Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No nie wiem czy torche lepiej.Oprocz wtryskow zostalo sprawdzone wszystko na komputerze i nic nie wykrylo wrecz parometry byly idealne pozniej tak jak pisalem przejechalem 15km zaczal falowac a pozniej znowu spokoj.Wczoraj wieczorem jadac na 3 tys obrotow nagle poczulem lekki brak mocy po chwili po dojechaniu do swiatel auto zgaslo odalilem i znowu spokoj do dzis...Dzis jezdzilem 25km bylo ok... :mad2:

 

ciekawe linki na temat warto zobaczyc:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=97986&start=0

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59791

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bo jaka jest w takim razie zależność miedzy tym jak komputer ustawia regulator (czyli to co dis pokazuje) a faktycznym otwarciem tego zaworu ? Jeśli dobrze rozumiem to stopień ustawienia regulatora nie jest w uzależniony od samego regulatora i sprawności jego działania.

 

Wychodzi na to, ze jednak może sie przycinać. Zależność jest prosta.

Komputer w swojej mapie ma zdefiniowane ciśnienie, jakie potrzebuje przy danych warunkach pracy silnika. Stopień otwarcia jest zalezny od aktualnego cisnienia pobranego z czujnika przy listwie CR i dziala na zasadzie sprzezenia zwrotnego. Wiec przykladowo przy danych warunkach potrzebuje pewnego cisnienia, otwiera domyslnie zawór na pewną wartość. Jesli pożądane ciśnienie nie jest osiągniete z jakichś powodów (to normalne - typowa stabilizacja na czym polega wlasnie ujemne sprzezenie zwrotne, tak samo jest we wzmacniaczach mocy; termostat mozna tez przyrównać do tego, z tą różnicą, ze jest inny sposób regulacji wartości), komputer dalej wysyla sygnał, zeby ten zawór bardziej otworzyć lub mniej. Jesli cisnienie ucieka, lub zawor sie zatnie (komputer ciagle o tym wie sledząc wartość cisnienia z czujnika), robi się otwarta pętla otwierania/zamykania tego zaworu i być może staje na tych 10%.

Cisnienie jest odwrotnie proporcjonalne do otwarcia zaworu.

 

BMW e39: kupuj w ciemno regulator. To tansze niż wyłożenie wszystkich wtrysków na stół. Chyba, że chcesz się ciągle męczyć z tym.

Wiem, ze na forum pisali ludzie, ze przy tego typu problemach (falują obroty i czasem gaśnie), to wynik uszodzonego regulatora.

Natomiast jesli ci cięzej (dluzej) odpala na rozgrzanym silniku - wtedy może przelewać wtrysk(i), tak jak ja miałem.

Opublikowano

Natomiast jesli ci cięzej (dluzej) odpala na rozgrzanym silniku - wtedy może przelewać wtrysk(i), tak jak ja miałem.

 

 

 

Odpala od razu czy cieply czy zimny wtryski tez sprawdzone pod kazdym wzgledem...

 

Ps ile chcesz za ten regulator?100% sprawny?

Opublikowano

Jest sprawny na bank. Miałem go wczesniej w swojej 530d. Podam od razu jego nr seryjny, bo byly dwa rodzaje z tego co pamietam: 0 281 002 480

 

150zł - oczywiscie nie namawiam do niego, mozesz sobie kupić nowy za ~800zł w ASO, lub zamiennik za ok 380zł bodajże. Twój wybór.

Opublikowano
Hmm a'propo odpalania - mi czasem nie chce odpalić ale wtedy wyciągam czujnik na listwie cr i odpala normalnie, praktycznie od razu. Czy jest szansa, że ten regulator zostaje w takiej zaciętej pozycji czy w tym przypadku to już na pewno wtryski ?
Opublikowano

Ciezko powiedziec, z reguly taki zabieg pomaga, gdy uwalony jest czujnik cisnienia CR, ale z tego co pamietam, wymieniales go na nowy?

 

Moj nie chcial odpalać, pomimo wyjęcia wtyczki z czujnika. Po prostu wtrysk juz tak przelewał, ze nie było zadnego cisnienia w ukladzie. Ostatni bład zarejestrowal komputer gdy miał 90atm tylko.

Aha, wlasnie, reemo, komputer jakie wywala/wywalał bledy?

Opublikowano
sprawdz wtryski ciezkie odpalanie na cieplym silniku jest objawem zajechanych wtryskow lub jednego....
Opublikowano
Hmm a'propo odpalania - mi czasem nie chce odpalić ale wtedy wyciągam czujnik na listwie cr i odpala normalnie, praktycznie od razu. Czy jest szansa, że ten regulator zostaje w takiej zaciętej pozycji czy w tym przypadku to już na pewno wtryski ?

 

 

sprawdz wtryski ciezkie odpalanie na cieplym silniku jest objawem zajechanych wtryskow lub jednego....

Opublikowano

Wtryski są właśnie sprawdzane ale - nie ma różnicy czy na ciepłym czy na zimnym. Czasem po prostu kręci, kręci i nic. Czujnik na listwie CR jest bardzo nowy.

