i sprzedawany jako całość, również na allegro. Tak więc nawet jeżeli używka będzie styrana bardziej od tego co masz obecnie na samochodzie, to możesz przełożyć sam sterownik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.