Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

po przeczytaniu każdego tematu związanego ze swapem na m50b25 mam jeszcze kilka pytań odnośnie kilku rzeczy.

 

może zacznę od tego co już mam:

 

nadwozie: e30 316i 90rok

silnik: m50b25 z vanos 04.1993r. z e34 z wiązką i kompem,

skrzynia: razem z silnikiem,

wisko: e38,

łapy+poduchy: e36 m50

zegary: wersja 6 cylindrów,

tylna belka: e30 325 z dyfrem i półosiami,

wspomaganie: z e36,

zbiornik wyrównawczy: z e30 m20,

wał napędowy: e34 tds chyba będzie do skrócenia...?

 

teraz pytania najbardziej mnie nurtujące:

 

1.wydech: jaki? od kolektorów po ostatni tłumik( kolektory z m50 mogą zostać czy mają być m52?)

2.serwo: rozumiem że silnik się nie zmieści z powodu kolektora ssącego. z omegi b 2.5td załatwi sprawę?

3.co z wałem napędowym? obejdzie się bez skracania?

4.przepływomierz: tylko z m50b25 z vanosem pasuje?

5.przednie lagi 51 mm konieczne? (w zamiarze gleba -60|-40)

6.chłodnica: tylko w tej opcji pasuje e30 2.4 td?

 

narazie tyle. z góry dzięki za odpowiedzi.

 

tematy które znalazłem w sieci na innych forach:

1. http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=7154&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=058f6377a0f1c6acccfaa6afba86e502

2. http://www.bkb.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?t=7685

Edytowane przez Kaczmar
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ad. 2

Z tego co się orientuję to tak, ale trzeba je nieco przerobić - skrócić i nagwintować drążek, który jest mocowany do pedała.

ad. 5

Nie.

ad. 6

Ja mam chłodnicę z 2.4td przy m52b28.

Opublikowano

1 wydech daj od m52 bo tam masz stalowe kolektory a nie żeliwo, łatwiej będzie ci coś dospawać, potem środkowy od e30 323i i ostatni dowolny, może być e30 325 pomyśl trochę a da się to bardzo sprytnie zrobić żeby bez problemu można było wszystko zdemontować i żeby nie zawadzało nigdzie

2 warto dać podwójne serwo, chyba że prawej poduszka pójdzie z m20 a lewa z e34 M50 + małe kombinacje i wejdzie na dużym serwie

3 wał od 324 diesla lub od ety, ewentualnie e36 328i

4 tylko

5 od 324 jest największa z mozliwych do włożenia bez cięcia podlużnic

 

wisko dajesz normalne od M50 tylko wiatrak przykręcasz z drugiej strony i pasuje idealnie, ewentualnie wisko od diesla

musisz przenieść odrobinę zbiorniczek płynu do wspomagania, da się to zrobić tak żeby wyglądało jak ori

musisz jeszcze ogarnąć elektrykę, zamocować kompa w schowku, przerobić wybieraki żeby dźwignia biegów pasowała, możesz mieć mały problem z wysprzęglikiem (zależy od skrzyni), musisz w odpowiednim miejacu watawić sonde lambda itp itd

  • Członkowie klubu
Opublikowano

2. serwo z E32 podejdzie + poduszki od 320d E46 zamontowane do góry nogami.

Reszta jak przedmówca.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Niekoniecznie musisz też wisko zakładać, mozesz wrzucić mocny elektrowentylator z przodu, zamontować do układu dodatkowy czujnik temperatury żeby sam sterował jego załączaniem .

Ja mam czujnik od escorta bodajże, załącza się przy 92 stopniach, a rozłącza przy 87. Wentylator klimy od e46 330D i przy silniku M30B35 nie mam problemów przegrzewaniem mimo braku wisco, które sie po prostu w e30 nie mieści

Opublikowano (edytowane)

prace chwilowo stoją gdyż czekam na sprzęgło-inteligentny pan złota rączka zamontował odwrotnie tarczę sprzegła, mimo wyraźnego "motorseite" i troszkę się podjechało o śruby dwumasu...

http://img843.imageshack.us/img843/351/s4300149.jpg

http://img23.imageshack.us/img23/3152/s4300151.jpg

 

-motam już kolektory m52, aha a czy sonda lambda może być od mojego starego silnika m40?