 

Co do błędów - owszem, pojawił się ze dwa razy rail-pressure sensor oraz dwa razy rail pressure regulating valve. Jednak po skasowaniu błędów, ponownym wystąpieniu usterki nie pojawiały się te błędy, tzn. nie za każdym razem.

Opublikowano
Reemo mam prosbe jak odbierzesz auto i bedziesz wiedzial to daj znac co bylo przyczyna...
Opublikowano
Jeżeli masz ten sam nr. regulatora to bierz i się nawet nie zastanawiaj skoro mowisz ze wtryski masz ok to tylko on moze być przyczyną....
Opublikowano

Gdzie dokladnie jest ten regulator?jak tam sie do niego dostac, co musze rozebrac?najlepiej krok po kroku tylko nie z realoem bo tam sie nigdy nie moge polapac na tych schematach.To sprawdze jaki mam nr na swoim.Pozdr

ps:jakie masz spalanie w swoim 3.0d?miasto trasa srednie?

Opublikowano

regulator: nie jestem pewien czy w ten sposób odkręcisz sam regulator ale może z dobrymi narzędziami będzie łatwo.

Więc - trzeba zdjąć kolektor.

 

http://img837.imageshack.us/img837/3928/111csy.jpg

 

 

12 śrub (na tym zdjęciu zaznaczone "prostokątem") odkręcasz kluczem 10, śruby zostają w kolektorze. Te od góry są pewnie pod gąbkami/gumkami, które spokojnie możesz wyciągnąć. Klucz 11 i tu odkręcasz nakrętki z podkładkami. Musisz odpiąć egr (zostawić egr na kolektorze ale odczepić dolot powietrza, dolot spalin oraz wężyk ciśnieniowy). Od kolektora - czujnik doładowania oraz wężyk od sterowania przepustnicą (jeśli masz przepustnice). Wężyk jest czarny z złotym paskiem. Wyjmując kolektor uważaj na jego spód, szczególnie pod tymi 7 śrubami bo tam są uszczelki i jeśli są w kiepskim stanie to albo zostaną na szpilkach kolektora albo wyjdą z nim albo gdzieś poupadają. Ogólnie trzeba być ostrożnym (jeśli są nowe uszczelki to na pewno zostaną w kolektorze).

Sam regulator http://img16.imageshack.us/img16/8364/obraz005ur.jpg

 

jest na pompie ciśnienia, mniej więcej tam gdzie strzałką zaznaczyłem. Doczepiona jest tam wtyczka (u mnie poziomo). Wszystko to jest troszkę "w głąb" silnika, troszkę niżej ale myślę, że bez problemu ogarniesz, co jest co. Regulator jest przykręcony na 2 chyba torxy t30. Mi się nie udało odkręcić go bo miejsca tam jest mało a nie mam nasadki/porządnego klucza torx.

 

Pali mi tak jak instrukcja mówi: 8,5 - 11 miasto, trasa 6,5 - 9. W zależności od humoru oczywiście. Średnio tak na co dzień wychodzi mi 8,5 - 9 jeżdżąc głownie po warszawie... Tylko, że nie są to jakieś wyliczone wartości. Przestałem trochę zwracać uwagę na spalanie bo pali sporo mniej od mojego poprzedniego samochodu a osiągi porównywalne...(dźwięk trochę gorszy ;))

Opublikowano

Dzis byl najgorszy dzien.Auto zgaslo 4-5 razy na odleglosci 20km.Zauwarzylem tez nowy objaw podczas jazdy 2,5 obrotow auto minimalnie pod noga traci moc i podczas jazdy gasnie jak sie pusci na luz, a jak sie daje gaz to ciagnie lecz nie rowno....kilka razy dziennie na wolnych obrotach auto minimalnie faluje i lekko zmienia sie praca silnika ... :mad2: przy probie odpalenia trzeba krecic dluzej wczesniej palil od razu.

czy w moim przypadku moze to byc turbo??jak jest zimny to swiszczy jakby mial druga turbine jak sie rozgrzeje to chodzi ciszej lecz glosniej niz u znajomego w 2.5d moze trubo sie konczy??czytalem tez ze moze byc zapchany filtr pompy paliwa w baku...Myslalem tez o pompie wody ktora zaczyna wyc i plata takie figle??moze byc?

Opublikowano
Reemo jakies wiesci u Ciebie??Tak w ogole to wielkie dzieki za piekny schemat :cool2:
Opublikowano

Kolejne objawy::

auto traci moc podczas jazdy,

jadac stala predkoscia autu zaczyna barakowac mocy pod pedalem i najczesciej gasnie nawet w czasie jazdy

Jak zczyna brakowac mocy nie raz wystarczy mocniejsze przygazowanie i wszystko wraca do normy

jak zgasnie trzeba troche pokrecic zanim odpali{tak to odpala za pierwszym zimny czy cieply}

Tak sie zastanawiam czy to nie przeplywomierz??

gdzie w modelu m57 3.0d jest przeplywomierz/?

