Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

tym razem ja mam problem inie wiem jak go ugryźć. Tzn. mniej wiecej wiem ale potrzebuje rozwazyc rózne opcje.

mianowicie, przyjąłem do naprawy bmw 524td/525tds, piszę tak, ponieważ czesciowo jest to tds, czesciowo jest to td. Z numeru nadwozie wynika ze jest to td z 91 roku a silnik ktory jest zamontowany to 525 tds m51d25. Głowny problem polega na tym, ze ...... silnik m51b25 pracuje na jednym sterowniku, a tutaj ku mojemu straszenmu zdziwieniu jest wiązka od m21 i .... dwa sterowniki. teoretycznie jest niemozliwe by silnik m51 chodzil na instalacji i sterownikach od m21. Praktyka jednak jest inna. Silnik wg relacji właściciela 'działał' prawidłowo, dla mnie jest to oczywiscie niemozliwe, by w takij konfiguracji mial prawidłowe parametry. Jednak zapalał i jako tako jezdził, niewazne. teraz juz nie zapala, poniewaz uszkodzeniu uległa pompa wtryskowa(nastawnik). Ok robiłem juz takie przypadki. Wymiana pompu, łąncuchów i do domu. Ale w tym przypadku ręce mi opadły i nie za bardzo wiem co mam dalej robic i w jakie koszta pakować klienta... Wymienić cała instalacje, zegary, sterownik, czy kombinowac ... nie wiem co kombinowac..hehe. Dziwne ze to jezdziło. Koncówka numeru bosha pompy to 717, a moja jaka chce w jej miejsce zamontowac to 995 czyli standard w tdsie(srednice 50 mm zgadzaja sie wiec mechanicznie pompy powinny pasowac). Ogladało juz to dzieło pseudomechaników kilku znajomych, którzy tez pałaja sie tematyka bmw...Wszyscy sa bardzo zdziwieni ze to w ogole działa, przeciez 524td i 525tds mają rózne cisnienia wtrysków! ja sam nie wiem co dalej z tym począć, czy wszystko rozpruć, czy istnieje mozliwosc zamontowania pompy od m21 do m51? Przeciez napęd pompy jest inny...

 

Może ktos z Was miał podobny przypadek??

 

Pozdrawiam

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

A więc tak.

Silniki są różne pomiędzy 2,4 a 2,5 ale to i to jest dieslem. Pompy są inne, ciśnienia na wtryskach również, ale różnice te są niewielkie.

Ciśnienie na wtryskach rózni się bardzo mało i można to skorygować nawet kątem wtrysku a napewno są z 2,5 gdyż z 2,4 końcówki są za długie do głowicy z 2,5.

Nastawniki właściwie są również te same więc nie ma różnicy w zastosowaniu modułu sterującego.

Czujni temperatury ten sam i może byłby potrzebny czujnik położenia wału z 2,4, ale nie pamiętam czy oporności są te same.

Z praktycznego punktu widzenia potwierdzam, że miało prawo to chodzić i będzie chodzić.

Samej pompy nie da się podmienić, gdyż korpus pompy jest inny, ale po co skoro pompy między sobą różnią się jedynie drobnymi szczegółami istotnymi przy bardzo wyrywkowych diagnozach drobnych niedomagań silnika o małym zużyciu.

Skoro więc to chodziło to musi chodzić, pomimo takiej interesującej przeróbki, ale muszę przyznać bardzo pomysłowej - sam na to jeszcze nie wpadłem.

Opublikowano

rozumiem, czyli wtryski sa na pewno z m51, to ulatwia sprawe, mysle ze zmienie wiazke i sterownik oraz pompe i wszystko bedzie chodzilo jak nalezy. Tak na marginesie to próbowałęm tym jezdzic, i niestety osiagi byly ponizej jakiejkolwiek normy, to po prostu nie jedzie, jak mu sie da w palnik to nawet nie zakopci, czyli dawkowanie paliwa jest niewlasciwe, czyli tak jak powiedziales chodz bo chodzi. Postanowilem zmienic wszystko na takie jak powinno byc, nie bede sie babrał i rozkminiał pozniej jak cos nie bedzie chodzic jak powinno. Mam 3 wiazki, zaplecze, wiec moge sie podjąć tej zabawy. Ale najlepsze bylo zdziwienie w oczach moich znajomych jak im to pokazalem... Niezła kombinacja. Dziekuje za odpowiedz.

 

Pozdrawiam

bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano

ja włozyłem kidys gosciowi (na jego wlasne zyczenie) moduł sterujacy z 2,4 do tdsa i działał bez zarzutu tylko check sie swiecił i ni cholery nie chciał zgasnac. ale musze przyznac ze twój przypadek jest ciekawy.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

Mirosław Kujawski - rozumiem ze Bartek siedzi w tym na co dzien. Jednak jak ktos pisze ze ma przed soba 524TD/525TDS to nasunol mi sie pomysl ze moze jest to 525TD.

Jednak nawet najwieksi fachowcy maja czasami problemy w blachych sprawach.

 

Pozdro

Opublikowano

No nie wiem, czy ta sprawa mogłaby być błacha.

Silniki 2,4 różnią się mocno od silników 2,5 w dieslu, gdyż jest to całkiem inna konstrukcja, budowa i osprzętowanie silnika, rzucająca się nie tylko w oko ale i w ucho po samej już pracy.

