Skocz do zawartości

M40 - problem z termostatem i zaworkami ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem termostat na nowy, po odpowietrzeniu temperatura stoi między białą kreską (tą "zimniejszą") a pionem, z tym, że bardziej przy kresce. Co jakiś czas jakby wskazówka chciała się podnieść do normalnego poziomu, ale znowu po chwili wraca na miejsce. Trochę płynu po odpowietrzeniu ubyło ale myślę, że temperatura powinna przez to jeszcze bardziej rosnąć.

Teraz powiedzcie mi, czy tak ma być zaraz po wymianie i czy to się ustali (aczkolwiek przejechałem kilkanaście kilometrów i nic się nie zmieniło)?

 

 

Drugi problem to zaworki ogrzewania - wcześniej nie grzało mi strony kierowcy, tzn. grzało, ale bardzo słabo i tylko na 4 biegu nawiewu. Kupiłem używane zaworki od TDSa. Po wymianie... nic się nie zmieniło. Wymieniane były w tym samym czasie co termostat, więc czy to się poprawi?

To nie jest zapchany filtr kabinowy bo zimny nawiew działa tak samo ze strony kierowcy i pasażera.

Czy to wina nieszczelnej nagrzewnicy - też nie wiem, bo w sumie nie musiałem dolewać płynu, zobaczymy jak teraz będzie.

Co jeszcze może powodować niedogrzanie jednej strony samochodu?

Oczywiście jest też taka ewentualność, że zaworki są zepsute tak samo jak poprzednie (w końcu to część używana) więc czy mogę wziąć stary zawór pasażera (sprawny) i podmienić z zaworkiem kierowcy?

Opublikowano
co do termostatu to nic ci się raczej niezmieni.w moim wskazówka była w 1/4 częsci skali najwyżej do połowy[niedogrzany non-stop].ale po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy!.czyli wskazówka troszeczkę przed połową a do połowy dochodzi tylko w mieście,lub przy ''wstawianiu''.ale zanim założyłem sprawdzałem dwa termostaty.ten pierwszy naprzykład nie zamykał i nie otwierał do końca..tzn. raz tak ,raz nie.a płynu powinieneś mieć okolo połowę skali na chłodnicy i jak odkręcisz korek i będzie sikać z otworku obok to ok. jak dobrze pamietam ma być 9 znak od góry. pozdro :norty: .
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Ja wymieniałem wczoraj termostat w M43 i po dwoch km już mi stoi pionowo. Przy wymianie termostatu trzeba uważać aby go odpowiednio włożyć, ma być strzałką, kreseczką czy jakimś tam znakiem do góry. Mówię akurat o tych okrągłych termostatach bo w moim przypadku akurat nie dało się go włożyć źle.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Termostat zmianiałem we wtorek - zaraz po wymianie i odpowietrzeniu wsaźnik jest idealnie na połowie (wcześniej był niedogrzany) - więc wszystko było OK od początku po wymianie.
http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Cześc mam pytanko. Jak odpowietrzyc układ chłodzenia w E30 316 z

89r, czy sa jakieś dodatkowe odpowietrzniki? czy tylko ten na

chłodnicy.Dzieki za podpowiedź bo zaczynam mieć nerwy na ten

samochodzik. Ponadto mam taki sam przypadek jak twój z tym nie dogrzaniem silnika.Objawy sa takie same tylko waż który idzie z silnika do chłodnicy (po prawej stronie patrzac w kierunku jazdy jest zimny) nawet po przejechaniu 100km. Wskazówka stoi na ćwiartce i o co tu chodzi. Prosze o Pomoc. Pozdrawiam

Opublikowano
jeden na chłodnicy,drugi obudowa termostatu.lejesz aż płyn poleci.wymień termostat.pozdrawiam :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Czesc przed wymiana płynu zauwazyłem ze na wskaźniku wskazówka nie osiaga pionu czyli tej standardowej temperatury. Wymieniłem płyn i sie okazało ze samochód nagrzewa nie tylko do pierwszej kreski czyli do 1/3 na wskaźniku. Odpowietrzyłem go dwa razy ( ciepło w kabinie) i okazało sie ze jest nadal tak samo jak na poczatku, więc zaczełem wymieniać termostat. I zauwarzyłem że na orginalnym 88 (temperatura otwarcia) stopni wskazówka jest na 1/3, 87 stopni wskazówka jest między 1/3 a 1/2 a bez termostatu wychodzi troszkę ponad połowe ale w czasie jazdy bez termostatu spada na niebieskie pole.Wiec mam pytanie o co tu chodzi i jaki termostat muszę założyc żeby było dobrze. Z góry dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam

 

BMW E30 316i

 

ps. Dostałem rade żeby sprawdzić wskaźnik na desce.

Opublikowano

dobrze niepamiętam jaki wkładałem ale byl od 80 do 85.a temperatura u mnie? w skali zegarka w cyrach 9.00-15.00 to tak 11.30/11.45 przy normalnej jeżdzie.poza tym niewszystko co nowe znaczy dobre,ale myslę że jak masz prawie połowę to jest dobrze.a co do jazdy bez termostatu to niewiem bo napisałeś:

 

...bez termostatu wychodzi troszkę ponad połowe.