Opublikowano

Wieści od mnie..

odebrałem samochód od mechanika. Sprawdzone pompy, przewód paliwowy, przepięcia. Prawie wszystko (oprócz regulatora i jednak nie wtryski) sprawdzone... Niestety mechanik nie wykrył usterki ale wie, że problem jest bo podczas sprawdzania też wystąpił ten objaw. Ogólnie rzecz biorąc na razie sobie jeżdżę i na razie jest ok - może była to kwestia jakiegoś syfu i przy sprawdzaniu się wyczyściło. Wymieniłem też jeden wężyk przy filtrze paliwa bo był przetarty (ten gruby wężyk). Pożyjemy, zobaczymy... Niestety. Ogólnie jeśli problem znowu się pojawi (a pewnie tak) to atakuję regulator.

 

Przepływomierz masz na tym moim zdjęciu, na którym pokazuje gdzie regulator jest. Na górze zdjęcia masz duży czarny plastik, który jest odpięty (dolot powietrza) a pod nim masz takie czarne, plastikowe kolanko - tam jest przepływomierz. Do przepływomierza wpięty jest czujnik

Opublikowano
Tak sie zastanawiam czy to nie przeplywomierz??

gdzie w modelu m57 3.0d jest przeplywomierz/?

Na jednym rysunku nr 1 -- http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL82&mospid=47545&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

Natomiast na tym jest cała przepływka w obudowie,będziesz widział w którym miejscu przy silniku.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL82&mospid=47545&btnr=11_2316&hg=11&fg=15 ---To jaśniejsze koło cyfry 16.POzdr :cool2:

Koszt nowej bez obudowy i ORI bmw około 350zł :wink: -pytałem dwa dni temu.

Opublikowano
Kolejne objawy::

auto traci moc podczas jazdy,

jadac stala predkoscia autu zaczyna barakowac mocy pod pedalem i najczesciej gasnie nawet w czasie jazdy

Jak zczyna brakowac mocy nie raz wystarczy mocniejsze przygazowanie i wszystko wraca do normy

jak zgasnie trzeba troche pokrecic zanim odpali{tak to odpala za pierwszym zimny czy cieply}

Tak sie zastanawiam czy to nie przeplywomierz??

gdzie w modelu m57 3.0d jest przeplywomierz/?

 

 

Dzis auto coraz gorzej pali na cieplym tzn 2 razy na 10 odpalen trzeba bylo dlugo krecic....

zaczynam zauwarzac lekka utrate mocy lub dynamiki w jezdzie... :mad2:

Opublikowano

wczoraj na rozgrzanym silniku jak wjezdzalem do garazu po trase ok 250km uslyszalem lekkie delikatne stuki w silniku{jestem na to bardzo wyczulony}.bylo to slychac najbbardziej od strony kierowcy w przednim nadkolu lecz byly to lekkie stuki.Stuki po kilku kilkunastu udezeniach ucichly calkowicie i znowu sie pojawily auto wtdey lekko falowalo.Wjechalem do garazu i zgasilem auto.Dzis przyszedlem rano sprwdzilem oleje plyny wszystko ok.odpalil na pierwszego zero stukow na zimnym i po rozgrzaniu zero falowan zrobilem 10-15km silnik 90 stopni zero stukow ideala praca.Wjechalem autem do garazu i zaczolem sluchac .w tle bylo naprawde bardzo lekko slychac jakby zaczynalo cos stukac choc to nie byly stuki jak wczroaj.

 

Teraz moja teoria na to co sie dzieje caly czas:

Ktorys z wtryskow siada ale nie padl calkiem.Jak bylem na kompie to silnik wtedy pracowal ok i wtryski tez dlatego pokazywalo ok.Wtrysk zaczol siadac dlatego po rozgrzaniu nie raz falowalo tracil lekko dynamike jak pisalem nie raz zdarzylo sie go krecic na cieplym troche dluzej zeby odpalil a teraz zaczyna stukac.czy to dobra teoria??mam nadzieje ,bo te lekkie stuki wczoraj mnie przerazily i nie chcialbym zeby to byly panewki czy cos w silniku :cry: wczoraj cala noc siedzialem i czytalem o tych 3.0d i powiem wam ze po tym co sie naczytalem to boje sie isc i odpalac to auto :mad2:

Opublikowano

Hmm... nie chce podważać tej teorii ale nie do końca wiem, co we wtryskiwaczu może stukać.

Co do pracy wtrysków (chodzi o korekty) u mnie "normalnie" korekty są niewielkie, ale są. W momencie kiedy silnik zaczyna falować automatycznie robiły się większe korekty, także wtryski źle pracowały ale nie wynikało to z tego, że one są trafione tylko coś im w tej pracy przeszkadzało.

 

(dodam tylko, że nie jest to do końca pewna diagnoza bo samochód nadal chyba się nie wyleczył ale na razie zapomniał o swojej chorobie)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.