Skocz do zawartości

falujace obroty auto gasnie e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

reemo, to cisza przed burzą. Nie ciesz się za wczas. ;/

BMW e39: czyli Twoje wczesniejsze stwierdzenie, ze wtryski są OK, było dokonane na podstawie wskazań z komputera?

Zonk. Komputer nie jest w stanie określic kondycji wtrysków. Musisz je wziąć na "stół". Twoje objawy wskazują na puszczający czasem ktoryś wtrysk. Sprawdzenie ich bedzie najtańsza chyba opcją, przy okazji dowiesz się, w jakiej są one kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

reemo, to cisza przed burzą. Nie ciesz się za wczas. ;/

BMW e39: czyli Twoje wczesniejsze stwierdzenie, ze wtryski są OK, było dokonane na podstawie wskazań z komputera?

Zonk. Komputer nie jest w stanie określic kondycji wtrysków. Musisz je wziąć na "stół". Twoje objawy wskazują na puszczający czasem ktoryś wtrysk. Sprawdzenie ich bedzie najtańsza chyba opcją, przy okazji dowiesz się, w jakiej są one kondycji.

 

 

Auto było poza kompem na sprawdzeniu wtryskow i były podlaczane jakieś menzurki do których lalo sie paliwo.Wszystkie wtryski laly mniej wiecej tak samo choć jeden trochę bardziej i wydawało mi sie ze paliwo leci z powietrzem.A jak sprawdzić ich kondycję?jak je jeszcze sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcić je i dać na maszynę Bosch typu EPS-200 lub EPS-815.

Menzurki dają orientacyjny pogląd co sie dzieje - np. auto nie odpala i po ich wpięciu od razu widać, czy ktoryś nie przelewa obficie.

Niestety jak napisałem wcześniej, wtryski mają różne uszkodzenia, więc różnie się zachowują pod różnymi warunkami ich pracy. To nie jest mój wymysł, tylko opinia ludzi zajmujących się tematem.

 

Więc zamiast ładować się w niepotrzebne koszty, wez je wykręc i zbadaj - nawet jeśli będą OK, bedziesz miał juz PEWNOŚĆ na przyszłość, że wtryski masz w porządku i nie beda sprawiać kłopotów (choć różnie z tym bywa, nasze auta nowe już nie są...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak napisałem wcześniej, wtryski mają różne uszkodzenia, więc różnie się zachowują pod różnymi warunkami ich pracy.
Święte słowa--metoda sprawdzenia na przelewach jest podgladowa,stół do wtrychów prawde powie całą.

Więc zamiast ładować się w niepotrzebne koszty, wez je wykręc i zbadaj - nawet jeśli będą OK, bedziesz miał juz PEWNOŚĆ na przyszłość

Koszt nie jest kosmiczny,a pewność całkowita :cool2:
To nie jest mój wymysł, tylko opinia ludzi zajmujących się tematem.
Też święte słowa-miałem i mam czasem z tym stycznosć :norty: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisza przed burzą... no cóż wiedziałem, że tak będzie - problem dziś powrócił i u mnie tylko, że z małym ale... Samochód nie gaśnie, obroty falują. Zacznę jechać sytuacja się uspakaja. Wydaje mi się, że pojawiły się jakieś dziwne piski w przedniej części silnika (miałem niedawno wymieniane rolki i paski ale w sumie głowy nie dam, że to właśnie gdzieś tam coś nie piszczy).

 

Moje pytanie: czy ktoś fizycznie sam wyjmował regulator ciśnienia ? Wiem gdzie jest, jak wygląda ale nie wiem jak go odkręcić. Podejrzewam, że jest na torxach ale nie mam narzędzia takiego, by w takich ciasnotach to odkręcić...

Czy występował tylko jeden typ tych regulatorów ? Wszędzie widzę BOSCH 0 281 002 480 - czy to jest jedyna opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisza przed burzą... no cóż wiedziałem, że tak będzie - problem dziś powrócił i u mnie tylko, że z małym ale... Samochód nie gaśnie, obroty falują.