Można nie wiedzieć czym rozróżnić 2,5 td od 2,5 tds, gdyż silniki są te same a dodatkowo 2,5 tds jest wyposażony w intercooler, czyli chłodnicę powietrza, choć i o tym Bartek wie.

To tak jakbyś chciał pomylić M20 z M50 pomimo tej samej pojemności, a możliwość o ewentualnej pomyłce w rozróżnieniu typu silnika jest dla kogoś kto w tych tematach się obraca obrazą, że nie zna się na autach i silnikach.

 

Ja tej modernizacji na własne oczy nie widziałem i wierzę w to co Bartek pisze czytając jego wypowiedź nie o innym typie silnika, lecz o pozostałych rzeczach które w szczególności charakteryzują każdy z nich.

Opublikowano

Wszystko da się zrobić, tylko należy to robić z głową i mieć pewność, że będzie to hulać. W tej sytuacji ktoś po prostu chciał tanim kosztem naprawić auto, bo nie sądzę aby kierował się ciekawościa jak to będzie chodzić.

Ja zakładałem do E30 325ix silnik M20 2,7 Alpina z systemem wtrysku Motronic3.1 i postanowiłem wyposażyć go w instalację 1.3Motronic co wymagało zmiany paru rzeczy no i przecież zmiany pamięci eprom w module od właściwego systemu na pamięć Alpina.

Ale najwięcej główkowania było w kwestiach mechanicznych niż elektrycznych no i efekt jest znakomity. Nawet zbyt znakomity, gdyż właściciel (a dokładniej przyjaciel) zdążył już rozerwać zębatkę napędzającą prawą półosię w przednim dyfrze.

Opublikowano
Centrino dla mechanika odróżnienie td od tds czy silnika M21 od M51 to tak jak dla przeciętnego \żytkownika forum\ odróżnienie dizla od benzyny .A tak w ogóle to różnica między td a tds jest mniejsza niż między M21 a M51 a mimo to po zamianie sterowników td nie odpalił na sterowniku od tds gdzie pompy są takie same . W silniku M21 jest pompa o sterowaniu potencjometrycznym a w silniku M 51 o sterowaniu indukcyjnym i tu różnica jest kolosalna ,sterownik z M21 nie ma prawa działać z silnikiem M51 i to jest najdziwniejsze . Ps.Barteku dziel się nowymi wnioskami i postępami w pracach ,bo to bardzo ciekawe.

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Opublikowano

Pierwsze foto to jest pompa z nastawnikiem indukcyjnym,a rozni sie odpływem paliwa w gornej pokrywie.Odpływ jest skierowany poziomo.Natomiast na drogiej fotce jest pompa z nastawnikiem potencjometrycznym i odpływ paliwa wychodzi pionowo z pokrywy.Oczywiscie obydwie pompy pasują do td/tds m51 w zależnosci od rocznika.

http://img225.imageshack.us/img225/6582/181b14ib.jpg

http://img225.imageshack.us/img225/8775/0d1b12zy.jpg

Opublikowano

witam, widze ze wywołalem sporą dyskusję...

 

Otóż pisze co zaobserwowałem.

W strej pompie stwierdzilem usterke nastawnika pompy, po ppoluzowaniu i usadowaniu dekla w której on sie znajduje zaczął zapalać, ale robilem to tylko czysto doswiadczalnie by stwierdzic jak ten silnik chodzi na tych dwóch sterownikach... Po odlaczeniu jedngo z nich silnik nadal pracował bez wyprzedzenia kata wtruysku czyli tak w tej sytuacji zachowałby sie m21.

 

nastepnie podjąłem decyzję, ze robimy wszytsko tak jak powino być w silniku m51 pod wzgledem elektrycznym/elektronicznym. Czyli wywalilem oba sterowniki od m21 wywalilem cała wiązkę elektryczną od m21, wymontowalem uszkodzona pompe od m51, wymontowalem zegary od m21. wrzucilem w zamian pompe o srednicy trzpienia mocujacego 50mm i koncowa\ce numeru bosch 995 sterownik od tej pompy z m51, zegary, wiązkę elektryczną od m51. Mialem problemy z podpieciem sie miedzy wiazką silnika/wiązkę elektryczną główną, i jeszcze tego problemu do konca nie rozwiązałem, gdyz zageray nie chodza tak jak powinny. Silnik natomiast zapala normalnie poniewaz wszystko jest teraz prawie zapieta na ostatni guzik..

 

Jak juz wszystko dopne to napisze jak to chodzi i jezdzi...

 

Na marginesie moge powiedziec ze wiele wynalazków zobaczylem podczas tej roboty, na przyklad mocowanie chłodniy wykonane z dętki rowerowej (heheheheeheh) albo uszczelki pod kolektor ssacy wykonane z ..... dermy i wyciete przy pomocy kaminia łupanego.

 

Serio mielismy duzo smiechu i do dzisiaj sie smieje do czego polscy mechanicy(wynalazcy) sa zdolni.

 

Pozdrawiam serdecznie

Bartek

 

P.S. Mirek ja wiem ze galxy nie jest odpowiednim miejscem w konfrontacji z spotkaniem milosnikow BMW ale na tym swiecie sa jeszcze kobiety które momentami (powtarzam momentami) potrafią zagórowac nad ta pasją...

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.