Skocz do zawartości

falujace obroty auto gasnie e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

W takim razie coś z tymi wtryskami jest skoro raz jest tak, a raz tak. Nie możesz uznać ich za sprawne bo czasem mają ok parametry. W pierwszej kolejności ja bym zrobił:

 

1. Zresetował korekcje wtryskiwaczy.

2. Kupić i wlać 2 płukanki liqui moly do diesla na jeden pełny zbiornik paliwa i wyjeździć.

3. Zdjąć osłony silnika i przejrzeć wraz z inpą wiązkę elektryczną wtryskiwaczy. Ja bym z włączoną inpą ruszał kabelkami i sprawdził czy nie zaczynają świrować. Znam przypadek uszkodzonej wiązki i odłączało cylinder.

4. Zrobić próbę przelewową najlepiej gdy cylinder nr będzie skakał jak na filmiku.

 

Punkty 1, 2 i 3 można zrobić jednocześnie. Ten wtryskiwacz albo ma problem elektryczny albo zacina się mechanicznie bo to nie jest normalne żeby skakał w tak skrajnych wartościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Co do płukanki Diesel Spulung to najskuteczniej działa kiedy się wymienia filtr paliwa i tą płukanką zaleje nowy filtr - praktycznie idealnie mieści się w nim cała butelka specyfiku (nigdy nie zalewać do starego filtra bo może ten cały syf rozpuścić i pchnąć na pompę i wtryski!). Tak zalany filtr instaluje się i odpala normalnie samochód żeby pochodził trochę. Robiłem tak u siebie i zmiany korekcji wtrysków były najbardziej widoczne - jak dodawałem do baku to jakichś mocno zauważalnych zmian nie było.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodawałem do baku i widać efekty. Ale moim zdaniem to już tutaj płukanka mało pomoże ale próbować warto od najtańszych metod. Wtrysk ewidentnie nawala. @Manolito pomysł dobry z zalewaniem do filtra bo pewnie działa skutecznie i nie trzeba bawić się w ściąganie przewodów chcąc odpalić na samym specyfiku, ale skoro spulung rozpuści syf na tak drodny, który przejdzie przez filtr to nie sądzisz, że i przez resztę układu przejdzie do komory spalania?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za poświęcony czas,już raz zalałem na pełny bak liqui moly diesel spulung i coś tam pomogło ,ponieważ gdy auto chodziło w miarę normalnie to korekcja na 1 wtryskiwaczu wynosiła wcześniej z 1,3-1,5 a spadło do 0,8-0.9.

 

Postaram się wykonać wszystko co napisał MateuszCHUDY tylko proszę powiedź mi jak zrobić reset korekcji wtryskiwaczy?

Chodzi o tą opcję z f7 i później f1?Gdy to klikam nie ma żadnej reakcji,a podobno wtryski powinny wszystkie być przez chwile na 0.0

 

Tutaj kolejny filmik gdy auto już ma bardzo duży problem z utrzymaniem wolnych obrotów,zazwyczaj po ostrej jeździe-

https://www.youtube.com/watch?v=Ac3HWXa3I10

 

I tutaj widać na każdym cylindrze rozjeżdżone korekcje na 1 najbardziej gdzie dochodzi nawet do -8,na drugim do 3,5,na trzecim do 2,2 itd...

Gdy porównacie to chociażby z wcześniejszym filmikiem widać że każdym cylindrze jest jakaś zmiana(szczególnie 1,2,3,5)

 

Czy to możliwe aby nagle auto praktycznie na każdym cylindrze miało inne wartości?

 

Pojawił się nowy błąd o którym wcześniej wspomniałem po kasowaniu-laufruheregler.

 

Dodam jeszcze gdy auto bardzo szaleje to jest mułowate na niskich obrotach tak do 1600-1700 gdy już się wkręci to ma pełną moc.

Co odpowiada za korekcje wtryskiwaczy oprócz samej sprawności wtryskiwaczy?

Edytowane przez Bulailokiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skoro spulung rozpuści syf na tak drodny, który przejdzie przez filtr to nie sądzisz, że i przez resztę układu przejdzie do komory spalania?