 

Remoo jak bardzo faluja Ci te obroty??Ja tez tak mam ze faluja i jak rusze to normalnie jedzie...U mnie obroty faluja ,minimalnie trzeba sie przypatrzec choc slychac ze cos meczy silnik ze te obroty tak faluja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcić je i dać na maszynę Bosch typu EPS-200 lub EPS-815.

Menzurki dają orientacyjny pogląd co sie dzieje - np. auto nie odpala i po ich wpięciu od razu widać, czy ktoryś nie przelewa obficie.

Niestety jak napisałem wcześniej, wtryski mają różne uszkodzenia, więc różnie się zachowują pod różnymi warunkami ich pracy. To nie jest mój wymysł, tylko opinia ludzi zajmujących się tematem.

 

Więc zamiast ładować się w niepotrzebne koszty, wez je wykręc i zbadaj - nawet jeśli będą OK, bedziesz miał juz PEWNOŚĆ na przyszłość, że wtryski masz w porządku i nie beda sprawiać kłopotów (choć różnie z tym bywa, nasze auta nowe już nie są...)

 

 

Jaki jest koszt mniej wiecej sprawdzenia 1 szt lub 6szt wtryskiwaczy na tej maszynie bosha>>>??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na obroty patrzę 7 testem z obc i skaczą mniej więcej 720 - 760 (powiedzmy...). jak jest bardzo źle to 680 - 780 Da się to bez patrzenia wysłuchać ale rzeczywiście trzeba się wsłuchać.

 

Średni koszt to 50 zł za wtrysk co oczywiście daje 300 pln

 

aha i jeszcze co do regulatora - trzeba to jakoś adaptować softowo czy tu się obywa bez takich kombinacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem. Tzn jeśli u mnie rzeczywiście jest to ten regulator, no to trzeba wymienić regulator. Ale bez żadnej diagnozy ciężko powiedzieć co to może być bo już o bardzo różnych przyczynach takiego zachowania się samochodu słyszałem

 

 

 

 

 

 

Cheap Gucci Shoes

Cheap Gucci Boots

Mens Gucci Dress Shoes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wiesci!

 

Dzis bylem podlaczyc auto pod innego kompa juz trzeciego i na tym od razu wyskoczyl blad listwy swiecowej??Czy to swiece byly przyczyna???moze jedna nawala i takie rzeczy robi i te objawy i stuki przez to ze nie pali na jeden gar nie raz ??skasowalem blad pojezdze ,jutro pojade jeszcze raz zobaczymy czy znowu wyskocza swiece....

Jak tak to wymieniac swiece w ciemno??

ps:Jak bylem teraz na kompie to oczywiscie auto chodzilo idealnie nie bylo zadnych objawow i smialismy sie z mechanikiem ze zawsze tak jest ze jak sie przyjedzie to wszystko dziala a tylko sie pojedzie dalej to objawy znowu wyskakuja tak jak mialem i opisywalem wyzej...:)

Chyba ze usterki nalozyly sie w czasie i po wymianie swiec bedzie dalej falowal?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeczki biorą udział wyłącznie przy rozruchu _zimnego_ silnika

 

Co do cen.. Cieszący się renomą Gładysek bierze 180zł za sprawdzenie na maszynie :(

W tym jest czyszczenie, wymiana uszczelek, test. Mówił, że nie włożą brudnego wtrysku.

