Skocz do zawartości

jaki Diesel tankować


mir84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@Peszko też nabrałem ochoty do zastosowania preparatu, lecz po dokładniejszym przestudiowaniu innych wątków na tym forum odnośnie "zalewania" konkluzja nachodzi tylko jedna; "jak nic się nie dzieje to lepiej nie lać". Dałem sobie spokój.

 

@airwolf ja tankuje od zawsze Diesel Gold na Statoilu i nigdy nie miałem problemów z żadnym autem na tym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ten STP do wtryskiwaczy co używacie to ten środek http://allegro.pl/stp-formula-do-czyszczenia-wtryskiwaczy-diesla-i1747465010.html?

Raczej nie wydaje mi się by silnik pracował nie równo czy można go wlać profilaktycznie czy lepiej nie?

 

Jeśli chcecie wyczyścić układ wtryskowy to proponuję użyć preparatu z najwyższej półki : http://moto.allegro.pl/liqui-moly-diesel-spulung-czysci-wtryski-wtrysk-i1749027708.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja używam co czwarte/piąte tankowanie tego dodatku LIQUI MOLY z linku wyżej. Pierwszy raz zalałem go rok temu i po zjeżdżeniu połowy baku wydawało mi się że silnik na postoju mniej klepie ( na zewnątrz) różnicy w mocy nie odczułem ale znając nasze paliwa krajowe a wlaściwie wałki na stacjach to wole zalać profilaktycznie i mieć spokój. W jeleniej górze tylko w jednym sklepie jest ten środek do dostania i kosztuje prawie 82zł :mad2: Kolega do swojej E60 leje jakiś dodatek Bilsteina i jest bardzo zadowolony powiedział, że jego silniczek ( ma 525d) chodzi bardziej miękko i jakby mniej kopcił ( nie ma DPF-a a ma ostry program )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Zgadza się, jest napisane na opakowaniu że cała flaszka na 70litrów paliwa czy jakoś tak więc lecę po calości , kiedy mam prawie pusty bak ( z reguły jak zostaj paliwa na jakieś 50km-90km) dolewam tego środka i jade na stacje i leje do pełna ( żeby się dobrze wymieszało, bo ponoć ten trzeba dobrze wymieszać i producent nie zaleca dolewać go do juz pełnego baku tylko właśnie prawie do pustego i potem uzupełnic soki ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zy chesz czy nie, jak tankujesz normalny Diesel masz Bio dodatki 7%. Dziekuj Uni Europejskiej!!! to ich wynalazek!

 

Orientujesz się czy taka benzyna wychodzi z rafnerii czy bio jest dodawane na późniejszym etapie? Chodzi o to czy są stacje na których można dostać paliwo bez bio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że ważniejsza jest zaufana stacja niż marka stacji, a generalizując lepsze są stacje w dużych miastach i markowe od noname'ów na trasie.

Natomiast paliwa z dodatkami uszlachetniającymi dodawanymi przez stacje (v-power, ultimate, verva) są lepsze dla aut z dpf'em jeżdżących częśniej po mieście niż w trasie.

 

Zgodzicie się z tym?

 

Jeśli to się zgadza to mam teraz kolejne pytanie które trochę wypłynęło już w dyskusji: czy dodatki wspomniane w tym wątku (np. LIQUI MOLY), pełnią tę samą funkcję co dodatki dolewane przez stacje do swoich paliw premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że pracuję w dziedzinie związanej z badanie jakości paliw a w szczególności oddziaływania paliwa na elementy silnika oraz ekologie - to tak w skrócie - mogę napisać:

- paliwo z dodatkami 7% bio jest na każdej stacji i nie ma możliwości zatankowania paliwa bez biokomponentów!

- bez znaczenia jaka stacja, jaki koncern wszystkie stacje biorą paliwo z dwóch rafinerii, w których to jest dokładnie ta sama baza paliwowa, jedynie podczas "załadunku" cysterny dodawane są "ulepszacze" w ilościach o których nie wolno mi napisać.

- 7% dodatku biokomponentów NIE MA ŻADNEGO wpływu na silnik, układ wtryskowy itd - ostatnio przepuściłem przez nowe HDI 3,5 tony paliwa z zawartością 35% biokomponentów i wyniki były zadziwiające, szczególnie jeżeli chodzi o emisję tlenków azotu (oczywiście na plus)

 

Moja rada:

- tankować na stacjach gdzie jest duży ruch i duża rotacja paliwa, wszędzie paliwo jest dokładnie to samo!!

