Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Konkretnie chodzi mi o wady silnika 4,0d. Czy posiada takowe? Jak wypada awaryjność na tle innych motorów.

Czy wszystkie v8 muszą kilkakrotnie obrocic wałem nim odpalą?

Auto ktore ogladałem potrzebuje 2 sekund krecenia nim odpali.

Tomek
Opublikowano

Najgorszy jaki znam silnik w tych siodemkach to 4.0d biturbo a spalanie powyzej 12l/100km co do innych diesli to nie wiem do konca a sam nie jestem zwolennikiem tych silnikow w osobówkach, wszak to nie traktory.

Osobiscie skłoniłbym sie do jakiegos benzyniaka ale twoja wola co wybiezesz

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Najgorszy jaki znam silnik w tych siodemkach to 4.0d biturbo a spalanie powyzej 12l/100km co do innych diesli to nie wiem do konca a sam nie jestem zwolennikiem tych silnikow w osobówkach, wszak to nie traktory.

Osobiscie skłoniłbym sie do jakiegos benzyniaka ale twoja wola co wybiezesz

 

nie ma to jak sensowna merytoryczna wypowiedź.

Opublikowano
Najgorszy jaki znam silnik w tych siodemkach to 4.0d biturbo a spalanie powyzej 12l/100km co do innych diesli to nie wiem do konca a sam nie jestem zwolennikiem tych silnikow w osobówkach, wszak to nie traktory.

Osobiscie skłoniłbym sie do jakiegos benzyniaka ale twoja wola co wybiezesz

 

nie ma to jak sensowna merytoryczna wypowiedź.

 

Merytoryczna wypowiedz to nie jest żadna z powyższych... Panowie taki silnik pewnie słuchali na giełdzie, co najwyżej gdzieś na spocie... a potwierdzają tylko bzdury... 12 litrów no tyle pali to fakt... wszak to 4.0 litry, a na tą pojemność, to chyba nie wiele prawda? w porównaniu do 3,0 D 10,5 litra... a 3,0 D w w e65 również powyżej 12 :) Najczęstsza bolączka tego motoru czyli M67 to psujący się czujnik ciśnienia paliwa na listwie Common Rail... może on narobić wiele spustoszenia... ponieważ psuje się w ten sposób, że cały czas dostarcza do ECU informację, że ciśnienie jest za niskie... na co ECU na siłę stara się podnieść ciśnienie, wysyłając stosowny sygnał do pompy wysokiego ciśnienia, w efekcie, ciśnienie paliwa rozrywa instalację wysokiego ciśnienia, czasami obrywają również wtryski, rzadziej pompa, ale zdarza się... Niepokojący sygnał jakim objawia się uwalony czujnik, jest gaśnięcie auta przy wyższych obrotach, na niskich chodzi jakby nigdy nic... Zazwyczaj, przeciętny użytkownik, wtedy piłuje "żeby przedmuchać" i w tym momencie bum spod auta wydobywają się strugi paliwa... sam czujnik też do najtańszych nie należy ok 800 zł. Poza tym silnik jeśli utrzymany w dobrej kondycji, jest świetny... aczkolwiek BMW z niego zrezygnowało... ale dzisiaj księgowi produkują auta, a nie inżynierowie...

Opublikowano

Przestańcie pisac o spalaniu.

Juz autko kupione.

Rozsądek wygrał i zagościło 730d z 2004r. Srednie spalanie na przebytym dystansie 15000km to 8,1 litra. Nie wazne czy trasa,czy miasto. Tyle spalił. A nie jakieś wyssane z palca 12litrów!!!!

Temat do zamkniecia.

Tomek
Opublikowano
Przestańcie pisac o spalaniu.

Juz autko kupione.

Rozsądek wygrał i zagościło 730d z 2004r. Srednie spalanie na przebytym dystansie 15000km to 8,1 litra. Nie wazne czy trasa,czy miasto. Tyle spalił. A nie jakieś wyssane z palca 12litrów!!!!

 

mam 330d z identycznym silnikiem co ty i też ludzie nie chcą mi wierzyć, że w cyklu mieszanym pali mi 7 litrów...

Opublikowano
E65 730D - średnie spalanie wg kompa 10,8 ltr, rzeczywiste to około 12,5 ltr. Wszystkim użytkownikom E65 730D o spalaniu 8 ltr gratuluję :norty:

Pzdr,


Wojtek

Opublikowano
Przestańcie pisac o spalaniu.

