Skocz do zawartości

falujace obroty auto gasnie e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

gdyby ktoś w przyszłości się zastanawiał jak może wyglądać trafiony regulator ciśnienia, to prawdopodobnie ten jest uszkodzony. Widać "jednostronne" (od dołu jest ok) przetarcie na tulejce.

 

http://img221.imageshack.us/img221/39/sdc13382lqify.jpg

 

Czy ktoś się orientuje na jakiej zasadzie to działa i jak współpracuje z pompą (chodzi mi o samą fizyczną pracę, jakiś ruch jeśli jest) ?

Od czego zależy domyślne ustawienie tego regulatora przez ecu i czy to koniecznie musi być te disowe ~ 19% ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest ta jakby iglica, jest elektromagnes, jest sprezyna i przy przepływie prądu chowa się i tlumi przepływ paliwa bądź nie, dając albo wieksze cisnienie, albo mniejsze.

Domyslna wartość wg mnie jest korgowana na podstawie cisnienia podanego z czujnika. ECU otwiera zawór tyle aby osiągnąć pożądane cisnienei na listwie dla danych obrotów i obciążenia.

Powtarzalność produkcji jest wysoka, wiec mozliwe, ze zawsze jest na 19% (tu bardziej o prąd chodzi) dla sprawnych regulatorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za opis.

Z tym prądem dałeś mi do myślenia bo u mnie się ustawia na 17.9 / 18.0 i trzyma tak. Jak na razie, po 3 tygodniach, wszystko jest ok (odpukać ;)) ale w sumie muszę to podawanie prądu zbadać (choćby ze względu na to, o czym już pisałem - wyraźnie czuć kiedy np. szybę opuszczam/podnoszę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% małe odchyłki sa w normie (patrz 4 posty wyżej). ECU nie ustawi regulatora "na ślepo", zawsze koryguje z odczytem cisnienia z czujnika na koncu listwy i całość działa jak zwyczajny regulator PID

 

Jesli masz podejrzenia wadliwego działania, radze się zainteresować, zebyś nie mial powrotu problemu gdy będziesz w połowie drogi wyprzedzania TIR-a i nagle Ci silnik zgaśnie. Takie przypadki już były.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czytam forum od dawna, zawsze znajdowałem odpowiedzi na swoje problemy za pomocą wyszukiwarki i nie musiałem o nic pytać :D

 

aż do teraz :(

Znalazłem ten wątek i sytuacja bardzo przypomina mój problem, odświeżam temat.

 

Mam e39 525D 2003 w manualu, od jakiegoś czasu borykam się z falującymi obrotami i spadkiem mocy, głównie dzieje się to na rozgrzanym silniku,czasami na wolnych obrotach strasznie telepie silnikiem, na zimnym jakby mniej ale też obroty falują. Byłem u mechanika, który po sprawdzeniu powiedział że wszystko w porządku i nie mam co się przejmować. Ostatnio jednak autko zaczęło gasnąć po zatrzymaniu i myślę że przydała by się opinia jakiegoś fachowca.

Do posta załączam filmik (sorry że taki długi 9min) jest to zrzut z INPA w czasie jazdy i muszę powiedzieć że jestem trochę zaniepokojony odczytami :mad2: .

Mam zamiar wkrótce zrobić test przelewowy wtrysków i po za tym nie wiem co jeszcze warto dokładniej obejrzeć.

Prosiłbym żeby ktoś doświadczony poświęcił chwilkę, obejrzał filmik i wklepał swoje spostrzeżenia.

Interesuje mnie szczególnie kilka spraw w INPA:

1 ANALOG VALUES 1 - Rate - Main Injection, przy dodaniu gazu wyskakuje znacznie po za skalę, czy to wina wtryskiwaczy?

2 RAIL PRESSURE - dochodzi u mnie do 1400mbar max, czy to nie za mało?

3 ANALOG VALUES 2 - Soll Air Mass i Ist Air Mass wyskakuje ponad norme - co to oznacza, przepływomierz do wyminay?

4 Korekty wtrysków - czy gdy wtrysk pokazuje + wartość >3 oznacza że jest walnięty, co gdy inne pokazują ->3 itd?

 

OTO FILMIK:

 

http://youtu.be/iusEDi6rfy4

 

Pozdrawiam forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz do wymiany ktoryś wtrysk.

