Skocz do zawartości

[320d] Sprzegło - wysoko łapie (przed i po wymianie)


lab_retrox

Rekomendowane odpowiedzi

320d 99r.

przebieg = ?

licznik = 184 tyś.

 

Niedawno wymieniłem sprzegło (dwumasy nie wymieniałem). Powód? Wysoko łapało. Teraz też łapie wysoko, choć jest trochę lepiej. Mechanik pokazał mi stare sprzęgło (ponoć jeszcze fabryczne) i nie było jakoś szczególnie starte. Wiem, że jest samoregulacja ale u mnie chyba coś nie działa jak należy. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło się nie ślizgało, po prostu wysoko łapało. Co do tej regulacji - skoro jest auto-regulator to czy istnieje możliwość manualnej regulacji? Jest jeszcze jeden objaw. Czasami jak wciskam/puszczam sprzęgło to słychać delikatny szelest - dosłownie jakby pod pedałem był suchy liść, który właśnie przypadkowo zgniotłem :-) Liścia oczywiści nie ma, a dźwięk pojawia się jak samochód jest zimny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło się nie ślizgało, po prostu wysoko łapało. Co do tej regulacji - skoro jest auto-regulator to czy istnieje możliwość manualnej regulacji? Jest jeszcze jeden objaw. Czasami jak wciskam/puszczam sprzęgło to słychać delikatny szelest - dosłownie jakby pod pedałem był suchy liść, który właśnie przypadkowo zgniotłem :-) Liścia oczywiści nie ma, a dźwięk pojawia się jak samochód jest zimny.

 

1) to może być łożysko oporowe, ale podejrzewam że zmieniłeś je na nowe razem z kompletem sprzęgła

2) łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło się nie ślizgało, po prostu wysoko łapało. Co do tej regulacji - skoro jest auto-regulator to czy istnieje możliwość manualnej regulacji? Jest jeszcze jeden objaw. Czasami jak wciskam/puszczam sprzęgło to słychać delikatny szelest - dosłownie jakby pod pedałem był suchy liść, który właśnie przypadkowo zgniotłem :-) Liścia oczywiści nie ma, a dźwięk pojawia się jak samochód jest zimny.

 

1) to może być łożysko oporowe, ale podejrzewam że zmieniłeś je na nowe razem z kompletem sprzęgła

2) łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów

 

1) wymieniony komplet (tarcza + docisk + łożysko)

2) czy mógłbyś w dwóch zdaniach wyjaśnić jak ono działa, że ma wpływ na wysokość łapania sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) wymieniony komplet (tarcza + docisk + łożysko)

2) czy mógłbyś w dwóch zdaniach wyjaśnić jak ono działa, że ma wpływ na wysokość łapania sprzęgła?

 

aa, moment: ja się odnosiłem do dziwnego dźwięku szeleszczenia - nie do wysokości łapania sprzęgła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem tarcze + docisk + łożysko i łapało jak łapie żadnej różnicy ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podłączę się pod temat.

U mnie sprzęgło łapie normalnie (nisko) ale w upalne dni mam efekt jakby sprzęgło nierówno pracowało ... przy ruszaniu czuje bicie i łapie zrywami....

Pytanie czy coś się kończy czy tylko kwestia regulacji. Da się to jakoś sprawdzić bez zrzucania skrzyni ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też wyoko łapie :) jak jeżdze innymi samochodami to potem trudno sie przyzwczaić i czasami szarpnie przy zmianie biegów :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.