Skocz do zawartości

Akar13

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 540 2002

Osiągnięcia Akar13

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Ja użyłem Oleju firmy GULF dosyć tani i sprawdzony , wymieniam co 60.000 km, ostatnio dynamicznie pamiętając że filtr też się wymienia.
  2. Witam, na forach jest mnóstwo podobnych tematów ale oczywiście nie mogę znaleźć konkretnej informacji. Czy ktoś wie jak wygląda transpondent immobilizera w kluczyku e39 po lifcie. Kluczyk romb z 3 przyciskami. Mam kłopot z akumulatorkami i chcę zamontować nieoryginalne kluczyki. Problem że nie bardzo wiem jak przełożyć transpondent , którego nie mogę znaleźć w pilocie. pozdrawiam ARTUR
  3. Uczciwie szukałem tematu na forum i nie znalazłem więc proszę o kilka informacji : dot. e39 limuzyna rok 2002 : gdzie jest antena zamka centraqlnego czy oprócz modułu komfortu pod schowkiem pasażera, jest jeszcze moduł centralnego zamka ? jeśli tak to gdzie ? Czy istnieje jeszcze jakieś ustrojstwo które może mieć wpływ na brak komunikacji między autem a pilotem ( poza wyczerpanym akumulatorkiem kluczyka ) ???? Sterownik komfortu odpowiada za centralny zamek i jest pod schowkiem pasażera z przodu, czarna albo biała skrzyneczka . Dodam że informacja niewiele zmienia bo nawet po wymianie trzeba to programować pod konkretne auto. Wydaje mi się że powinno być jeszcze jedno urządzenie moduł centralnego zamka ale nie mam pojęcia gdzie jest. AK
  4. Akar13

    diody do alternatora PILNE :)

    Cóż sprawa już mniej pilna bo udało mi się kupić za pół ceny używany alternator ale podaje dane oryginalne BOSCH 0465-115 i BOSCH 1486-116 dla utrudnienia dodam, że nawet Bosch Polska nie chciał mi udzielić informacji na ich temat. Przy okazji wymiany alternatora rozwiązał się samoistnie jeszcze jeden problem, badpiksele na wyświetlaczu w desce rozdzielczej zniknęlły a raczej wszystkie kropki wróciły na swoje miejsce bez żadnej ingerencji i wymiany taś itp.
  5. Czytam sobie co koledzy piszecie i w sumie nie powinienem się wtrącać bo jeżdzę benzyną ale, falowanie pracy silnika u mnie spowodowane było przepływomierzem obudowa była pęknięta i brał lewe powietrze ale nie zawsze bo szczelina mała, pospawałem obudowę na szybko i pomogło niewiele dopiero uleczyło go wykasowanie adaptacji. Czasami przyczyny kłopotów są śmieszne i nieprawdopodobne, parę razy już myślałem że auto na złom wyrzucę , mechanicy mówili to samo a okazywało się że problemem jest jakaś pierdoła.
  6. Zrobiłem na sachsach z tyłu auta 70 tyś w ciągu roku ,tylko nasze drogi i nadal dają radę , z przodu tydzień-dwa temu wymieniłem amorki na sachsa, zdjąłem na 99,9 % oryginały przy przebiegu 260 tyś były w opłakanym stanie , za pół roku jak przejadę jakieś 30-40 tyś przekonam się jak z sachsami z przodu i tyłu ale nadal uważam że lepsze to niż kayaba czy bilstein tylko droższe ale cenę też można znaleźć.
  7. Rok temu wymieniłem sachs-y na sachs-y z tyłu, dwa tygodnie to samo z przodu. Wydaje mi się że warto inwestować w auto którym chce się jeździć bezawaryjnie. Poza tym patrząc na opinie to i tak lepiej wybrać produkt markowy tylko koledzy rozrzut cenowy jest ogromny. Szukałem w hurtowni ( mam powiązania warsztatowe :) :) :) ) i okazało się że w jednej b dużej kosztowały 800 zł szt. a w takiej mniejszej 550 zł pewnie jak by znaleźć bardzo małą to by można zejść poniżęj 500 zł , a to już cena bliska bilsteina itp. Ja podzespoły staram się wymieniać na oryginały bądź zbliżone dlatego przykładowo mam hamulce ATE a nie np kager czy hart i myślę że to dobry choć kosztowny kierunek serwisowania auta.
  8. Gdzie zdobyć diody do alternatora chłodzonego cieczą. Nie mogę nigdzie znaleźć oryginału, kupuje podobne ale wytrzymują 6 miesięcy. Chyba że diody są ok ale auto w jakiś sposób je przeciąża że palą się :( . Co prawda ani INPA ani KTS Boscha nie pokazują błędów w instalacji ale jakaś przyczyna jest. Jak założe alternator to będę po kolei sprawdzał systemy które obciążają jego pracę ale najpierw szukam diód, nawet w necie nie mogę ich znaleźć podając oryginalne oznakowanie. Będę musiał włożyć znowu to co mam chyba że koledzy pomogą ?
  9. Akar13