Podepnij menzurki do wyjść przelewowych, na pewno ktoryś będzie przelewał i wymień go/zregeneruj

 

1. zawsze wychodzi poza skale

2. 1400 to aż za dobre ciśnienie, powinno być ~1300-1350 (możliwe ze i zawór regulacji cisnienia sie przycina)

3. masa powietrza tez wychodzi poza skale i czesto "ist" jest wieksze od "soll"

4. korekcje powyzej 2 świadczą, ze z wtryskiem nei jest najlepiej i warto sie tym zainteresować.

 

 

PS. Jaką masz wartość ist air mass, gdy depniesz od oporu np. na IV biegu?

PS2. nagraj film z dzwiekiem, bo nie słychać czy w danym momencie nie dodajesz troche gazu, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. (Sorry za brak polskich liter ).

Dzisiaj po pracy postaram sie zrobic filmik z dzwiekiem, boje sie tez czy to czasem nie pompa cr jak u kolegi z innego posta na forum, czy jak rail pressure wysokie w inpa to nie ma o co sie martwic?

W przyszlym tygodniu jade wtryski przetestowac.

Czy wtryski z przekroczona dodatnia korekcja to te ktore sa padniete, czy takze te z ujemna moga byc do wymiany?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolejny filmik, tym razem króciutki i z dźwiękiem, niestety trochę trzeszczy.

Wygląda na to, że definitywnie wina wtrysków chyba :mad2:

 

Proszę o komentarz.

 

Pozdrawiam

 

 

 

http://youtu.be/-7Vh7VqZCNI

Kolego zanim podejmiesz pochopnie decyzję radzę sprawdzić klapki w kolektorze a następnie wykręć świece i sprawdź ciśnienie to pierwsze i mało kosztowne , nie zamieniaj żadnych wtrysków na początek chyba że masz masę nowych podkładek pod wtryski .

Wyczyść czujnik ciśnienia jak zdejmiesz kolektor , wiem coś o tym bo przeszedłem podmianę wtrysków a okazało się że kawałek klapki wpadło na 4 cylinder niszcząc zawory i turbinę ,a wtryski wszystkie były OK połowa klapek stała w miejscu nie pracowała w ogóle , sprawdź wężyki na podciśnieniu

rzadko się zdarza żeby padło aż tyle wtrysków jednocześnie , korekty na - minusie wtryski leją jak na +plusie są zapchane . sprawdź czujnik ciśnienia paliwa bo to dziwne żeby główny wtrysk tak wariował ?

korekty sprawdza się tylko na wolnych obrotach bez dodawania gazu ,następnie wchodzimy w test 5 korekty obrotowe jak silnik zacznie skakać porównujemy obroty na cylindrach które maja największe korekty jak obroty są dużo mniejsze ,to szybo mierz ciśnienie na cylindrach i nie polecam dalszej jazdy pod żadnym pozorem miałem na 4 cylindrze +6 korektę inne też duże bo komp starał się wyrównać pracę a pomiar ciśnienia pokazał totalne 0 na 4 cylindrze . szczęście że tylko zawory naprawiałem a cylinder był OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. No wlasnie, nieszczesne klapki, czy w tym silniku takze wystepuja, slyszalem ze tylko przy automacie, ja mam manualna skrzynie.

Znalazlem fachowca o diesli, jade zeby to obejrzal w przyszlym tygodniu. Bez fizycznej diagnozy sie nie obejdzie. Kompresje na DIS sprawdzalem i niby OK.