Juz autko kupione.

Rozsądek wygrał i zagościło 730d z 2004r. Srednie spalanie na przebytym dystansie 15000km to 8,1 litra. Nie wazne czy trasa,czy miasto. Tyle spalił. A nie jakieś wyssane z palca 12litrów!!!!

Temat do zamkniecia.

 

Wyssane z palca to raczej jest Twoje 8 litrów, chyba ze masz styl taksówkarza... muskasz pedał przyspieszenia... to rzeczywiście może koło 9 się zakręcić...

Opublikowano

To wynik poprzedniego właściciela oraz czesc mojej eksploatacji.

Zrobiłem tez,test faktycznie wypallonego paliwa. Zatankowałem do pełna i po przejechaniu 700km w zbiorniku zostało 30litrow ropy(odczyt z ukrytego menu) co daje srednio 8,3l. Wcale nie była to emerycka jazda.

Jak ktoś jezdzi jak szczeniak -gaz hamule,gaz hamulec, to i mu pali 12l.

Prośba do moderatorów. Zamknijcie ten temat.

Tomek
Opublikowano

zanim moderator zamknie dodam od siebie. W pełni zagadzam sie z @progressowy14.

9.2l - to srednie spalanie (za kazdym razem po resecie kompa pokladowego taka mi sie ustawia srednia). normalna szybka jazda (nie wiem jak to wyrazic ale majac bmw wiecie ze trzymac sie przepisow nie da :D )

8.6l - minimalne srednie spalanie jakie mialem jezdząc oszczedniej (max 110km/h).

12l - gaz, hamulec, gaz ...,

i uwaga (na autostradzie w niemczech) bardzo spokojna jazda, rowna - spalanie - 7.2l (szkoda ze nie moge potwierdzic, nie zrobilem foty z trasy) szybkosc 90-110km/h - w tych okolicach

Opublikowano (edytowane)

i uwaga (na autostradzie w niemczech) bardzo spokojna jazda, rowna - spalanie - 7.2l (szkoda ze nie moge potwierdzic, nie zrobilem foty z trasy) szybkosc 90-110km/h - w tych okolicach

 

To właśnie określam jazdą w stylu taksówkarza - kto na autostradzie w Niemczech jedzie 90-110? - TIR'y... I w to Ci akurat wierzę, że wyszło 7,2... przy takiej prędkości... normalna jazda na autostradzie w Niemczech to 160km równa i spokojna spalanie 730d - 8,6 - spalanie 740d - 9,2, cykl mieszany Polska 730d 11,5 50/50 miasto/niezabudowany, mieszany 740d 12,3 50/50 miasto/niezabudowany... Nie zawsze pokładowy wiernie odzwierciedla fakty, więc dane winno się brać z paragonu... Najprostszy sposób... lać pod korek przejechać kilkaset km i wlać pod korek... wlane litry podzielić przez przejachane kilometry i pomnożyć x100 wyjdzie co do joty...

 

Przykład: wlewam auto do pełna resetuje licznik dziennego przebiegu... przejeżdżam 467km wlewam na stacji 36,5litra paliwa (tyle weszło, znowu do pełna)

 

(36,5l / 467km) x100km = 7,81l/100km

 

Temat nie jest do zamknięcia, bo forum nie jest tylko użytkownika progressowy14, progressowy14 zadał konkretne pytanie, odpowiedz ma służyć jemu i innym równie kiedyś podobnym tematem zainteresowanym... by mogli odpowiedz znaleźć bez pytania... Więc winni wpisywać się tu Ci co ów model zadany w pytaniu, użytkowali, bądź użytkują... a także w celach porównania Co jeżdżą innymi modelami silnikowymi...

