Skocz do zawartości

falujace obroty auto gasnie e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bylem na kompie sa bledy:

system podgrzewania wstepnego 1 p3505

uklad recyklingu spalin bledny przeplyw p0400

 

Czy to ma cos wspolnego z glosnym chodzeniem silnika?

 

Ten pierwszy to chyba swiece bo slabiej mi sie nagrzewa zauwazylem...

a ten drugi to chyba ten zawor egr??gdzie on dokladnie jest?

 

Czy jazda 200km mogla spowodowac bez tego czujnika jakies szkody ze silnik tak glosno pracowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nic ci się nie stało jak egr był zamknięty;p osobiscie mialem kiedyś go zaslepionego ale odslepilem bo mi zaczela strasznie falowac ale to byl tylko zbieg okolicznosci z moimi padającymi wtryskami....

 

P.S. jak mi wtrychy się kończyły autko zaczeło falowac lekko... poziniej przestala chodzić na wszystkie garki aż rzuciła palenie 5 wtrysków padło jednoczesnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na kompie sa bledy:

system podgrzewania wstepnego 1 p3505

uklad recyklingu spalin bledny przeplyw p0400

 

Czy to ma cos wspolnego z glosnym chodzeniem silnika?

 

Ten pierwszy to chyba swiece bo slabiej mi sie nagrzewa zauwazylem...

 

Krew mnie zalewa, jak czytam takie posty.

Już się powtarzał nie bede, choć napiszę ostatni raz - swieczki biorą udział wyłącznie przy _STARCIE ZIMNEGO SILNIKA_ i nie mają wpływu na rozgrzewanie silnika w czasie jazdy.

Jak ci sie długo rozgrzewa, to masz do wymiany termostat (wymusza niepotrzebnie duzy obieg).

 

Drugi błąd to niedzialajacy EGR. Pisales o sciaganiu kolektora, itd. Nie napisałeś, czy czyściłeś filterki w elektrozaworach - być może źle wpiąłeś wężyki podcisnienia, albo któregoś nei wpiales (tego od EGR) i masz ciągle zamknięty - stąd głośny klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na kompie sa bledy:

system podgrzewania wstepnego 1 p3505

uklad recyklingu spalin bledny przeplyw p0400

 

Czy to ma cos wspolnego z glosnym chodzeniem silnika?

 

Ten pierwszy to chyba swiece bo slabiej mi sie nagrzewa zauwazylem...

 

Krew mnie zalewa, jak czytam takie posty.

Już się powtarzał nie bede, choć napiszę ostatni raz - swieczki biorą udział wyłącznie przy _STARCIE ZIMNEGO SILNIKA_ i nie mają wpływu na rozgrzewanie silnika w czasie jazdy.

Jak ci sie długo rozgrzewa, to masz do wymiany termostat (wymusza niepotrzebnie duzy obieg).

 

Drugi błąd to niedzialajacy EGR. Pisales o sciaganiu kolektora, itd. Nie napisałeś, czy czyściłeś filterki w elektrozaworach - być może źle wpiąłeś wężyki podcisnienia, albo któregoś nei wpiales (tego od EGR) i masz ciągle zamknięty - stąd głośny klekot.

 

 

Spokojnie ,wiem ze swiece nie sa przyczyna glosnej pracy silnika itp!Napisalem tylko jakie mam bledy na kompie.Jezeli chodzi o filterki na elektrozaworach to nie wiem gdzie one sa,jezeli to tam gdzies kolo turbo to tego nie dotykalem.Wczoraj wymienilem zawor egr stary byl w srodku krzywy nie mial uszczelki i nie rowno sie otwieral.Teraz nie mam bledu p0400 lecz juz sam nie wiem czy ten silnik chodzi tak samo jak wczesniej...jak narazie po wymienie odmy i tej reszty ktorej napisalem wyzej auto nie faluje nie gasnie nie ma zadnych objawow oprocz tej glosniejszej pracy....Zrobilem od czasu tych wymian ok 500km....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieści od mnie..

odebrałem samochód od mechanika. Sprawdzone pompy, przewód paliwowy, przepięcia. Prawie wszystko (oprócz regulatora i jednak nie wtryski) sprawdzone... Niestety mechanik nie wykrył usterki ale wie, że problem jest bo podczas sprawdzania też wystąpił ten objaw. Ogólnie rzecz biorąc na razie sobie jeżdżę i na razie jest ok - może była to kwestia jakiegoś syfu i przy sprawdzaniu się wyczyściło. Wymieniłem też jeden wężyk przy filtrze paliwa bo był przetarty (ten gruby wężyk). Pożyjemy, zobaczymy... Niestety. Ogólnie jeśli problem znowu się pojawi (a pewnie tak) to atakuję regulator.