 

Pozdrawiam.

sorki za brak polskich liter bo z telefonu pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

witam ozywie temat

przedwczoraj kolo poludnia normalnie odpalilem auto przejechalem okolo 15 km zgasilem wrazam po 2 minutach a tu przykra niespodzianka auto nie chce odpalic probuje drugi raz kreci rozrusznik okolo 10 sekund i wkoncu odpalil zajezdzam do domu maska w gore a tu przy laczeniu tych dwoch jakby przezroczystych rurek na trojniku do ogranicznika cisnienia mokro od paliwa wytarlem do sucha niby nic juz nie leci tak jakby sie ytlko pocil delikatnie w tym miejscu https://imageshack.com/i/ey983e53j

stad te druty bo nic innego w sobote po poludniu nie moglem zorganizowac;/

a auto dalej slabo odpala, musze krecic okolo 5 sekund aby odpalil;/ potem chodzi bez zastrzezen tylko te odpalanie

co to moze byc ?

wczoraj pokonalem trase 500km po tym dystansie zgasilem odpalilem krecil okolo 2-3 sek ale odpalil rano po sekundzie odpalil a po pracy kolo 16 juz za cholere nie chcial odpalic

wiec:

sprawdzalem czy przez te "przezroczysto-zolte" rurki nie idzie powietrze- nie ma baniek

dodam ze chcialem zdemontowac ten nieszczesny ogranicznik cisnienia i niestety rozpadla sie przy demontazu, wiec zakorkowalem wejscie wyjscie a jak nie odpalal to tak dalej nie odpalal - dzis zamontowalem nowy- oczywiscie bez zmian

pukalem w progowke- nie pomoglo (wymieniona 2 lata temu)

zalalem auto pod korek- nie pomoglo

psikalem lodem w sprayu na czujnik walka rozrzadu - nie pomoglo (wymieniony 3 lata temu)- dzis podmienilem z innego auta- nie pomoglo

zapalij dopiero jak w filtr powietza dostal tzw plaka i odpalil po odpaleniu wszystko jest ok jest moc nie przerywa itd - tylko dlaczego nie odpala??

co to moze byc chlopaki? czyzby swiece(tez wymieniane wszystkie okolo 3-4lat temu na behra)

czy wtryski? czy jakis czujnik? bo sciagnelem wtyczke przy podszybiu na listwie cr i tak wyglada jakby okopcona

https://imageshack.com/i/pa7a7058j

https://imageshack.com/i/idcd6fcfj

https://imageshack.com/i/ezd6cc4cj

jutro zrobie probe przelewowa jak kupie odpowiednie wezyki no i oczywiscie jak odpali i napisze co sie dzieje

i dalej mnie zastanawia dlaczego mialem wyciek tego paliwa w komorze jak na zdjeciu wyzej

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Temat trochę stary,ale ja również mam taki sam problem ze swoim co prawda e46 ale ten sam silnik 3.0d 184koni.

 

Od 4-5 miesięcy męczę się falowaniem obrotów,gaśnięciem(przy wciskam sprzęgło i auto schodzi do wolnych obrotów),trudnym odpalaniem itd.Zdarza się to raz na jakiś czas.

Czasami też auto chodziło naprawdę dobrze lecz od jakiegoś czasu chodzi już całkowicie inaczej,obroty delikatnie falują ale auto chodzi jak miało zaraz zakończyć żywot.

 

Auto było sprawdzone komputerowo -przepustnica,turbo,korekcje wtrysków idealne itd.

Każdy mechanik nie potrafi mi postawić diagnozy.

 

 

Gdzie znajdę dokładnie kostkę od szyny cr?

Wiem,że można ją znaleźć pod podszybiem,kiedyś szukałem jej i znalazłem takie coś:

http://tnij.org/9m3gf58

 

Czy to jest ta kostka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, że się wyciąga do dołu. Pomyliłem się. Tak, to ta kostka. Dobrze znalazłeś. Brakuje Ci nakrętek na kolektorze dolotowym!!! Obejrzyj nie tylko kostkę ale i przewód do niej. Kiedyś miałem sytuację, że były zmiażdżone przewody biegnące do niej bo ktoś przycisną je kolektorem dolotowym jak składał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostkę juz ze 2 razy wyciągalem,psikalem wd 40 kostke i czujnik i nic to nie dalo,dzisiaj obejrzałem caly przewód i wydaję się być okej.

 

Po odpięciu tej kostki podczas pracy silnika na wolnych obrotach widac reakcję w postaci chwilowej zmiany pracy(ułamek sekundy) silnika i później silnik pracuje tak samo jak z wpieta kostką. :shock:

 

Co do błędów to wiadomo,ze pojawią się po odłączeniu kostki,pojawiły się dwa- co do jednego jestem pewien,że to od kostki - 400 raildrucksensor ,ale co do drugiego błędu to nie wiem czy to ma coś wspólnego - 5651 laufruheregler.