Edytowane przez jr3wp
Opublikowano
W temacie bylo pytanie o slabe i mocne strony E65 740d, a poki co, zeszlo na spalanie. Mozecie sobie o tym dyskutowac do woli, prosze tylko o merytoryczne, kulturalne wypowiedzi. W przeciwnym razie temat zostanie zamkniety, a ci, ktorzy nie beda sie stosowali do mojej prosby, odpowiednio 'nagrodzeni'.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy jestem nowym klubowiczem. Zarejestrowałem się po to by dowidzieć się czegoś o marce BMW, a w szczególności o modelu E65. Interesuje mnie silnik 4.0d ale z tego co widzę to na tym forum niczego nie można się dowiedzieć. Gdy ktoś założy ciekawy temat (np "słabe strony silnika 4.0d) to nigdy nie może uzyskać odpowiedzi bo zaraz w odpowiedzieć pojawi się kolejne pytanie ("co myślicie o tym samochodzie") a zamknięcie tematu kończy się tym, że najlepsze motory to tylko benzynowe. Dlaczego na pytanie nie odpowiadają posiadacze diesla i to właśnie zadanego w pytaniu silnika 4.0d? Jak się ktoś odezwie to tylko posiadacz 3,0 i zawsze z negatywnym spostrzeżeniem bo 3,0d jest najlepszy. Nie wiem, nie neguję tego ale z tego co widzę na forum modelu E65/66... to na 9 stron może dwa posty dotyczą silnika 4,0d a 3,0d jest mnogo. Szukam bmw tylko dlatego ,że mają bardzo dobre silniki i jest to bardzo trwały samochód.

ps. moim zdaniem jeżeli kupisz szrot lub tzw. okazję to zawsze będziesz szukał pomocy na forum, a w wypowiedziach na temat danego modelu czy silnika zawsze będziesz wypowiadał się negatywnie.

 

pozdrawiam wszystkich i przepraszam jak kogoś uraziłem ale bardzo chciałbym poznać opinie posiadaczy lub osób, które zajmują się serwisem modelu E65 740d

-V-I-R-U-S-

Opublikowano
Koledzy jestem nowym klubowiczem. Zarejestrowałem się po to by dowidzieć się czegoś o marce BMW, a w szczególności o modelu E65. Interesuje mnie silnik 4.0d ale z tego co widzę to na tym forum niczego nie można się dowiedzieć. Gdy ktoś założy ciekawy temat (np "słabe strony silnika 4.0d) to nigdy nie może uzyskać odpowiedzi bo zaraz w odpowiedzieć pojawi się kolejne pytanie ("co myślicie o tym samochodzie") a zamknięcie tematu kończy się tym, że najlepsze motory to tylko benzynowe. Dlaczego na pytanie nie odpowiadają posiadacze diesla i to właśnie zadanego w pytaniu silnika 4.0d? Jak się ktoś odezwie to tylko posiadacz 3,0 i zawsze z negatywnym spostrzeżeniem bo 3,0d jest najlepszy. Nie wiem, nie neguję tego ale z tego co widzę na forum modelu E65/66... to na 9 stron może dwa posty dotyczą silnika 4,0d a 3,0d jest mnogo. Szukam bmw tylko dlatego ,że mają bardzo dobre silniki i jest to bardzo trwały samochód.

ps. moim zdaniem jeżeli kupisz szrot lub tzw. okazję to zawsze będziesz szukał pomocy na forum, a w wypowiedziach na temat danego modelu czy silnika zawsze będziesz wypowiadał się negatywnie.

 

pozdrawiam wszystkich i przepraszam jak kogoś uraziłem ale bardzo chciałbym poznać opinie posiadaczy lub osób, które zajmują się serwisem modelu E65 740d

-V-I-R-U-S-

 

Hej kolego, a nie przeszło Ci przez myśl, że mało osób posiada ten silnik, ponieważ jest za drogi w utrzymaniu. W tym silniku wszystkie bolączki diesli mnożą się razy dwa, a to jest samobójstwo w samochodach z przebiegiem powyżej 200 tyś km. Poza tym za dieslem przemawia mniejsze spalanie, a wątpię, żeby użytkownicy E65 przejmowali się ile auto pali, przecież tymi autami nie robi się kilku tysięcy miesięcznie. Zresztą w dzisiejszych czasach jeżdżenie jakimikolwiek dieslami BMW jest nonszalancją, poza nowymi oczywiście. Benzyna będzie zawsze tańsza w utrzymaniu niż diesel obojętnie jaka między nimi byłaby różnica w spalaniu. To dotyczy się oczywiście aut luksusowych, bo w markach budżetowych utrzymanie diesla nie jest koszmarnie drogie.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Koledzy jestem nowym klubowiczem. Zarejestrowałem się po to by dowidzieć się czegoś o marce BMW, a w szczególności o modelu E65. Interesuje mnie silnik 4.0d ale z tego co widzę to na tym forum niczego nie można się dowiedzieć. Gdy ktoś założy ciekawy temat (np "słabe strony silnika 4.0d) to nigdy nie może uzyskać odpowiedzi bo zaraz w odpowiedzieć pojawi się kolejne pytanie ("co myślicie o tym samochodzie") a zamknięcie tematu kończy się tym, że najlepsze motory to tylko benzynowe. Dlaczego na pytanie nie odpowiadają posiadacze diesla i to właśnie zadanego w pytaniu silnika 4.0d? Jak się ktoś odezwie to tylko posiadacz 3,0 i zawsze z negatywnym spostrzeżeniem bo 3,0d jest najlepszy. Nie wiem, nie neguję tego ale z tego co widzę na forum modelu E65/66... to na 9 stron może dwa posty dotyczą silnika 4,0d a 3,0d jest mnogo. Szukam bmw tylko dlatego ,że mają bardzo dobre silniki i jest to bardzo trwały samochód.

