Skocz do zawartości

lab_retrox

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    320d 2002r.

Osiągnięcia lab_retrox

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Problem najlepiej zobrazuje poniższe nagranie: Jakiś pomysł?
  2. Też się z tym miotałem :) Ja ubieram robocze rękawice, łapię korek dwiema rękami i daję z siebie wszystko :D
  3. lab_retrox

    BMW e46 vs. e39

    Moim pierwszym samochodem było e46 2.0d 1999r, a więc 136 km. Przy silniku nigdy nic nie robiłem, więcej przy zawieszeniu. Najgorsze było to, że moja sztuka korodowała - nie wiem, albo był zalany albo obity ze wszystkich stron :wink: Teraz mam drugi samochód - też e46 2.0d, ale tym razem rok 2002 (po lifcie - 150 km). Stan blachy, zawieszenia i wnętrza bardzo dobry. Przebieg 141 tyś km (samochód jeżdżony tylko po Polsce, wszystkie faktury). Tym razem robiłem tylko przy silniku (a raczej jego osprzęcie): wymiana koła pasowego, paska wielorowkowego (chyba tak to się nazywa), świec żarowych. Teraz do regeneracji turbo (gwizdy na zimnym) i do wymiany spryskiwacz ksenona - coś cieknie. Nie mogę się powstrzymać od skomentowania kwestii od kogo należy kupić samochód. Wszyscy rekomendują kupno od osoby prywatnej, nie z komisu. A co jak kupisz samochód od osoby prywatnej, która kupiła go z komisu? Pozostawiam to do indywidualnych przemyśleń...
  4. Ja pytałem o interpretację wykresu, a nie o słuszność kręcenia diesla do 5000 obr...
  5. Hmm, zarnąłem na ten wykres i mam wątpliwość. Czy po przekroczeniu bariery 4800 obr, moc i moment zaczynają spadać do zera :-)? Idąc tym tropem to wkręcając silnik na 5000 obr auto mi się zatrzyma :shock: Mam nadzieję, że to tylko moja błędna interpretacja. Proszę o rozwianie wątpliwości.
  6. Zgadza się, tylko co dalej? Ruszać góra/dół aż wyjdzie? Nie ma tam przypadkiem jakiejś linki (wnioskuję, że jest, ponieważ mam w ręku część z innego samochodu)?
  7. No właśnie nie :-) Znam kilku "łysych" i są spoko. Twierdzę, że "łysi" w komisach nie budzą mojego zaufania. Tyle.
  8. Witam, kupiłem ten klosz: http://allegro.pl/klosz-lampy-tablicy-bmw-3-e46-oryginal-i2041052831.html Jak zapewne zauważyliście na zdjęciu - jest tam czarny prostokąt na samym środku klosza. Pytanie: co to jest i po co? Dzięki!
  9. Małe spostrzeżenie. Na jadnym ze zdjęć (fotografia wnętrza od strony pasażera) widać cień osoby robiącej zdjęcie (sprzedawca?). Nie wiem jak inni ale ja z "łysymi" interesów nie robię - bardzo złe doświadczenia... Oczywiście po wyglądze nie należy nikogo oceniać, jak również wrzucanie wszystkich do jednego wora też nie jest ok.
  10. U mnie też pewngo dnia zapaliły się te kontrolki. Winny? Jeden z czujników ABS. Rozmwiązanie? Wymiana (250zł za Bosha + robocizna i diagnostyka).
  11. 1) to może być łożysko oporowe, ale podejrzewam że zmieniłeś je na nowe razem z kompletem sprzęgła 2) łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów 1) wymieniony komplet (tarcza + docisk + łożysko) 2) czy mógłbyś w dwóch zdaniach wyjaśnić jak ono działa, że ma wpływ na wysokość łapania sprzęgła?
  12. Sprzęgło się nie ślizgało, po prostu wysoko łapało. Co do tej regulacji - skoro jest auto-regulator to czy istnieje możliwość manualnej regulacji? Jest jeszcze jeden objaw. Czasami jak wciskam/puszczam sprzęgło to słychać delikatny szelest - dosłownie jakby pod pedałem był suchy liść, który właśnie przypadkowo zgniotłem :-) Liścia oczywiści nie ma, a dźwięk pojawia się jak samochód jest zimny.
  13. 320d 99r. przebieg = ? licznik = 184 tyś. Niedawno wymieniłem sprzegło (dwumasy nie wymieniałem). Powód? Wysoko łapało. Teraz też łapie wysoko, choć jest trochę lepiej. Mechanik pokazał mi stare sprzęgło (ponoć jeszcze fabryczne) i nie było jakoś szczególnie starte. Wiem, że jest samoregulacja ale u mnie chyba coś nie działa jak należy. Proszę o sugestie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.