Skocz do zawartości

RÓŻNE BŁĘDY PO ODPALENIU SILNIKA


menello

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam. mam pytanie odnośnie napięcia w aucie. Ostatnio sprawdziłem napięcie w ukrytym menu. pytanie. Czy napięcie powinno być stałe np 14.1 ? czy napięcie się waha raz jest mniej, a raz więcej. Pytam ponieważ podejrzewam regulator napięcia. 3 razy wyskoczył mi błąd poduszek i pasów. Mata sprawna. dlatego możliwe że to regulator. Pozdrawiam
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13.6 - 14.4 w tych granicach mieści się napięcie. Sprawdzałem różne opcje tzn: wł silnik, wył silnik, radio, światła itp. te wahania trwają cały czas, można porównać je sobie do obrotów silnika. Napięcie u mnie nie ma nigdy stałego jednego napięcia, zawsze się waha.
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie wahania napięcia jak i tez problemu z rożnymi modułami są wynikiem problemów z alternatorem (regulator lub szczotki) lub akumulatorem.

Jak wiecie akumulator w E60 czy E90 trzeba adaptować. Jeśli się tego nie zrobi to po pierwsze skraca się żywotność nowego akumulatora a i różne moduły mogą wykazywać błędy związane z brakiem prądu lub złymi parametrami napięcia. Dodatkowy problem może wystąpić w momencie gdy ktoś doładowuje akumulator nie od strony komory silnika tylko podłącza prostownik bezpośrednio pod akumulator. W tedy IBS czyli moduł od kontroli zasilania zaczyna mieć dziwne odczyty co przekazuje na resztę modułów.

 

Menu ukryte w liczniku jest dobrym sposobem diagnozy. Innym sposobem jest odpalenie silnika po włączanie różnych elektrycznych rzeczy które obciążają silnik i sprawdzanie czy jak na zamkniętej szybie dajemy żeby się zamknęła to czy wtedy obroty się podnoszą ?

Podpinając pod komputer auto można się dowiedzieć kiedy byłą robiona adaptacja akumulatora (o ile w ogóle była robiona) oraz czy alternator czy też sam moduł akumulatora zgłaszają błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po diagnozie i tak jak na poczatku napisal BUZER i prfraczek nie ma co szukac na sile, bo to jednak REGULATOR NAPIECIA. Na serwisowym programie pokazywalo tylko odczyty z inteligentnego czujnika a na innym za wysokie napiecia kilka razy od 16-18 a raz 5 z groszami. Jestem umowiony na wymiane w przyszlym tygodniu jak otrzymam regulator. Dam znac czy pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz po diagnozie i tak jak na poczatku napisal BUZER i prfraczek nie ma co szukac na sile, bo to jednak REGULATOR NAPIECIA. Na serwisowym programie pokazywalo tylko odczyty z inteligentnego czujnika a na innym za wysokie napiecia kilka razy od 16-18 a raz 5 z groszami. Jestem umowiony na wymiane w przyszlym tygodniu jak otrzymam regulator. Dam znac czy pomoglo.

 

Witam.

 

Przy takich obiawach na 99% to regulator. Nie ma co tracic nerwów i zdrowia.

 

Jestem elektronikiem, i w e60 najczejsciej padaja.

 

Pozdrawiam i licze ze auto w niedalekiej przyszlosci zacznie funkcjonowac normalnie.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey wam... mam ten sam problem z E60 tylko ze do tego wyskakuje mi jeszcze błąd ze skrzynia (czerwona zębatka z wykrzyknikiem ) przede wszystkim dzieje się to wtedy gdy pogoda jest deszczowa......czy to na pewno jest wina regulatora ?

Najpierw odczytaj te błędy przy pomocy komputera, w innym przypadku mozna tu tylko gdybać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Panowie, niekoniecznie podłączenie pod kompa coś wykaże. U mnie pierrr..li się od jakiegoś czasu wszystko, tzn. choinka jak na wigilię. Pojechałem do znajomego dobrego elektryka, który na początku stwierdził tak jak pewnie i większość elektryków, że to regulator napięcia. Zostawiłem mu samochód i już na drugi dzień okazało sie, że to nie regulator tylko klema minusowa, która ma tam jakąś elektronikę i to się zje.ało. Klema orginał 613zł plus kabelek 63zł. Czekam aż do mnie dotrze i zobaczymy czy to to a jak nie to elektro dostanie po kieszeni i gratisowo ode mnie po plecach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Ja niestety miałem to samo a może i wiecej. Po dopaleniu a nawet czsasami w trakcie jazdy pojawiała sie choinka na konsoli i???? rozładowywał się akumulator.

