Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. mam pytanie odnośnie napięcia w aucie. Ostatnio sprawdziłem napięcie w ukrytym menu. pytanie. Czy napięcie powinno być stałe np 14.1 ? czy napięcie się waha raz jest mniej, a raz więcej. Pytam ponieważ podejrzewam regulator napięcia. 3 razy wyskoczył mi błąd poduszek i pasów. Mata sprawna. dlatego możliwe że to regulator. Pozdrawiam
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Opublikowano
13.6 - 14.4 w tych granicach mieści się napięcie. Sprawdzałem różne opcje tzn: wł silnik, wył silnik, radio, światła itp. te wahania trwają cały czas, można porównać je sobie do obrotów silnika. Napięcie u mnie nie ma nigdy stałego jednego napięcia, zawsze się waha.
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Opublikowano
Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Lub wie coś na ten temat? Proszę o podpowiedź :D
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Opublikowano

Takie wahania napięcia jak i tez problemu z rożnymi modułami są wynikiem problemów z alternatorem (regulator lub szczotki) lub akumulatorem.

Jak wiecie akumulator w E60 czy E90 trzeba adaptować. Jeśli się tego nie zrobi to po pierwsze skraca się żywotność nowego akumulatora a i różne moduły mogą wykazywać błędy związane z brakiem prądu lub złymi parametrami napięcia. Dodatkowy problem może wystąpić w momencie gdy ktoś doładowuje akumulator nie od strony komory silnika tylko podłącza prostownik bezpośrednio pod akumulator. W tedy IBS czyli moduł od kontroli zasilania zaczyna mieć dziwne odczyty co przekazuje na resztę modułów.

 

Menu ukryte w liczniku jest dobrym sposobem diagnozy. Innym sposobem jest odpalenie silnika po włączanie różnych elektrycznych rzeczy które obciążają silnik i sprawdzanie czy jak na zamkniętej szybie dajemy żeby się zamknęła to czy wtedy obroty się podnoszą ?

Podpinając pod komputer auto można się dowiedzieć kiedy byłą robiona adaptacja akumulatora (o ile w ogóle była robiona) oraz czy alternator czy też sam moduł akumulatora zgłaszają błędy.

Opublikowano
Ok, Twoja rada mi pomogła aczkolwiek: Akumulator Nowy WARTY 110ah. Adaptacja zrobiona na komputerze zaraz po wrzuceniu nowego aku. popróbuję i dam znać. Pozdrawiam
http://images41.fotosik.pl/926/98ae1625f3bfad85med.jpg
Opublikowano
Ja juz po diagnozie i tak jak na poczatku napisal BUZER i prfraczek nie ma co szukac na sile, bo to jednak REGULATOR NAPIECIA. Na serwisowym programie pokazywalo tylko odczyty z inteligentnego czujnika a na innym za wysokie napiecia kilka razy od 16-18 a raz 5 z groszami. Jestem umowiony na wymiane w przyszlym tygodniu jak otrzymam regulator. Dam znac czy pomoglo.
Opublikowano
Ja juz po diagnozie i tak jak na poczatku napisal BUZER i prfraczek nie ma co szukac na sile, bo to jednak REGULATOR NAPIECIA. Na serwisowym programie pokazywalo tylko odczyty z inteligentnego czujnika a na innym za wysokie napiecia kilka razy od 16-18 a raz 5 z groszami. Jestem umowiony na wymiane w przyszlym tygodniu jak otrzymam regulator. Dam znac czy pomoglo.

 

Witam.

 

Przy takich obiawach na 99% to regulator. Nie ma co tracic nerwów i zdrowia.

 

Jestem elektronikiem, i w e60 najczejsciej padaja.

 

Pozdrawiam i licze ze auto w niedalekiej przyszlosci zacznie funkcjonowac normalnie.

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

Opublikowano
hey wam... mam ten sam problem z E60 tylko ze do tego wyskakuje mi jeszcze błąd ze skrzynia (czerwona zębatka z wykrzyknikiem ) przede wszystkim dzieje się to wtedy gdy pogoda jest deszczowa......czy to na pewno jest wina regulatora ?
Opublikowano
hey wam... mam ten sam problem z E60 tylko ze do tego wyskakuje mi jeszcze błąd ze skrzynia (czerwona zębatka z wykrzyknikiem ) przede wszystkim dzieje się to wtedy gdy pogoda jest deszczowa......czy to na pewno jest wina regulatora ?

Najpierw odczytaj te błędy przy pomocy komputera, w innym przypadku mozna tu tylko gdybać

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

 

Panowie, niekoniecznie podłączenie pod kompa coś wykaże. U mnie pierrr..li się od jakiegoś czasu wszystko, tzn. choinka jak na wigilię. Pojechałem do znajomego dobrego elektryka, który na początku stwierdził tak jak pewnie i większość elektryków, że to regulator napięcia. Zostawiłem mu samochód i już na drugi dzień okazało sie, że to nie regulator tylko klema minusowa, która ma tam jakąś elektronikę i to się zje.ało. Klema orginał 613zł plus kabelek 63zł. Czekam aż do mnie dotrze i zobaczymy czy to to a jak nie to elektro dostanie po kieszeni i gratisowo ode mnie po plecach :D

Opublikowano

U mnie elektryk najpierw powiedział, że to klema i wymienił.

Nie pomogło - problemy pozostały.

 

Chociaż od kilku tygodni nic się nie dzieje. Może dlatego, że nie pada.

(Jeszcze nie wymieniłem regulatora.)