 

a za chwilę:

 

... w czasie jazdy bez termostatu spada na niebieskie pole. :worried: .pozdro

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Chodzi o to że na postoju bez termostatu temperatura rośnie 2-3 mm ponad połowę ale jak tylko ruszę to temperatura spada na niebieskie pole. I o to mi chodziło w poprzednim poście
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wiam ponownie panowie. Wymieniłem 6 termostatów i wskazówka nie osiaga połowy, lecz zauważyłem że jak jest wyłaczone ogrzewanie (zamknięta nagrzewnica i przepływ powietrza przez kratki to silnik dosyć szybko sie grzeje a wskazówka nie opada. Wiec o co tu może chodzić?
Opublikowano

dwa tygodnie temu wymienilem termostat bo na starym na trasie przy minus 10 na dworze nawet pierwszej kreski nie siegal. teraz na nowym dosc szybko dochodzi prawie do pionu i trzyma tyle obojetnie czy na postoju czy na trasie czy tez w miescie wiec uwazam ze tyle ma byc. przed zalozeniem sprawdzilem go w goracej wodzie i zaczynal otwierac przy ok 88 - 89 stopni a pelne otwarcie pare kresek wyzej.

 

a to ze bez termostatu temp spada do minimum to normalne - przeciez bez niego plyn krazy caly czas dlugim obiegiem tzn przez chlodnice wiec logiczne ze na maksa schladza silnik. szczegolnie przy takich mrozach.

 

to samo z nagrzewnica - jesli nagrzewnica z goracym plynem jest owiewana zimnym powietrzem to normalne ze ten plyn traci temperature w wyniku czego wskazanie temperatury sie zmniejsza :)

 

a termostat kupilem za 33 zeta jakis zamiennik i narazie dziala :)

Opublikowano

Marco - raczej sie nie ustali - ja przeżyłem juz 2 termostaty i oba zaraz po załozeniu działay ok tzn wskazówka szła do połowy bez drgnięcia.

Najlepiej kupić oryginał frimy Wahler (jak fabryka montuje) koszta około 36 PLN (oczywiście nie w ASO tylko w sklepie) przynajmniej do mojego M50 tyle kosztuje.

Często zdarza się (spotkałem sie nie raz u znajomych) ze są uszkodzone od nowosci i u ciebie tak moze byc - poprostu być moze otwiera sie za wcześnie stąd to wskazanie . Co do zaworków mozesz przełozyć ten jeden sprawny z temtej obudowy jak najbardziej.

p.s. - zobacz czy przy tej kresce przed połową pusza juz na chodnicę (przyłuż rękę do chodnicy i sprawdz czy gorąca - jeżeli tak tzn. że puszcza za wczesnie - chłodnica powinna robić sie ciepła przy około połowie wskaźnika)

pozdro

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
mam pytanko o termostat, pisze tu bo nie chce nowego tematu zakladac: ... mam e36 318i. powienien wchoidzc termostat na 92 st., a gostek w sklepie mowi ze takich termostatow nie ma (choc są) i sprawdzil w ksiazce i mowi ze do mojej beci wchodzi 88 st. .... w koncu kupilem , ale nie wiem czy dobrze zrobilem .. czy bedzie trzmac sie odpowiednia ( czy kreska beedzie pionowi). ?? :roll:
Opublikowano
Często zdarza się (spotkałem sie nie raz u znajomych) ze są uszkodzone od nowosci i u ciebie tak moze byc - poprostu być moze otwiera sie za wcześnie stąd to wskazanie.

 

Wyrwałeś mi ten tekst z klawiatury ;-)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
mam pytanko o termostat, pisze tu bo nie chce nowego tematu zakladac: ... mam e36 318i. powienien wchoidzc termostat na 92 st., a gostek w sklepie mowi ze takich termostatow nie ma (choc są) i sprawdzil w ksiazce i mowi ze do mojej beci wchodzi 88 st. .... w koncu kupilem , ale nie wiem czy dobrze zrobilem .. czy bedzie trzmac sie odpowiednia ( czy kreska beedzie pionowi). ?? :roll:

jak będzie dobry to wszystko :cool2: musi trzymać :norty:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano
mam pytanko o termostat, pisze tu bo nie chce nowego tematu zakladac: ... mam e36 318i. powienien wchoidzc termostat na 92 st., a gostek w sklepie mowi ze takich termostatow nie ma (choc są) i sprawdzil w ksiazce i mowi ze do mojej beci wchodzi 88 st. .... w koncu kupilem , ale nie wiem czy dobrze zrobilem .. czy bedzie trzmac sie odpowiednia ( czy kreska beedzie pionowi). ?? :roll:

Tez sie z czym takim spotkałem - w jednym sklepie sprawdzaliśmy to w katalogu 2 razy nie było do mojej na 80 stopni (pomiomo ze BMW przewiduje tyle prócz tego jesze przewiduje 88 i 92 - te były w katalogu) gość zarzekał sie ze na 80 stopni nie ma a ASO opowida głupoty i ze jest tylko 88 lub 92 (p.s w ETK tez widniał 80 stopni między innymi) , w drugim sklepie już był co prawada innej firmy (nie wahlera) ale był na 80 stopni dostępny bez problemowo - sądzę ze to zależy od katalogów jakimi sie posługują oraz od marki - tak przypuszczam

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.