 

w miarę rozwoju prac powrzucam fotki i postaram się zrobić dobry temat...

Edytowane przez Kaczmar
Opublikowano

czy ktoś wie gdzie element nr 10 z obrazka jest przykręcany? opisany jako termostat...

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/w/k/84.png

Opublikowano

pominąć? nie zmieni to żadnej charakterystyki pracy silnika?

zamontuje zamiast termostatu tego jakąś złączkę.

dzięki za info :)

Opublikowano
Jasne że pominąc wtedy przepustnica będzie ogrzewana cały czas.Termostat jest montowany w puszcze filtra i otwiera obieg gdy zasysane powietrze ma niską temperaturę , co ma zapobiegac zamarzaniu przepustnicy.
Opublikowano
Jasne że pominąc wtedy przepustnica będzie ogrzewana cały czas.

I będzie podgrzewać powietrze wpadające do kolektora... Super sprawa :D

Opublikowano
Jasne że pominąc wtedy przepustnica będzie ogrzewana cały czas.

I będzie podgrzewać powietrze wpadające do kolektora... Super sprawa :D

i to do tego stopnia że kolektor się stopi :mad2: Nie wiem czy zauważyłeś ale bardzo często króciec od tego termostatu ułamuje się ,miałem tak zrobione w mojej e34 i rażącego spadku mocy nie zauważyłem .Napisałem to żeby kolega miał pełną informację .

Opublikowano
Jeśli jest sprawny i masz możliwośc zamontowania w airboxie to zamontuj , ale wierz mi nawet gdy go pominiesz spadku mocy nie odczujesz.Samo podgrzewanie przepustnicy też można pominąc .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

1.dobra, podgrzewanie przepustnicy pominąłem.

2.czujnik temp dałem 1 pinowy z m40,

3.wydech kupiłem: środkowy 323 e30 i koncowy 325 e30, zastanawiam się gdzie ulokować sondę lambda żeby wszystko działało jak fabryka...?

4.wentylator elektryczny jaki polecacie zamiast wisko? chcę zrobić na elektryczny-znajomy elektryk powiedział że nie ma problemu...tylko jaki wentylator pchający i wodoodporny.?

5. aha jaki wał? przednia część, od czego? odległość miedzy dyfrem a przegubem przy skrzyni wyszła mi 145,5cm.

 

 

p.s prace w toku, zdjęcia się robią, silnik siedzi,... temat będzie myślę pomocny :)

Opublikowano
3.wydech kupiłem: środkowy 323 e30 i koncowy 325 e30, zastanawiam się gdzie ulokować sondę lambda żeby wszystko działało jak fabryka...?
najlepiej tak jak jest fabrycznie w e30 czyli w portkach przy katalizatorze w Twoim przypadku przed tłumikiem środkowym.
4.wentylator elektryczny jaki polecacie zamiast wisko? chcę zrobić na elektryczny-znajomy elektryk powiedział że nie ma problemu...tylko jaki wentylator pchający i wodoodporny.?
nie rezygnuj z visco chyba że takie przyjąłeś założenie żeby nie tracic mocy' date='Wentylator najlepszy od klimatyzacji z e34/e32 wraz z blaszkami mocującymi go do chłodnicy klimy i gumowymi podkładkami tłumiącymi drgania .Pasuje bez przerabiania czegokolwiek przed chłodnicę a wydajnośc :cool2:
5. aha jaki wał? przednia część, od czego? odległość miedzy dyfrem a przegubem przy skrzyni wyszła mi 145,5cm.
od czego skrzynia ? jeśli wyjście na duży krzyżak to wał od e30 324td lub 325e i e36 328 .
Opublikowano (edytowane)

wisko się jednak zmieściło mam z e38(na 3 śruby) przyciąłem łopatki i wiatrak przykręciłem od drugiej strony. z założenia wychodzę takiego żeby zrobić elektro-wentylator zamiast wisko ale to może kiedy indziej.