Wymieniłem go oczywiście na nowy ale??/ pomogło na chwilę, w lecie, hihihi. Przyszła jesień i problem powrócił. Kombinowałem z klema minusową, oprogramowaniem i nic. Szlag mnie trafił w momencie kiedy po przejechaniu 150 km, zatrzymałem się wyłączyłem silnik i???? zero reakcji . Akumulator, dodam że nowy padł..... i żeby było ciekawiej to komputer w trakcie jazdy nic mi nie sygnalizował. Wkurzony powiedziałem dosyć. Do mechanika. Diagnoza wstępna - alternator............ Wymontowali go i oddali do regeneracji........ Przyznam się że nie wiem co w nim wymienił i zregenerował ale po zamontowaniu go ponownie problemy zniknęły. Tak dla porównania podam że:

Wyskakiwał błąd ładowania - kontrolka czerwony akumulator

Pojawiały sie różńe kontrolki, pomarańczowe,- abs, dsc, i takie tam inne, które po ponownym odpaleniu znikały.

Dodam że te usterki występowały w różńym, czasie i w różnej konfiguracjii. Teraz tak jak wspomniałem póki co nie ma żadnych problemów.

Wrzucam posta, może komuś to pomoże.

Pozdrawiam. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja niestety miałem to samo a może i wiecej. Po dopaleniu a nawet czsasami w trakcie jazdy pojawiała sie choinka na konsoli i???? rozładowywał się akumulator.

Wymieniłem go oczywiście na nowy ale??/ pomogło na chwilę, w lecie, hihihi. Przyszła jesień i problem powrócił. Kombinowałem z klema minusową, oprogramowaniem i nic. Szlag mnie trafił w momencie kiedy po przejechaniu 150 km, zatrzymałem się wyłączyłem silnik i???? zero reakcji . Akumulator, dodam że nowy padł..... i żeby było ciekawiej to komputer w trakcie jazdy nic mi nie sygnalizował. Wkurzony powiedziałem dosyć. Do mechanika. Diagnoza wstępna - alternator............ Wymontowali go i oddali do regeneracji........ Przyznam się że nie wiem co w nim wymienił i zregenerował ale po zamontowaniu go ponownie problemy zniknęły. Tak dla porównania podam że:

Wyskakiwał błąd ładowania - kontrolka czerwony akumulator

Pojawiały sie różńe kontrolki, pomarańczowe,- abs, dsc, i takie tam inne, które po ponownym odpaleniu znikały.

Dodam że te usterki występowały w różńym, czasie i w różnej konfiguracjii. Teraz tak jak wspomniałem póki co nie ma żadnych problemów.

Wrzucam posta, może komuś to pomoże.

Pozdrawiam. :cool2:

 

Tylko ty miałeś troche prosciej, bo miałeś błąd ładowania, a cała reszta błędów była jego następstwem. Gdybyś odrazu trafił do specjalisty obeszło by się bez wymiany akumulatora i kombinacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to panowie u mnie zdiagnozowali, że to regulator napięcia, dzisiaj po wymianie odebrałem autko i na razie jest ok. Zobaczymy po kilku dniach. Mój elektro mówi, że wszystko gra a ja nie mam powodów żeby mu nie wierzyć :) . Wygląda na to, że to typowa bolączka w E60. Jedżcie do dobrego elektryka i wymieniajcie regulatory :D .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam też podobne problemy jak wasze. Otóż również na komputerze pojawia się "choinka" z błędami. Nie można w ogóle podłączyć się pod komputer, ponieważ co kilkanaście sekund przerywa połączenie. Razem z tymi błędami ma miejsce jak gdyby spadanie obrotów do 0 :D. Poprostu na obrotomierzu wskazówka spada do 0 i silnik dziwnie buczy. Zdarza się również, że podczas jazdy wskazówka prędkościomierza też spada do 0. Teraz nie wiem czy to wszystko jest spowodowane tą "choinką" z błędami czy może te buczenie silnika jest związane np z pompą paliwa? Proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

 

A ja mam taki problem....

Otóż po nocnym postoju samochodu gdy go odpalę, bardzo nie równo chodzi, faluja obroty gdy spadają przygasa światło wewnętrzne a po chwili pojawia się żółta kontrolka silnika i mam komunikat " High engine loads may damage catalytic converter. drive at reduced enginie load"..... Jakieś pomysły? Gdy odpale go za 3-4 razem i przejadę parę kilometrów, i ponownie odpalę to problemu nie ma

Problem ten pojawiał się u mnie sporadycznie, myślałem że to regulator napięcia bo trochę światełko wewnętrzne przygasało jak dodawałem i puszczałem pedał gazu, ale zmian bo jego wymianie nie ma.

 

Jeszcze jedno zauważyłem że po odpaleniu lekko mrugają xenony (prawie nie zauważalnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie było podobnie,dziwne błędy auto nawet 2 razy zgasło podczas jazdy.

Przyczyną była padnięta klema ibs i zły akumulator [nowy ].

Po wymianie klemy ibs i aku wszystko lata bez zarzutów.

Klema nie zawsze wywala błąd . :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.