 

Przepływomierz masz na tym moim zdjęciu, na którym pokazuje gdzie regulator jest. Na górze zdjęcia masz duży czarny plastik, który jest odpięty (dolot powietrza) a pod nim masz takie czarne, plastikowe kolanko - tam jest przepływomierz. Do przepływomierza wpięty jest czujnik

 

reemo a jak u Ciebie bo nic nie piszesz??dalej faluje?jakies objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no nie piszę bo byłem na urlopie. Oczywiście samochodem. Przejechane - 100km po mieście, 800km w trasie i 3 razy zauważyłem falowanie (bez zgaśnięcia), oprócz tego praktycznie bez zarzutu. Co prawda teraz na powrocie samochód zaczął "stawać" przy pewnej prędkości ale to chyba wina brudnego elektrozaworu (przynajmniej poprzednio tak było). Jest też szansa, że takie nierówne przybieranie to ten regulator cały (co też jest prawdopodobne). Tak czy inaczej w najbliższym czasie biorę się za wymianę regulatora :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no nie piszę bo byłem na urlopie. Oczywiście samochodem. Przejechane - 100km po mieście, 800km w trasie i 3 razy zauważyłem falowanie (bez zgaśnięcia), oprócz tego praktycznie bez zarzutu. Co prawda teraz na powrocie samochód zaczął "stawać" przy pewnej prędkości ale to chyba wina brudnego elektrozaworu (przynajmniej poprzednio tak było). Jest też szansa, że takie nierówne przybieranie to ten regulator cały (co też jest prawdopodobne). Tak czy inaczej w najbliższym czasie biorę się za wymianę regulatora :)

 

raczej nie jest to regulator.Bylem w bmw i pytalem co moze byc przyczya i powiedzialem czy moze ten regulator a oni ze nie ma prawa to byc przyczyna falowania{predzej czujnik cienienia},potwierdza to kolega ktory tu w tym poscie juz pisal ze wymienil ten regulator i nie przynioslo to efektu,tak samo ja to potwierdzam,ja tego regulatora nawet nie dotykalem i u mnie problem rozwiazany:PO WYMIANIE ODMY I CZYSZCZENIU WSZYSTKICH DOSTEPNYCH POD REKA CZUJIKOW I WTYCZEK .Regulatora nawet nie widzialem nie dotykalem a juz nic nie faluje wiec dajmy spokoj regulatorowi tym bardziej ze wyszlo by od razu na kompie ze ten czujnik do wymiany.Takze polecam wymienic odme poczyscic dobrze wtyki i czujniki u mnie problem tak sie rozwiazal jezeli chodzi o falowanie obrotow i gasniecie a zrobilem juz 1.500km...Odma byla z 99r czyli nigdy nie wymieniana...reemo wymieniales odme??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o odmę - wymieniłem ten filterek okrągły, uszczelki pod kolektorem nowe z aso, czujnik ciśnienia na listwie cr ma 2 tygodnie (kupiony w aso), odpięcie egr nie pomaga, od czyszczenia wtyczek zaczynałem w ogóle zabawę z "naprawianiem".

Pompy podobno mam jeszcze w dobrym stanie, wtryski też - ostatnią rzeczą nie wymagającą rozbierania całego samochodu jest regulator więc warto spróbować.

Z rzeczy dużych i oczywistych nie wiem co się dzieje z pompą wysokiego ciśnienia.

