Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam problem podaczas ruszania z jedynki, szparpie mi samochodem, tak jakby silnikiem. A gdy jestem pod górką w ogóle jest strasznie. Co musze sprawdzic?

 

Od razu dla nieuprzejmych: POTRAFIĘ puszczać sprzęgło. To się stało przedwczoraj i tak jest do dzis

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ale nie rzuca silnikiem przy wyłączaniu, nie drga jakoś nadmiernie:(

 

ja dalej obstawiam docisk :) ale może ktoś ma inna teorie :cool2:

Opublikowano

czy jest to zawsze, czy tylko na zimnym?

ja tak miałem na zimnym jak zalałem zwykłej, prawdopodobnie kiepskiej ON

Opublikowano

Mam problem podaczas ruszania z jedynki, szparpie mi samochodem, tak jakby silnikiem

 

mam to samo czasami...

poduszki wymienione i dalej tak jest. zdarza sie to i na zimnym i na cieplym. dodam tylko, ze jak auto duzej postoi np z tydzien to objawow tych nie ma. w tamtym tygodniu wyjechalem autem po tygodniowym postoju i do dzis zadnych tego typu objawow nie ma, az milo ruszac.

 

czyzby ten docisk jak sie zmeczy tak wariuje a jak juz odpocznie to nie daje o sobie znakow???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Czy słychać pisk przy wyłączaniu silnika ? Może to koło pasowe z tłumikiem drgań ?
Opublikowano
nie slychac pisku, kolo pasowe wyglada ok. dzwieku jako takiego dwumasu tez nie ma. silnikiem przy gaszeniu zatrzepie jak w wiekszosci przypadow 320d.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

jest jeszcze coś takiego jak potencjometr pedału gazu (PWG - napięcie do sprawdzenia w INPIE)

u mnie są właśnie takie objawy szarpania, a poduszki pod silnikiem itp wszystko ok. Kolega Yoshimura zwrócił mi na to uwagę przy okazji oglądania korekcji mojego auta.

tak to wygląda:

http://img823.imageshack.us/img823/3104/27838884.jpg

sprawa generalnie dość rzadka, wymiana pedału gazu rozwiązuje problem;)

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano

Panowie mam takie same odczyty a moje auto nie szarpie. Więc to chyba nie to.

A czy PWG to na pewno pedał gazu ?

Opublikowano
A ja obstawiam inną rzecz. Na swoim przykładzie wiem, że jeśli są wibracje przy puszczaniu sprzęgła, a dodatkowo słychać głuche uderzenia z tyłu auta, to podpora jest już na wykończeniu. Guma nie trzyma mocno wału, tylko dość elastycznie, przy tym wszystkim mogą pojawić się nawet wibracje auta podczas jazdy. A objawy miałem identyczne czyli na zimnym płynnie można było ruszyć, a na ciepłym raz zatelepało budą, a raz nie. Także do sprawdzenia jeszcze podpory wału, w zależności od auta dwie lub jedna.
Opublikowano

Obstawiam zmęczony docisk sprzęgła.

Najgorzej, że jak będziesz chciał to zrobić, to się okaże, że tarcza jest już cieniutka, a i dwumasę przydałoby się zmienić.

Opublikowano

Problem dość popularny , sam swego czasu szukałem rozwiązania. Latałem trochę w związku z tym po zachodnich forach ,szukając wiedzy.

I ja jak wielu z was mam czasem problem z telepawką związaną ewidentnie z przeniesieniem napędu lub wpadaniem chwilowym czegoś w rezonans-drgania.

 

Model 2003 320d . Przy delikatnym ruszaniu z pierwszego biegu potrafi zadrzeć pd górkę częściej łatwiej wyczuć to gdy rusza się toczącym autem z drugiego biegu też pod górkę.

 

Problem dotyczy tylko delikatnego ruszania.... Gdy ruszam dynamicznie problemu nie ma ,auto idzie jak przecinak bez wibracji drgań itd.

 

Gdy jeżdżę ja (raczej poruszam się agresywnie,nie ma problemu) Gdy trochę po użytkuje auto zona (mozolna jazda ) problem się pojawia .

 

Gdzieś na jakimś zachodnim forum wyczytałem że to ma związek z spiekiem na sprzęgle i jak się trochę pociśnie, przypali to znika. Teoretycznie u mnie tak niby jest i się sprawdza.

 

Samo sprzęgło mam ok docisk działa poprawnie ,dwumas nie wykazuje uszkodzeń. Mam to już ponad rok i odpuściłem poszukiwania bo ani się nie nasila ,sporadycznie się pojawia.

 

Ostatnio przy dynamicznej jeździe , pojawiło się stuknięcie w tylnej części auta podczas zmiany biegu.

Np. Jadę szybko 2 but zmiana biegu na 3 (puknięcie) lecę dalej z 3 na 4 (pukniecie) Tu obstawiał bym podporę (giba ją góra dół przy przeciążeniu.

 

Co o tym sądzicie.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Niemcy to nazywaja wyskubywaniem sprzegla ... po wymianie tarczy problem znika na kilka dych ... pewnie podpora Krzysiek.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano

U mnie temat wygląda podobnie jak u Krzyśka. Na początku była tragedia i delikatne ruszenie z miejsca było bardzo utrudnione. Po wymianie rozerwanego koła pasowego i poduszek pod silnikiem sytuacja się mocno poprawiła, ale dalej jest źle jak zbyt szybko puszczę sprzęgło i chcę dodać gazu, wtedy potrafi zatelepać.

 

Problem w ogóle nie występuje przy ruszaniu bez gazu. Gdy delikatnie puszczam sprzęgło nie ma żadnych wibracji, grzechotania i tak dalej.

Sprawdzałem łącznik elastyczny wału i wygląda w porządku.

Opublikowano

Czytałem dużo o tym problemie.

Ludzie rozpisują się o tym w modelu E90.

Przeglądając wszystkie wątki doszedłem do wniosku, że najbardziej racjonalnym rozwiązaniem jest zawór CDV.

Podobno zawór spowalniający ruchy siłownika sprzęgła (tego przy skrzyni) powoduje na dłuższą metę przypalanie się tarczy.

 

Tutaj link do wątku w E90:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=157252&hilit=cdv

 

Kiedyś wyczytałem, że ktoś z tego forum wywalił ten zawór i problem koziołkowania na pierwszym biegu zniknął po 100km.

Taki dystans był potrzebny do ułożenia sprzęgła.

Gdybym miał możliwość to sam bym to przetestował.

Opublikowano

Tylko zauważ, że tam problem jest odwrotny ( przynajmniej w odniesieniu do sytuacji u mnie ).

 

W moim e46 jest tak jakby ten zawór ( o ile występuje; [Edit]: występuje nr 15: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=21_0094&hg=21&fg=10 ) nie działał. Tzn przy szybszym puszczeniu sprzęgła nie powodował opóźnienia, ale może faktycznie jest to jakiś trop.

 

Jak przytrzymam silnik na 1500obr/min i operuję sprzęgłem tak, żeby nie spadał z tych obrotów to nie ma żadnych objawów - malyna, ale jak pozwolę zbyt szybko opaść obrotom silnika to przy dodawaniu gazu potrafi zatelepać, ale też nie ma reguły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.