Skocz do zawartości

[320d] Szarpie przy ruszaniu na zimnym silniku


adr1an

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od jakiegoś czasu mam dziwny problem przy wciskaniu sprzęgła. Dziene sie to zawsze na drugim biegu. Po wciśnięciu sprzegla slychac jakby jakas "sprężyne". Ruszajac z pod świateł, wrzucam dwójkę wciskam gaz a auto muli jakby mial 5koni po chwili słychać jakby dopiero owa sprezyna odskoczyla i auto zaczyna jechać normalnie. Dodam ze niby miałem zmieniane kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym. Moze wina leży po stronie docisku? Spotkał sie kiedyś ktos z czymś takim? Moze wina lezy po drodze od pedału a sprzęgła? A moze zaworek o którym mowa na grupie? Bmw e90 320i 2005

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam już bmw e 90 3 lata i co zima wraca ten sam problem auto odpala super w zimę zero falowania nic sie nie dzieje w czasie jazdy zaczyna dziwnie poszarpywać to nie jest ciagłe szarpanie tylko takie skoki jak by odcinało zapłon na 1 sek na lekkim gazie jest to nie odczuwalne ale po dodaniu gazu pojawiają się szarpnięcia po przejechaniu nie wiem 10 km jak się zagrzeje chodzi idealnie Dziwne to jest i strasznie mnie to drażni bo tak nie powinno się dziać nie jest to normalne że do czasu jak się zagrzeje jest ok .Mam wymienione świece żarowe +moduł wtryski zregenerowane,wymieniony filtr paliwa, zaślepiony kolektor ssący nie pokazuje żadnych błędów Może ktoś wie co to może być albo co wymienić .

 

Witam dalej nie umiem do tego dojśc co może być przyczyną tych szarpnięć,auto odpala dobrze do czasu jak się zagrzeje nawet na postoju czuć delikatne szarpanie jak by odcinało zapłon w czasie jazdy szarpnięcia są odczuwalne na każdym biegu nie może to być sprzęgło czy dwumas bo był sprawdzany i jest ok .Czy to może być jakiś czujnik temperatury i do czasu jak się zagrzeje to jest ok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam kolegów:)

Kupiłem E91 silnik n46 150km miesiąc temu.

Miałem również szarpanie czy jak to niektórzy mówią "kangurka" przy ruszaniu na parkingu musiałem wysprzęglić i ruszyć jeszcze raz dodając więcej gazu.

Problem był tylko przy ruszaniu, w czasie jazdy zero problemów, ale u mnie było już słychać dosyć mocno dwumas także nie tylko sprzęgło było do wymiany.

Od wczoraj jeżdżę z nowym sprzęgłem i dwumasem, problem zniknął całkowicie, mój przebieg oryginalny to 169tys, koszt wymiany niestety 3200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj aż się nowe sprzęgło z dwumasą ułożą.

Problem szybciutko wróci.

 

Podobnie można "uleczyć" chwilowo w postaci lekkiego przypalenia sprzęgła. Wystarczy ze dwa razy krótko przeciągnąć, bo jak ktos przypala do wyczucia swądu spalonego sprzegla, tzn ze duzo za duzo przegiął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam. Ten sam problem e90 2.0d 163km

Po zakupie samochodu wszystko ładnie , od jakiegos czasu na zimnym szarpanie calym samochodem podczas ruszania. Dodawanie gazu tylko pogarsza sprawe.

Po przejechaniu ok 10 km problem ustaje i ruszac mozna bez gazu - brak szarpania.

Wiele osob ma podobny problem. Ja odwiedzilem kilku mechanikow i uslyszalem " pewnie sprzeglo" jednak nie wydam 2,5k bo ktos ma jakies domysly.

Ktos sie uporal z tym problemem ? Bylbym wdzieczny za odpowiedz.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też wysprzeglik, zapowietrzony układ. A myślę że nawet coś jeszcze.

Głównym problemem jest podejście mechaników którzy najchętniej wymienią wszystko a jak problem zostanie to powiedzą że wymienione części i tak były zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bylo napisane co moze byc problemem. W moim pytaniu chodzilo o to czy ktos rozwiazal problem i co bylo przyczyna. Jak sam napisales jest ich kilka.

Najczęściej wymiana kompletu sprzęgła jest rozwiązaniem, niektórzy rzeźbią przy zaworku CDV ale to ratowanie trupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Ja mam swoja e91 juz 2 lata. W tym czasie walcząc z tym problemem wymieniłem:


- Dwumas + sprzęgło LUK

- Tuleje tylnego wózka i wszystko co trzymało dyfer

- Łożysko podpory wału

- Obydwa łączniki wału (gumowe)

- Komplet poduszek (silnik i skrzynia)

- Koło pasowe


Dalej już z tym nie walczę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.