Jesli test okaże się fatalny - wymieniają dodatkowo końcówkę wtrysku i cała impreza ~450zł/wtrysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jechalem kilkanascie km.Jak puscilem na luz przy ok 100km/h obroty lekko skakaly do gory i w dol do gory i w dol ale nie falowaly a skakaly gdy dojechalem na tym luzie to auto samo zgaslo.Przed tym jak odpalalem auto trzeba bylo zakrecic ok 3-4 sek.Po tym jak zgasl na luzie odpalil od razu po przejechaniu kilku km znowu dalem na luz i znowu to samo od razu odpalil i dojechalem pod dom.Jakby lekko tez tracil moc podczas jazdy....nie kopci... :mad2:

ps:napisales ze swiece dzialaja tylko na zimnym silniku przy odpalaniu...tzn ze swiece mozna wyciagnac jak sie zapali silnik i bedzie dzialal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh niby bardzo teoretycznie można tak zrobić ;)

 

świece żarowe w gruncie rzeczy podgrzewają tylko pierwszy wtrysk paliwa (a właściwie to powietrze jest podgrzewane) potrzebny przy odpalaniu

 

ar_w niektórzy regeneracyjni "specowie" zabiegi, które wymieniłeś nazywają już regeneracją... Co prawda płacisz tak naprawdę za uszczelki i test bo wtrysk bez wyczyszczenia to i ja mogę sprawdzić na imadle i będzie taki sam efekt. No i te maszynki BOSCHowe zaczynają się tak od 100k więc (eps200) więc też szkoda syfić sobie maszyny czyimś brudnym wtryskiwaczem ;)

A cena za regenerację nie jest aż taka duża. Za całkowitą regenerację (łącznie ze sprężynkami i korpusami) ja usłyszałem 600zł więc myślę, że te ceny są jednak w pewnej normie

Edytowane przez reemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh niby bardzo teoretycznie można tak zrobić ;)

 

świece żarowe w gruncie rzeczy podgrzewają tylko pierwszy wtrysk paliwa potrzebny przy odpalaniu

 

 

w gruncie rzeczy czy na 100% bo to znaczna roznica i mysle ze jak sie nie wie i nie przerabialo tego na 100% to lepiej sie nie wypowiadac bo mozna kogos w blad wprowadzic chyba ze sie wie na 100% jak wczesniej pisalem...to czemu wyskakuje taki blad??ciekawe co pokaze jutro bo auto zgaslo 2 razu wiec mysle ze cos wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW e39: ewidentnie masz zajechany ktorys wtrysk, tylko skubaniec nie chce sie ujawnić.

Usterka wskazywalaby na ktorys wtrysk, chociaż wtrysk powinien dawac powtarzalne objawy. Np. mi zawsze odpalal tak samo dlugo, gdy problem się rodził, aż w koncu zaczął odpalac ciezko na zimnym - nastepnego dnia zdechł całkiem.

Troche niepokoi falowanie obrotow, bo przyczyną falowania obrotow jest zacinajacy sie regulator cisnienia. Być może masz dwa problemy jednoczesnie, a byc moze wtryski rzeczywiscie masz OK, tylko ten regulator szwankuje. Już Ci proponowałem sprawny regulator za grosze - jest tanszy od sprawdzenia na stole wtrysków, a bedziesz miał odfajkowany jeden z możliwych powodów tej usterki, tylko nie chcesz. Wolisz sobie wmawiac inne usterki typu swiece.

 

Co do swiec - one nie biorą udziału, gdy w komorze jest odpowiednio gorąco.

Wyjmij bezpiecznik grzania swiec, to sie przekonasz. Założe sie, ze nawet w chlodny poranek odpali bez problemu bez zadnego grzania swiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do czego służą i teoretycznie silnik diesla w przyjaznych warunkach (ciepło) powinien sobie bez nich radzić. Nie mam pojęcia jak jest to ustawione w bmw (może silnik ich nie wykrywając odcina zapłon w ogóle albo coś ale jak mówię - nie mam pojęcia). Ale zwróć uwagę - jak jest zimno to wyskakuje Ci, że jest "preheating" przed włączeniem silnika. Gdy jest ciepło nie pojawia się ten komunikat tylko od razu odpalasz. Poza tym skoro masz jakiś błąd to i tak świece musisz sprawdzić albo chociaż tą "listwę".