Takie opinie czytałem na forach wolałem więc nie wnikać i nie ryzykować - wymieniałem filtr więc zalałem nowy i podpiąłem pod całą instalację. Różnice na korekcjach w INPA były większe niż przy zalewaniu baku - ja i tak nie zalewałem tego specyfiku na cały bak tylko np jak miałem 20l w baku to wlatywał ten specyfik, żeby stężenie było większe.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy wtrysk to moim zdaniem leje jak sku.rwesyn, reszta korekcji się rozjeżdża na (-) bo komputer ujmuje im dawki żeby wyrównać pracę co i tak się nie udaje. Ja bym jak najszybciej coś z tym robił bo jeżeli wtrysk leje to wiesz czym jazda w takim stanie może się skończyć? Wywali Ci dziurę w tłoku to wtedy będzie dopiero problem.

 

Co do resetu korekcji to będąc w silniku wchodziło się chyba w activate i było coś takiego jak reset injector values.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć,że najprawdopodobniej znalazłem przyczynę :) po kilku miesiacach,tak jak obstawialiście najprawdopodobniej będzie to ten jeden wtryskiwacz do naprawy lub wymiany.

 

Udało mi się trafić na moment gdy auto bardzo mocno falowało,szybko rozebrałem obudowę filtra kabinowego i wypiąłem tę wtyczkę na szynie common rail i ku mojemu zdziwieniu auto po odłączeniu zaczęło chodzić jak nowe :shock: ,bardzo równo.

 

Częste obserwacja na komputerze pokazuje że gdy auto chodzi w miarę normalnie korekcja na wtrysku jest +1 --- +1,5,gdy auto szaleje dochodzi do +8.Tylko czemu on ma takie wahania ciągłe?

 

Jestem już umówiony na sprawdzenie tego wtrysku i ewentualną regenerację,dam znać czy to rozwiązało problem,mam nadzieję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu on ma takie wahania ciągłe?

Ja wiem! Bo jest zepsuty? Sprawdzałeś instalację? U kolegi w ten weekend właśnie w e46 330d rozbieraliśmy kolektor i już drugi przypadek gdzie widziałem przetartą do miedzi izolację przewodu od wtryskiwacza od ocierania o obudowę. Robiłeś próbę przelewową? Odpięcie wtyczki na szynie common rail i uspokojenie pracy wcale nie świadczy o zepsuciu właśnie wtryskiwacza. Chociaż w Twoim przypadku to moim zdaniem on, to wspomniane odpięcie nie daje żadnych dowodów na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie wtyczki na szynie common rail i uspokojenie pracy wcale nie świadczy o zepsuciu właśnie wtryskiwacza.

Ale oznacza,że problem tkwi w szynie wtryskowej common rail-typu instalacja,kostka,czujnik i same wtryski,czy jednak się mylę?

 

Instalację da rade obejrzeć bez zdejmowania kolektorów itd?Wystarczą osłony silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście da się obejrzeć. Zrzucasz tylko tą górną szarą część z logiem BMW i można jeszcze obudowę filtra powietrza żeby był ładniejszy widok i masz wszystko na wierzchu. Co do odpięcia wtyczki - jest tak jak właśnie piszesz tylko, że układ zasilania silnika to pompa wysokiego ciśnienia, regulator ciśnienia, czujnik ciśnienia (ten od którego odpinasz wtyczkę) oraz same wtryski. Wszystkie te elementy to są tysiące złotówek. Moim zdaniem wtrysk ten jeden konkretny się zacina i z tąd problemy. W domowych warunkach możesz tą nieszczęsną próbę przelewową zrobić. Resztę grzebania przy wtryskach zlecił bym wyspecjalizowanemu warsztatowi bo wystarczy poczytać o tym ile problemu sprawia wyjęcie wtryskiwacza w M57.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam kolejny raz...

 

Problem niestety nadal występuje....

Przy okazji odwiedziłem dwa serwisy zajmujące się generacją wtryskiwaczy-jeden boscha oraz kolejnego mechanika i żadnych wniosków....

Zalałem tez 2 razy środek do czyszczenia wtryskow tylko na 20l paliwa i powtórzył operacje i nic to nie dalo.

Przy okazji obejrzałem instalacje swoim amatorskim okiem i kable wygląda okej-może miejscami są przetarte delikatnie-ale tylko powierzchniowo(ten czarny oplot).

Oprócz tego mechanik wykonał mi test przelewowy i okazało się że jest IDEALNIE-praktycznie wszystkie wtryski idealnie równo leją-zaznaczam tutaj,że mechanik potwierdził moje spostrzeżenia,że te 1 wtrysk trochę wariuje na komputerze bo sam sprawdzał.

 

Chyba powoli się poddaje.Zostaje mi co najwyżej wyjęcie wszystkich wtrysków i sprawdzenie ich na stole a to jest koszt ok 700-1000zł(z demontażem i montażem) za samo sprawdzenie!

