Skocz do zawartości

320d olej z odpowietrznika skrzyni korbowej


slomka199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem, że olej wycieka mi z odpowietrzenia skrzyni korbowej, i wylatuje na zewnątrz ochlapując mi silnik, i kompresor klimy. Na obrazku zaznaczyłem dokładnie skąd:

http://img846.imageshack.us/img846/7555/122n.jpg

 

Odmę wymieniałem już 3x, ale to nie pomogło;/ Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem, tzn. ten gumowy pierścień co wchodzi do turbawki mam pęknięty i też mam olej w w tym samym miejscu i też mam ochlapaną sprężąrkę klimy. Dlaczego ten pierścień jest za to odpowiedzialny i gdzie można go dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem, tzn. ten gumowy pierścień co wchodzi do turbawki mam pęknięty i też mam olej w w tym samym miejscu i też mam ochlapaną sprężąrkę klimy. Dlaczego ten pierścień jest za to odpowiedzialny i gdzie można go dostać?

 

jest nieszczelny, więc wypuszcza olej idący z odmy i/lub z turbo :8) można dostać w ASO, numer części 13712247398, koszt $12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w sobotę wymieniłem uszczelkę nr 6 (u mnie też obrzygało kompresor) - rura zeszła jakby nie było żadnej uszczelki. Wymieniłem też zapobiegawczo uszczelkę od rury intercoolera. Pierwsza - trzydzieści parę zeta druga prawie 5 dych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest turbina - zawsze będzie ciągnęło trochę oleju. Zrób to co ci wyżej napisano, a mechanikowi wypierdol z główki w ryj, że chce cie naciągnąć. /chyba, że kopci ci na niebiesko i ubywa oleju z silnika, niskie sprężanie w cylindrach/.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem po ten pierścień nr 6 wczoraj w ASO BMW Misiak, kosztował dokładnie 35.01zł jeśli kogoś by to interesowało. radzę wam go dokładnie obejrzeć, u mnie w 320d był lekko spłaszczony i wyboczony przez co nie przylegał dokładnie i gołym okiem było widać nieszczelność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest turbina - zawsze będzie ciągnęło trochę oleju. Zrób to co ci wyżej napisano, a mechanikowi [bAD] z główki w ryj, że chce cie naciągnąć. /chyba, że kopci ci na niebiesko i ubywa oleju z silnika, niskie sprężanie w cylindrach/.

Fachowa odpowiedż i na temat a zwłaszcza "to z główki w ryj" :cool2:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki problem, że olej wycieka mi z odpowietrzenia skrzyni korbowej, i wylatuje na zewnątrz ochlapując mi silnik, i kompresor klimy. Na obrazku zaznaczyłem dokładnie skąd:

http://img846.imageshack.us/img846/7555/122n.jpg

 

Odmę wymieniałem już 3x, ale to nie pomogło;/ Co to może być?

Zainteresuj się stanem odmy (filtra lub separatora),tamtędy raczej nie powinno walić olejem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki problem, że olej wycieka mi z odpowietrzenia skrzyni korbowej, i wylatuje na zewnątrz ochlapując mi silnik, i kompresor klimy. Na obrazku zaznaczyłem dokładnie skąd:

http://img846.imageshack.us/img846/7555/122n.jpg

 

Odmę wymieniałem już 3x, ale to nie pomogło;/ Co to może być?

Zainteresuj się stanem odmy (filtra lub separatora),tamtędy raczej nie powinno walić olejem :D

 

No ale kolega napisał, że wymienił odme i dalej leci...wiec co sie dzieje?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie pozwolicie, ze odswieze temat. Wlasnie mam taki sam problem (320d 2001 rok, 150KM silnik M47N), olej schodzi z silnika (dokladnie 0.5l na 4000km). Bumka pracuje rowno, niedawno miala regenerowana turbawke. Bylem u mechaniora a ten mi mowi, ze olej kap kap z odpowietrznika skrzyni korbowej czyli leci juz od zimnej strony turbiny. Ja mu na to, co mozemy zrobic? On mi na to: - nauczyc sie z tym zyc i dolewac oleju, szukac nowego silnika (!), pozbywac sie Buni (nigdy!). Przebieg to 215000 km, i tez mi mowil, ze moze miec nakulane i drugie tyle skoro taki objaw (!) - no to poprzedni wlasciciel wymienil chyba cale wnetrze bo srodek wcale nie styrany. Panowie pomozcie bo ja sam tu nic nie wymysle, szukac innego mechaniora a tamtemu z glowki w ryj? Mozna na cos jeszcze spojrzec albo cos wiecej wymienic?
Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regeneracji turbawki mogło się trochę oleju :) z przewodów "powylewać", i niepotrzebnie narobić zamieszania.