 

edit: widzę, że kwestia świec już wyjaśniona :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy kwestia swiec wyjasniona skoro wyskakuje blad ale tak jak pisalismy wczesniej moze to byc kolejna nalozona na siebie usterka.Bo mysle ze falowanie jest inna przyczyna niz swiece...Co do regulatora cisnienia bo tak to sie nazywa??{czy regulator cisnienia a czujnik cisnienia to ,to samo??}mowa o tym ktory jest wlozony do pompy cisnienia pod kolektorem za alternatorem??czy z 2001r 193km pasuje??

ps:na kompie wyszlo usterka listwy swiec?czy to jest jakas listwa czy chodzi o same swiece??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuję to "osobno" mogą pójść poszczególnie świece i/albo ta "listwa", która jest jakimś tam nadzorem świec (nie umiem tego jaśniej wytłumaczyć, mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi).

 

Regulator - tak to jest to coś przykręconego do pompy i nie jest to czujnikiem ciśnienia (choć często jest tak nazywane). Właśnie też się zastanawiam czy to jeden typ tego był (wspominany wyżej bosch) czy też różne wersje/typy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuję to "osobno" mogą pójść poszczególnie świece i/albo ta "listwa", która jest jakimś tam nadzorem świec (nie umiem tego jaśniej wytłumaczyć, mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi).

 

Regulator - tak to jest to coś przykręconego do pompy i nie jest to czujnikiem ciśnienia (choć często jest tak nazywane). Właśnie też się zastanawiam czy to jeden typ tego był (wspominany wyżej bosch) czy też różne wersje/typy...

 

Wszystko jasne duzo pomogles ta odpowiedzia....A Ty reemo wymieniles ten regulator??a co z tym czujnikiem cisnienia? od czego i gdzie on jest??bo rano jade do mechanika i bedziemy sprawdzac wszystko po koleji.Moge miec czesci na podmianke ale z tego 2001r 193km w sumie juz pompe progowa zalozylem z tego modelu i jezdzi normalnie oczywiscie na wczesniejszej pompie progowej mialem takie same objawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia paliwa jest (patrząc na przód samochodu) z tyłu silnika, po stronie kierowcy, pod kolektorem (mniej więcej tam gdzie jest przyczepiony czujnik ciśnienia turbiny). Żeby go dobrze było widać musisz zdjąć filtr kabinowy od strony kierowcy. Czujnik jest wkręcony w listwę wtryskową i wczepiona w niego jest wtyczka 3 pinowa.

 

Ja na wymianę się umawiam właśnie i zobaczymy co, to będzie. Co do sprawdzania samego regulatora - ja usłyszałem, że podobno to spece od pomp mogą sprawdzić. Inna sprawa - podobno czasem widać, że regulator jest trafiony bo jest wyjechany od strony pompy (jakieś uszczerbki itd) ale czasem zdarza się tak, że w środku jest jakiś opiłek czy coś. Ogólnie najlepiej właśnie podmienić regulator i sprawdzać tak jak masz zamiar zrobić :]

Zdaj relację z wizyty u mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia paliwa jest (patrząc na przód samochodu) z tyłu silnika, po stronie kierowcy, pod kolektorem (mniej więcej tam gdzie jest przyczepiony czujnik ciśnienia turbiny). Żeby go dobrze było widać musisz zdjąć filtr kabinowy od strony kierowcy. Czujnik jest wkręcony w listwę wtryskową i wczepiona w niego jest wtyczka 3 pinowa.

 

Ja na wymianę się umawiam właśnie i zobaczymy co, to będzie. Co do sprawdzania samego regulatora - ja usłyszałem, że podobno to spece od pomp mogą sprawdzić. Inna sprawa - podobno czasem widać, że regulator jest trafiony bo jest wyjechany od strony pompy (jakieś uszczerbki itd) ale czasem zdarza się tak, że w środku jest jakiś opiłek czy coś. Ogólnie najlepiej właśnie podmienić regulator i sprawdzać tak jak masz zamiar zrobić :]

Zdaj relację z wizyty u mechanika :)

 

 

Ok wiec pojade i wezme ten regulator na podmianke tylko mam nadzieje ze bedzie pasowal z tego 2001r 193km.?jak myslisz reemo podmienic tez czujnik cisnienia??jakie on funkcje spelnia??czy moze byc przyczyna tych moich objawow??