 

Wiesz jak to jest - jedni mówią, że to nie może być przyczyną a innym właśnie to pomogło przy podobnych objawach. Ja u siebie widziałem co się dzieje z tym otwarciem tego zaworu i tak jak mówię - z prostszych napraw pozostało chyba tylko to, więc jestem skłonny zaryzykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie co koledzy piszecie i w sumie nie powinienem się wtrącać bo jeżdzę benzyną ale, falowanie pracy silnika u mnie spowodowane było przepływomierzem obudowa była pęknięta i brał lewe powietrze ale nie zawsze bo szczelina mała, pospawałem obudowę na szybko i pomogło niewiele dopiero uleczyło go wykasowanie adaptacji. Czasami przyczyny kłopotów są śmieszne i nieprawdopodobne, parę razy już myślałem że auto na złom wyrzucę , mechanicy mówili to samo a okazywało się że problemem jest jakaś pierdoła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie co koledzy piszecie i w sumie nie powinienem się wtrącać bo jeżdzę benzyną ale, falowanie pracy silnika u mnie spowodowane było przepływomierzem obudowa była pęknięta i brał lewe powietrze ale nie zawsze bo szczelina mała, pospawałem obudowę na szybko i pomogło niewiele dopiero uleczyło go wykasowanie adaptacji. Czasami przyczyny kłopotów są śmieszne i nieprawdopodobne, parę razy już myślałem że auto na złom wyrzucę , mechanicy mówili to samo a okazywało się że problemem jest jakaś pierdoła.

 

No właśnie. Jezdzisz benzyną i zachowanie tego silnika ma się nijak do diesla.

Dla diesla przy wolnych obrotach ilość powietrza nie jest priorytetem dla dawkowania wtrysku.

Banalny przykład: Odkrec korek wlewu oleju w benzyniaku - zaraz bedzie nierowna praca, falowanie, a nawet silnik może zgasnać (efekt lewego powietrza).

A w dieslu? Odkrecasz korek i pracuje tak samo. Nawet się nie wzruszy lewym powietrzem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie a propo właśnie różnicy diesel/benzyna - jak w dieslach ma się sprawa sondy lambdy ? Wiem, że w benzyniakach podobne do moich problemów pojawią się też na skutek trafionej sondy - czy w dieslach też jest to spotykaną usterką ? Swoją drogą - ile sond ma 3.0d od bmw ? :]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanie a propo właśnie różnicy diesel/benzyna - jak w dieslach ma się sprawa sondy lambdy ? Wiem, że w benzyniakach podobne do moich problemów pojawią się też na skutek trafionej sondy - czy w dieslach też jest to spotykaną usterką ? Swoją drogą - ile sond ma 3.0d od bmw ? :]

 

sondy sa chyba dwie w 3.0d.Jezeli bylby problem to komp napewno by wykryl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze mówią. 3.0d nie mają lambdy. a katalizatorów jest kilka

Sami widzicie, 3.0d jest tylko pozornie skomplikowanym silnikiem, falowanie obrotów to wyłącznie szalejące ciśnienie na listwie wtryskowej, o czym wspomniałem kilka postów wcześniej, jakie są temu powody.

 

Falowanie obrotów na skutek przypchanej odmy to dziwny przypadek - tu z kolei objawem jest spory ubytek oleju z niebezpieczeństwem zajechania turbo (olej z nadcisnienia dostaje się kanałem odmy na wirnik) - pewnie bys tez widział na bagnecie, że sie poci, a po otworzeniu korka oleju słyszalne jest 'psssst' świadczące od nadciśnieniu w skrzyni korbowej. U mnie tak było zaraz po zakupie auta, ale falowania brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh może i skomplikowanym silnikiem nie jest ale dojść do usterki schowanej w układach ciśnieniowych jest czasem dość ciężko... szczególnie w używanych samochodach kupionych "z drugiej ręki", które nie zawsze mają wszystko mają udokumentowane w książkach lub po prostu są lekko zaniedbane.

 

ar_w - diesli lewe powietrze w ogóle nie rusza czy po prostu dopiero przy mega nieszczelnościach są jakieś cyrki ?

a co do odmy - ja tego w ogóle nie rozpatrywałem jako przyczynę usterki, wymieniane było na zasadzie wymiany oleju itp ale pewnie też nie jest bez znaczenia dla pracy silnika jeśli jest ona zapchana (choć też nie słyszałem o takich jak u mnie objawach jej zapchania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, że rusza. Jak sobie wyobrazasz dawkowanie paliwa z przekłamanym pomiarem powietrza?