Uzupełnij niedobór przejedz z 1000 km, w tym czasie unikaj mechaników :wink: , następnie sprawdz jeszcze raz poziom oleju.

Tylko Pamiętaj aby miejsce postoju i "stan nagrzania" silnika był taki sam jak przy dolewce.

Według mnie olej w odpowietrzniku skrzyni korbowej zawsze będzie się pojawiać.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pozwolicie, ze odswieze temat. Wlasnie mam taki sam problem (320d 2001 rok, 150KM silnik M47N), olej schodzi z silnika (dokladnie 0.5l na 4000km). Bumka pracuje rowno, niedawno miala regenerowana turbawke. Bylem u mechaniora a ten mi mowi, ze olej kap kap z odpowietrznika skrzyni korbowej czyli leci juz od zimnej strony turbiny. Ja mu na to, co mozemy zrobic? On mi na to: - nauczyc sie z tym zyc i dolewac oleju, szukac nowego silnika (!), pozbywac sie Buni (nigdy!). Przebieg to 215000 km, i tez mi mowil, ze moze miec nakulane i drugie tyle skoro taki objaw (!) - no to poprzedni wlasciciel wymienil chyba cale wnetrze bo srodek wcale nie styrany. Panowie pomozcie bo ja sam tu nic nie wymysle, szukac innego mechaniora a tamtemu z glowki w ryj? Mozna na cos jeszcze spojrzec albo cos wiecej wymienic?

Kolego 0,5 litra na 4000 kilometrów to nie jest aż taka tragedia, odmę wymieniałeś? Mi też coś tego oleju z odmy leci i wiadomo że turbina coś z tej odmy zassie i rzuci dalej w dolot a później silnik przepali. Lepiej poszukaj innego mechanika a tamtemu z główki w ryj.

A tak poza tematem gratulacje z powodu wejścia byków do finału, szczerze powiedziawszy nie spodziewałem się awansu do finału co najwyżej walka o trzecie miejsce. Pozdro Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy bede musiał wymieniać filterk odmy poniewaz zrobiłem na nim już troche ponad 30tys km i tu moje pytanie :) : kupywać ten co był czyli filcowy czy plastikowy( z 330d??) tylko nie wiem czy na 100% pasuje w moją obudowe... jakie są plusy plastikowego separatora??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy bede musiał wymieniać filterk odmy poniewaz zrobiłem na nim już troche ponad 30tys km i tu moje pytanie :) : kupywać ten co był czyli filcowy czy plastikowy( z 330d??) tylko nie wiem czy na 100% pasuje w moją obudowe... jakie są plusy plastikowego separatora??

Kolego obawiam się że twojego silnika jednak nie podpasuje separator oleju tylko ten filcowy, plastikowy ma tylko tą zaletę że lepiej oddzielają pary oleju od gazów i tak szybko się nie zapychają.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy bede musiał wymieniać filterk odmy poniewaz zrobiłem na nim już troche ponad 30tys km i tu moje pytanie :) : kupywać ten co był czyli filcowy czy plastikowy( z 330d??) tylko nie wiem czy na 100% pasuje w moją obudowe... jakie są plusy plastikowego separatora??

Kolego obawiam się że twojego silnika jednak nie podpasuje separator oleju tylko ten filcowy, plastikowy ma tylko tą zaletę że lepiej oddzielają pary oleju od gazów i tak szybko się nie zapychają.

 

ajaja a juz sie cieszyłem ze założe plastikowy i bedzie spokój ;/ a ten filterek można czyścić benzyną ekstrakcyjną?? bo tak sie zastanawiam... po kupnie założyłem nowy filterek z obudową i po ok 5 tys km z ciekawości sprawdziełem jak wyglada i był tak samo oblepiony olejem jak poprzedni filterek wiec może wystarczy tylko dobrze wyczyścić?? co o Tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet widzialem zdjecia jak jeden gosc sam sobie zrobil ten filterek :) bo to nic innego jak zwykly sznurek jakis nawiniety, wzial ten stary, rozplatał i na nowo nawinal taki sam dokupiony i nie ma roznicy podobno :) ale na ktorym forum to widzialem to juz nie pamietam
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy. Bede obserwowal w takim razie ale nie lubie jak mechaniorzy strasza bez podstaw, czlowiek pozniej wku****iony chodzi i sobir pluje w brode. Najlepiej z glowki w ryj!

@czerwony -dzieki stary, kolejny raz jedziemy w finale, jeszcze nie wiadomo z kim ale coz moge napisac.... hej hej UNIA MISTRZ! :cool2:

Ja nie cham, czytam Chopina, Sienkiewicza gram!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.