Póki co chciałby uniknąć tego.

 

Natomiast zacząłem bardziej interesować się tą wtyczką na szynie common rail-bo gdy auto faluje-odłączam wtyczkę i podłączam i auto chodzi znowu przez jakiś czas idealnie.

Ostatnio miałem taką sytuacje,że auto nie chce zapalić wgl,4-5 długich prób odpalenia i nic....kręci ale nie zapala,więc odłączam wtyczkę-i od razu pali....

 

Także gdy jest problem z autem-ciężko pali,faluje,gaśnie itd-odłączam wtyczkę i podłączam ponownie i jest spokój na jakiś czas-taki złoty środek :)

 

Przeczytałem cały ten temat-11 stron -wszystkie posty i jeden użytkownik o nicku bodajże bmw e39 miał dokładnie takie same objawy jak ja i u niego winowajcą była ta wtyczka,która robiła zwarcie-podobno w środku była przepalona?Można jakoś sprawdzić czy ta wtyczka w środku jest nadpalona czy to widać już na obudowie wtyczki?

 

Już nie wiem co mam robić dalej...chyba utnę tę wtyczkę,poszukam nowej i przylutuje nową.Tylko gdzie ja taką znajdę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Przerabiałem to samo, raz zrobiłem ten sam ruch, zdjąłem kostkę z czujnika ciśnienia na listwie CR z podpiętym kompem i efekt ten sam co u Ciebie.

Diagnoza uszkodzony czujnik ale że akurat zamawiałem inne graty u pana Maćka czescidobmw zamówiłem tez komplet pinów do tej wtyczki i problem zniknął. Piny wymienione ponad rok temu i od tamtej pory spokój.

Numerów pinów nie pamiętam ale zadzwoń do pana Maćka ze sklepu czescidobmw i znajdzie to dla Ciebie. Jak masz trochę zdolności manualnych to zrobisz to bez zrzucania kolektora ssącego.

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn miałeś takie same objawy jak ja?Gasł ci,falował,ciezko palił i manewrowanie przy wtyczce pomagało?

 

Jakie miałeś wtedy wskazania wtrysków na kompie gdy auto wariowało?Podobno złe korekcje nie oznaczają tylko i wyłącznie problemu z wtryskami,mi tylko pierwszy wtrysk-czyli ten sterujący pokazuje duże wartości na +.

 

A co do tej wtyczki,masz na myśli czujnik czy kostkę którą wpina się do tego czujnika?

 

Bo niestety czujnik z tego co widzę to ciężko dostać,a jak już jest to za 400-500zł.

Sama kostka pewnie będzie kosztowała grosze jak się znajdzie.

 

A ty co dokładnie wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Falowała dość duży rozrzut obrotów aż do zgaśnięcia raz na autostradzie jak do korka dojeżdźałem mi zgasła. Wtryski nie mialy dużych rozbieżności jak pamiętam.

Najgorzej wyglądało ciśnienie paliwa na listwie.

Jak zdejmujesz kostkę z czujnika ciśnienia na listwie CR to komputer pracuje w trybie "awaryjnym" i dlatego silnik pracuje równo.

Ja wymieniłem tylko piny. W kostce którą wpinasz w czujnik na listwie CR. Numer kostki i pinów masz tutaj:

12512247472

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=DL81-EUR-06-2001-E39-BMW-530d&mg=13&sg=15&diagId=13_0802&q=12512247472

 

 

Po wymianie tych pinów skończyło sie falowanie.

Ale nie miałem kłopotów z zapalaniem.

 

Powodzenia. :lol:

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski nie miały dużych rozbieżności jak pamiętam.

 

 

No właśnie a ja mam dużą rozbieżność na + na 1 wtrysku-czyli tym sterującym,gdy auto źle chodzi do tego problemy czasem z odpalaniem.

 

To teraz już nie wiem,czy iść w duże koszta i wyjmować ten wtrysk?No ale auto nie dymi nic a nic przy gazie w podłogę i ma moc ciągle,test przelewowy wyszedł na 6 z plusem...

 

Bo chyba wychodzi na to,że ten 1 wtrysk się tylko czasami zawiesza.

 

No albo jakaś inna przyczyna(np.ten czujnik czy kostka).

 

 

Najgorzej wyglądało ciśnienie paliwa na listwie.

 

Gdzieś na inpie można odczytać tą wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.