Chodzi tylko o wolne obroty. Nie wiem do konca czemu benzyniaki sa tak czułe nawet na wolnych obrotach - może to kwestia tego, ze jakość spalania kontrolują sondy lambda? i nieodpowiednie proporcje powietrza/benzyny wychwytuje sonda i sterownik wariuje (wydaje mu się, ze ma zbyt bogatą mieszankę i ogranicza dawkę powodując spadek obrotów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Mam 100% przyczyne falowania obrotow w e39 3.0d .Powodem jest wtyczna od cr.Tzn ta z tylu silnika pod podszybiem.Dzis po raz pierwszy od ponad miesiaca i setek km auto mi zgaslo na trasie ,odpalil na pierwszego,po 1km wjechalem do miasta i w korku zaczal falowac jak szalony tak mocno ze nigdy tak nie mialem.Pozniej zrobilem 100km i nic silnik pracowal idealnie i cicho.Nagle cos mnie tknelo aby zobaczyc kostki od czujnikow i na pracujacym silniku dotykajac ten czujnik pod podszybiem auto nagle zaczelo mocno falowac i bardziej tam naciskalem tym bardzie falowalo.To jest przyczyna falowania na 100%.Teraz pytanie czy cos nie styka w kostce czy czujnik ma dosyc i jego wymienic?a zapewne nie jest tani...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy czujnik. Kupiłem go w lipcu. W aso z "zestawem montażym" (którego nie polecam kupować) 730 pln. Jak sam wiesz samochodu to nie wyleczyło. Zanim polecisz kupować czujnik sprawdź tą wtyczkę, która w niego wchodzi, może kabelki są poprzecierane czy coś.

Ja ogólnie chwilowo mam spokój ale nie mam pojęcia dlaczego. Oprócz zakupu czujnika, uszczelniłem kolektor (nowe uszczelki plus sklejony na silikon), wymieniłem filtr powietrza, zacząłem lać "lepszą" ropę, teraz odpiąłem egr. Przez 90% czasu wszystko mam ok jednak po cięższej jeździe w korku potrafi sobie zafalować (bez zgaśnięcia). Teraz bez egr jeszcze nie sprawdzałem co i jak ale myślę, że to nie jest tego kwestia. Nadal moim faworytem jest regulator ciśnienia ale jakoś nie mogę się za to zabrać. Sprawdzę jeszcze może samą tą wtyczkę do czujnika CR porządnie.

Ogólnie ta wtyczka to dobry trop bo u mnie jest właśnie podobnie jak u Ciebie - obroty są wrażliwe na majstrowanie przy tym czujniku a z nim wypiętym to w ogóle bajka chodzi (tylko, że nie ma mocy :] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nowy czujnik. Kupiłem go w lipcu. W aso z "zestawem montażym" (którego nie polecam kupować) 730 pln. Jak sam wiesz samochodu to nie wyleczyło. Zanim polecisz kupować czujnik sprawdź tą wtyczkę, która w niego wchodzi, może kabelki są poprzecierane czy coś.

Ja ogólnie chwilowo mam spokój ale nie mam pojęcia dlaczego. Oprócz zakupu czujnika, uszczelniłem kolektor (nowe uszczelki plus sklejony na silikon), wymieniłem filtr powietrza, zacząłem lać "lepszą" ropę, teraz odpiąłem egr. Przez 90% czasu wszystko mam ok jednak po cięższej jeździe w korku potrafi sobie zafalować (bez zgaśnięcia). Teraz bez egr jeszcze nie sprawdzałem co i jak ale myślę, że to nie jest tego kwestia. Nadal moim faworytem jest regulator ciśnienia ale jakoś nie mogę się za to zabrać. Sprawdzę jeszcze może samą tą wtyczkę do czujnika CR porządnie.