ps. moim zdaniem jeżeli kupisz szrot lub tzw. okazję to zawsze będziesz szukał pomocy na forum, a w wypowiedziach na temat danego modelu czy silnika zawsze będziesz wypowiadał się negatywnie.

 

pozdrawiam wszystkich i przepraszam jak kogoś uraziłem ale bardzo chciałbym poznać opinie posiadaczy lub osób, które zajmują się serwisem modelu E65 740d

-V-I-R-U-S-

 

Kolego z mojego doświadczenia wiem, co wiem i napisałem wyżej... Handluje tylko marką BMW, parę autek przeszło przez moje ręce... kilka z silnikiem ujętym w temacie... Naprawiane też są na miejscu... zazwyczaj prze ze mnie lub przez moich pracowników... a swoim klientom, którzy zakupią od nas auto, jeżeli tylko sobie tego życzą świadczymy też serwis... Owszem przy dzisiejszych kosztach paliwa, nawet właściciel E65 na to patrzy... i to nie koniecznie przez to, że go nie stać na paliwo... czy jest zwykłym dusigroszem... ale może,po prostu od uśmiechu Tuska z wpływu podatku akcyzowego za paliwo, bardziej ceni np. uśmiech pracownika przy premii... czy ma inna potrzebę zagospodarowania zaoszczędzonej w ten sposób kwoty... Ogólnie silnik jest mocny, elastyczny i bardzo przyjemnie się nim jeździ... Prawda jest taka, że na zachodzie, żeby kupić samochód i zarobić na nim w Polsce on musi mieć defekt powtarzam MUSI! auto idealnie sprawne w dobrym stanie technicznym jest o wiele droższe niż w Polsce... a że nie chce mi się tłumaczyć przed klientem z czujnikiem powłoki lakierniczej... co auto miało robione zazwyczaj szukam takich, które maja inne defekty, nie blacharsko lakiernicze :) więc problemy nie są mi obce... powszechny problem tego silnika opisałem wyżej i się z nim zapoznaj... prędzej czy później jak takie auto nabędziesz to może Cię spotkać... chyba, że jesteś wyjątkowym farciarzem, albo ktoś wcześniej już to dobrze naprawił... jest to taka sama wada, jak cieknąca rura w benzynowych V8... nie istnieje za to problem w Diesel'ach BMW z filtrem cząstek stałych... filtr cząstek stałych w BMW spełnia swoje wymagania i jest odpowiednio duży, przemyślana konstrukcja i działa... rzadko kiedy się zapcha... to nie AUDI... śmiało można polecić ten motor... jak i 3,0d któremu rekomendacje nie są potrzebne... 4,0d pali nie wiele więcej i nie będę się powtarzał resztę masz w moim poście wyżej... a wolny 1000zł trzeba mieć w pogotowiu jak kiedyś zgaśnie przy wyższych obrotach... i odrazu naprawić, żeby nie narobić większych kosztów... czy to e65 czy e38 4,0d mankament ten sam :)

Opublikowano
mnie też diesel V8 kusi... a 330-konne 745d to już jednak zupełnie inna półka cenowa. tylko mógłby ten motor być trochę mocniejszy, tylko 260KM a w tych samych latach wychodziło już 3-litrowe twin turbo o mocy 272KM...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Mam pytanie

czy silnik M67 w E65 jest taki sam jak w E38 ??

nie mogę się doszukać dokładnych informacji

potrzebuję konkretnej odpowiedzi

czy są różnice i w czym ??

 

dziękuję :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.