 

ps:sprawdze i wyczyszcze tez przeplywomierz wmieniam tez odme ktora nie byla wymieniana kilka lat :mad2: zauwarzylem tez ze kolektor ssacy lekko poci sie z jednej uszczelki wiec tez wymieniam ale na moje oko na 99% te wymiany nie dadzac nic....Dlatego chce przy okazji podmienic ten regulator moze to jednak on....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia na pewno warto sprawdzić bo też potrafi takie hece płatać (falowanie obrotów i gaśnięcie silnika)

 

Powiem tak - ja wymieniłem filtr odmy, wyczyściłem elektrozawory egr i turbo, sam egr, uszczelki pod kolektorem, zmieniłem filtr powietrza. Wszystko tak przy okazji, niektóre rzeczy wcześniej (przed "awarią"), niektóre w trakcie ale były to zabiegi eksploatacyjne i nie liczyłem na to, że naprawię samochód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik ciśnienia na pewno warto sprawdzić bo też potrafi takie hece płatać (falowanie obrotów i gaśnięcie silnika)

 

Powiem tak - ja wymieniłem filtr odmy, wyczyściłem elektrozawory egr i turbo, sam egr, uszczelki pod kolektorem, zmieniłem filtr powietrza. Wszystko tak przy okazji, niektóre rzeczy wcześniej (przed "awarią"), niektóre w trakcie ale były to zabiegi eksploatacyjne i nie liczyłem na to, że naprawię samochód ;)

 

No ja tez na to nie licze bardziej licze na ten regulator lub czujnik cisnienia tylko czy on bedzie pasowal z tego 193km??my w koncu mamy przeplywomierz czy nie??bo ktos w tym temacie wczesniej pisal ze 3.0d nie ma przeplywomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin spedzilem przed autem :

Wymienilem odme {stara byla z 99r czyli od nowosci nie wymieniana :mad2:}

wymienione uszczelki kolektora ssacego + czyszczenie{tyle ile sie dalo}{kolektor w 1999r 184km m57 nie ma klapek )

cyzszczenie przeplywomierza

czyszczenie czujnika cisnienia cr

czyszczenie wszystkich dostepnych pod reka czujnikow wtyczek itp

wymiana pompy wspomagania + kolo ktore bylo pekniete

wczesniej pojechalem na kompa wyskoczyl znowu blad uklad swiec zarowych p35 05 jak odkrecilem kolektor okazalo sie ze fajka na swiecy nr jeden jest polamana :mad2: wyciagnelem wszystkie fajki aby sprawdzic w jakim sa stanie.Pozniej je tylko nalozylem i nie pamietam czy trzeba je jakos przekrecic czy mocnej wepchnac aby zaskoczyly czy wystarczy je poprostu nalozyc na swiece??bo po zleozeniu wszystkiego auto inaczej pracuje wydaje mi sie ze glosniej i wszystko bardziej klekocze lecz chodzi rowno.Poza tym nic narazie nie faluje auto nie gasnie .Po wymianach jezdzilem ok 4 godzin po miescie w trasie i zadnych objawow poza tym ze auto glosniej pracuje.Poza tym po przysluchaniu slychac lekkie wycie z przodu silnika z okolicy wisko myslamem ze to pompa wspomagania lecz po wymianie dalej wyje.Dziwna sprawa ten silnik chodzil napewno ciszej ale moza to odczuc tylko na wolnych obrotrach ze glosniej chodzi...

 

Co do tych fajek to trzeba wszystke wymienic bo sa polaczone ze soba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.