Ogólnie ta wtyczka to dobry trop bo u mnie jest właśnie podobnie jak u Ciebie - obroty są wrażliwe na majstrowanie przy tym czujniku a z nim wypiętym to w ogóle bajka chodzi (tylko, że nie ma mocy :] )

 

 

No to jest dobry trop gdyz ewidetnie silnik faluje wrecz go dlawi jak tam ruszam na zapalonym silniku.Mozesz zobaczyc czy u ciebie czy tez tak jest??bo jezeli tak to jest cos nie tak z sama wtyczka skoro czujnik masz nowy.Jak mozesz to sprawdz i napisz ,z gory dzieki...Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, pomacam go troszeczkę i dam znać co i jak. Jest tylko jedna kwestia - oprogramowanie silnika. U mnie jest DDE 4.0 (podejrzewam, że u Ciebie też) i da się jeździć bez wpiętego czujnika ciśnienia. Podobno przy innych DDE nie jest to możliwe, więc jeśli miałbyś inny a coś tam nie styka to może dławienie to po prostu próba zgaszenia silnika a że raz styka raz nie to się buja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 100% przyczyne falowania obrotow w e39 3.0d .Powodem jest wtyczna od cr.Tzn ta z tylu silnika pod podszybiem.Dzis po raz pierwszy od ponad miesiaca i setek km auto mi zgaslo na trasie ,odpalil na pierwszego,po 1km wjechalem do miasta i w korku zaczal falowac jak szalony tak mocno ze nigdy tak nie mialem.Pozniej zrobilem 100km i nic silnik pracowal idealnie i cicho.Nagle cos mnie tknelo aby zobaczyc kostki od czujnikow i na pracujacym silniku dotykajac ten czujnik pod podszybiem auto nagle zaczelo mocno falowac i bardziej tam naciskalem tym bardzie falowalo.To jest przyczyna falowania na 100%.Teraz pytanie czy cos nie styka w kostce czy czujnik ma dosyc i jego wymienic?a zapewne nie jest tani...

 

A wiec okazalo sie ze kostka czujnika cr zwiera i tak byla zjarana w srodku ze dziwie sie ze to w ogole dzialalo....Wymienilem cala kostke i juz nic nie faluje ...Pojezdze napisze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Nie wiem czy dokładnie robiłem jak Ty ale przy wpiętej kostce różnicy nie ma jak naciskam ale jak podniosę tego klipsa i kostką delikatnie ruszam to rzeczywiście silnik głupieje.

 

Jak sprawdziłeś, że zwiera i jak to poprawiłeś ? Odciąłeś starą kostkę, zlutowałeś kabelki do nowej ? Skąd wziąć kostkę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś sprawdziłem jak to u mnie wygląda. Nie wiem czy dokładnie robiłem jak Ty ale przy wpiętej kostce różnicy nie ma jak naciskam ale jak podniosę tego klipsa i kostką delikatnie ruszam to rzeczywiście silnik głupieje.

 

Jak sprawdziłeś, że zwiera i jak to poprawiłeś ? Odciąłeś starą kostkę, zlutowałeś kabelki do nowej ? Skąd wziąć kostkę ?

 

U ciebie wyglada ze masz ok,nie dziwne ze jak wyciagneles klipsa to ze zaczol falowac, tak wlasnie u mnie bylo ale przez zwarcie ktore powstalo na kablach i w kostce ktora byla spalona w srodku ,nie wiem z jakiego powodu.Nie raz zwarce sie robilo ni raz nie,dziwne ze wystepowalo to tylko na cieplym ...

 

Kostke stara odciolem i zlutowalem kabelki od nowej ,kostke mial znajmomy mechanik co ma auto czesci wiec u takich ludzi raczej to znajdziesz...Teraz ruszam kostka kablami i nic sie nie dzieje :D auto chodzi bardziej stabilnie tzn obroty stoja jak wryte i nic nie rzuca silnikiem....Dzis to robilem i po robocie zrobilem tylko 30km wiec mam nadzieje ze zmora falujacych obrotow juz nie nadejdzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A wiec po przejechaniu ok 1,5tys km od wymiany kostki potwierdzam na 100% ze u mnie przyczyna falowania obrotow dlawienia silnika i nie raz gasniecia byla uszkodzona kostka od common rail z tylu silnika pod podszybiem,jezeli kostka jest ok to prawdopodobnie ten wlasnie czujnik jest do wymiany....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.