    540 I PROBLEM

    Witam , naprawiałem taki alternator jest to hmmm wyzwanie ale nie przekracza możliwościami przeciętnego mechanika. Trudno trochę go wyjąć z auta bo strasznie tam "gęsto" wokół niego. Praktycznie jest on tak skonstruowany że paść mogą diody reszta jest "nieśmiertelna" . Problemem jest tylko znalezienie takich elementów, osobiście szukałem ich wszędzie ale chyba słabiak ze mnie bo nie znalazłem oryginałów kupiłem diody o zbliżonych wartościach.
  10. Napisz proszę jak zakończyła się historia z twoją skrzynią. Zaczynam chyba na poważnie rozkminiać ten temat i wszelkie info mile widziane :)
  11. Szybko działasz ja robiłem podobnie i zawsze kończyło się kłopotem. Czy zanim wymontowałeś skrzynię to podpinałeś pod auto kompa ? Na pracę skrzyni wpływ ma bardzo wiele czynników i nie zawsze jest jednoznaczna odpowiedź a fachowcy też nie wszystko już widzieli.moja skrzynia się wieszałą na 3 biegu i kolejni spece wymieniali przynajmniej 5 przyczyn a okazało się że i tak było zupełnie coś innego.
  12. Jednak jest ciąg dalszy : poprawna praca trwała jeden dzień po czym pojawił się problem z pracą silnikam uruchamianiem tak jak by nie palił na wszystkie cylindry. Z inpy wynikało że pojawia się błąd przepływomierza. Będąc bardzo zły na "niezawodne" auto potraktowałem to kompleksowo : wyczyściłem skrzynię biegów wymieniłem olej w skrzyni dynamicznie wyczyściłem przepływomierz wszystko poszło sprawnie i szybciutko. OKAZAŁO SIĘ że obudowa przepływomierza ma pęknięcie idealnie wzdłuż na całej długości i oczywiście w części niewidocznej bez deinstalacji Obudowę pospawałem poskładałem i moje BMW wróciło do świata żywych. Silnik pracuje równomiernie, biegi chodzą extra, kick down pierwsza klasa no i gaz i benzynkę pali po "ludzku" Mam nadzieję że właśnie zakoczyłem walkę z autem. Skala problemu potwierdza fakt że kilka przyczyn składa się na jedną usterkę. pozdrawiam
  13. Cóż temat mam nadzieję można uznać za zamknięty. Wyjaśniam przyczyny : kick down działa już sprawnie , skrzynia również przestała wariować ( chociaż to się okaże po dłuższym przebiegu ) . Będąc już pod bramką nie mając pomysłu używając INPY zresetowałem adaptacje skrzyni przy okazji silnika i cholera trochę za dużo bo również przepływomierza. Efekt auto po uruchomieniu miało problem ze wszystkim, obrotami, biegami . Po dłuższej chwili zaczęło równo pracować . Przy jeżdzie testowej zaskoczyło mnie to że po początkowych szarpnięciach skrzynia zaczęła działać płynnie a auto widocznie zrobiło się agresywniejsze i fajniej "chodziło" kick down zaczął działać poprawnie :) . Stan ten trwa do teraz czyli jakieś 600-700 km . dodatkowy bonus to to że zużycie gazu LPG zrobiło się bardzo miłe i do przyjęcia. Nie miałem pojęcia że adaptacje mają taki wpływ na zachowanie się auta.
  14. Na stronach producentów oleju są tzw kalkulatory które wskazują jaki olej do jakiego modelu auta dobrać oraz podane są normy jakie olej ma spełniać :) .Instrukcja twojego bmw też to podaje. Jedyna moja uwaga to że bmw poleca olej castrol to żart :). Poza tym jak koledzy uważam że trzeba zmienić mechanika
  15. Witam czy ktoś wie jak rozłączyć bez niszczenia przewody olejowe od puszki chłodnicy oleju http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DN61&mospid=47548&btnr=17_0162&hg=17&fg=05 na powyszym linku oznaczone nr 5 i 6 zakończone są szybkozłączką ale nie mam pojęcia jak jąrozpiąć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.