XABan
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ja niestety miałem to samo a może i wiecej. Po dopaleniu a nawet czsasami w trakcie jazdy pojawiała sie choinka na konsoli i???? rozładowywał się akumulator.

Wymieniłem go oczywiście na nowy ale??/ pomogło na chwilę, w lecie, hihihi. Przyszła jesień i problem powrócił. Kombinowałem z klema minusową, oprogramowaniem i nic. Szlag mnie trafił w momencie kiedy po przejechaniu 150 km, zatrzymałem się wyłączyłem silnik i???? zero reakcji . Akumulator, dodam że nowy padł..... i żeby było ciekawiej to komputer w trakcie jazdy nic mi nie sygnalizował. Wkurzony powiedziałem dosyć. Do mechanika. Diagnoza wstępna - alternator............ Wymontowali go i oddali do regeneracji........ Przyznam się że nie wiem co w nim wymienił i zregenerował ale po zamontowaniu go ponownie problemy zniknęły. Tak dla porównania podam że:

Wyskakiwał błąd ładowania - kontrolka czerwony akumulator

Pojawiały sie różńe kontrolki, pomarańczowe,- abs, dsc, i takie tam inne, które po ponownym odpaleniu znikały.

Dodam że te usterki występowały w różńym, czasie i w różnej konfiguracjii. Teraz tak jak wspomniałem póki co nie ma żadnych problemów.

Wrzucam posta, może komuś to pomoże.

Pozdrawiam. :cool2:

Opublikowano
Witam

Ja niestety miałem to samo a może i wiecej. Po dopaleniu a nawet czsasami w trakcie jazdy pojawiała sie choinka na konsoli i???? rozładowywał się akumulator.

Wymieniłem go oczywiście na nowy ale??/ pomogło na chwilę, w lecie, hihihi. Przyszła jesień i problem powrócił. Kombinowałem z klema minusową, oprogramowaniem i nic. Szlag mnie trafił w momencie kiedy po przejechaniu 150 km, zatrzymałem się wyłączyłem silnik i???? zero reakcji . Akumulator, dodam że nowy padł..... i żeby było ciekawiej to komputer w trakcie jazdy nic mi nie sygnalizował. Wkurzony powiedziałem dosyć. Do mechanika. Diagnoza wstępna - alternator............ Wymontowali go i oddali do regeneracji........ Przyznam się że nie wiem co w nim wymienił i zregenerował ale po zamontowaniu go ponownie problemy zniknęły. Tak dla porównania podam że:

Wyskakiwał błąd ładowania - kontrolka czerwony akumulator

Pojawiały sie różńe kontrolki, pomarańczowe,- abs, dsc, i takie tam inne, które po ponownym odpaleniu znikały.

Dodam że te usterki występowały w różńym, czasie i w różnej konfiguracjii. Teraz tak jak wspomniałem póki co nie ma żadnych problemów.

Wrzucam posta, może komuś to pomoże.

Pozdrawiam. :cool2:

 

Tylko ty miałeś troche prosciej, bo miałeś błąd ładowania, a cała reszta błędów była jego następstwem. Gdybyś odrazu trafił do specjalisty obeszło by się bez wymiany akumulatora i kombinacji...

Opublikowano
No to panowie u mnie zdiagnozowali, że to regulator napięcia, dzisiaj po wymianie odebrałem autko i na razie jest ok. Zobaczymy po kilku dniach. Mój elektro mówi, że wszystko gra a ja nie mam powodów żeby mu nie wierzyć :) . Wygląda na to, że to typowa bolączka w E60. Jedżcie do dobrego elektryka i wymieniajcie regulatory :D .
Opublikowano

Witam,

mam też podobne problemy jak wasze. Otóż również na komputerze pojawia się "choinka" z błędami. Nie można w ogóle podłączyć się pod komputer, ponieważ co kilkanaście sekund przerywa połączenie. Razem z tymi błędami ma miejsce jak gdyby spadanie obrotów do 0 :D. Poprostu na obrotomierzu wskazówka spada do 0 i silnik dziwnie buczy. Zdarza się również, że podczas jazdy wskazówka prędkościomierza też spada do 0. Teraz nie wiem czy to wszystko jest spowodowane tą "choinką" z błędami czy może te buczenie silnika jest związane np z pompą paliwa? Proszę o pomoc!

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

A ja mam taki problem....

Otóż po nocnym postoju samochodu gdy go odpalę, bardzo nie równo chodzi, faluja obroty gdy spadają przygasa światło wewnętrzne a po chwili pojawia się żółta kontrolka silnika i mam komunikat " High engine loads may damage catalytic converter. drive at reduced enginie load"..... Jakieś pomysły? Gdy odpale go za 3-4 razem i przejadę parę kilometrów, i ponownie odpalę to problemu nie ma

Problem ten pojawiał się u mnie sporadycznie, myślałem że to regulator napięcia bo trochę światełko wewnętrzne przygasało jak dodawałem i puszczałem pedał gazu, ale zmian bo jego wymianie nie ma.

 

Jeszcze jedno zauważyłem że po odpaleniu lekko mrugają xenony (prawie nie zauważalnie)

Opublikowano

Koledzy u mnie było podobnie,dziwne błędy auto nawet 2 razy zgasło podczas jazdy.

Przyczyną była padnięta klema ibs i zły akumulator [nowy ].

Po wymianie klemy ibs i aku wszystko lata bez zarzutów.

Klema nie zawsze wywala błąd . :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.