W utęsknieniem czekam aż pojawi się jakiś błąd i nie wiem czy to jest od tego odpiętego czujnika czy może jakiś wcześniej się pojawił,bo dawno nie zaglądałem do kompa.

 

Czytałem też,że ten laufruheregler to oznacza,że korekcja wtrysków jest do dupy,lecz jeżeli mam wierzyć inpie to korekcje mam niemal idealne,rzadko który wtrysk przekracza +-1.

 

Odkręcając wszystkie osłony silników,zauważyłem też wokół 1 i 5 wtrysku widać taki lekki wyciek ropy?Pozostałe wtryski są czyste.Może jakaś podkładka,czy uszczelka poszła?

 

Co do tych nakrętek od kolektora,gdzie mogę je dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to nakrętki od kolektora są nietypowa w rozmiarze M7 czyli w przeciętnym sklepie ciężko je dostać. Najszybciej albo serwis, albo sklepy specjalizujące się w sprzedaży śrub. Na kolektorze masz gumy zasłaniające dostęp do tych nakrętek. Najlepiej powyjmuj te gumy i sprawdź czy reszta jest na miejscu.

 

Tutaj pod pozycją nr 6 masz numer nakrętki:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL71-EUR-10-2000-E39-BMW-530d&diagId=11_2333

 

Spróbuj kostki nie psikać WD40 tylko jakimś preparatem do czyszczenia połączeń elektrycznych i poskrobać igiełką i podoginać piny. Jeżeli było by coś z czujnikiem ciśnienia na listwie wtryskowej czyli tą kąstką, którą odpinasz to najprawdopodobniej po odpięciu praca by się wyrównywała. Silnik dostaje wtedy standardowe nastawy i powinien pracować równo. Mógłbyś jeszcze zrobić u siebie próbę przelewową żeby sprawdzić wstępnie stan wtryskiwaczy.

 

To że pojawia się błąd po odpięciu wtyczki to normalna sprawa bo komputer widzi, że coś jest nie tak i nie jest to żadna sugestia w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu nastał dzień,gdy auto zaczęło szaleć...problem z odpalaniem,odpalił za 2 razem,po 15 minutowej ostrej jeździ auto zaczęło mocno falować na wolnych obrotach.

 

Tak auto chodziło przez ok 2 minuty i zgasło - https://www.youtube.com/watch?v=U9YXckco1dg

 

,ponowne odpalenie auto bez problemu i auto zaczęło normalnie chodzić.Więc nawet nie zdążyłem polecieć po laptopa,żaden błąd mi się nie pojawił,jest tylko jeden GLUEHANLAGE który mam od zawsze,ale raczej to nie ma nic wspólnego.

 

Podłączyłem po ponownym uruchomieniu auta komputer podczas gdy w miarę normalnie chodził,delikatne falowanie obrotów i nagrałem filmik z parametrami inpy,tak to wygląda,co prawda niestety nie udało się nagrać auta gdy mocno faluje,tutaj z delikatnym falowanie(cały czas na wolnych obrotach)

 

https://www.youtube.com/watch?v=dr3zTntMRL4

 

 

 

Tak,wiem niepokojące są wskazania wtryskiwaczy,ale!!!

 

Za każdym razem inpa pokazuje inne korekcje wtrysków.

Czasami korekcje wtrysków potrafią być takie,że na żadnym cylindrze nie ma więcej niż +-1.0

 

Dodam,że auto cały czas ma moc i nie dymi wgl nic a nic podczas gazu na maxa w podłogę(potwierdzone od innych osób co jechali za mną)

 

Już pół roku się męczę i nie mogę sobie poradzić,do mechaników nie mam co jechać bo auto rzadko się tak zachowuje,musiało by u nich stać z 2 tygodnie i być jeżdżone codziennie.

 

 

Przyznam się,że nie mam sprzętu i za wiele samemu nie zdziałam,więc co musiałbym sprawdzić,zlecić mechanikom?

Test przelewowy wtryskiwaczy i coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.