 

sondę bedę chyba musiał kupić nową bo jak ją wykręcałem ze starego tłumika to uszkodziłem gwint, rozumiem, że musi być umiejscowiona tak by "czytała" spaliny z obu rur?

 

skrzynie mam z e34 m50b25, duży krzyżak.

 

zastanawia mnie kwestia zbiorniczka płynu hamulcowego bo wyszedł mi tak że nie mogę wpiąć wtyczek od przepustnicy... :roll:

 

http://img195.imageshack.us/img195/4536/s4300006.jpg

Edytowane przez Kaczmar
Opublikowano

wisko się jednak zmieściło mam z e38(na 3 śruby) przyciąłem łopatki i wiatrak przykręciłem od drugiej strony

i dobrze choc przycięcie łopatek to ryzyko słabego wyważenia i szybkiego uszkodzenia łożyska pompy wody.
rozumiem, że musi być umiejscowiona tak by "czytała" spaliny z obu rur?

najlepiej popatrz jak jest oryginalnie w e36 na przykład .
zastanawia mnie kwestia zbiorniczka płynu hamulcowego bo wyszedł mi tak że nie mogę wpiąć wtyczek od przepustnicy... :roll:
lewa poduszka od czego ? prawa od czego ? Żeberka kolektora możesz delikatnie podpiłowac jak na e30.de , dodatkowo mały strzał z młotka w serwo od strony kolektora i będzie oki. Są patenty nawet na tym forum żeby przedłużyc przewodami krócce zbiorniczka przewodami i umieścic zbiorniczek trochę wyżej .
skrzynie mam z e34 m50b25' date=' duży krzyżak.[/quote'] to wał jak napisałem .
Opublikowano

z tym zbiorniczkiem to popatrzę jeszcze te patenty z króćcami. bo tylko przez niego nie mogę wpiąć dolnej wtyczki od położenia przepustnicy.

 

poduszki mam z e36 2.5, między kolektorem a serwem mam około 1cm mam nadzieje że starczy na pracę i wahania silnika...

 

serwo mam podwójne z omegi 2.5tds

 

wydech i sondę będę motał jak dostanę kolektory długie od m52

 

MarekM-535i jak myslisz, sonda nowa czy próbować coś gwint poprawić?

Opublikowano
z tym zbiorniczkiem to popatrzę jeszcze te patenty z króćcami. bo tylko przez niego nie mogę wpiąć dolnej wtyczki od położenia przepustnicy.
mogłeś zostawic oryginalne , a może inny zbiorniczek podejdzie ?
poduszki mam z e36 2.5' date=' między kolektorem a serwem mam około 1cm mam nadzieje że starczy na pracę i wahania silnika...[/quote'] idealnie :cool2:
wydech i sondę będę motał jak dostanę kolektory długie od m52
dobry plan łatwe do pospawania ' date='kup do tego 2 łączniki elastyczne i pięknie się wyprowadza od kolektorów do portek jeden o długości 25cm drugi 15cm .Nie łaszcz się żeby wkręcac sondę w miejsce sondy m52 czyli bezpośrednio w kolektor ,za duży ogień i 3 sondy boscha zniszczone :mad2:
MarekM-535i jak myslisz, sonda nowa czy próbować coś gwint poprawić?
Jeśli działała poprawnie to czemu nie spróbowac ?
Opublikowano

nawet nie myślałem o tym żeby wstawiać w kolektor sondy hehe :)

 

ze zbiorniczkiem pomyśle jeszcze

 

sonde jak znajdę narzynkę 18x1,5 to spróbuje, jak nie to nowa kosztuje 100pln

 

chciałbym w przyszłym tygodniu to już odpalić :D

Opublikowano
Dobra gwint poprawiłem na sondzie, wykorzystam portki z wydechu od m40, tam wchodzi sonda także instalacja sondy w wydechu będzie załatwiona, średnica rur taka sama.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.