- co 5-7 tys km używać dodatków czyszczących do układu wtryskowego

 

P.s.

zabrudzenia układu wtryskowego i jego awarie NIE biorą się z dodawanych biokomponentów, a z "bazy paliwowej" z jakiej wytwarzane jest nasze paliwo, jest ona tak zanieczyszczona, ze mimo oczyszczenia jakiś tam procent zanieczyszczeń pozostaje i dlatego ukłąd paliwowy zostaje zapchany

 

p.s.2

na dzień dzisiejszy "norma CEC'owska" w PL przewiduje "koksowanie się wtryskiwaczy do 64%, w DE na dzień dzisiejszy do 20% a od 2013 w DE ma wynosić nie więcej jak 3%.... także odpowiedź nasuwa się sama...

 

Widzę że nikt nie tankuje na Statoil, ja leję Diesel Gold bezsiarkowy od lat i nie mam żadnych problemów.

na dzień dzisiejszy każdy ON dostępny na stacji jest odsiarczony... czymś trzeba zareklamować własne paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inwestycje inwestycjami, ale co z tego skoro i tak obie rafinerie mają tą samą bazę paliwową...

 

o wynalazkach verva, ultimate, dieselgold, v-power nie bedę pisał, bo nie ma sensu... od momentu gdy obowiązkowe jest 7% biokomponentów to nie są te same paliwa co wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inwestycje inwestycjami, ale co z tego skoro i tak obie rafinerie mają tą samą bazę paliwową...

Tak, to wiadoma sprawa. Ale zastanawiałem się czy jedna rafineria może robić lepszy ON od drugiej. Tak jak z tego samego mleka jedni robią lepszy ser, a drudzy gorszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wiele paliwa przeleciało przez nasze silniki, wiele godzin spedzilismy od ostatniego postu w tym temacie...czy w sprawie dodatkow do diesli cos się zmienilo?

jaki preparat polecacie i czy warto dolewać dodatki do paliw Vpower czy ultimate?

Edytowane przez karp1u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem vpower i nie vpower i różnicy nie widzę. Gadałem też ze swoim mechanikiem i on potwierdził tylko to co w instrukcji BMW jest napisane, czyli żeby tankować zwykłego diesla.

(wszystkie tankowania robiłem na dużych, sieciowych stacjach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowująć : co najlepsze dla diesli z dpfem ?

 

Mam taka małą rozkmine, niekiedy z rury wydechowej z dpfem wydobywa sie taki słodkawy zapach, w pracy mamy nowe, dość drogie wózki widłowe (Linde) i ten zapach przypomina własnie zapach ich spalin.. ja właśnie mam zatankowaną verve i czuje prawie normalny zapach diesla, ale wydaje mi sie, że jak byłem go oglądać pzed zakupem to własnie tak słodko pachniała. To od paliwa czy stopnia zapchania dpf? jak powinno być prawidłowo? Co na to powiecie ? ;p

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niechcący zatankowałeś Cola-Cao i dlatego słodkawy zapach? :wink: Ja przez ostatni tydzień objechałem trochę Europę, tankowałem na stacjach w Chorwacji, Włoszech oraz Austrii zawsze od 1/3 zbiornika do pełna i żadnych różnic nie odczuwałem na mocy, czy też spalaniu. Ten charakterystyczny zapach o którym piszesz występuje u mnie od początku jak mam swój samochód, a miałem już wymieniany DPF na nowy.

 

W poprzednim samochodzie udało mi się zmodyfikować zapach spalin, wywaliłem permanentnie katalizator. Po tym zabiegu czuć było z rury jakoś tak inaczej. Jednak z uwagi na zawartość związków rakotwórczych nie mam w zwyczaju zaciągać się zbytnio spalinami swojego, czy też cudzego samochodu. Tak więc dokładnych doznań nie opiszę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
warto dolewac jakies srodki np liquy moly DODATEK DO COMMON RAIL 2185 albo OCZYSZCZACZ WTRYSKIWACZY 2666 :?:

 

Ja już 2 x stosowałem środki do czyszczenia układu wtryskowego (LM i Motul) i jestem zadowolony, za pierwszym razem poprawiły się korekcje wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no ja slyszlem ze mozna sobie pogorszyc,guzior jakich firm lales?

i o ile te korekty sie poprawily?

u mnie jeden jest 0.4 a drugi -0.5 pozostale dwa prawie zero

 

Ja zdecydowałem się po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii z naszego forum, za pierwszym razem wlałem Liqui Moly Diesel Spulung a za drugim Motul Diesel System Clean. Korekty miałem różne ale np. z 0.8 spadło na 0.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja wlewam Liqui Moly Diesel Spulung co 2-3 tankowania, korekcje mam idealne max 0,2 - 0,3 autko ciszej chodzi :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.